Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502854
Sitat av LAR Vis innlegg
jeg har brukt diverse opiater inkludert heroin, benzo og kokain i flere år uten problemer.
Vis hele sitatet...
Men brukernavnet ditt er likevel LAR?
Sitat av GodBlanding Vis innlegg
Hei Tom, nå har det gått langt over en måned og vi har ikke fått noen oppdatering herfra. Jeg stiller som vissen junkie-standin enn så lenge. Etter min "hvite måned" med 15 heroinsprekker fikk jeg tidlig i juli svar på min søknad om behandling via fastlegen. Jeg skal til opphold på Ullevaall sykehus, avdeling voksen-rus-psykiatrisk -noe i den dur.

Det er snakk om minst noen måneder, og jeg må være ferdig med abstinensene når jeg dukker opp. De siste 3 ukene har jeg gått på en helsprekk og brukt dop hver dag , så denne helga blir å lande og ha det jævlig, i Abstinensland. Jeg er sykt drittlei å være dopsjuk, så kan ikke si jeg gleder meg. Faen at det skal være så jævlig vanskelig å slutte å tenke på dop. Nå funker ikke dopen på meg lenger så må jeg bare ta de jævla dagene. Om ikke det funker etter Ullevaall og jeg går på nye smeller så blir det farvel, Oslo hallo lille østlandsby jeg ikke vil nevne av frykt for å bli avslørt. Jeg gir ikke opp, selv om oppholdet skulle feile. Så Tom , det var min lille oppdatering, venter i spenning på din.
Vis hele sitatet...
Takk for substittuering!

Hvordan går det nå? Sykehus og shit? Du må roe deg ned din narkis

I min ende så har egentlig junkingen sklidd mer over i en permanent livsstil. Dosene er relativt sett lave, jeg jobber alt fra 8 til 20 timer i døgnet, og tenker ikke oftere på dop enn at jeg tar meg selv i å "debugge" elendigheten jeg plutselig befinner meg i - bare for å komme på at jeg jo faktis er smackis enda

Har vært gjennom noen skikkelig jævlige episoder sånn ellers i livet; 2016 ser jeg tilbake på som det året der heroinabstinenser havnet i baksetet på roadtrip til maksimal elendighet.

Skriver dette nå fordi jeg tror jeg blir udødelig ila uken som kommer.

Da skal jeg vurdere å dele.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trodde jeg var en bedre fyr uten heroin, så jeg prøvde meg uten når jeg skulle tilbringe tid med den vakreste sjelen jeg har møtt. Ble så fortvilet over tanken på at det bare var øyeblikk som aldri kom tilbake, at jeg fucket opp med å være en egoistisk drittsekk. Jupp. Du leste rett, og nei, det gir knapt mening.

Jeg hater den personen jeg er blitt..

mindre og mindre tøff –
mer og mer tom
Brutalt ærlig. Klem!
Hehe, jeg er helt fucket om dagene. Jobber hele tiden, altså, bokstavelig talt. Heldigvis er det nærme "slutten", eller starten om du vil, så nå går det særlig i ett. Er veldig usikker på hvordan ting blir fremover, dog jeg vet det blir bra...Og jeg vet at det ikke lenger blir jeg som jobber alene oppimot 100 timer i uken.

Vet jo tråder kommer til å bli knytt med tiden ifht denne siden, så jeg burde kanskje slutte helt med oppdateringer her overhodet. Men samtidig så har det ingenting å si lenger rent praktisk, da jeg ikke trenger noen sin moralske approval for å dra dette i mål. .....But then again; ...arh, mye som burde blitt vurdert.

Sitat av Susa Vis innlegg
Brutalt ærlig. Klem!
Vis hele sitatet...
klem
Sist endret av Tøffetom; 24. juli 2017 kl. 23:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Går det an å kutte litt ned? Jeg spør bare i min uvitenhet.
Du er en fin flott fyr med resurser, du har forståelse for problemet og evne til tenkning.
Hva er viktigst for deg?
Du har verden for dine føtter, og så skal du velge heroin?
Kanskje må du bite i det veldig sure eplet, søke hjelp.
Klem fra Betty
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du hørt om Iboga?
må vel være noe for deg. ta deg en langhelg til Afrika... (du kan også få tak i det i europa da)

http://reset.me/story/what-is-iboga-...ver-addiction/
http://www.erlik.no/hva-er-det-iboga-gjor/
Takk for at du skriver så åpent og ærlig om en så personlig og uglesett ting som heroin. Det setter ting i perspektiv for meg mtp andre typer abstinenser som nikotin osv.

Gjerne kom med updates
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ja, denne tråden her og den til bloodshoteyes burde vært skrevet begge to i et i en felles bokform, da skildringene er så levende.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Har lest hele tråden og synes det er utrolig sterk lesing.
Hvordan går det nå, Tøffetom?
Noen som vet hvordan det går med han nå?
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er han blitt udødelig nå?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Leste hele tråden, for en historie.

Hvordan går det nå?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hehehe, historien har knapt begynt

Jeg sluttet vel å skrive særlig her inne rundt 2015; når jeg begynte på en mastergrad ved NTNU. Mastergraden var i programmering,så jeg måtte jo lære meg det og.

Startet firma med veilederen min, og allerede en måned ut i 2.semester, var Innovasjon Norge med på leken.

Stinket dog råtten moral og inkompetanse hele veien, så jeg presset veilederen min ut av firmaet. Sommeren 2016 fikk jeg full pot fase#2 hos IN.

Viste seg etterhvert at jeg hadde louktet rett; flere kopiprosjekter var startet og til og med publiseringer av mitt arbeid ved internasjonale konferanser kunne jeg lese om - før jeg sendte ut en powerpoint på ~50 slides kalt "korruptejævler" til ledelse ved NTNU og sasbehandler IN osv…

Hva faen tror dere en narkoman varsler oppnår?? Damn right; kommunikasjonsstans og fornektelse.

Familien var de første til å avfeie alt som deleri.

Så jeg jobbet, 80 timer I uken, 52 eller hvor faen mange unker det er i et år i året - og var rundt nyttår veldig missfornøyd med det faktum at jeg var på overtid. Jeg skulle jo ikke la det gå mer enn et år.

Nå er det snart gått to.

Og nå? NÅ er jeg hjemløs, har ikke tlf, har ikke bil, har ikke fuckings shit utover prototypene mine. Hovedatraksjonen er en state-of-the-art muskeldrone med mer regnekraft enn de fleste gamingpcer og sensorer som ellers brukes til autonome biler osv. Navigasjon uten GPS? Null stress. Kolllisjonsunngåelse? Persepsjon? Planlegging?

I got it all, baby.

Men jeg trenger noe jævla kroner. Siden ingen av dere kommer til å tro på dette, la oss leke en lek: Hypotetisk sett, hvis dette ikke bare var tøys; hvor mye ville du investert for å bidra til en freak-crowdfunding? Hva me d 200% avanse?
Sist endret av Tøffetom; 6. november 2018 kl. 21:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fulgt tråden din siden du åpnet den, Tøffetom. Jeg har observert en oppegående type skrive i dybden om hans erfaringer gjennom et heftig liv med mye rus. Jeg har også bevitnet korrupsjon i akademia førstehånds, så jeg er definitivt åpen for at det kan ha skjedd. Likevel, du skriver verre norsk enn tidligere, du kommer med svært grandiose påstander og flere av dem grenser mot paranoia (tilsynelatende, hvis det er sant er det jo helt utrolig) og du, som en oppegående ingeniør og selvutnevnt ekspert innen eget felt, klarer ikke å få imgur (eller hvilken som helst annen bildetjeneste) til å fungere. Det er.. vanskelig å tro på. Jeg vil så gjerne å tro på deg, men jeg må ærlig innrømme at det virker søkt. Hvis du kunne ha delt noe av korrespondansen med meg via PM kan jeg se gjennom det og komme med min ærlige mening her i tråden. Hvis du ønsker det.
Hei Tøffetom. Jeg husker en av de tingene du var stolt over var at du kun røykte. Du skulle aldri røre sprøyter. Det er trist å lese at du gjorde det likevel. Heroin og speed?

