Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3125
Hei!
Har bott i norge i 2 år och æntligen har jeg funnet norges version av mitt drømforum!

Till saken. Jeg kan desværre vældigt lite om norska lagar, straff m.m. men jag brukar hjælpe mine venner med buss/tåg/fly biljetter till halve priset. Koster reisen 400 kr betaler de meg 200 så ordner jeg en bilett åt dem.
Dem sier att jeg burde gøre dette åt fler, på lite større skala. Ær dette något att kolla videre på eller ær det bare dumt?

Kan jeg få mye dritt før det?
hvordan skaffer du de bilige bilettene da?
er jo det som blir avgjørende for om og hvilke straff du får
Trådstarter
3 0
på sætt og vis får bedriftene att gi pengene tilbake med lite halvfula knep..
Ses dette som alvarlig?
Sitat av FemtiCent Vis innlegg
på sætt og vis får bedriftene att gi pengene tilbake med lite halvfula knep..
Ses dette som alvarlig?
Vis hele sitatet...
Det kommer vel litt ann på "knep" du bruker, du sier de er halvfule. Men kommer nok ann på hvordan knep, i teorien er det vel ikke helt lov nei.
Trådstarter
3 0
Sitat av Poverud Vis innlegg
Var dette et forsøk på halvt norsk, halvt svensk?
Vis hele sitatet...
Försökte på norska men det är lite knakigt med den

Sitat av Poverud Vis innlegg
Det kommer vel litt ann på "knep" du bruker, du sier de er halvfule. Men kommer nok ann på hvordan knep, i teorien er det vel ikke helt lov nei.
Vis hele sitatet...
Det eneste jag vet är att dom scammar till sig bilettene på nåt vis, är det olovligt att køpe og sälja vidare på bilettene eller ligger all skuld hos de som scammar bedriftene?
Sist endret av FemtiCent; 2. mai 2017 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis de får problem med billetten så kommer de til deg men ville gått for det hvis det ikke er noe direkte risikofare

og norsken din var mere kvensk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Om du lurer bedriftene til å betale tilbake, så er du svindler, ja. Om vedkommande som kjøper får det til ein pris eller omstende som gjer at vedkommande forsto eller burde forstått at det var ulovleg, så er vedkommande skuldig og.