Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 12346
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye kan jeg få av Nav om jeg bor hjemme og aldri har hatt en ordentlig jobb før? Er 18
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kommer vel an på hva du trenger støtte til og din situasjon. Kan du utdype litt mer?
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Trenger ikke noe støtte, men jeg går ikke på skole eller vil jobbe pga diverse ting
Fint lite.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det holder med noen tusen, så sånn ca. Kanskje 5?
Så du ønsker ikke jobbe? Det betyr at du kunne hatt en jobb men det orker du ikke? Det er ikke sykdom, helseplager eller psyken som er årsaken til at du ikke jobber?

Om du ikke jobber fordi du faktisk ikke orker det så får du rett og slett bare våkne opp. Samfunnet skal ikke ta vare på arbeidsføre folk. Det er ditt eget ansvar å skaffe deg jobb og inntekt. At du bor hjemme betyr jo egentlig at du strengt tatt ikke trenger penger eller lønn fordi du har tak over hodet og mat på bordet. Men da er du en lathans og bør faktisk ta rev i seilene og ha stolthet nok til å faktisk komme i posisjon til at du klarer å ta vare på deg selv. Det er jo endel av det å bli voksen. Og du er jo voksen i alder, så forsøk å tenk og oppfør deg som en voksen og ikke en bortskjemt shit kid.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge du bor hjemme tipper jeg du kanskje kan få 2-3000 til livsopphold. Dette må du mest sannsynlig jobbe for ( aktivitetsplikt) som innebærer at du må være i tiltak 5 dager i uken for å få penger. ALtså; du kan likeså godt få deg en jobb og tjene mer enn det du vil få på livsopphold fra NAV sosial.
What du tror du skal få 5 tusen pr måned for å gjøre ingenting når du faktisk kunne skaffet deg jobb og tjent pengene selv?
Aktivetsplikten stemmer. Men NAV har strammet inn på livsopphold, og en 18 åring som bor gratis på gutterommet og spiser gratis vil nok mest sannsynlig få avslag på søknad om livsopphold. Og grunnen er jo enkel, livsopphold skal dekke de mest basic utgiftene som mat osv. Ts spiser jo hjemme hos mor og trenger da ikke penger.
Sist endret av random67489; 1. desember 2018 kl. 14:23.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hmm, det er pga psykiske årsaker. Jeg liker ikke samfunnet, og vil ikke støtte det. Trur du noen vil være i en slik situasjon?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, det er pga psykiske årsaker. Jeg liker ikke samfunnet, og vil ikke støtte det. Trur du noen vil være i en slik situasjon?
Vis hele sitatet...
Psykiske årsaker? "Jeg liker ikke samfunnet" høres mer ut som en drittunge-holdning kontra en psykisk årsak. Som nevnt over her, du kommer til å få fint lite med mindre du kan dokumentere disse årsakene og hvordan de hindrer deg fra i å ta jobb. Heldigvis, det er for å hindre snyltere. Har du en legitim årsak, dra til lege og psykolog og få det dokumentert. Noe mer enn det vil nok hverken jeg eller noen andre hjelpe deg med, lykke til.
Sist endret av Marriese; 1. desember 2018 kl. 14:26.
Anonym bruker
"Leken Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Beklager å si det, men har du ingen reell sykdom (være seg psykisk eller fysisk) får du klare deg selv. Ikke samfunnets oppgave å ta vare på en som "ikke liker samfunnet" og som "ikke vil støtte det". Du vil ikke støtte det, men utnytte godene - som skal fungere som et sikkerhetsnett for de som trenger det enten ved uføre eller sykdom. Høres direkte bortskjemt ut.