Du tror du trenger speed for å jobbe mye, er det egentlig sant? Kanskje hvis du alltid opplever abstinenser. Om du hadde vært 12 måneder edru, så tror jeg du hadde blitt overrasket over den naturlige energien du får.

Tenker på deg. Og jeg skal innrømme jeg ble veldig bekymret over å lese de siste innleggene dine.
Sist endret av Viclice; 8. november 2018 kl. 01:42. Grunn: Ord
Nå har jeg rydda litt. Eller, hvis det vi normalt gjør er å luke litt i hagen, så har jeg nettopp utført grov miljøkriminalitet i de dype skoger. Det var dessverre helt avsindige mengder med psykotisk amfetaminrør som strengt talt ikke hadde så veldig mye med tråden å gjøre og det spora fullstendig av. Normalt rekker vi å fikse slikt før det går for langt, men hovedpersonen i denne tråden rakk å produsere en 6-7 Great Wall of Texts og ca. fire ganger så mange korte tilsvar i løpet av noen få nattetimer. Som om ikke det var nok genererte dette en stor mengde ekstra svar og støy fra andre brukere. Vi ønsker at denne tråden skal forbli relevant, for den gir et unikt innblikk i hvordan det har gått opp og ned - dessverre mest av sistnevnte - med en ellers oppegående narkoman. I så måte må disse tilskuddene betraktes som relevante, da de viser hvor grundig amfetaminkjøret kan fucke opp livet, psyken og virkelighetsforståelsen til et ellers intelligent og ressurssterkt menneske. Som en liten avveiing mellom behovene velger jeg derfor å la hans første innlegg stå og noen få andre relevante innspill til det. Dette første innlegget dekker egentlig det meste: Denne oppfinnelsen han er overbevist om at vil revolusjonere verden, behovet for finansiering, personlige problemer og en bitter disputt med tidligere veileder og begynnende forfølgelsesvanvidd. De påfølgende innleggene tilfører intet nytt, bare mer volum, bold face og CAPS LOCK. Det er mange innlegg som har forsvunnet i mellom de som står igjen, men jeg tror konteksten er rimelig godt bevart likevel. Beklager at det blir slik, men noen ganger må vi dessverre gå litt mer drastisk til verks enn vi liker.

Så ber jeg dere andre som leser denne tråden om å ikke bare skrive for å skrive noe, eller krangle på detaljer i det overstående. Les heller tråden fra start til slutt og se på utviklingen år for år. Vi velger å ikke stenge den, men la oss forsøke å holde oss til tema - rusmisbrukets evolusjon, beskrevet fra innsiden.
Sist endret av Myoxocephalus; 8. november 2018 kl. 14:32.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nå har jeg rydda litt. Eller, hvis det vi normalt gjør er å luke litt i hagen, så har jeg nettopp utført grov miljøkriminalitet i de dype skoger. Det var dessverre helt avsindige mengder med psykotisk amfetaminrør som strengt talt ikke hadde så veldig mye med tråden å gjøre og det spora fullstendig av. Normalt rekker vi å fikse slikt før det går for langt, men hovedpersonen i denne tråden rakk å produsere en 6-7 Great Wall of Texts og ca. fire ganger så mange korte tilsvar i løpet av noen få nattetimer. Som om ikke det var nok genererte dette en stor mengde ekstra svar og støy fra andre brukere. Vi ønsker at denne tråden skal forbli relevant, for den gir et unikt innblikk i hvordan det har gått opp og ned - dessverre mest av sistnevnte - med en ellers oppegående narkoman. I så måte må disse tilskuddene betraktes som relevante, da de viser hvor grundig amfetaminkjøret kan fucke opp livet, psyken og virkelighetsforståelsen til et ellers intelligent og ressurssterkt menneske. Som en liten avveiing mellom behovene velger jeg derfor å la hans første innlegg stå og noen få andre relevante innspill til det. Dette første innlegget dekker egentlig det meste: Denne oppfinnelsen han er overbevist om at vil revolusjonere verden, behovet for finansiering, personlige problemer og en bitter disputt med tidligere veileder og begynnende forfølgelsesvanvidd. De påfølgende innleggene tilfører intet nytt, bare mer volum, bold face og CAPS LOCK. Det er mange innlegg som har forsvunnet i mellom de som står igjen, men jeg tror konteksten er rimelig godt bevart likevel. Beklager at det blir slik, men noen ganger må vi dessverre gå litt mer drastisk til verks enn vi liker.

Så ber jeg dere andre som leser denne tråden om å ikke bare skrive for å skrive noe, eller krangle på detaljer i det overstående. Les heller tråden fra start til slutt og se på utviklingen år for år. Vi velger å ikke stenge den, men la oss forsøke å holde oss til tema - rusmisbrukets evolusjon, beskrevet fra innsiden.
Vis hele sitatet...
Helt fanstasitisk, tusen, tusen takk!

La meg bare presisere at jeg ikke snakker om at jeg har en iinnovasjon som skal forandre verden. Teknologien som forandrer verden blir utviklet over alt, alltid.

Det jeg har lært meg, er å bruke teknologien som forandrer verden På samme måte som at Steve Jobs hverken utviklet touch-skjerm eller GPS, er det utnyttelsen av disse på en effektiv måte som gjør det jeg har til noe langt mer enn en forretningsidé.


Videre vil jeg informere om at skjermfilmen som beviser diverse angående påstander om grov korrupsjon, kommer så snart jeg har grunnleggende finanser og kan dermed kan sette noen på saken. Det tar bare noen timer, men jeg bruker allerede den tiden jeg har på utvikling - og har uansett lovet meg selv å ikke kaste vekk "timer på jobb" på dette.

Som Nether foreslo, vil jeg gjøre teknologiforslagene i en egnet tråd. Her vil jeg både beskrive det jeg holder på med, og om det er mulighet og interesse her, vil jeg gjerne dele litt arbeid og utfordringer relatert til disse - med håp om å etterhvert kunne lyse ut småjobber i form av konkrete funksjonaliteter.

Filmene fra i går faller mellom to stoler, men jeg håper det går greit å linke til de her - da det gir litt innblikk i hvor på skalaen mellom sannhet og vrangforestillinger jeg brevfinner meg I kvasipsykose


Avslutningsvis vil jeg dele med dere gårsdagens forsøk på å lage filmer; men det er svært utfordrende å både kjøre systemet og visualisere det samtidig, på samme PC ombord ji dronen. Særlig etter x antall våkedøgn og en like utkjørt kropp som overkokt hode.

(Den siste filmen er litt loop av seg selv, en skjermfilm av at jeg spiller av en skjermfilm blir fort forvirring - bruk klokken


Filmen kommer, må bare boote linux

Og du er som andre veldig rask med å konkludere med at jeg først og fremst er på vei nedover i rushelvete; noe som i utgangspuntket kun angår dere selv.. Jeg ser dog fflere problemer med dette særtilfellet.

For det første, er innleggene du baserer konklusjonen din på, vekk.
For det andre, vil ikke jeg få mine motargumenter hørt, eller engang lagt frem, da dette ikke er en tråd som skal vudere rusbruken min - snarere fortelle om den.
For det tredje, har du særlig tyngde her inne - om det er noen sin vurdering her inne som veier tungt blant oppegående personer, narkomane såvel som straightinger, er det dine. Når du summerer opp flere års utvikling som negativ, kan det være utslagsgivende for hva utenforstående tenker - uten at de nødvendigvis forstår at hele vurderingen er basert på én natts skriblerier i frustrasjon og desperasjon.

