Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 11410
Sitat av -puzzle Vis innlegg
Ja vil påstå det? Uansett hvordan man vrir å vender på det vil det alltid være en stormakt. Og 1 verdensorden ville jeg da tro tilsier en samkjørt regjering. Hvordan kan du si at det ikke har noe med det jeg sier å gjøre? Har du fasiten du eller?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/New_world_order_(politics)

Nå vil jeg si at det er en NWO når f.eks Kina og India bytter ut Frankrike og Storbritannia som permanente medlemmer av FN`s sikkerhetsråd.

Det er konspirasjonsgutta som bevisbyrden ligger hos, det er de som kommer med helt ville påstander.

Jeg har ikke fasiten, men jeg har logikken på min side
Hørt om Occam`s Razor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Occam's_razor
Nå er ikke jeg så tilhenger av troen at FN kun har gode hensikter ovenfor folket og at verden er et rettferdig og logisk sted. Og du er vel ingen stor tilhenger av konspirasjoner? Nei har ikke det, skal lese mer om emnet.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av -puzzle Vis innlegg
Det at folk hater på nyhetsspeilet forstår jeg ikke. Fear enough, de har en del artikler man må ta med en klype salt når det gjelder kosmos og aliens og religion. Men de har riktig nok betydelig informasjon som de gir deg kilder og videre informasjon på om du ønsker det når det kommer til samfunn.
Vis hele sitatet...
Kilder? Informasjon? Til å fremheve viktigheten av å "tenke selv" må jeg si du er lite kritisk. Nyhetsspeilets "kilder" til påstandene sine er blogger fra meningsfeller, andre konspirasjonsnettsteder (se f.eks. sott.net som blir hyppig linket til), sine egne artikler (!) eller artikler som de har diktet fritt ut fra. Undersøker du mange av "kildene" vil du se at deres "kilder" er av akkurat samme ulla. Er du riktig heldig får du se sirkelsitering.
Sitat av luni Vis innlegg
Kilder? Informasjon? Til å fremheve viktigheten av å "tenke selv" må jeg si du er lite kritisk. Nyhetsspeilets "kilder" til påstandene sine er blogger fra meningsfeller, andre konspirasjonsnettsteder (se f.eks. sott.net som blir hyppig linket til), sine egne artikler (!) eller artikler som de har diktet fritt ut fra. Undersøker du mange av "kildene" vil du se at deres "kilder" er av akkurat samme ulla. Er du riktig heldig får du se sirkelsitering.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i. Har erfart dette jeg også, men det jeg vil frem til er at mange av trådene har noe ved seg og de kan dokumentere det de fremlegger. Man skal ikke stemple hele nyhetsspeilet som vås.
Sitat av -puzzle Vis innlegg
Det har du rett i. Har erfart dette jeg også, men det jeg vil frem til er at mange av trådene har noe ved seg og de kan dokumentere det de fremlegger. Man skal ikke stemple hele nyhetsspeilet som vås.
Vis hele sitatet...
De kan ikke dokumentere en dritt, de tar derimot allmenn kjente fakta, neglisjerer alle krav til logikk, og knyter sammen tråder som ikke er der for å sitte igjen med noe ca like kredibelt som skapelsesberettningen.

Vitenskapelig tenkemåte og grunnleggende samfunnsforståelse er ikke forenelig med å "ikke stemple nyhetsspeilet som vås", men be my guest, tro om du vil.. Lite tips dog, ikke si det høyt om du vil unngå idiotstempelet.
Sist endret av Tøffetom; 28. mars 2012 kl. 13:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Illuminati, 2012 og alle andre konspirasjonsteorier er science fiction og god underholdning og spennende å lese om (og le av noen ganger), men ikke noe mer enn det.
Sitat av IpN Vis innlegg
Illuminati, 2012 og alle andre konspirasjonsteorier er science fiction og god underholdning og spennende å lese om (og le av noen ganger), men ikke noe mer enn det.
Vis hele sitatet...
Foreslår at man vasker vekk all "sminken" dette temaet er overlesset
med i de senere år - så som bl.a. Planet X, Maya-kalendere og UFO'er.

