Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2296
Anonym bruker
"Allergisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brukt Imovane periodevis og ser det som et OK innsovningsmiddel, som ikke alltid funker. -Opplevd en slags avhengighet, ved bruk hver natt i periode, som må brekkes for å sovne godt uten; noen netter hvor det er vanskelig å gå inn i søvn. Aldri hatt hangover av Imovane. -Jeg ønske å avslutte å bruke middelet hver natt, men ikke nå, før mer robust: har en periode med mye endringer pluss rier av panikkangst. Ønsker å ha tilgang til Imovane selv om jeg slutter å bruke regelmessig. Fastlegen maser innstendig på at jeg ikke må bruke Imovane hver natt og er knipen på resept. Mer opptatt av det enn av panikkangsten. Siste resept er på Vallergan, som visstnok er mindre avhengighetsskapende. Har og brukt Sobril ifm med panikkangsten, sporadisk, -med god beroligende effekt. Legen ennå mer negativ til det, og jg er forsiktig. Problemstillinger-1. Mulig å sikre tilgang til Imovane og Sobril på annen måte? Feks kjøpe fra utlandet? 2. Vallergan vs Imovane? 3. reseptfrie midler; Sedix, Hypericum oa plantebasert?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du har vært vant med imovane og sobril for søvn og angst, så er det nok ikke mye hjelp i reseptfri medisin. Du lurer på hvordan du skal få tak i imovane uten resept? Det er mange måter å få til det på. Men det er som regel ulovlig, og krever litt innsats. Har selv prøvd sedix og det merka jeg ingenting av. Blir kanskje litt roligere, men sliter man med tankeskjør og angst er det null hjelp for min del ihvertfall. Imovane er en fin medisin, men det er som legen din sier best å ikke ta hver dag. 2 maks 3 ganger i uka. Du får best nytte av medisinen når du tar det litt sjeldnere. Jeg har selv tatt hver dag i perioder og da øker toleransen veldig kjapt og 2-3 tabletter blir ikke engang nok. Da har det godt over til misbruk. og det er derfor legene ikke vil skrive ut for ofte. God natt : )
Har brukt både Imovane og Stilnocht, begge med god effekt. Ikke bruk de daglig. Det er fristende, spesielt hvis man som meg sliter veldig med angst og mareritt pga PTSD. Det hjelper å ikke fokusere på soving, men omså bare hvilen man får. Kroppen trenger også hvile. Behagelig seng og sovemiljø uten stimuli med fokus på avslapning har også holdt meg gående uten medisin. Tar pillene maks tre ganger i uka for å "sove meg opp". Ingen problemer med å få utskrevet mer fordi legen ser at frekvensen tilsier "fornuftig" bruk.
Er ikke av typen som lovpriser Seroquel, men det hjelper i alle fall for å få sove. Dosering og bivirkninger kan du ta opp med legen når du spør, men forutenom litt groggyness første ukene så er det ikke så jævlig. Du kommer til å eventuelt få utskrevet 12,5-50 tabletter, så SeroquelZombieSyndromet bør ikke være like fremtredende som ved doseringer på 200+ der det virkelig slår inn som antipsyk.
Anonym bruker
"Blå Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt vanskelig å tolke førstepost, hva er det du egentlig vil frem til her? Fri flyt av imovane? Er det panikkangsten som er grunnen til at du ikke sover? Vær takknemmelig for at du i det hele tatt får imovane, mange i din situasjon som ikke får en eneste tablett. Er også en grunn til at legen er restriktiv på å gi ut for mange resepter. Om så du bare får bruke imovane annenhver eller hver 3. dag så får du heller tenke over det positivt, at du reduserer symptomene med 30-50%, bedre enn ingenting right?

Nå vet jeg ingen ting om deg, men hvis dette er svært ille, og det går utover livet ditt i stor grad får du bytte lege, eller dra til en som praktiserer privat.
Har selv god søvn av Remeron. Brukt det i over 10 år og virkningen er fortsatt like bra uten doseøkning. Du blir heller ikke avhengig av den på samme måte, eneste du vil merke er at det er litt vanskligere å sove første dagene men det ordner seg fort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Allergisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
"Litt vanskelig å tolke førstepost, hva er det du egentlig vil frem til her? Fri flyt av imovane? Er det panikkangsten som er grunnen til at du ikke sover? " Jeg er i en ekstrem situasjon nå med panikkangst som bla gir meg pusteproblemer og hemmer daglige gjøremål. Har brukt Imovane ift søvn og sporadisk Sobril for å oppnå ro. Er i stor endring nå; salg av og kjøp av ny leilighet, pensjonering fra jobb pga alder. Våkner en morgen med panikkangst, som jeg har hatt en gang for ca 12 år siden. På samme tid setter fastlege inn en offensiv for å avslutte bruk av Imovane og sobril, og anbefaler skifte til Vallergan sovemedisin, som jg sier ja til. Han er Ikke interessert i angsten eller å henvise til spesialister. Siste netter har vært vonde, og har sovnet sent, ca kl 5-6, etter å ha stått opp flere ganger. Har da sovet utover dagen til kl 14-15, og deretter gått turer som trening. Mye mer groggy om ved oppvåkning enn ved Imovane, som primært hjelper ved innsovning. - Jeg tenker: jeg bør kunne bruke Imovane og Sobril i en periode inntil panikkangstperioden gir seg. de dramatiske ensdringer i rammevilkår bør ikke settes inn nå; de preger hele livet og min oppmerksomhet nå. jeg ser det legeperspektivet, men vet at leger er utsatt for press fra sentrale myndigheter. Vet jeg bør skifte fastlege, pga manglende oppfølging, men litt stor sak for meg.
Har du kanskje vurdert muligheten for at det er ditt forbruk av Imovane og Sobril som er grunnen til at du får panikkangst?
Spør deg selv dette: Har du hatt mer panikkangst nå i det siste enn før du begynte med Imovane og Sobril? Dersom svaret er ja så bør du gjøre som legen din sier og kraftig redusere forbruket ditt. Helst hold deg til kun Imovane. Mest sannsynlig så er du allerede avhengig, og du vil ikke grave deg selv enda lenger ned i den grøfta.
Tro meg, det er en grunn til at benzo-abstinenser i noen tilfeller anses som verre enn abstinenser fra heroin.
Sist endret av Who?; 14. oktober 2018 kl. 20:45.
Anonym bruker
"Allergisk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
svar på Whos innlegg: "Har du kanskje vurdert muligheten for at det er ditt forbruk av Imovane og Sobril som er grunnen til at du får panikkangst? " Svar : Ja, har vurdert grundig og helhetlig, og det er ikke sannsynlig at Imovane bruken har skylden. Sobril er vanligvis brukt meget sporadisk/lite, men jeg må bruke det nå pga sterk angst. sobril er det eneste som fungerer, og 1 er nok for lang periode.Men har ikke brukt daglig og ikke mer enn 1 pr dag. Panikkangst kan komme og gå sier man. Ble bedre første og forrige gang, bla ved hjelp av Imovane og Sobril. Jeg registrerte at den kom med tinnitus første (og eneste gang tidligere) og at økt tinnitus kom samtidig nå. Angsten har vedvart og tiltatt etter endringen i medisiner; altså overgang til Vallergan fra Imovane og snart tomt for sobril. Oppleves dramatisk og truende og unødig i angstperioden. Jeg ser det slik at legen nå primært bør søke å hjelpe med angsten og ikke primært oppfylle sentral bestemt medisin policy.