Håper dette hjelper på: https://youtu.be/A_XDTXvm1nE

Jeg mener at det er en grunnleggende missoppfatning i verden rundt hvilken konsekvenser rus har for menneskelige egenskaper, særlig hvordan atferd og verdigrunnlag påvirkes. Min påstand er at mitt bruksmønster og den atferden jeg har 99% av tiden jeg ikke går våken for lenge, holder langt over gjennomsnittlig nivå av prinsippfasthet, integritet og ærlighet. At jeg kan ta en mastergrad innen et nytt fag som deltid, mens jeg er tungt narkoman og bruker hoveddelen av min tid på et høyteknologisk innovasjonsprosjekt, er uforenelig med de "sannhetene" som også gjør det så forbanna vanskelig for meg å bli betrodd med det ansvaret og de midlene enhver annen i min situasjon ville fått kastet på seg.

Faktum er at jeg ikke klarte å fullføre videregående engang, brukte både et friår og et år hos privatist; og det var enda på mine læreres nåde, Fraværet mitt var like unikt som antallet LG'er. Poenget mitt er at jeg har alltid vært helt fucket; jeg har aldri evnet å prestere, sosialisere eller engang å være lykkelig uten selvmedisinering.. Unntaket er militæret, generelt sett har jeg hatt det jævlig hele veien - kun vissheten om at én dag ville jeg finne ut hvordan ting kunne bli bra har holdt meg gående.

Når jeg begynte master i 2015, trodde jeg at jeg var på rett spor. Nå, 3 år etter, har jeg alt klart både hva teknologi, planer og selvforståelse angår - men jeg går samtidig hjemløs, pengeløs og sulten etter at nok én investor snudde på hælen etter å ha fått nyss om rushistorikken min.

Det å bruke narkotika for meg, har muliggjort ingeniørutdannelse, overkommelse av sosiale problemer, depresjon mm,. Jeg er også avhengig av narkotika for å utøve fagene jeg kan i praksis, og utredningsprosessen for å komme i gang med dette gjennom Norsk helsevesen, gjør at alternativet til å fortsette - er å gi opp både ambisjoner og rus.

Jeg anser dog mitt grunnarbeid som ferdig nå - i en mer overordnet rolle vil jeg kanskje ikke trenge rus overhodet. I så fall vil det enda ikke spille en rolle for noen andre enn meg og dem som følger med her inne
Sist endret av Tøffetom; 9. november 2018 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg

Jeg mener at det er en grunnleggende missoppfatning i verden rundt hvilken konsekvenser rus har for menneskelige egenskaper, særlig hvordan atferd og verdigrunnlag påvirkes. Min påstand er at mitt bruksmønster og den atferden jeg har 99% av tiden jeg ikke går våken for lenge, holder langt over gjennomsnittlig nivå av prinsippfasthet, integritet og ærlighet. At jeg kan ta en mastergrad innen et nytt fag som deltid, mens jeg er tungt narkoman og bruker hoveddelen av min tid på et høyteknologisk innovasjonsprosjekt, er uforenelig med de "sannhetene" som også gjør det så forbanna vanskelig for meg å bli betrodd med det ansvaret og de midlene enhver annen i min situasjon ville fått kastet på seg.

Faktum er at jeg ikke klarte å fullføre videregående engang, brukte både et friår og et år hos privatist; og det var enda på mine læreres nåde, Fraværet mitt var like unikt som antallet LG'er. Poenget mitt er at jeg har alltid vært helt fucket; jeg har aldri evnet å prestere, sosialisere eller engang å være lykkelig uten selvmedisinering.. Unntaket er militæret, generelt sett har jeg hatt det jævlig hele veien - kun vissheten om at én dag ville jeg finne ut hvordan ting kunne bli bra har holdt meg gående.

Når jeg begynte master i 2015, trodde jeg at jeg var på rett spor. Nå, 3 år etter, har jeg alt klart både hva teknologi, planer og selvforståelse angår - men jeg går samtidig hjemløs, pengeløs og sulten etter at nok én investor snudde på hælen etter å ha fått nyss om rushistorikken min.

Det å bruke narkotika for meg, har muliggjort ingeniørutdannelse, overkommelse av sosiale problemer, depresjon mm,. Jeg er også avhengig av narkotika for å utøve fagene jeg kan i praksis, og utredningsprosessen for å komme i gang med dette gjennom Norsk helsevesen, gjør at alternativet til å fortsette - er å gi opp både ambisjoner og rus.

Jeg anser dog mitt grunnarbeid som ferdig nå - i en mer overordnet rolle vil jeg kanskje ikke trenge rus overhodet. I så fall vil det enda ikke spille en rolle for noen andre enn meg og dem som følger med her inne
Vis hele sitatet...
Vel, de "misoppfatningene" som eksisterer rundt rusmiddelmisbruk har oppstått på grunnlag av det globale synet på rus, og er videre basert på konsekvensene av rusmiddelpolitikken som føres verden over. Fordi narkotika er ulovlig vil en viss type mennesker trekkes mot det, gjerne de som enten har lite å tape eller de som ikke lar etikken sin dikteres grunnløst av et høyere organ. Eller de som rett og slett gir seg faen i alle andre enn seg selv. Følgelig vil vanskeligerestilte mennesker ofte være de som utsettes (og tiltrekkes) ulovlige markeder der narkotika florerer, og dermed består brorparten av de synlige narkotikabrukerne av vanskeligerestilte mennesker med haugevis av andre problemer på slep. I tillegg kommer hele sulamitten med kriminelle nettverk som tjener seg stinn av gryn på salg og distribusjon av narkotika, og alle vet hvilken moral store penger medfører.

Så har man hele avhengighetsproblematikken i tillegg. Avhengige mennesker er kjent for å gå langt for å tilfredstille behovene sine, og da majoriteten av avhengige brukere allerede stammer fra et miljø med sviktende moralsk grunnlag er det lett å se hvordan det går galt. I en hypotetisk kultur som aksepterer all bruk av narkotika, der oppegående mennesker bruker rus rekreasjonelt og regelmessig uten frykt for rettslig forfølgelse ville nok situasjonen ha sett ganske annerledes ut.

Nå beveger jeg meg ut på tynn is, men jeg har noen tanker om situasjonen din også. Du trenger ikke legge noe i det hvis du ikke ønsker. Tror du at i stedet for å benytte rus for å håndtere de interne og sosiale probleme dine kunne ha benyttet andre virkemidler? Hva om du var blitt fanget opp av et fungerende system tidligere? Kognitiv terapi, klar og tydelig oppfølgning av kompetent helsepersonell for eventuell medisinering og tilrettelegging av livsutfoldelse? Et fungerende støtteapparat med et sikkerhetsnett som fanget deg opp når du dreit deg ut? Eller er du helt bestemt på at rus er det eneste som ville ha fungert for deg? I mine øyne er situasjonen din unik og interessant, Tøffetom. Jeg lurer veldig på hvordan livet ditt hadde sett ut om du hadde et litt annet utgangspunkt.

Til slutt er jeg helt enig i at rus til en viss grad er misforstått hos de aller fleste, og at rusbruk med gode vaner tvert i mot kan være sunt. Det utfordrer det kognitive i oss på ulike måter, og vil kunne gi nye perspektiver og grunnlag for refleksjon. Samtidig vil jeg aldri karakterisere et rusbruk slik du har holdt på som sunt på noe som helst vis. Først og fremst fordi vi vet utrolig lite om hvordan et slikt forbruk påvirker sentralnervesystemet, og i andre rekke fordi det helt åpenbart gir uforutsigbare resultater i den enkelte. Jeg vil igjen ønske deg masse lykke til Tøffetom, hvis du ønsker å snakke med en upartisk tredjepart med delvis innsikt i situasjonen din så er jeg bare en PM unna. Jeg heier på deg.
Sitat av Nether Vis innlegg
Vel, de "misoppfatningene" som eksisterer rundt rusmiddelmisbruk har oppstått på grunnlag av det globale synet på rus, og er videre basert på konsekvensene av rusmiddelpolitikken som føres verden over. Fordi narkotika er ulovlig vil en viss type mennesker trekkes mot det, gjerne de som enten har lite å tape eller de som ikke lar etikken sin dikteres grunnløst av et høyere organ. Eller de som rett og slett gir seg faen i alle andre enn seg selv. Følgelig vil vanskeligerestilte mennesker ofte være de som utsettes (og tiltrekkes) ulovlige markeder der narkotika florerer, og dermed består brorparten av de synlige narkotikabrukerne av vanskeligerestilte mennesker med haugevis av andre problemer på slep. I tillegg kommer hele sulamitten med kriminelle nettverk som tjener seg stinn av gryn på salg og distribusjon av narkotika, og alle vet hvilken moral store penger medfører.

