Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1023
Hei! Jeg har en skole pc som jeg fikk reinstallert i høstferien, siden da har jeg lastet ned ulike programmer, som msn osv, og musikk. Men nå i det siste så tror jeg har en trojaner eller virus på pcen. Noen ganger hender det at skjermen snur seg rundt hele tia. Må trykke på ctrl alt og piltast opp for å få den på riktig side. Noen ganger begynner den å skrive mens jeg skriver. For eksempel når jeg skriver nå, begynner den å skrive n--- og masse tull. Jeg er helt lei av det.

Jeg har prøvd å installere forskjellige gratis virusprogrammer som Kaspersky Internet Security, hadde tidligere norten antivirus, men den hjalp ikke. Så nå har jeg AVG. Den hjelper ikke heller, får ikke vekk viruset som jeg har på pcen. Jeg har søkt i hele pcen med alle disse virusprogrammene, men de finner ingening. Så hva er det jeg kan gjøre, må jeg få den reinstallert på nytt, eller er det noen virusprogrammer dere tror jeg kan bruke som kan hjelpe meg.
Kommer du inn på sider som Norton.no etc.?
Se om det er noen prosesser som er mistenkelige, søk de opp på google(Da finner du ut om hva de er). Hvis du har funnet "viruset" så sletter du de, hvis dette ikke hjelper, så må du reinnstallere mest sannsynlig
Kommer inn på sider som norton.no, tror du det er noen virusprogrammer jeg kan søke med, som kan finne viruset eller hva det enn er?
Formater Eller se på oppgave behandlingen etter misstenksomme programmer som kjører (ctrl+alt+del)
Prøv Hijackthis som vil gi deg oversikt over hva som kjører på PC'en din. Så kopierer du inn den loggen på http://www.hijackthis.de/ som forteller deg om programmene er snille eller slemme.
NB! Ikke post loggen her på forumet. Admins liker det ikke og vil sannsynligvis slette tråden.

Siden du sa det var en skolePC, var det du eller it-folka som reinstallerte den?
Takk EmanOn, husket ikke hva programet het, derfor tok jeg metoden som jeg husket i farten
Det var IT- folka. Leverte inn pcen og fikk den reinstallert.

Sitat av EmanOn Vis innlegg
Prøv Hijackthis som vil gi deg oversikt over hva som kjører på PC'en din. Så kopierer du inn den loggen på http://www.hijackthis.de/ som forteller deg om programmene er snille eller slemme.
NB! Ikke post loggen her på forumet. Admins liker det ikke og vil sannsynligvis slette tråden.

Siden du sa det var en skolePC, var det du eller it-folka som reinstallerte den?
Vis hele sitatet...
Jeg sjekka med den Hijackthis. Fikk en X : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = skoleproxy-nlb.skolen.local:8080

Er det noe farlig?
Sist endret av hen nessey; 3. november 2009 kl. 17:21.
Last ned det nye gratis AV-en til Microsoft som fungere topp!, eller prøv CCleaner og test om det finner noe snusk, i tillegg kan du sjekke om det er noe mistenkelig i de midlertidige internett filene? (Vet ikke om CCleaner kan brukes til å fjerne virus, correct me if I am wrong)
Sitat av hen nessey Vis innlegg
Jeg sjekka med den Hijackthis. Fikk en X : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = skoleproxy-nlb.skolen.local:8080

Er det noe farlig?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er proxyen maskina benytter seg av når du er på skolen, mao. ufarlig.