Hvorfor skal jeg betale for deg? Du får enten finne utradisjonelle måter å klare deg (leve av naturen for eksempel),eller få foreldrene dine til å støtte deg. Igjen, så fremt det ikke foreligger reell sykdom.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Liker ikke samfunnet og vil ikke støtte det? Om du får penger fra NAV utnytter du jo systemet og samfunnet. Du kan vel ikke forvente å få noe av samfunnet, om du ikke vil bidra til det
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg ønsker å bryte ned samfunnet, tjener rundt 12k i måneden, men trenger litt til for å kunne få ting til å gå rundt. Jeg skal spare til jeg kan flytte ut i skogen og leve selvstendig. Trudde dette var freak, hvor jeg alltids har kunnet spørre om hvordan man gjør gjøre det og hvordan man gjør datt. Men neida, går ikke å spørre om hvordan man utnytter staten for et par, 3 tusen lapper i måneden engang. Stopp med all den moraliseringen om "Støtt samfunnet, det er viktig". Stopp, jeg er ingen slave som jobber med noe jeg hater kun for å overleve. Noen som faktisk kan svare meg?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg ønsker å bryte ned samfunnet, tjener rundt 12k i måneden, men trenger litt til for å kunne få ting til å gå rundt. Jeg skal spare til jeg kan flytte ut i skogen og leve selvstendig. Trudde dette var freak, hvor jeg alltids har kunnet spørre om hvordan man gjør gjøre det og hvordan man gjør datt. Men neida, går ikke å spørre om hvordan man utnytter staten for et par, 3 tusen lapper i måneden engang. Stopp med all den moraliseringen om "Støtt samfunnet, det er viktig". Stopp, jeg er ingen slave som jobber med noe jeg hater kun for å overleve. Noen som faktisk kan svare meg?
Vis hele sitatet...

Haha? Du kan ikke være seriøs. Ok, her er ett forslag som er like god som problemstillingen din - begynn å selg dop. Da får du tjent noen grunker mens du samtidig bryter ned det ekstremt "fæle" systemet.

Eller så kan du vel bli munk i ett eller annet kloster?
Sist endret av Marriese; 1. desember 2018 kl. 14:31.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har allerede fått gode svar. Du får hvertfall ingen støtte fra nav før du får påvist av lege/psykolog at du har disse psykiske problemene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hmm, det er pga psykiske årsaker. Jeg liker ikke samfunnet, og vil ikke støtte det. Trur du noen vil være i en slik situasjon?
Vis hele sitatet...
Om det psykiske årsaker eller andre medisinske årsaker til at du ikker er i jobb så må du få det dokumentert. Gå til lege, kom i behandling etc. Da vil du ha rett til AAP om en lege bekrefter at du ikke er i stand til å jobbe. Men det må altså foreligge en vurdering fra lege el psykolog etc.

Om din psykiske "lidelse" er at du ikke liker samfunnet så er jo ikke det en sykdom. Da er det du som oppfører deg som en drittunge og som ikke er så voksen mentalt som alder tilsier du burde være. Da får du nesten bare fortsette å snylte på foreldrene dine, du gjøre dem sikkert stolt.

Du sier du ikke vil støtte samfunnet, men du ønsker å høste godene fra samfunnet? Du ser vel at det blir veldig feil? Du vil ikke bidra men ønsker betaling? Det er ikke slik verden er, beklager.

Jeg ønsker å bryte ned samfunnet, tjener rundt 12k i måneden, men trenger litt til for å kunne få ting til å gå rundt. Jeg skal spare til jeg kan flytte ut i skogen og leve selvstendig. Trudde dette var freak, hvor jeg alltids har kunnet spørre om hvordan man gjør gjøre det og hvordan man gjør datt. Men neida, går ikke å spørre om hvordan man utnytter staten for et par, 3 tusen lapper i måneden engang. Stopp med all den moraliseringen om "Støtt samfunnet, det er viktig". Stopp, jeg er ingen slave som jobber med noe jeg hater kun for å overleve. Noen som faktisk kan svare meg?
Vis hele sitatet...
Ok, hva er greia. Du startet med å si at du ikke har jobb. Nå har du jobb og tjener 12K pr måned. Også bor og spiser du gratis. Hvordan tror du at du kan ha rett på penger fra NAV da? Vil du bo i skogen - flott. Gjør det. Men det er ikke samfunnets ansvar å sørge for at du har inntekt til å bo i telt.
Sist endret av random67489; 1. desember 2018 kl. 14:34.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
Haha? Du kan ikke være seriøs. Ok, her er ett forslag som er like god som problemstillingen din - begynn å selg dop. Da får du tjent noen grunker mens du samtidig bryter ned det ekstremt "fæle" systemet.