Så har man hele avhengighetsproblematikken i tillegg. Avhengige mennesker er kjent for å gå langt for å tilfredstille behovene sine, og da majoriteten av avhengige brukere allerede stammer fra et miljø med sviktende moralsk grunnlag er det lett å se hvordan det går galt. I en hypotetisk kultur som aksepterer all bruk av narkotika, der oppegående mennesker bruker rus rekreasjonelt og regelmessig uten frykt for rettslig forfølgelse ville nok situasjonen ha sett ganske annerledes ut.

Nå beveger jeg meg ut på tynn is, men jeg har noen tanker om situasjonen din også. Du trenger ikke legge noe i det hvis du ikke ønsker. Tror du at i stedet for å benytte rus for å håndtere de interne og sosiale probleme dine kunne ha benyttet andre virkemidler? Hva om du var blitt fanget opp av et fungerende system tidligere? Kognitiv terapi, klar og tydelig oppfølgning av kompetent helsepersonell for eventuell medisinering og tilrettelegging av livsutfoldelse? Et fungerende støtteapparat med et sikkerhetsnett som fanget deg opp når du dreit deg ut? Eller er du helt bestemt på at rus er det eneste som ville ha fungert for deg? I mine øyne er situasjonen din unik og interessant, Tøffetom. Jeg lurer veldig på hvordan livet ditt hadde sett ut om du hadde et litt annet utgangspunkt.

Til slutt er jeg helt enig i at rus til en viss grad er misforstått hos de aller fleste, og at rusbruk med godevaner tvert i mot kan være sunt. Det utfordrer det kognitive i oss på ulike måter, og vil kunne gi nye perspektiver og grunnlag for refleksjon. Samtidig vil jeg aldri karakterisere et rusbruk slik du har holdt på som sunt på noe som helst vis. Først og fremst fordi vi vet utrolig lite om hvordan et slikt forbruk påvirker sentralnervesystemet, og i andre rekke fordi det helt åpenbart gir uforutsigbare resultater i den enkelte. Jeg vil igjen ønske deg masse lykke til Tøffetom, hvis du ønsker å snakke med en upartisk tredjepart med delvis innsikt i situasjonen din så er jeg bare en PM unna. Jeg heier på deg.
Vis hele sitatet...
Dette var et veldig bra innlegg. Jeg er helt enig i alt du sier, mer eller mindre - særlig dette med at mitt kjør på ingen måte har vært forsvarlig eller kan anbefales noen under noen omstendigheter.

For ja, jeg tror jeg kunne fått et verdig og vanlig liv om jeg hadde fått hjelp når jeg gikk på barneskolen allerede. På den ene siden fikk jeg barndommen til en priviligert øvre-middelklasse hvit gutt, på den andre siden var det ting som ikke noe godt kommer ut av å dvele ved. Men når jeg først gikk på ungdomsskolen og hadde innstilt meg på at meningen i livet var å gjøre så lite som mulig for å kunne kaste vekk så mye tid og penger som mulig, var det uansett for sent.

Skal ikke mimre hele kvelden heller; poenget er at min påstand om at narkotika ikke forandrer mennesker i seg selv, går begge veier. Det kan gjerne virke som om jeg avviser at narkotika induserer de negative trekkene "narkiser" har, mens jeg selv påstpr at mine positive trekk kan tilskrives bruk. Det må korrigeres:

Narkotika får en høy plass på prioriteringslisten til dem som bruker det, og dette slår ut på alle mulige tenkelige og utenkelige måter. Stort sett, vil penger være begrensningen Akkurat for mitt særtilfelle, var narkotika en redning. Ikke på grunn av farmakologi, men ganske enkelt fordi jeg var en weird kid med mange demoner jeg ikke ville kommet noen vei uten å bekjepe. Fra jeg begynte å selge steroider før jeg ble myndig og videre via speed til kokain; jeg måtte klare meg selv og jeg måtte forholde meg til å være omringet av banditter, narkiser, svindlere og pulverhorer - alle med sine egne lovløse agendaer. Selvfølgelig ble det mye krangling og det som mye verre er, og den måten folk glatter over virkeligheten med halv-svarte løgner og smiskeri, nær sagt som en del av talemåten, lærte jeg meg fort å se gjennom. Der folk flest unngår ubehageligheter, var jeg stort sett tvvunget til konfrontasjon - dette var jo levebrødet mitt, ikke en tv-aksjon. Etterhvert som jeg ble eldre og gikk over til kokain, ble gangstere byttet ut med overklasse. Enda dette var folk som egentlig var mine overmennesker rent sosioøkonomisk, var det både jeg som ble tryglet om å komme og jeg som måtte insistere på å gå.

Det høres jo helt teit ut, at jeg skal ha blitt et bedre menneske av tilgjort smiger fra colakåte kunder, men det å måtte komme til fremmede mennesker på et fremmed sted for å gjøre noe som strengt tatt er ganske ulovlig; det er både utenfor komfortsonen og utenfor rekkevidde for folk flest. Og det å møte viktige mennesker over en god liner med coke, er av en eller annen grunn litt som om en klient kommer til psykologen sin.. Alle normale sperrer er vekk, hjernen belønner seg selv fra start til slutt, og stort sett er promïllen godt i gang allerede. At noen som er "innvidd" har gått god for deg, følger allerede implisitt av din tilstedeværelse. Det å få strippet vekk helt den iboende frykten og beundringen vi har for dem som er plassert over oss i samfunnet, det er like uvurderlig som det å strippe vekk den indoktrinerte naiviteten vi er tvungen til å ha om vi skal tro på de løgnene vi alle må fortelle hverandre for å leve i harmoni.

Så når du snakker som en "tenk hvis" - hypotese, der du undres hva som kunne ha blitt - la meg forsikre deg om én ting: Det er dette som er "tenk hvis"-øvelsen. Det er dette som er det totalt usannsynlige hendelsesforløpet som gjør det mulig for meg å sitte på alt dette med total selvstendighet både profesjonelt og privat.̈́ Jeg kommer ikke til å diskutere dette videre med noen, for jeg driter i hvor latterlig dette oppfattes for dem som ikke forstår det. Narkotika kan være like mange nyanser av bra som det å knulle eller det å spise; når alt kommer til alt så er det ikke hva vi gjør eller hvem vi er som betyr noe for folk flest.

Det som betyr noe for folk flest, er hva samfunnet sier at man er. Ikke gjennom ord eller vedtak, men gjennom en uuttalt konsensus ....blah, nok nå. Verden er forbanna urettferdig, og jeg skulle jo ønske at vi kunne holde hender og gjøre dette sammen - om ikke annet så kunne vel alle klappet meg på skulderen og sagt jeg var best. Gjerne sugd meg litt og.

Heldigvis trenger jeg bare at én eller to egnede matcher gjøres, og jeg misstenker at de allerede er gjort. Så jeg vil ha meg en tur ut.
Sist endret av Veggen; 15. november 2018 kl. 00:32. Grunn: Fjernet personlig info
Får du hjelp?
Sorry for at jeg har vært en whiny litttle bitch lately, skjerpings igjen nå

Sitat av Viclice Vis innlegg
Får du hjelp?
Vis hele sitatet...
Klart meg uten LAR, NAV, overdoseteam eller familie som stiller opp i over et tiår nå. Skal faen klare meg noen tiår til.
Sist endret av Tøffetom; 14. november 2018 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor vil du ikke be om hjelp, det virker jo som du trenger det? Ikke for å være kjip altså.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sorry for at jeg har vært en whiny litttle bitch lately, skjerpings igjen nå



Klart meg uten LAR, NAV, overdoseteam eller familie som stiller opp i over et tiår nå. Skal faen klare meg noen tiår til.
Vis hele sitatet...
Helt ærlig. Det er ikke tøft å skulle klare seg alene hele tiden. Jeg gjorde det i årevis og det eneste som skjer er at det tar mye lengre tid, om man i det hele tatt klarer å rydde opp i livet. Det er ingen skam i å få hjelp, det er faktisk jævla tøft å be om hjelp. Så kan jo kvaliteten på hjelpen man evt får diskuteres, men å gjøre alt alene er ikke bra i lengden. Uansett, håper alt ordner seg for deg.
Takk for gode ord, skjønner at dere bare vil meg vel, og skulle ønske jeg kunne svare dere uten at det jeg skrev ble slettet.Samtidig har det kommet oppguløp deretter som jeg er veldig takknemlig for at har blitt slettet, så ja, jeg går litt på en knivsegg her.