Hvis man gidder, er det mulig å lese seg frem til det faktum at verdens
ressurser sitter på et meget begrenset antall hender. Man vil videre
finne ut at dette eierskapet nær sagt konsekvent går i arv innad i
relativt snevre familiekretser. (Her må man gjennom en hel del
svært kjedelig materiale - man kan evt. øve seg ved å lese telefon-
katalogen når man sitter på toalettet).

Les om bl.a. Rothschild-dynastiets bank- og utlånsvirksomhet, der fins
mye interessant informasjon. Lær at "De Vises Sten" som angivelig
skal kunne gjøre gull av gråstein, ikke er en sten - men rett og slett
metoder for å berike seg selv ved hjelp av ågervirksomhet. Husk at
penger i bunn og grunn er gjeldsbrev. Les om Federal Reserve Bank
i USA, og om hvordan de fjernet gullstandarden.

Forøvrig var faktisk Nyhetsspeilet helt i sin spede begynnelse en
kilde til slik informasjon, før det hele flommet over av new age-
filosofi og kvasireligion. Tror de holdt i en knapp måned før det
raknet.
Lest et eller annet sted at Maya kalenderen ikke medregnet skuddår i kalenderen sin, så dommedagen skulle egentlig ha skjedd for 7 måneder siden...
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Lest et eller annet sted at Maya kalenderen ikke medregnet skuddår i kalenderen sin, så dommedagen skulle egentlig ha skjedd for 7 måneder siden...
Vis hele sitatet...
Det som irriterer meg er at flere 2012-konspiratører mener at det som skjer i 2012 vil skje over flere tiår, i en sakte prosess. Derfor vil vi aldri få en innrømmelse av at de tok feil.
Sitat av IpN Vis innlegg
Det som irriterer meg er at flere 2012-konspiratører mener at det som skjer i 2012 vil skje over flere tiår, i en sakte prosess. Derfor vil vi aldri få en innrømmelse av at de tok feil.
Vis hele sitatet...
Harold Camping prøvde jo på en lignende en i fjor, da han sa at
dommedag faktisk hadde vært den dagen han forutsa, men uten
at folk merket det.
Hvem er du egentlig, vet du egentlig selv hva du tror du mener om noe som helst innen dette tema ?
Har du egne meninger ang noe som helst av det som skjer med planeten vår ?
Hvorfor velger du som alle andre å “bekrefte” at alle andre tror alt de ser, leser og hører i nyhetsbildet ?
Hvorfor velger du kun å sette fokus på teorier bestående av en brutal slutt i form av total tilintetgjørelse eller verdenskrig ?



Siden denne tråden til syvende sist bunner i 2012 kan det være greit å vite hvorfor 2012 står sentralt i omtrent alle
teoriene som faktisk når søkelyset, eller hva sier du ?, en liten og veldig basic forklaring..

Om du har tatt deg bryet med å åpne en bok som omhandler temaet 2012 vet du at den berømte Maya kalenderen
er kilden der “alle” 2012 teoriene henter sin inspirasjon.
Maya folket har heller aldri spådd verdens undergang, noe som har satt mange hoder i arbeid for å bekrefte/avkrefte
hva som skal skje 21 desember 2012 (datoen har også endret seg mange ganger men holder seg rundt ca 2012)

De mindre spennende teoriene går ut på at dette er begynnelsen på slutten grunnet menneskenes adferdsmønster.
stort sett teorier skapt og ført videre i generasjoner blant flere indianerstammer med bånd til mayafolket.. (tror vi)

De mer spennende teoriene kommer stort sett fra nyere kulturer, religioner, sekter osv som liker å tror at de egentlig
ble grunnlagt i løpet av perioden 1000-3000 B.C for å gjøre alt mer troverdig..


