Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 766
Hei, jeg har en Acer Aspire 5610z bærbar. Jeg kan fint koble meg på nettet, men det går av og på sånn en til tre ganger i halvtimen, det er utroligt irriterende når jeg spiller CS, eller sitter på msn...Jeg har vindows vista. dette gjeder både trådløs og kabel :S Noen som hvet hva som er feilen??
Takker for svar:P
-masterV
Driver konflikt?
Dårlig ISP? (hvilken har du?)
Opphetet PC?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Siden dette skjer på både kabelsiden og trådløssiden ville jeg tippe problemet er en av to :

1. Problemer med routeren\modemet ditt (dersom du kan, oppgrader firmware o.l).
2. Problemer med linjen.
Trådstarter
87 1
Sitat av Gubbe
Driver konflikt?
Dårlig ISP? (hvilken har du?)
Opphetet PC?
Vis hele sitatet...
Tror driverne funker fint... hvor finner jeg ISP'en?
ISP`en er din brebåndsleverandør av ADSL linjen
Hadde trådløs en gang jeg og på min stasjonære, men det klikka hele tiden, så bytta jeg til kabel og det klikker sjeldent nå
Nå har han vel allerede nevnt at dette skjer både når han er tilkoblet med kabel og med trådløst, så sånn sett brakte jo bidraget ditt lite nytt til bordet, ToGGY. But thanks for playing

Jeg ville nok som nevnt over kontaktet bredbåndsleverandøren din for en sjekk av linjen. Jeg jobber selv hos en bredbåndsleverandør, og det er mange ting som kan spille inn og gjøre en linje ustabil. Så ta en prat med dem, chances er at de kan hjelpe deg.
har smme problemet her, har selv telenor og bruker WLAN.
wlanet har fungert i flere år så tror ikke det er grunnen her hoss meg.
At telenorer litt ustabilt tviler jeg ikke på
Sist endret av Evelen2; 10. juli 2007 kl. 16:37.
Trådstarter
87 1
Jeg har telenor,.. Men jeg mener det er stabilt på andre marskiner her i huset :S
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Oppgrader drivere (driverbugs).
2. Oppgrader firmware (firmware compatability issues).
3. Begrens max connections i ditt torrentprogram (hvis dette problemet limiter seg til din maskin).
4. Stopp all trafikk og kjør en "ping -t www.sol.no" og la den stå på i 3 timer å se hvor mye pakketap du har.
Trådstarter
87 1
Sitat av AtXbYeA
1. Oppgrader drivere (driverbugs).
2. Oppgrader firmware (firmware compatability issues).
3. Begrens max connections i ditt torrentprogram (hvis dette problemet limiter seg til din maskin).
4. Stopp all trafikk og kjør en "ping -t www.sol.no" og la den stå på i 3 timer å se hvor mye pakketap du har.
Vis hele sitatet...
Har de nyeste driverne, hvet ikke hvor jeg sjekker firmwaren, men pc'n er under en måned gammel så regner med jeg ahr de nyeste...Hva jeg gjøre med pakketapet??
Trådstarter
87 1
Funker nå
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du forteller hva som var galt kan kanskje noen som ser denne tråden senere lære noe av den.