Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1642
Hei

For en tid tilbake klarte jeg å knekke WEP nøkkelen til internettet på skolen. Jeg endret proxyen og porten til det skolen brukte. Etter en omstrukturering 4 november, dvs endring av nettverks navn og nettverks kode, så får jeg nå ikke koblet meg på. Står: Tilkoblet med Begrenset tilkobling, Identifiserer. Fire kamerater av meg klarte dette fint, med samme kode og fremgangsmåte som meg, bare min pc som n00ber. Kan problemet være at mitt trådløse nettverkskort ikke støtter det nye internettet, kan problemet bli løst av at jeg måker inn et nytt nettverkskort? Det er fremdeles WEP kode, og koden er riktig, da jeg har fått Internett på min iPod touch allerede, med samme WEP nøkkel og innstillinger. Kan de ha stengt ute IPadressen eller MAC adressen, evt hvordan endrer jeg disse adressene? Trenger helst svar til i morgen, da jeg ikke klarer de trege skole pcene..

Med vennlig hilsen

Teknikk
Snakk med IT-folka, de er ikke så skumle som man ofte skulle tro.
Stort sett er det vanlige folk, og mange er brukere på freakforum.

Regner med det går greit hvis du spør pent om du kan få bruke din egen pc.
endre pc navn + mac adresse, så kommer du nok på inet :-) (begge 2 må endres FØR du kobler til, endrer du en av dem vil dem kjenne deg i gjen og banne på nye mac/host name med enngang)
Sist endret av ranvik; 10. november 2009 kl. 23:30.
Hvordan endrer jeg PCnavn og MAC adresse? Var vel det jeg spurte om, eller?

PS: It fyren, jo han er skummel
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Hvordan endrer jeg PCnavn og MAC adresse? Var vel det jeg spurte om, eller?

PS: It fyren, jo han er skummel
Vis hele sitatet...
har du winxp eller vista ? eller win7 ? eller linux? eller macos?
Windows Vista Home Premium
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Windows Vista Home Premium
Vis hele sitatet...
datamaskin navn:
http://www.howtogeek.com/howto/windo...windows-vista/

endre mac addresse:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ddress+windows ( hopp ned til post #12 ) er veldig likt i vista.
Vil ikke MACEN bli endret, med nytt nettverkskort?
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Vil ikke MACEN bli endret, med nytt nettverkskort?
Vis hele sitatet...
jepp det vil den.
Kom til FE1A og masse andre tegn i regedit.. Den finnes ikke... Hvilken er det i Vista?

Måkte inn en DLINK USBADAPTER inn i pcen, MAC er endret
Det er pga meg og en venn et IT-ansvarlig bestemte seg for å ha en nede dag på hele skolenettet, bare for å endre WEP nøkkelen og navnet på nettverket. Så en hyggelig prat med ITfyren om dette er ikke aktuelt... Jeg prøver å endre Datamaskinnavn og MAC, på den måtet som ranvik foreslo. Siden den MAc endringer ikke fungerte på pcen min, så prøver jeg heller å skifte internettkort. PCNAVN vet jeg hvordan jeg endrer etter en runde på Google. Har svar på om det gikk i ettermiddag!
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Det er pga meg og en venn et IT-ansvarlig bestemte seg for å ha en nede dag på hele skolenettet, bare for å endre WEP nøkkelen og navnet på nettverket. Så en hyggelig prat med ITfyren om dette er ikke aktuelt... Jeg prøver å endre Datamaskinnavn og MAC, på den måtet som ranvik foreslo. Siden den MAc endringer ikke fungerte på pcen min, så prøver jeg heller å skifte internettkort. PCNAVN vet jeg hvordan jeg endrer etter en runde på Google. Har svar på om det gikk i ettermiddag!
Vis hele sitatet...
Hvis det var pga. deg, og du ikke byttet navn på pcen, eller MAC adresse før du gjorde det, så kan de lett spore deg. Så om de VIL konfrontere deg, så har de intet problem med å finne deg.

Forøvrig funker det på vår skole å koble til nettverket bare du bruker brukernavnet og passordet ditt, og tar av "hent sertifikat" i nettverksinnstillingene.
Hei hei! Jeg er lutt flau nå, men jeg hadde skrevet av feil WEP nøkkel, byttet et 6tall med et 5tall... Takker for alle svar

Det fungerer altså nå; ikke blitt sperret ute, bare jeg som N00ba skrekkelig