Maya folket selv klarte ikke å lage en datamaskin som fikk kalenderen til å vare i det uendelige før de mer eller mindre forsvant,
maya folkets vitenskap bak den kalenderen er likevel så avansert at dagens forskere ikke klarer å bekrefte eller avkrefte grunnen
til at den stopper opp på dette tidspunktet.
At det ser langt ifra tilfeldig ut fra maya folkets side å stoppe i 2012, er også årsaken til at offentlig forskning stopper opp mens
private forskere fortsatt holder liv i saken


Maya folket oppfant også et tids kontroll system som kalles “Long Count Systemet” som blant annet ble brukt til å beregne
verdens alder og er selvfølgelig grunnlaget for Maya kalenderen.. (som du ser ingen tvil om hvor dagen system kommer fra)



1 dag = 1 kin (dag)

20 dager 0 1 uinal (1 vag mnd)

360 dager = 1 tun (vagt et år)

7,200 dager = 1 katun (19,7 år)

144,000 dager = 1 baktun (394,26 år)

13 baktuns som kalenderen består av blir da 1.872.000 dager, som igjen blir 1 “world age cycle” som igjen består av ca 5125 år.
spørsmålet blir da om maya kalenderen bare starter på en ny “world age cycle” eller om alt stopper opp




Da spør jeg deg: hva sier bibelen om jordens alder og hvor mange som skal bli med inn i den “nye himmelen” ?
Ikke rart det er mange teorier når menneskeheten har fått så mye tid på å gjøre alt så mye mer forvirrende enn hva det burde være..

edit: starten av innlegget er ment generelt og ikke rettet mot enkelt personer
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Da spør jeg deg: hva sier bibelen om jordens alder og hvor mange som skal bli med inn i den “nye himmelen” ?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hva du fisker etter her, og om du er ute etter å nettopp påpeke at Bibelen ikke spår jordens undergang i 2012, men i følge Bibelen skulle dette skje når Jesus kom tilbake, og han skulle i følge seg selv komme tilbake ridende på skyer i løpet av levetiden til flere av de som levde samtidig som han. Det vet vi jo veldig godt at aldri skjedde. Når det kommer til jordens alder, så kan man følge levealderne til mange av de som nevnes i Bibelen og hendelsers tidsutstrekning tilbake til Adams skapelse, og summen blir ca 6000 år. Dette vet vi jo også veldig godt at er fullstendig galt.
Nå har jo ikke Maya kalenderen tatt høyde for skuddår som er en moderne oppfinnelse, så den skumle datoen 21 desember har vi gått forbi med flere måneder. Hadde vi levd etter Mayansk tidsregning (uten skuddår) ville vi vært i februar/mars 2013 akkurat nå.
Lurer på hvorfor Jay Z og Beyonce osv. gidder å være 13 år i hodet og spre illuminati på scenen. Mister mye respekt når de ikke står for hva de mener. Og hvis et inkompetent gatebarn som jay z skulle vært i toppen av makteliten i verden hadde det nok vært hellas-kriser overalt.
Sitat av Provo Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hva du fisker etter her, og om du er ute etter å nettopp påpeke at Bibelen ikke spår jordens undergang i 2012, men i følge Bibelen skulle dette skje når Jesus kom tilbake, og han skulle i følge seg selv komme tilbake ridende på skyer i løpet av levetiden til flere av de som levde samtidig som han. Det vet vi jo veldig godt at aldri skjedde. Når det kommer til jordens alder, så kan man følge levealderne til mange av de som nevnes i Bibelen og hendelsers tidsutstrekning tilbake til Adams skapelse, og summen blir ca 6000 år. Dette vet vi jo også veldig godt at er fullstendig galt.
Vis hele sitatet...
Maya folkets long count kalender tilsier at en "world age cycle" består av 5125 år som igjen er 13 baktuns som denne kalenderen består av,
1 baktun består av 144.000 dager...

