Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 4590
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Hvilke maskiner funker dette på? Kun HP eller?

Har en Lenovo, og der tror jeg du må bytte HK hvis du "glemmer" bios pasordet. Ihvertfall det lenovo svarte på mail.
Vis hele sitatet...
Korrekt, thinkpadmodellene iallefall, har selv vært med på at passordet for oppstart og BIOS ble korrupt, og da måtte jeg ha nytt hovedkort.

Grunnen til dette er at lenovo og stadig flere produsenter lagrer passordet i en ROM på kortet som kun kan hentes data ut av hvis du lodder på en serieport og bruker spesialprogramvare (visstnok kryptert).
Mao hjelper det lite å dra ut BIOS-batteriet (min ble 10x mer grinete etter at jeg prøvde dette, så jeg fabrikerte en feil på DC\DC converteren og sa jeg hadde defekt systemboard).
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Korrekt, thinkpadmodellene iallefall, har selv vært med på at passordet for oppstart og BIOS ble korrupt, og da måtte jeg ha nytt hovedkort.

Grunnen til dette er at lenovo og stadig flere produsenter lagrer passordet i en ROM på kortet som kun kan hentes data ut av hvis du lodder på en serieport og bruker spesialprogramvare (visstnok kryptert).
Mao hjelper det lite å dra ut BIOS-batteriet (min ble 10x mer grinete etter at jeg prøvde dette, så jeg fabrikerte en feil på DC\DC converteren og sa jeg hadde defekt systemboard).
Vis hele sitatet...
TTL hetter foresten den porten på den chip'en hvis det er sær chip så kan du å bruke ejtag.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvorfor gjøre det så inn i hampen vanskelig for deg selv?

Du fikk løsningen i ett av de første svarene i tråden.

Jeg ser ikke helt hensikten med å mikke med BIOS om du klarer å boote møkka fra en cd-rom eller minnepinne.
Ser heller ikke noe poeng å forsøke å cracke adminpass, bortkastet tid.

Dersom du klarer å boote pc'en fra en cd (eller minnepinne for den saks skyld), får du bare google admin password reset til windows 2000/xp/vista, hadde selv en nyttig disk(!) i sin tid som jeg brukte i sammenhenger der brukerene hadde glemt passordet på laptoppen sin, funka som bare f, bootet og satte adminpass til blank.

Ikke noe vits å cracke noe passord, resett passordet isteden, admin kommer til å skjønne at du har fucka opp pc'en likevel.

Om du derimot ikke kan boote maskinen fra noe annet enn hd'en, får du skru opp lappise, ta ut disken og enten:
- Forsøke å cracke passordfilen som ligger på hd'en gjennom å koble disken til din stasjonære pc

eller

- Erstatte passordfila på hd'en med en du genererer selv, også gjennom å koble hd'en til din stasjonære pc.

BIOS passord kan være lagret på mange måter, dog burde hovedkortet på lappisen ha en reset BIOS passwd switch (alle hovedkort har det), finn ut hva slags hovedkort/bios lappisen har og google til du blir grønn rundt komponentene å se om du kommer over en manual/teknisk referanse som forteller hvilke pins som skal kortsluttes for å slette bios passordet.

Z