Eller så kan du vel bli munk i ett eller annet kloster?
Vis hele sitatet...
Unnskyld? Hva er det som gjør meningen min om at jeg ikke ønsker å adlyde alt av beskjeder så merkelig? Jeg ønsker å gjøre som jeg vil, slik som alle andre dyr i denne verden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Unnskyld? Hva er det som gjør meningen min om at jeg ikke ønsker å adlyde alt av beskjeder så merkelig? Jeg ønsker å gjøre som jeg vil, slik som alle andre dyr i denne verden.
Vis hele sitatet...
Det er ikke meningen din som er merkelig, det er holdningen din og gjennomføringen, hvis du absolutt trenger disse ekstra pengene kan du vel spare mer av de 12 tusene du får? Du ønsker ikke å adlyde beskjeder, så sant det ikke kan gi deg litt mer ekstra penger? Ser du hvorfor responsen her er så veldig negativ?
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Du skjønner, det vel gå fortere om jeg får penger fra Nav. Samt at den mest effektive måten å hjelpe til med å bryte ned en stat og et samfunn som er ansvarlig for flere hundre selvmord i året, er å gå på welfare.
Ja dette er freak, men selv her tror jeg ikke konsensus er at det er greit å stjele fra fellesskapet. Det er jo det du forsøker å finne en løsning på. Velferdsstaten fungerer fordi de fleste jobber og betaler skatt. Da har vi samlet sett mulighet til å hjelpe og forsørge de som ikke kan forsørge seg selv. Det er ikke rom for at staten også skal forsørge enhver tulling som ikke ønsker å jobbe, eller som alt har jobb men som bare ønsker mer penger. Da har vi plutselig ikke råd til å tilby velferdsgoder lenger. Og de færreste på freak ønsker seg nok et slikt samfunn, og derfor reagerer folk på tråden din og på innleggene dine. Du må gjerne være uenig i samfunnets krav, og finne deg en alternativ måte å leve livet ditt på. Klarer du det så er det respekt. Men det er ikke fellesskapets ansvar og plikt å betale deg penger for å sitte i et telt i skogen å filosofere rundt leirbålet.

Om du ikke klarer å få på plass den planen på egenhånd så får du gjøre som alle andre. Jobbe nok til at du kan gjøre det du vil på fritiden. Kanskje må du jobbe 2 fulle uker pr måned for å ha penger til det du trenger i skogen. Kanskje klarer du deg med 1 ukes jobb om du lever mer nøkternt. Poenget er at det er ditt ansvar å skaffe de pengene. Det er ikke noe nav skal dekke.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Ja dette er freak, men selv her tror jeg ikke konsensus er at det er greit å stjele fra fellesskapet. Det er jo det du forsøker å finne en løsning på. Velferdsstaten fungerer fordi de fleste jobber og betaler skatt. Da har vi samlet sett mulighet til å hjelpe og forsørge de som ikke kan forsørge seg selv. Det er ikke rom for at staten også skal forsørge enhver tulling som ikke ønsker å jobbe, eller som alt har jobb men som bare ønsker mer penger. Da har vi plutselig ikke råd til å tilby velferdsgoder lenger. Og de færreste på freak ønsker seg nok et slikt samfunn, og derfor reagerer folk på tråden din og på innleggene dine. Du må gjerne være uenig i samfunnets krav, og finne deg en alternativ måte å leve livet ditt på. Klarer du det så er det respekt. Men det er ikke fellesskapets ansvar og plikt å betale deg penger for å sitte i et telt i skogen å filosofere rundt leirbålet.