bibelen derimot sier at verden er mellom 5 og 6 tusen år og 144.000 vil komme inn i den nye himmelen, paradis, nye ordning osv osv,
noe som er snop for konspirasjons eliten ute i verden, he he mente ikke noe mer enn det

undergang i 2012 er ikke noe maya folket har sagt, mens bibelen sier vel noe som at 144.000 skal reddes fra jorden når armagedon
står over oss mens alle vi andre skal brenne i all evighet (he he sånn ca)




Sitat av Bishop Vis innlegg
Nå har jo ikke Maya kalenderen tatt høyde for skuddår som er en moderne oppfinnelse, så den skumle datoen 21 desember har vi gått forbi med flere måneder. Hadde vi levd etter Mayansk tidsregning (uten skuddår) ville vi vært i februar/mars 2013 akkurat nå.
Vis hele sitatet...
He he du burde skrive IMO etter et sånt innlegg da det bare er vas absolutt alt du skriver i dette innlegget


skuddår en moderne oppfinelse ?,

Julus caesar innførte systemet "julian kalender" som har 3 år med 365 dager fulgt opp med 1 år på 366 dager i rundt ca år 65 B.C,
for meg er ikke det i nærheten av å defineres som moderne...


Feil dato ?

Gregorian kalender som brukes i dag trenger å bruke skuddår siden den er basert på solår,
de 3 maya kalenderene 1.Haab og 2.Tzolkin er også basert på solår siden de ble brukt til ritualer og høsting..

kalender 3.long count er derimot matematisk basert (21 desember 2012 er beregnet ut i fra denne kalenderen)
og dermed den mest nøyaktige kalenderen vi har,
skuddår trengs ikke da den er basert på dag for dag, med andre ord ikke basert på solår..

21.12.2012 er en korrekt dato basert på long count systemet som ikke kan ta feil da den er matematisk og ikke solår basert...
Sitat av LeFTy Vis innlegg

skuddår en moderne oppfinelse ?,

Julus caesar innførte systemet "julian kalender" som har 3 år med 365 dager fulgt opp med 1 år på 366 dager i rundt ca år 65 B.C,
for meg er ikke det i nærheten av å defineres som moderne...
.
Vis hele sitatet...
Ja, mhm. Julius Ceasar tok en robåt over til den Sør-Amerikas regnskog bare for å melde om julian kalender systemet.
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Maya folkets long count kalender tilsier at en "world age cycle" består av 5125 år som igjen er 13 baktuns som denne kalenderen består av,
1 baktun består av 144.000 dager...
Vis hele sitatet...
Det er strengt tatt ikke helt riktig. Så vidt jeg kan finne er det ingenting som tyder på at 13 bak'tuns markerer noen spesiell syklus. Det er også galt at kalenderen kun består av 13 bak'tuns. Kalenderen baserer seg på et tyvetallssystem, og 21. desember 2012 er ene og alene datoen hvor kalenderen runder det trettende bak'tun. Denne datoen skrives som 13.0.0.0.0. Når kalenderen runder tjue bak'tuns i år 4772, går den over til neste piktun, og datoen skrives da 1.0.0.0.0.0. Du ser ut til å ha misforstått hvordan kalenderen fungerer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_calendar#Long_Count
http://en.wikipedia.org/wiki/Mesoame...the_Long_Count

