Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 666
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Heisann, jeg har et latterlig stort musikkbibliotek som trenger en del rydding nå.
Det er mange duplikater av både artistmapper og filer som jeg ikke trenger, så leter etter et program som kan organisere musikken min automatisk etter artist - album - sang
Har prøvd MusicBee som visstnok skal gjøre jobben men den rota alt til enda mer da den ikke ser forskjell på store og små bokstaver.

Evt. et script som fikser det.

Håpre på gode svar og ikke bare link til vlc
Er du ute etter noe som organiserer filstrukturen der du har musikken din? Litt usikker på hvorfor det har noe å si om MusicBee(har personlig ingen erfaring med dette programmet) ikke skiller på store og små bokstaver, det er vel bare en fordel, slik at hvis du har mange sanger av artist "Mozart" så oppretter den ikke mappene:
"Mozart"
"mozart"
"MOZART"
men kun en mappe kalt "Mozart"? Dette spiller vel heller ingen rolle når det kommmer til duplikater, er vel ikke nødvendig å ha en sang som heter "Psy - Gangnam Style" og en som heter "psy - gangnam style" ?

Er det nødvendig å endre filstrukturen? eller holder det med et avspillingsprogram som organiserer for deg "internt"?
(anbefaler i såfall foobar2k) Hvilket/hvilke avspillingsprogram bruker du i dag?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Ser etter noe som endrer mappestrukturen i selve windows/på disken. Beklager, en liten leif gitt, det du beskriver er nettop det den gjør, Den behandler ikke duplikater særlig bra heller, noe som har resultert i ca. 10000 sanger mindre..

Bruker Winamp til vanlig. Men finner gjerne musikken min i Wexplorer.