Om du ikke klarer å få på plass den planen på egenhånd så får du gjøre som alle andre. Jobbe nok til at du kan gjøre det du vil på fritiden. Kanskje må du jobbe 2 fulle uker pr måned for å ha penger til det du trenger i skogen. Kanskje klarer du deg med 1 ukes jobb om du lever mer nøkternt. Poenget er at det er ditt ansvar å skaffe de pengene. Det er ikke noe nav skal dekke.
Vis hele sitatet...
Du skjønner det ikke du? Så klart, dette er virkelig IKKE noe nav burde dekke. Har jeg sagt det? Når jeg skriver at jeg ikke ønsker å støtte, eller at jeg ønsker å ødelegge et samfunns om ødelegger psyken til folk. Hva tror du jeg mener da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skjønner det ikke du? Så klart, dette er virkelig IKKE noe nav burde dekke. Har jeg sagt det? Når jeg skriver at jeg ikke ønsker å støtte, eller at jeg ønsker å ødelegge et samfunns om ødelegger psyken til folk. Hva tror du jeg mener da?
Vis hele sitatet...
Det morsomme med dette er at i 90% av tilfellene så skrives det kun om de gangene systemet svikter. Hva med alle de gangene det funker, TS? Jeg vet virkelig ikke hva du mener, det virker som at du har lest masse enkeltsaker/fått en forvridd mening om at staten er ute etter å ødelegge folk, har du noen kilder jeg ikke trenger en tinnfolie hatt for å lese?
Sist endret av Marriese; 1. desember 2018 kl. 14:57.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
Det morsomme med dette er at i 90% av tilfellene så skrives det kun om de gangene systemet svikter. Hva med alle de gangene det funker, TS? Jeg vet virkelig ikke hva du mener, det virker som at du har lest masse enkeltsaker/fått en forvridd mening om at staten er ute etter å ødelegge folk, har du noen kilder jeg ikke trenger en tinnfolie hatt for å lese?
Vis hele sitatet...
Kan anbefale deg til å lese manifestet til Ted Kaczynski.
tja hva du kan få av nav: ca 0kr i mnd.
med mindre du kan dokumentere psykisk eller fysisk sykdom utover "bortskjemt drittunge som ikke vil jobbe syndrom"

Hva du burde få av nav: et tupp i ræva med klar beskjed om å TA DEG SAMMEN!
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bare-surr Vis innlegg
tja hva du kan få av nav: ca 0kr i mnd.
med mindre du kan dokumentere psykisk eller fysisk sykdom utover "bortskjemt drittunge som ikke vil jobbe syndrom"

Hva du burde få av nav: et tupp i ræva med klar beskjed om å TA DEG SAMMEN!
Vis hele sitatet...
Ja, sant. Er vel en lat unge som burde ta meg sammen fordi jeg ønsker å leve selvstendig ute i en skog, bygge min egen hytte og jakte mat.
Ironien i denne tråden er at TS ønsker støtte fra staten slik at han kan bryte ned staten. Som nevnt ovenfor så er det bedre måter å gå frem på - spesielt det som ble foreslått om å selge dop. Dette er mye mer ødeleggende enn å prøve å snylte til seg et par tusen fra nav.

Minner om ordtaket "don't bite the hand that feeds you".
Sist endret av The Riddler; 1. desember 2018 kl. 15:11.
Alle norske statsborgere har rett på inntekt. Satsene du kan få utbetalt fra sosialhjelp er situasjons og kommune-basert. Vist du har elektronisk sporbar inntekt vil du ikke få vedtatt stønad.

I tillegg er det en del krav fra NAV om du får stønaden vedtatt;

-Du må møte saksbehandler og forklare situasjonen din
-Bruke nav.no ivrig, ha CV, jobbønsker, sende meldekort
-Gå på forskjellige tiltak, kurs og samlinger som NAV setter opp
-Være økonomisk gjennomsiktig ovenfor NAV
-Imøtekomme alle krav, det kan f.eks være registrere deg hos x mengde bemannings-byrå, søke x mengde jobber per måned.

Alt i alt er det en ganske tafatt og ydmykende deltidsjobb på omtrent 10 timer i uken for noen få tusenlapper i mnd. Utifra situasjonen du beskriver vil du i første omgang få ingenting, til kontoen din er tom.

Du kan stå på sidelinjen å kritisere samfunnet for full hals for alt du orker. Problemet er at ingen vil høre det, alle vil sette deg i samme bås som en sprellende unge på gulvet utenfor lekebutikken som lager en scene da ungen ikke fikk leken sin. Man må være sterk for å være fri, og for å komme ut av systemet, må man spille systemet, det er derfor det funker. På dette tidspunktet er du svak og fanget, og det er tilnærmet garantert at du vil være i den tilværelsen i lang tid fremover med holdningene dine. Sett Adam Sandler filmen Click?.. Du er bare 18 og har fortsatt mange muligheter for å sette opp et awesome liv. Eller du kan komme til slutten av 20årene dine uten utdanning, arbeidserfaring, CV eller penger før du blir kastet ut og står på virkelig bar bakke med en 10år gammel oppvask som har vokst og vokst
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du tjener 12k i månden og så skal du ha støtte fra nav i tillegg?
Jeg har 8800 utbetalt i månden fra nav og det skal dekke ALT for meg. jeg lever ok.
Jeg satt å funderte på hvor alle disse argumentene dine om et ødelagt samfunn kom ifra, helt til jeg leste at du refererte til Ted Kaczynski,aka the Unabomber....
Er ikke rart det skjer så mye fucked up i verden når folk sitter på gutterommet og ser Netflix og konspirerer.....
Grøss.