Sitat av LeFTy Vis innlegg
bibelen derimot sier at verden er mellom 5 og 6 tusen år og 144.000 vil komme inn i den nye himmelen, paradis, nye ordning osv osv,
Vis hele sitatet...
Strengt tatt er det mellom 6000 og 10000 år. Drøyt 6000 hvis man legger sammen årene slik de står, mens enkelte hevder at slektslinjene er forkortet og at tallet er nærmere 10000. På ingen måte kan du komme til så vidt over 5000 år. Det er heller ikke så lett som å si at det står i Bibelen at 144000 skal til himmelen. Dette er det stort sett utelukkende jehovas vitner som tror, og det baseres kun på Johannes' Åpenbaring kapittel 14, vers 1-5, som sier, på sitt diffuse og ravende tullete vis:
Sitat av Åp 14:1-5
Og jeg så, og se! – Lammet sto på Sions fjell, og sammen med ham de 144 000 som hadde Lammets navn og navnet til Lammets Far skrevet på pannen. 2 Fra himmelen hørte jeg en lyd som bruset av veldige vannmasser og som drønnet av sterk torden. Lyden jeg hørte, var som når harpespillere spiller på harpene sine. 3 Foran tronen, de fire skapningene og de eldste sang de en ny sang, en sang som ingen kunne lære unntatt de 144 000, de som er frikjøpt fra jorden.
4 Det er de som ikke har gjort seg urene med kvinner, for de er som jomfruer. Det er de som følger Lammet hvor han så går. Det er de blant menneskene som er frikjøpt for å være en førstegrøde for Gud og Lammet. 5 I deres munn ble det ikke funnet løgn, de er uten feil.
Vis hele sitatet...
Sitat av Provo Vis innlegg
Det er strengt tatt ikke helt riktig. Så vidt jeg kan finne er det ingenting som tyder på at 13 bak'tuns markerer noen spesiell syklus. Det er også galt at kalenderen kun består av 13 bak'tuns. Kalenderen baserer seg på et tyvetallssystem, og 21. desember 2012 er ene og alene datoen hvor kalenderen runder det trettende bak'tun. Denne datoen skrives som 13.0.0.0.0. Når kalenderen runder tjue bak'tuns i år 4772, går den over til neste piktun, og datoen skrives da 1.0.0.0.0.0. Du ser ut til å ha misforstått hvordan kalenderen fungerer.
Vis hele sitatet...
Var ikke så veldig seriøs ang bibel delen, heller for å understreke hvor lett konspirasjons teorier blir lagd men d tenker jeg du forsto


kjekt å se at du faktisk har satt deg inn i maya kalenderens funksjon, veldig bra

Men poenget jeg prøvde å få frem, som kanskje ikke kom tydelig nok frem (iflg kommentaren din) er at den fysiske tavla stopper når den 13 baktun er fullført..
Men om vi skal være logiske å tro at tavla bare begynner på ny etter dette (les:20 baktun) så stemmer forklaringen din veldig bra,
noe jeg tror maya folket er/hadde vært enig i


Men for konspirasjon teorienes del så er det nok best å følge tavla blindt og late som om
alle andre teorier bare er tull
Oi, her er det noen som burde researche litt mer :/ Forøvrig sjokkert over at INGEN av dere har linket til John F Kennedy's Secret Society speech; http://www.youtube.com/watch?v=xhZk8ronces

Når noen som var President sier dette, deretter 2 uker etter blir drept, så er det noe på gang værtfall
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Men poenget jeg prøvde å få frem, som kanskje ikke kom tydelig nok frem (iflg kommentaren din) er at den fysiske tavla stopper når den 13 baktun er fullført..
Vis hele sitatet...
Hvilken fysiske tavle? Ingenting jeg har lest fra troverdige kilder påstår at de brukte en bestemt og fast fysisk tavle. Det er mulig det du sier stemmer, men jeg vil i så fall gjerne se en troverdig kilde på det.
Jeg ser flere har som har skrevet at vi bare kan glemme Mayaene og Nostradamus-teoriene, og at vi heller må se opp for Illuminati.
Dere som har skrevet dette, er dere klar over at Mayaene er de mest revolusjonerende og største astronomene i historien? Og dette var også over 2000 år siden. Det som Mayaene lærte da, har vi lært oss fra de siste 200 årene. Det var Mayaene som lagde kalendersystemet.
Itilegg fantes det urstammer på den andre siden av kloden på samme ti, som hadde nesten helt lik informasjon som Mayaene, de hadde altså flere kilder. Det er flere stammer som har spådd verdens undergang i 2012. Selvom det viser seg å være feil, har de truffet på veldig mye annet.
Det samme gjelder Nostradamus. Nostradamus studerte stjernehimmelen i hele sitt liv, brukte hver time på å notere ned alt han fikk med seg. Han spådde hva som skulle skje senere i verden, og han traff på alt, utenom 2012. Se filmen om Nostradamus og Mayaene (som har gått på National Geographic tror jeg), det er mye som man må se skeptisk på i filmen, men mye stemmer også!