Vil bare informere om at rusbruken min pr nå er historisk lav - men jeg er utslitt, ute av form, fattig osv; og jeg jobber altfor mye.. Så det skal ikke mye frustrasjon til for å forvandle en utmattet og engasjert form til en psykotisk tastaturkriger...

Har jo et veldig sterkt ønske om at dette skal ta slutt nå, og vet jo at det er snakk om dager til jeg har innfridd egne krav. Samtidig håper jeg jo at andre skal registrere dette og se hvilken anledning det er for en saftig vinn-vinn, så ja, jeg har gjerne tilsynelatende overreagert på å ha fått innlegg slettett fra Freak....

Men faktum har altså vært at jeg har trodd jeg har kunnet få ta seieren på forskudd; at om jeg skrev det riktige her så ville noen forstå og avslutte dette marerittet i form av en gullkantet forskutteringsavtale. Så det har stått litt andre ting på spill for meg, det har vært altfor lett å spille seg opp, og ja... Jeg må bare ligge unna denne tråden inntil videre - fullføre det som jeg uansett må fullføre uten noen gratis lunsj.

Håper dette innlegget kan få stå, om ikke annet, så gir det kanskje bittelitt mening for folk når jeg prøver å si jeg ikke har tørna helt....
Kom med oppdateringer når du er i mål med prosjektet. Kom igjen nå, siste innspurt. Heia heia!
https://youtu.be/IdTMDpizis8
Sist endret av why_not; 15. november 2018 kl. 17:58. Grunn: Vedlegg
Sliter med samme sak.
Begynte med Tramadol og Subutex, det enda som jeg kunde få tak på hjemme i Svea Rike.
Det finns ingen gatuhandel. Det finns bara kontakter.

Så kom jeg til Oslo for å bli ren.

Her fanns alt; morfin, oxikodon, tramadol, heroin, subutex.
Resten er historia som man sier.

Precis tatt meg av heroin, men sitter fast i Subutex træsket med rivotril og xanor.

Det jeg tenkte si var sterkt jobbet. Vi faller allesammans og man få bare ta lærdom av det. Du er en inspirasjon, fortsett krige.
Når jeg snakket om hjelp mente jeg ikke å gå inn i lar eller avrusning på et eller annet trist sted. Jeg mente og omgi deg med folk som er streite og støtter deg. Lettere sagt enn gjort seff og jeg kjenner jo ikke til hva slags ressurser du har tilgjengelig. Men du snakker veldig ofte om at du gjør alt alene og sånt, og det er ikke spesielt sunt i lengden. Som du sier, vi vil deg bare godt. Når det gjelder nav så må det da være et eller annet de kan hjelpe med? Økonomisk, bolig. Et eller annet? Stå på brur
Må slutte helt med heroin og nåler, det er i alle fall sikkert. Siden natt til torsdag, når jeg skjøt litt Subutex, har jeg tatt heroin 2 ganger (lørdag formiddag og gårkveld). Fysiske abstinenser begynner å bli levelige, har hatt en del "oppvarmingsdøgn"; toleransen var allerede all-time-low. Nå må det gå om jeg skal ta meg selv seriøst engang.

Åja, det stemmer faen, jeg har ikke skutt speed heller siden da. Utenom i gårkveld da. Goddamn your awesomeness, mr speedball.
Sist endret av Tøffetom; 20. november 2018 kl. 16:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Må bare nevne igjen at dette er min favorittråd på freak. Sterk og velfortalt historie.

Du er en av få her inne jeg faktisk kunne hatt interesse av å ta en øl med (eller en speedball )
Sist endret av Purgatorio; 20. november 2018 kl. 17:54. Grunn: Skriveleif
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
Må bare nevne igjen at dette er min favorittråd på freak. Sterk og velfortalt historie.

Du er en av få her inne jeg faktisk kunne hatt interesse av å ta en øl med (eller en speedball )
Vis hele sitatet...
Jeg møter alle som spanderer noen pils i nærheten, kjeder ræven av meg. I dag var jeg heldigvis smart nok til å "låne" meg nok til én 6-pakning av fyren som eier sofaen jeg bruker til rehab.

Går forøvrig fint nå, dag#2 blir det vel for haterne, dag#~4 om vi ser mellom fingrene på tirsdagens sprekk

Er annerledes denne gangen. Definerende for både min person og min fremtid. Innen julen er her er jeg long fucking gone, one way or the other. Satser på geografisk

mandagens sprekk for faen. Var før 00:00
^*
Sist endret av Tøffetom; 21. november 2018 kl. 11:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Går fint, men går tregere enn forventet. Faen ikke vært utenfor døren siden mandag. Hadde forventet å få driven tilbake på én uke, men ser ikke en dritt til den.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Går fint, men går tregere enn forventet. Faen ikke vært utenfor døren siden mandag. Hadde forventet å få driven tilbake på én uke, men ser ikke en dritt til den.
Vis hele sitatet...
Energien pleier det jo å ta en stund før er tilbake når det gjelder opiater. 5 minutters gåtur er bedre enn ingenting for å legge lista lavt
Sprekk i anledning familiebesøk. Kun heroin dog, så skal likefult være klar for å starte pisseprøver tidlig i neste uke.

Ideelt sett kunne jeg fått meg en innleggelse et sted, vært nykter noen uker og blitt utredet for ADHD/ADD. Men er vel urealistisk mtp ventetid? Eller? Aner ikke hvordan sånt fungerer
Du må kunne vise til 3 måneder med rene urinprøver for å få ADHD/ADD medisiner. Hvis du ikke er utredet så tar det gjerne 6-9 måneder og ingen vil starte en utredning når du er så nærme rusen som du er siden rus medfører mer uttalte psykiske og kognitive forstyrrelser.
Anonym bruker
"Begeistret Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er to ukers ventetid på avrusning på Bergensklinnikene ( Hjellestad)

https://helsenorge.no/velg-behandlin...andling?bid=94

Men jeg vet ikke hvor lenge du må være clean for å bli utredet for ADHD/ADD, da kan det isåfall være du må ha et litt lengre opphold på avrusningen/behandling
Anonym bruker
"Begeistret Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ihvertfall at viss du legger deg inn i behandling så kan du bli utredet for ADHD/ADD mens du er innlagt
Veldig sterk tråd det her, lest den et par ganger. Livet kan by på absolutt alt fra sykdom og fordervelse til forelskelse og genialitet. Uten å ha noe som helst kjennskap, bortsett fra å lese på freak, virker det som om livet til tøffetøm er en del mer ekstremt enn hva vi andre dødelige er vant til, på godt og vondt.

Det har blitt fjernet en del innlegg i det siste. Spesielt etter comebacket var et fatkum. Tøffe ba jo om det også, så vi får håpe st det er tilfellet med det andre som er fjernet også. Personlig så syns jeg nesten tråden skulle fått lov til å leve og utvikle seg, men selvfølgelig litt etter Tom sitt ønske med tanke på redigering.

Dette er en unik mulighet, for meg personlig i hvert fall, til å få et innblikk i noe som er temmelig langt i fra min virkelighet. Kudos til Tom som gjør dette, jeg heier på deg! Men samtidig så håper jeg at dette ikke blir redigert i hjel.

Ha en fin kveld freaks, endelig lørdag!