Du får spare opp kapital til å etablere deg i skogen. Er jo en del mennesker som har gjort det og lever godt av den type livsstil.
Lykke til.
Slå deg hardt nok i hue med en hammer. Da kan du søke ung ufør.
Du vil ikke støtte samfunnet, men du vil få støtte av samfunnet?

Sist jeg sjekket trenger du egentlig ingenting penger i skogen. Eller gjenstander. Mennesket er vel i utgangspunktet ment til og gå barbent. God tur!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, sant. Er vel en lat unge som burde ta meg sammen fordi jeg ønsker å leve selvstendig ute i en skog, bygge min egen hytte og jakte mat.
Vis hele sitatet...
Hvor har du tenkt til å bosette deg?
Du kan ikke bare slå deg tilrette hvor som helst å begynne å hugge ned trær for varme og materialer.
Her må du nok jobbe noen år for å kjøpe deg et landområde.

Er planen å faktisk lage hytta på den harde måten, med hugging av trær osv, eller vil du ha nav-støtte til å kjøpe materialer, leie helikopter til frakt osv?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skjønner det ikke du? Så klart, dette er virkelig IKKE noe nav burde dekke. Har jeg sagt det? Når jeg skriver at jeg ikke ønsker å støtte, eller at jeg ønsker å ødelegge et samfunns om ødelegger psyken til folk. Hva tror du jeg mener da?
Vis hele sitatet...

Nei jeg skjønner det virkelig ikke jeg. Dette må du nesten forklare detaljert for jeg har lest gjennom to ganger nå og jeg forstår det fortsatt ikke.

Du snakker om at samfunnet ødelegger psyken til folk? Men gjør samfunnet det? Ikke slik jeg ser det. Det er så klart enkeltsaker og det er noen få veldig uheldige sjeler som faller mellom to stoler og som dermed får det veldig tøft, men det er jo ikke samfunnet som ødelegger for folk. Det er omstendigheter. Små biter som ingen noen gang vil kunne ha tatt alle forutsetninger for å se, som når tilfeldighetene får jackpot treffer slik at noen rammes veldig hardt.

Nei jeg tror det er best at du forklarer hva du mener for jeg føler jeg ikke er i nærheten av å skjønne hva du snakker om.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aha, så psykiske lidelser og selvmord var like utbredt for 15 millioner år siden som det er i dag trur du?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, sant. Er vel en lat unge som burde ta meg sammen fordi jeg ønsker å leve selvstendig ute i en skog, bygge min egen hytte og jakte mat.
Vis hele sitatet...
Men om det er det egentlige målet ditt, hvorfor sitter bak tastaturet og forsøker å finne frem til måter svindle nav på?

Om du vil bo i skogen så er det ingen som stopper deg i å pakke sekken å vandre ut døren. Men du skjønner jo at du ikke bare kan bygge deg en hytte hvor som helst. Du må ha tomt, eller grunneiers tillatelse.

Du kan jo selvsagt bygge midlertidig ly. Eller bo i telt. Telt med plass til ovn er jo faktisk varmt og tørt og året rundt.

Du må slutte å sutre over hvor vanskelig verden er også må du faktisk bare følge drømmen din. foreslår at du starter raskest mulig. Kjøp inn telt for de pengene du har spart og kom deg til skogs raskest mulig. Så kan du jakte og fiske så mye du vil. Siden du virker å ha et horn i siden til samfunnet så kan du jo være ekstra gærn å la være å betale fiskeavgfit og fiskekort, droppe jegeravgift og leve som en real villmarksgangsta.
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du klarer jo ikke å bryte ned systemet på å få et minimalt beløp utbealt av NAV. Det finnes hundretusenvis av mennesker som mottar en eller annen ytelse fra NAV og det er ikke nok til å bryte ned noe som helst, skulle ditt minimale sugerør ned i statskassen ( eller rettere sagt kommune kassen) være det som skal til tror du? Og viss du tjener 12k i mnd får du ingenting av NAV, det kan jeg love deg.