Det kan være mange grunner til at Mayaene og Nostradamus feilet på jordas undergang, kanskje noe har skjedd i historien eller en feil utregning? uansett... man kan ikke si at det er smartere å tro på Illuminatis verdensherredømme enn Mayaene.
Sist endret av random63339; 17. april 2012 kl. 18:28.
Sitat av telorix Vis innlegg
Dere som har skrevet dette, er dere klar over at Mayaene er de mest revolusjonerende og største astronomene i historien?
Vis hele sitatet...
Hva baserer du dette på, helt konkret? Og "gjennom historien"? Frem til når? Mener du at mayaene hadde bedre styring på astronomi enn for eksempel Copernicus og Galileo? Eller oss?

Sitat av telorix Vis innlegg
Det som Mayaene lærte da, har vi lært oss fra de siste 200 årene.
Vis hele sitatet...
Hva da? Har du troverdige kilder? Visste du at mayaene trodde at jorden var flat og at det på hvert hjørne sto en jaguar og holdt himmelen oppe? Grekerne, derimot, visste at jorden var rund flere hundre år før vår tidsregning.

Sitat av telorix Vis innlegg
Det var Mayaene som lagde kalendersystemet.
Vis hele sitatet...
Det finnes ikke bare ett kalendersystem. For eksempel bruker vi den gregorianske kalender, som ikke er en videreføring av mayakalenderen på noe vis. Mayaene var heller ikke de første som tok i bruk eller fant opp kalendersystemer. Zapotekerne, også fra Mellom-Amerika, hadde for eksempel et annet kalendersystem som ble funnet opp før mayaene fant opp sitt. Egypterne hadde også sitt eget kalendersystem, som de fant opp cirka 2500 år før mayaene.

Sitat av telorix Vis innlegg
Itilegg fantes det urstammer på den andre siden av kloden på samme ti, som hadde nesten helt lik informasjon som Mayaene, de hadde altså flere kilder.
Vis hele sitatet...
Hva slags informasjon tenker du på da, og har du troverdige kilder?

Sitat av telorix Vis innlegg
Det er flere stammer som har spådd verdens undergang i 2012. Selvom det viser seg å være feil, har de truffet på veldig mye annet.
Vis hele sitatet...
Hvem andre? Hva annet har de truffet på, som ikke kan forklares med snill tolkning og diffuse påstander? Igjen bør du komme med troverdige kilder.

Sitat av telorix Vis innlegg
Det samme gjelder Nostradamus. Nostradamus studerte stjernehimmelen i hele sitt liv, brukte hver time på å notere ned alt han fikk med seg. Han spådde hva som skulle skje senere i verden, og han traff på alt, utenom 2012.
Vis hele sitatet...
Nei, det gjorde han aldeles ikke. Det finnes mange bøker og artikler som går gjennom disse typiske påstandene og viser hvorfor de ikke holder mål.

