Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 905
Hei!

Er det noen som kan anbefale meg en telefon jeg ikke kan ha en internett browser på? Hadde vært fett om spotify, radio, podcaster eller noe slikt var tilgjengelig, men det er ikke noe must og det må hvertfall ikke være noe mer enn det. Skulle også gjerne kunne benytte det samme sim-kortet jeg har i min Iphone 6 eller muligens 7.

Takk takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://www.clasohlson.com/no/Nokia-...elefon/38-8421

Det er ca. det som er tilgjengeleg utan browser.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://www.clasohlson.com/no/Nokia-...elefon/38-8421

Det er ca. det som er tilgjengeleg utan browser.
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk akkurat den telefonen der!
Den funker, men jeg er ikke helfrelst. Batteriet varer i omtrent seks dager, og jeg ringer svært lite. Med tanke på at de primitive telefonene varte i over ei uke back in the days og at teknologien har gått fremover, så synes jeg egentlig en måned standbytid er rimelig å forvente, men det får du såvisst ikke. Den har FM-radio, men det har ikke Norge, så denne funksjonen får man ikke brukt. SMS-ordlista har dansk, svensk og finsk, men ikke norsk. Det er jævlig irriterende. Den er full av bloatware du ikke kan avinstallere, og den kan ikke rootes. Eller, sikkert mulig, men langt fra trivielt. Dersom du finner en måte å hacke den på er jeg veldig interessert! Den skrur seg av uten grunn minst et par ganger om dagen, men sammenligna med tidligere nokiatelefoner jeg har hatt oppfører den seg pent og har få nykker generelt. Og ja, når du mister den i gulvet, så eksploderer alle løse biter utover på klassisk Nokia-manér. Akkurat det er ganske tilfredsstillende.


Den duger såpass bra at jeg ikke gidder å bytte den ut, men det kan være verdt å se etter alternativer, tror jeg. Enten finne en gammel dumfon i skuffen til bestemor, bestille noe fra nett eller whatever. 350 kroner ikke mye penger, men den telefonen der er imho ikke verdt det.