HAhahaha dette var dagens lesing på freak altså...
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, jeg vet jo for all del at det ikke går med meg alene.
Sitat av aintnowifey Vis innlegg
Jeg satt å funderte på hvor alle disse argumentene dine om et ødelagt samfunn kom ifra, helt til jeg leste at du refererte til Ted Kaczynski,aka the Unabomber....
Er ikke rart det skjer så mye fucked up i verden når folk sitter på gutterommet og ser Netflix og konspirerer.....
Grøss.

Du får spare opp kapital til å etablere deg i skogen. Er jo en del mennesker som har gjort det og lever godt av den type livsstil.
Lykke til.
Vis hele sitatet...

Shit, jeg tok ikke referansen når det ble referert til ham ved navn TedK. Han var jo terrorist som bodde i skogen. Og ts sier han ønsker å ødelegge samfunnet? Dårlig følelse nå altså. Det siste verden trenger er ennå en torrorist.

Ts se bort fra det jeg har skrevet tidligere, jeg antar at du etter undersøkelser hos fastlege og psykolog vil rett til AAP hos NAV. Du bør raskest mulig snakke med legen din eller kanskje oppsøke legevakten allerede i kveld. Dette er ikke bra. Du tenker i baner som en bombemann. Dette må du søke hjelp for.

Nå gir jeg meg i denne tråden, dette ble for mye for meg på lørdag.
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
What? Jeg sier jeg er enig i Ted, men har da aldri sagt jeg skal sende brevbomber til folk for å få ut budskapet. Bombemann? Er helt i mot drap.
Breivik nr.2 incoming?
Du kan jo si til legen din at du ønsker å gå på nav for å ødelegge samfunnet. De vil nok skjønne at det er noe galt med deg og hjelpe deg med sosialytelser. Helt greit at du skal få noen usle tus3nlapper av skatten vår, for det virker ikke som om du er frisk. Håper at du får støtte nok til at du ikke lenger føler at du blir tråkket på av samfunnet, og skjønner at de fleste vil hjelpe de svake.
Og selvfølgelig håper jeg at du blir så frisk/takknemlig for at du får hjelp, at du vil være med å bidra og prøve å gjøre Norge til et bedre sted framfor å gjøre det til et dårligere. Du er din egen lykkes smed, det er stort sett kun du som er ansvarlig for det som skjer i ditt liv.
Note: det fantes ikke mennesker for 15 millioner år siden!
Lykke til
Anonym bruker
"Vettskremt Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hvordan kan terrorisme sammelignes med filosofien min om å leve selvstendig?
Hva faen skal du med penger vist du skal ut å leve i naturen. Tror du neandertalerene fikk støtte av nav. Vent på neste lønning kjøpt en kniv en fiskestang å flytt te skogs. Å lev uten det samfunnet som du ikle takler. Du motsier deg selv med alt du skriver. Våkn opp/voks opp
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg så høres du ut som en veldig ensom sjel som kanskje har vært utstøtt eller følt seg utstøtt mesteparten av livet, mobbing på skolen, dysfunksjonelle familieforhold osv, er som regel der sånne holdninger som du viser her så gjør at man ønsker å leve på siden av samfunnet kommer fra. Jeg kan forøvrig kjenne meg litt igjen fra mine yngre dager, jeg begynte å snuse på anarkismen og sa opp jobb for så å leve på dagpenger en stund, jeg endte opp med nåla i armen og vanket i et tungt rusmiljø for det gav meg en perfekt mulighet til å leve på siden av det samfunnet jeg hatet OG det tok vekk smerten inni meg, det funket jævlig dårlig etterhvert for å si det sånn

Kanksje du heller skal oppsøke noe profesjonell hjelp for å få bukt med det du bærer på inni deg som fører til et så sterkt hat mot det samfunnet vi lever i.
Lukter troll av hele tråden

Hvis ikke. Dra til lege. Få ordna seg med AAP samtidig som du får deg en person du kan lufte det som plager deg med. Kanskje du har mulighet få det bedre?
Sist endret av Tilbaketrukket.; 1. desember 2018 kl. 17:44.
Du liker ikke samfunnet?
Høres mest ut som du har fått puter sydd under armene fra barnsben av og ikke liker å måtte anstrenge seg

Personlig håper jeg du ikke får ei krone, da det er skattebetalerne som må stå for latskapen din.