Sitat av telorix Vis innlegg
Det kan være mange grunner til at feilet på jordas undergang, kanskje noe hadde skjedd i historien eller en feil utregning?
Vis hele sitatet...
Eller kanskje det bare er vrøvl? Til opplysning drev også mayaene med menneskeofringer hvor de holdt fast og skar ut hjertene til levende mennesker som et offer til gudene. De trodde også at menneskeheten ble skapt av maisdeig. Høres dette ut som noen man ønsker å stole på hvis de spår verdens undergang flere tusen år frem i tid (noe de aldri gjorde)?

Sitat av telorix Vis innlegg
uansett... man kan ikke si at det er smartere å tro på Illuminatis verdensherredømme enn Mayaene.
Vis hele sitatet...
Isolert sett vil jeg si meg enig i akkurat det. Det er omtrent akkurat like tåpelig.
Sist endret av Provo; 17. april 2012 kl. 18:55.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av brgz Vis innlegg
Lurer på hvorfor Jay Z og Beyonce osv. gidder å være 13 år i hodet og spre illuminati på scenen. Mister mye respekt når de ikke står for hva de mener. Og hvis et inkompetent gatebarn som jay z skulle vært i toppen av makteliten i verden hadde det nok vært hellas-kriser overalt.
Vis hele sitatet...
I følge konspirasjonsteoriene jeg har satt meg inn i er ikke artistene i toppen av makteliten, de er maktelitens marionetter for å spre usunne holdninger til massene.

Music Industry Exposed anbefales. Hvor troverdig dette er, det får være opp til hver enkelt, men jeg anbefaler alle som liker moderne musikk og se den. Veldig mye f.eks. om hvordan Eminem og Micheal Jackson sine karriere er og var preget av dette.

Uavhengig av hva man tror er dette god underholdning relatert til mange kjente og kjære artister.
Sist endret av roadkill006; 21. juli 2012 kl. 13:29.
Jeg tror på at Illuminati er noe legit og ikke bare noe konspirasjon gale tullinger har funnet på.

På synstesten til høyre helt i begynnelsen og ellers i filmen "ask about illuminati" http://www.youtube.com/watch?v=E0NAheMXhAk

En scene fra Tom og Jerry som viser at Illuminati styrer Hollywood og er en ond djevel-aktig skapning alle er redd for. http://www.youtube.com/watch?v=GPJi8auUdog



Har også lest om at det skal skje noe terror på åpningen av OL i London nå snart. http://www.rockefellerfoundation.org/ hadde visstnok også lagt ut en svær pdf som kom litt for tidlig enn planlagt, hvor de nevnte at 13.000 hadde dødd i åpningen av OL i London.


Reklamen for Euro 2012 som var fra Kina var jo også passe creepy, og de aller fleste videoene fra den har blitt slettet fra Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=3WrtZs2c_jo
Kan se noe som ligner en tredje verdenskrig og the Big Ben som brenner i bakgrunnen.



Tror ikke det det blir noe direkte dommedag, men kanskje en ny syklus som det sies. The New World order eller noe. Spennende å lese om det er det hvertfall.
Sist endret av Vontalo; 21. juli 2012 kl. 15:56.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Jeg tror på at Illuminati er noe legit og ikke bare noe konspirasjon gale tullinger har funnet på.

På synstesten til høyre helt i begynnelsen og ellers i filmen "ask about illuminati" http://www.youtube.com/watch?v=E0NAheMXhAk

En scene fra Tom og Jerry som viser at Illuminati styrer Hollywood og er en ond djevel-aktig skapning alle er redd for. http://www.youtube.com/watch?v=GPJi8auUdog



Har også lest om at det skal skje noe terror på åpningen av OL i London nå snart. http://www.rockefellerfoundation.org/ hadde visstnok også lagt ut en svær pdf som kom litt for tidlig enn planlagt, hvor de nevnte at 13.000 hadde dødd i åpningen av OL i London.


Reklamen for Euro 2012 som var fra Kina var jo også passe creepy, og de aller fleste videoene fra den har blitt slettet fra Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=3WrtZs2c_jo
Kan se noe som ligner en tredje verdenskrig og the Big Ben som brenner i bakgrunnen.



