Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1522
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Som dere ser av tittelen er det jo en viss humor over situasjonen, men dette er fortsatt irriterende. Jeg bestilte en atomizer (til vape) via aliexpress, nærmere bestemt Heavengifts HG for litt over en måned siden. Det som har skjedd nå er at når jeg sporer pakken, er den bekreftet utlevert - i Hammerfest (jeg bor i Oslo). Jeg handler via aliexpress ganske ofte (sikkert rundt 50-60) bestillinger totalt, og har aldri vært noe som helst problem (utenom litt treig shipping, men den er jo som regel gratis tross alt). Dessuten er jo shipping info lagret på brukeren min, så er ikke som om jeg har skrevet feil. Posten ber meg kontakte avsender (som ber meg kontakte posten), men sier at dette aldri har skjedd før, og at eneste logiske forklaring er at en person i Hammerfest med samme navn som meg har henten pakken min
Det ser litt ut som om jeg ikke kommer noe videre med saken (er begrenset hvor langt jeg er villig til å gå), men føler det er naturlig at det er Posten som bør ta ansvar for dette. Noen ideer?
Du må snakke med butikksjefen hvor pakken ble utlevert. Deretter må du kontakte politiet og forklare situasjonen. For å øke sjansene for å ta ''gjerningsmannen'', så kan du bestille en ny liknende gjenstand. Sørg for at folk vet at du har bestilt den. Vedkommende kunne ikke hentet ut pakken ved mindre han visste at du hadde bestilt den. Samtidig så klarer jeg ikke å unngå å tenke at dette tilfellet er uhyre usannsynlig. Det er nok større sannsynlighet for at det er noen innad i systemet som har stjålet pakken din, det mest sannsynlige jeg kan komme frem til i og med at pakken er utskrevet er personen som er ansvarlig for å utlevere pakkene. Du kan nevne tanken til politiet, hvis så er tilfellet - så vil antakeligvis denne personen ha gjort dette tidligere og det vil være et mønster at pakker som skal bli utlevert på dette stedet ikke kommer frem selv om de er registrert som utlevert.
Dette tar du vel enklest med avsender? Avsender har valgt forsendelsesmåte og må således kunne anses å være ansvarlig for forsendelsen fram til den er levert mottaker - korrekt mottaker. Kontakt AliX og be de sende deg en ny også får de evt kjøre krav mot posten eller hvem som har levert pakken på gærn kant av landet.