Voks opp!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Noen som faktisk kan svare meg?
Vis hele sitatet...
Altså, om den inntekten du har kan spores elektronisk så tviler jeg på at du vil få noe. Om den ikke er, så kan du få foreldrene dine til å skrive en husleiekontrakt med deg om du er over 18, da skal det være mulig å også få litt til strømutgifter og mat. Du kan jo foreslå å dele beløpet med husholdningen? Kanskje du får til 5 lapper eller noe. Du må nok belage deg på å enten være under en aktivitetsplan hvor de prøver å hjelpe deg i arbeid eller du må komme deg til legen å få henvisning til psykolog.

Om du vil ha noe mer langvarig og fast er det psykolog og uføre som er veien å gå, fortell psykologen det du forteller her og om noen år får du uføre, for selv om jeg personlig kan forstå hva du sier og til dels være enig. Så vil måten du tenker på bli sett på som en sykdom så du trenger ikke en gang å lyve. Lykke til a
Sist endret av Kloakk; 1. desember 2018 kl. 19:49.
5000-7000 for bolig, "helst inkluder strøm", dvs 7000 uten strøm hvis du har litt sjarm. ~6k i livsopphold.

Dette er sosialstønad - dvs absolutte minimum for samfunnets bunnslam. Også meg da.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For meg så høres du ut som en veldig ensom sjel som kanskje har vært utstøtt eller følt seg utstøtt mesteparten av livet, mobbing på skolen, dysfunksjonelle familieforhold osv, er som regel der sånne holdninger som du viser her så gjør at man ønsker å leve på siden av samfunnet kommer fra. Jeg kan forøvrig kjenne meg litt igjen fra mine yngre dager, jeg begynte å snuse på anarkismen og sa opp jobb for så å leve på dagpenger en stund, jeg endte opp med nåla i armen og vanket i et tungt rusmiljø for det gav meg en perfekt mulighet til å leve på siden av det samfunnet jeg hatet OG det tok vekk smerten inni meg, det funket jævlig dårlig etterhvert for å si det sånn

Kanksje du heller skal oppsøke noe profesjonell hjelp for å få bukt med det du bærer på inni deg som fører til et så sterkt hat mot det samfunnet vi lever i.
Vis hele sitatet...
Eller kanskje du skal gjøre noe med samfunnet du lever i

Er tross alt slik all progresjon fra steinalderen og hittil har tatt form.

Å tro at vi har funnet sluttilstanden og bør henvise alle som ikke fornøyd til "profesjonell hjelp" er fantastisk definerende for samfunnet vårt.
Sist endret av Tøffetom; 1. desember 2018 kl. 20:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fyren er 18 år, syns dere er litt kjipe mot han, går ann å fortelle han at det ikke er slik samfunnet fungerer uten å hentyde til at han er ditt og datt. Igjen, han er 18 år og man kan få for seg mye rart da, man modnes med alderen. Du ønsker sikkert ikke gjøre folk vondt og snylte på samfunnet bare for å ødelegge for samfunnet. Det er mulig å leve selvstendig ute i naturen, men da skal du være typen til det og vite hva du går til, eller bare ta det som en erfaring om du prøver og skulle feile. Jeg er glad i en serie som heter ødemarkens menn på discovery tror jeg det er. Nå er jo de som har blitt med i det programmet blitt rike på det da, men de levde jo opprinnelig av naturen. Det er mange som lever sånn, og de som gjør det elsker det sikkert.
Kan TS forklare oss hvordan han forholder seg til paradokset ved å utnytte fellesskapet for å kunne "leve selvstendig" og samtidig bevare sin egen integritet?

Videre kan gjerne TS forklare oss hvorfor han trodde at vi som skattebetalere, aka dem som finansierer midlene NAV rår over, skulle ville informere han om hvordan han enklest kan lure til seg nettopp disse midlene.

TS virker jo nærmest lettere tilbakestående, og hvis så er tilfelle er det jo kanskje håp om at du får en eller annen stønad fra NAV likevel. Anbefaler deg å ta kontakt med fastlegen din for utredning.