Fatkum, hehe, det var et morsomt ord!
Sist endret av Taxidriver; 24. november 2018 kl. 20:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Veldig sterk tråd det her, lest den et par ganger. Livet kan by på absolutt alt fra sykdom og fordervelse til forelskelse og genialitet. Uten å ha noe som helst kjennskap, bortsett fra å lese på freak, virker det som om livet til tøffetøm er en del mer ekstremt enn hva vi andre dødelige er vant til, på godt og vondt.

Det har blitt fjernet en del innlegg i det siste. Spesielt etter comebacket var et fatkum. Tøffe ba jo om det også, så vi får håpe st det er tilfellet med det andre som er fjernet også. Personlig så syns jeg nesten tråden skulle fått lov til å leve og utvikle seg, men selvfølgelig litt etter Tom sitt ønske med tanke på redigering.

Dette er en unik mulighet, for meg personlig i hvert fall, til å få et innblikk i noe som er temmelig langt i fra min virkelighet. Kudos til Tom som gjør dette, jeg heier på deg! Men samtidig så håper jeg at dette ikke blir redigert i hjel.

Ha en fin kveld freaks, endelig lørdag!

Fatkum, hehe, det var et morsomt ord!
Vis hele sitatet...
Takk for god kommentar.

At noe av det som er redigert vekk skulle vært redigert vekk, finnes det ingen tvil om. Som kjent leser jeg aldri bakover i tråden, så jeg er ikke helt kjent med hva som er redigert vekk og hva som ikke er.

Med det sagt, så kan jeg ikke unngå å legge merke til at sensuren har vært langt mer ekstrem enn hva jeg har vært vandt til. Selv innlegg skrevet ved mine fulle fem, som tar for seg relevante aspekter ved heroinavhengigeten som tross alt er utgangspunktet for denne tråden, har blitt redigert vekk. Nå har jeg sluttet å henge meg opp i det, ettersom at de verste innleggene mine oppleves nesten fremprovosert gjennom sensur, for å være ærlig.

Det er ikke mitt forum, og jeg skjønner at jeg har tråkket over mange grenser, så jeg prøver å se forbi det.

Samtidig så vil jeg si meg tilbøyelig til å være enig i at det gjerne ville vært mer givende å la tråden utvikle seg litt; fremfor å sensurere den i hjel...

Sitat av sth Vis innlegg
Du må kunne vise til 3 måneder med rene urinprøver for å få ADHD/ADD medisiner. Hvis du ikke er utredet så tar det gjerne 6-9 måneder og ingen vil starte en utredning når du er så nærme rusen som du er siden rus medfører mer uttalte psykiske og kognitive forstyrrelser.
Vis hele sitatet...
Helt uaktuelt tidsperspektiv.

Kommer til å prøve dialog med fastlege; men det ser ærlig talt ut som om det Norge har å tilby gjennom helsevesenet, er helt uforenelig med det å ha personlige ambisjoner utover å bli rusfri.....

Min personlige ambisjon handler ikke bare om robotikk; jeg mener at den behandlingen narkomane, alenemødre, uutdannede og ellers ressurssvake utsettes for, er ekstremt destruktiv, uverdig og objektivt sett totalt urettferdig. Min ambisjon er å sparke igang en «revolusjon» av typen Metoo, og jeg har både kompetanse- og erfaringsgrunnlaget som kreves for å forstå problematikken og peke i retning av løsningen.

At jeg sensureres til døde ved etthvert forsøk på å flette inn dette i mine utfordringer som tungt narkoman et helt liv; på freakforum, oppleves paradoksalt.

Så hvis dette faller tilbake på et uttalt ønske om å redigeres vekk fra egne psykosetirader; la meg modifisere meg selv: jeg ønsker i utgangspunktet ikke å sensureres; det bør være hevet over enhver tvil at innlegg enten er ekstremt destruktive for meg profesjonelt eller direkte i strid med forumets reglement, for å bli redigert.

..jeg er tross alt bare en elendig sprøytenarkoman; det vet alle som leser denne tråden. Ser ikke hvilken skade mine deleriske forestillinger kunne ha for andre enn meg selv..men ser definitivt verdien av å kunne lese dette for dem som virkelig ønsker innsyn i tankeprosessen til nevnte junkie
Sist endret av Tøffetom; 24. november 2018 kl. 23:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Til informasjon

Vi driver ikke med sensur, at noen oppfatter det som sensur får nå så være, men det viser seg gang på gang at tråder sklir ut dersom vi bare lar det skure å gå, noe som også gjelder denne tråden.
Vi sletter i henhold til regelverket som er satt for forumet, samt tilleggsregler som mange underforum har, som f.eks underforumet denne tråden ligger i har, hverken mer eller mindre.
Grunner til at vi har slettet innlegg den siste tiden har blant annet vært avsporing, bumping, svar på slettede innlegg m.m.

Skulle det være noen som føler at de urettmessig har fått innlegg slettet, vær så snill å ikke søple til tråder med spørsmål eller klaging på sletting av innlegg, slike innleg blir slettet.
Det er mulig å sende PM til noen i crew dersom man føler at feil er blitt gjort

Jeg vil samtidig minne om et det faktisk ikke er mer enn 2 uker siden det var en ganske kraftig opprydning i denne tråden med etterfølgende forklaring som forklarer godt hvorfor vi sletter som vi gjør:

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nå har jeg rydda litt. Eller, hvis det vi normalt gjør er å luke litt i hagen, så har jeg nettopp utført grov miljøkriminalitet i de dype skoger. Det var dessverre helt avsindige mengder med psykotisk amfetaminrør som strengt talt ikke hadde så veldig mye med tråden å gjøre og det spora fullstendig av. Normalt rekker vi å fikse slikt før det går for langt, men hovedpersonen i denne tråden rakk å produsere en 6-7 Great Wall of Texts og ca. fire ganger så mange korte tilsvar i løpet av noen få nattetimer. Som om ikke det var nok genererte dette en stor mengde ekstra svar og støy fra andre brukere. Vi ønsker at denne tråden skal forbli relevant, for den gir et unikt innblikk i hvordan det har gått opp og ned - dessverre mest av sistnevnte - med en ellers oppegående narkoman. I så måte må disse tilskuddene betraktes som relevante, da de viser hvor grundig amfetaminkjøret kan fucke opp livet, psyken og virkelighetsforståelsen til et ellers intelligent og ressurssterkt menneske. Som en liten avveiing mellom behovene velger jeg derfor å la hans første innlegg stå og noen få andre relevante innspill til det. Dette første innlegget dekker egentlig det meste: Denne oppfinnelsen han er overbevist om at vil revolusjonere verden, behovet for finansiering, personlige problemer og en bitter disputt med tidligere veileder og begynnende forfølgelsesvanvidd. De påfølgende innleggene tilfører intet nytt, bare mer volum, bold face og CAPS LOCK. Det er mange innlegg som har forsvunnet i mellom de som står igjen, men jeg tror konteksten er rimelig godt bevart likevel. Beklager at det blir slik, men noen ganger må vi dessverre gå litt mer drastisk til verks enn vi liker.

Så ber jeg dere andre som leser denne tråden om å ikke bare skrive for å skrive noe, eller krangle på detaljer i det overstående. Les heller tråden fra start til slutt og se på utviklingen år for år. Vi velger å ikke stenge den, men la oss forsøke å holde oss til tema - rusmisbrukets evolusjon, beskrevet fra innsiden.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Veggen; 25. november 2018 kl. 00:12.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Til informasjon

Vi driver ikke med sensur, at noen oppfatter det som sensur får nå så være, men det viser seg gang på gang at tråder sklir ut dersom vi bare lar det skure å gå, noe som også gjelder denne tråden.
Vi sletter i henhold til regelverket som er satt for forumet, samt tilleggsregler som mange underforum har, som f.eks underforumet denne tråden ligger i har, hverken mer eller mindre.
Grunner til at vi har slettet innlegg den siste tiden har blant annet vært avsporing, bumping, svar på slettede innlegg m.m.