Tror ikke det det blir noe direkte dommedag, men kanskje en ny syklus som det sies. The New World order eller noe. Spennende å lese om det er det hvertfall.
Vis hele sitatet...
Ja nå er jeg overbevist.
Sitat av Libedibediberty Vis innlegg
Ja nå er jeg overbevist.
Vis hele sitatet...
Prøvde ikke å overbevise noen som helst, bare sa hva jeg mente. Sarkasmen kan du beholde for deg selv.
Sitat av Provo Vis innlegg
Hvilken fysiske tavle? Ingenting jeg har lest fra troverdige kilder påstår at de brukte en bestemt og fast fysisk tavle. Det er mulig det du sier stemmer, men jeg vil i så fall gjerne se en troverdig kilde på det.
Vis hele sitatet...
Kalenderen du mener? Den i stein?

Den er på museum i Mexico City.
Vet ikke helt hvor jeg står. Det er gøy å leke med teorier og komme opp med egne teorier.

Illuminati eksisterte jo, fram til det ble ulovlig. Hva tror dere skjedde når det ble ulovlig?

-Åja, får vi ikke lov å eksistere lengre? Greit det, vi får holde på med noe annet da.

eller.. De fortsatte sine aktiviteter under jorden.


Jeg tror ikke på noen teorier, har aldri tatt å gått igjennom en hel teori en gang. Jeg finner alltid feil i hver eneste teori men jeg finner enda fler feil i dagens system og styresett.. og USA..

Det som fikk meg til å tvile på makten, systemet osv var ett og slett historien bak cannabis og hvordan den ble ulovligjort i alle FN land basert på rene løgner som rant over USA som en tsunami.. fra 1920 tallet til hva..? 2000-tallet?
Sist endret av Skatteetaten; 21. juli 2012 kl. 17:44.
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Jeg tror på at Illuminati er noe legit og ikke bare noe konspirasjon gale tullinger har funnet på.

På synstesten til høyre helt i begynnelsen og ellers i filmen "ask about illuminati" http://www.youtube.com/watch?v=E0NAheMXhAk

En scene fra Tom og Jerry som viser at Illuminati styrer Hollywood og er en ond djevel-aktig skapning alle er redd for. http://www.youtube.com/watch?v=GPJi8auUdog
Vis hele sitatet...
Du har ikke tenkt på at animatører kanskje liker å ha det litt moro på jobben og parodiere ekte konspirasjonsteorier? Folk har vært paranoide om illuminati svært lenge.


Har også lest om at det skal skje noe terror på åpningen av OL i London nå snart. http://www.rockefellerfoundation.org/ hadde visstnok også lagt ut en svær pdf som kom litt for tidlig enn planlagt, hvor de nevnte at 13.000 hadde dødd i åpningen av OL i London.
Vis hele sitatet...
"visstnok" er ikke godt nok.

Reklamen for Euro 2012 som var fra Kina var jo også passe creepy, og de aller fleste videoene fra den har blitt slettet fra Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=3WrtZs2c_jo
Kan se noe som ligner en tredje verdenskrig og the Big Ben som brenner i bakgrunnen.
Vis hele sitatet...
Det gis ingen kontekst på hva dette faktisk er.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Kalenderen du mener? Den i stein?

Den er på museum i Mexico City.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke om det finnes stentavler brukt som kalendere, men at de fulgte et kalendersystem kalt "langtellingen" (Long Count) og ikke en spesifikk magisk stentavle. Man har funnet flere slike langtellingstavler, og en av de inneholder overgangsdatoen 13.0.0.0.0, som svarer til 21. desember 2012. Men det er ingenting som tyder på at denne datoen var ment å være mer spesiell enn for eksempel 12.0.0.0.0, som svarer til 20. september 1618.