Skulle det være noen som føler at de urettmessig har fått innlegg slettet, vær så snill å ikke søple til tråder med spørsmål eller klaging på sletting av innlegg, slike innleg blir slettet.
Det er mulig å sende PM til noen i crew dersom man føler at feil er blitt gjort

Jeg vil samtidig minne om et det faktisk ikke er mer enn 2 uker siden det var en ganske kraftig opprydning i denne tråden med etterfølgende forklaring som forklarer godt hvorfor vi sletter som vi gjør:
Vis hele sitatet...
Jeg setter som nevnt pris på oppryddingen du omtaler; og har intensjon om å skille ut urelaterte emner i egne tråder. Mener ikke å tråkke admins på tærne, ei heller å tøye deres tålmodighet.

Håper bare vi kan finne tilbake til foregående balanse som i det minste jeg selv opplevde å ha med «dere».

Så skal jeg gjøre mitt beste for å ikke tøye grensene mer enn hva min person forutsetter.

Skjønner at problemet i stor grad er mine tilsvar til negative innvendinger, som i tur fostrer videre respons i søppel-kategorien. Skal skjerpe meg, men håper som sagt at jeg gis spillerommet nødvendig for å gjøre det på en måte forenelig med mitt behov for å rydde litt på loftet... er flere år siden jeg hadde råd til psykologen min, så dette er alt jeg har..
Sist endret av Tøffetom; 25. november 2018 kl. 00:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Clean til i kveld, må ordne meg noe penger og et sted å bo, så må ha en liten mornings i morgen - så jeg kommer meg ut døren. Satser på å få begynt på urinprøver umiddelbart for å bevise at jeg faktisk har kuttet daglige speedballs ned til noen ukentlige dragejakter - før jeg begynner å pisse rent for alt unntatt blaze mot slutten av uken. Vil se hvem jeg er på "den andre siden"; er det slik som det alltid har vært - grått og kjedelig - så tror jeg ærlig talt ikke at jeg blir værende. Men jeg vet at dette er første gang jeg har gått clean hjemme i Bergen siden noensinne, og ikke bare én dag eller to, men altså 5 dager i strekk. Alle mine forsøk på rehab har i realiteten endt sekundet jeg har landet på Flesland - eller i oppkjørselen etter en helgs elendighet i et fengsel av en hytte. Dette er med andre ord første gang jeg har holdt meg av egen fri vilje engang ett døgn i kjente omgivelser.

Dagen etter (automatisk sammenslåing): River godt i stoltheten dette; men møte på NAV i morgen tidlig og oppstart pisseprøver fredag.

Dagen etter(automatisk sammenslåing): Det betyr at jeg har én dag til på å få i meg noe jævla smack, før morroa e
r over. Skal faen meg skrive tripparpport om jeg ordner det.

****"TRIPPRAPPORT"(ikke helt)***
Faen lovet dere en triprapport hvis det ble dop på meg, så det år nå bare bli sånn. Hvem sa noe om å skrive den etter at jeg faktisk har fått i meg dopet?

Det er ikke engang 15 minutter siden jeg lå livløs på sofaen her jeg "bor", med en usikker fremtid i møte: Dopkontakten hadde ikke svart i hele dag, og for den i min situasjon er dette bare den éne delen av puzzlespillet: Jeg trenger tross alt transport til nevnte kontakt, for ikke å snakke om at noen med evne og vilje til å finansiere dritten tar ansvar. Når du da ikke får så mye som tak i kontakten din og ditt fantastiske avtaleforslag til en stakkars kapabel sjel enda står som ulest; ja da hjelper det godt på med en liten tår rødsprit. (I mine yngre dager pleide jeg å tvangsfõre meg selv på tunfisk, melk og rå egg - så jeg legger en del prestige i hva jeg kan svelge unna. Som hetero mannfolk glitrer det talentetet dessverre sjelden til sitt fulle potensiale. )

Så løste alt seg, plutselig.

Fra å ikke orke å se på noe eller høre på noe, til å måtte sette på noe Lana Del Rey, var det kun to tette bekreftelser imellom.

**Så fort jeg fikk opp PC'en kom jeg borti mailen (som jeg aldri ville åpnet om du så holdt en pistol til hodet mitt akklurat nå), og der var det faen rett inn på noen profesjonelle oppturer. "Faen bra adminsa på Freak reddet meg fra profesjonelt selvmord", flirte jeg for meg selv, før jeg skrev videre om å skyte heroin i under mitt stadig mindre anonymiserte online-pseodynm - relativt uaffektert. **

Anyways, nå skal det være en sjåfør her, planen min har fungert utmerket og jeg har skrevet ihjel enda noen flere av de tregeste minuttene i mitt altfor trege liv. Men han er her ikke enda, og det er faen kaldt ute, så hvor var vi?

Jo. Nå var han her, hehehe...

Så. 40 minutter er gått, og jeg har omsider injisert 0.11 med relativt grei dop. Toleransen er lav, dosen passet fint. Er bare minutter siden, kjenner fortsatt på den oppskrytte følelsen som Jokke ganske så treffende beskriver med ordene: "det 'ække no'n orgasme, men det føles jævla bra". Lana Del Rey har blitt flat og monoton, det samme har jeg. På vei opp hit husker jeg at jeg tenkte på hvor digg det er å føle nykter lykke, men samtidig hater jeg hvor kortvarig den er. Bare små øyeblikk? Det er alltid bare et tidsspørsmål før det er over; med heroin derimot, kan jeg vite med sikkerhet at livet er behagelig i 8 timer til..

Jeg tror summa summarum at jeg vil bli mye lykkeligere nyktern. Blir pissings på fredag, og er det én ting det å skrive om dette har vist meg så er det at forventningene overgår realiteten.
Sist endret av Tøffetom; 27. november 2018 kl. 21:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skjønner ikke hvordan du fortsatt kan drive å hevde at "ting går rette veien", eller som nå sist at du faktisk er i mål (så godt som).
Sier du ikke leser bakover, men kanskje du burde gjøre nettopp det.

2-3 år tilbake i tråden så hoppet du frem og tilbake mellom usmakelig cocky humblebragging og total ydmyk underkastelse som en bipolar jojo - men du hadde ihvertfall perspektiv på hva du holdt på med, sånn relativt sett.

Nå sitter du som hjemløs sprøytenarkis og drikker rødsprit.
Mulig du fortsatt ser deg selv som "fungerende narkoman" men kom igjen...

Du har blitt en hjemløs sprøytenarkis som drikker rødsprit.
Bokstavlig talt skrekkbildet av ev en fyr som de putter på skremselsbrosjyrer i ungdomsskolen.

Ingenting har "gått riktig vei" og du trenger hjelp.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Clean til i kveld, må ordne meg noe penger og et sted å bo, så må ha en liten mornings i morgen - så jeg kommer meg ut døren. Satser på å få begynt på urinprøver umiddelbart for å bevise at jeg faktisk har kuttet daglige speedballs ned til noen ukentlige dragejakter - før jeg begynner å pisse rent for alt unntatt blaze mot slutten av uken. Vil se hvem jeg er på "den andre siden"; er det slik som det alltid har vært - grått og kjedelig - så tror jeg ærlig talt ikke at jeg blir værende. Men jeg vet at dette er første gang jeg har gått clean hjemme i Bergen siden noensinne, og ikke bare én dag eller to, men altså 5 dager i strekk. Alle mine forsøk på rehab har i realiteten endt sekundet jeg har landet på Flesland - eller i oppkjørselen etter en helgs elendighet i et fengsel av en hytte. Dette er med andre ord første gang jeg har holdt meg av egen fri vilje engang ett døgn i kjente omgivelser.

Dagen etter (automatisk sammenslåing): River godt i stoltheten dette; men møte på NAV i morgen tidlig og oppstart pisseprøver fredag.

Dagen etter(automatisk sammenslåing): Det betyr at jeg har én dag til på å få i meg noe jævla smack, før morroa e
r over. Skal faen meg skrive tripparpport om jeg ordner det.

****"TRIPPRAPPORT"(ikke helt)***
Faen lovet dere en triprapport hvis det ble dop på meg, så det år nå bare bli sånn. Hvem sa noe om å skrive den etter at jeg faktisk har fått i meg dopet?

Det er ikke engang 15 minutter siden jeg lå livløs på sofaen her jeg "bor", med en usikker fremtid i møte: Dopkontakten hadde ikke svart i hele dag, og for den i min situasjon er dette bare den éne delen av puzzlespillet: Jeg trenger tross alt transport til nevnte kontakt, for ikke å snakke om at noen med evne og vilje til å finansiere dritten tar ansvar. Når du da ikke får så mye som tak i kontakten din og ditt fantastiske avtaleforslag til en stakkars kapabel sjel enda står som ulest; ja da hjelper det godt på med en liten tår rødsprit. (I mine yngre dager pleide jeg å tvangsfõre meg selv på tunfisk, melk og rå egg - så jeg legger en del prestige i hva jeg kan svelge unna. Som hetero mannfolk glitrer det talentetet dessverre sjelden til sitt fulle potensiale. )

Så løste alt seg, plutselig.

Fra å ikke orke å se på noe eller høre på noe, til å måtte sette på noe Lana Del Rey, var det kun to tette bekreftelser imellom.

**Så fort jeg fikk opp PC'en kom jeg borti mailen (som jeg aldri ville åpnet om du så holdt en pistol til hodet mitt akklurat nå), og der var det faen rett inn på noen profesjonelle oppturer. "Faen bra adminsa på Freak reddet meg fra profesjonelt selvmord", flirte jeg for meg selv, før jeg skrev videre om å skyte heroin i under mitt stadig mindre anonymiserte online-pseodynm - relativt uaffektert. **

Anyways, nå skal det være en sjåfør her, planen min har fungert utmerket og jeg har skrevet ihjel enda noen flere av de tregeste minuttene i mitt altfor trege liv. Men han er her ikke enda, og det er faen kaldt ute, så hvor var vi?

Jo. Nå var han her, hehehe...

Så. 40 minutter er gått, og jeg har omsider injisert 0.11 med relativt grei dop. Toleransen er lav, dosen passet fint. Er bare minutter siden, kjenner fortsatt på den oppskrytte følelsen som Jokke ganske så treffende beskriver med ordene: "det 'ække no'n orgasme, men det føles jævla bra". Lana Del Rey har blitt flat og monoton, det samme har jeg. På vei opp hit husker jeg at jeg tenkte på hvor digg det er å føle nykter lykke, men samtidig hater jeg hvor kortvarig den er. Bare små øyeblikk? Det er alltid bare et tidsspørsmål før det er over; med heroin derimot, kan jeg vite med sikkerhet at livet er behagelig i 8 timer til..

Jeg tror summa summarum at jeg vil bli mye lykkeligere nyktern. Blir pissings på fredag, og er det én ting det å skrive om dette har vist meg så er det at forventningene overgår realiteten.
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan du fortsatt kan drive å hevde at "ting går rette veien", eller som nå sist at du faktisk er i mål (så godt som).
Sier du ikke leser bakover, men kanskje du burde gjøre nettopp det.

2-3 år tilbake i tråden så hoppet du frem og tilbake mellom usmakelig cocky humblebragging og total ydmyk underkastelse som en bipolar jojo - men du hadde ihvertfall perspektiv på hva du holdt på med, sånn relativt sett.

Nå sitter du som hjemløs sprøytenarkis og drikker rødsprit.
Mulig du fortsatt ser deg selv som "fungerende narkoman" men kom igjen...

Du har blitt en hjemløs sprøytenarkis som drikker rødsprit.
Bokstavlig talt skrekkbildet av ev en fyr som de putter på skremselsbrosjyrer i ungdomsskolen.

Ingenting har "gått riktig vei" og du trenger hjelp.
Vis hele sitatet...
Haha, greit, vi får se


Alt går etter planen så langt, så, eat my shit fuckface

For å ikke la den negative chi'en noen har infestere tråden; la meg oppsummere møtet med NAV I dag:

- Jeg er et jævla unikum.
- Jeg får penger på konto i morgen.,
- Jeg må finne meg en leilighet.

Så. Noen som har en kjellerkåk i NAV-prisklassen stående? Bergen helst.
Sist endret av Tøffetom; 28. november 2018 kl. 17:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tøffetom, jeg har troen på deg! Men du må vell innrømme at ting ikke har gått etter planen, du er det man vil kalle en narkis og du har blitt noe du ikke tenkte og ville at du skulle bli.
Rødsprit er dessuten en lifehack. Aldri kjøpt det selv, men tipper det er billig som faen, og det kicker 3x så hardt som tequila.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tøffetom, jeg har troen på deg! Men du må vell innrømme at ting ikke har gått etter planen, du er det man vil kalle en narkis og du har blitt noe du ikke tenkte og ville at du skulle bli.
Vis hele sitatet...
Narkis har jeg både vært og definert meg selv som så mange år jeg kan huske.

Gikk ting etter planen jeg hadde for x-antall år siden?

Sure as fuck not; men går ting etter planen nå? Absolutt.

Og hvilken plan hadde jeg for x-antall år siden?

"Bli den sikreste formen for ingeniør for å få den sikreste inntekten så jeg kan leve det sikreste livet i mest mulig bedagelighet"

Hvilken plan har jeg nå?

"Mesteparten hemmelig, men bunnlinjen er verdensledende teknologimperium."

Dere kan le dere skakk og enes om at jeg er så far out at jeg ikke er verdt å forholde seg til engang; men please, ta det på PM.

Faktum er at jeg har gjort hjemmeleksen min, og om jeg vil bruke de årene jeg har i forskudd på teknologisiden til å være en cocky narkis som drikker rødsprit fremfor å perfeksjonere den seriøse tilnærmingen, so be it - my call.

**Altså PM til hverandre. Ikke til meg. "Because me, I just don't care at all " - Lou Reed -
Sist endret av Tøffetom; 28. november 2018 kl. 17:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, men vi ler jo på ingen måte av deg, men det "Anonym bruker "Orange Kvernknurr"" sier er jo faktisk sannheten, eller hva? Å jeg trur ingen skjønner noe av verdensledene teknologi greiene du prater om heller..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men vi ler jo på ingen måte av deg, men det "Anonym bruker "Orange Kvernknurr"" sier er jo faktisk sannheten, eller hva? Å jeg trur ingen skjønner noe av verdensledene teknologi greiene du prater om heller..
Vis hele sitatet...
I know, that's the main problem

Ønsker dere en fortreffelig aften.
Du har troen på deg selv, og det er jo bra, om den er berettiget eller ikke er det ingen her som kan vite, og er usikker på om du helt objektivt vet det du heller, men, folk har snudd det rundt før. Dog, den «millionær eller ingenting»-personligheten din gjør det nok ikke enklere for deg, selv om det funker en og annen gang, ref. han junkien som ble helsemillionær etter å ha sett mulighetene ut i fra sin egen situasjon: https://www.dailymail.co.uk/news/art...llionaire.html

Lykke til videre i hvert fall.
Sist endret av trilobites; 28. november 2018 kl. 18:43.
Er det ett stoff som virkelig alltid lever opp til forventningene, er det kokain. Jeg forventer å få en elendig drittform, og jeg får det faen hver gang. Særlig hvis jeg blazer i tillegg. 130 i puls og lett hodepine er bare del av morroa det. Mekket noe crack med litt for mye natron, seff samme visen.
Allikavel så må du liksom ha "litt til", hele tiden. Seriøst. Hater cola-formen og har alltid gjort det.

Julebordsrazziaene er i gang btw, lock your doors
Sist endret av Tøffetom; 29. november 2018 kl. 00:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har sett videoene, lest beskrivelsene dine, og prøvd etter beste evne å forstå hva du jobber med. Hva skiller din autonome robot fra, for eksempel, en Roomba?

Dette kan godt være åpenlyst for folk innen ditt fagfelt, men det er jeg langt ifra.