Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1689
Hei freaks

Jeg har et tilfelle som jeg ikke blir riktig klok på.

For en stund tilbake valgte jeg å starte et abonnement på en nettavis. Ved bekreftelse av bestillingen sender kundeservice hos avisen en autogenerert velkomstmail til meg. Denne mailen er adressert til et annet navn enn mitt, men med min mailadresse og telefonnummer.

Jeg har etter dette også fått henvendelser fra NAV hvor de da adresserer meg med samme navn som nettavisen gjorde.

Samme gjelder feiloppringninger fra folk jeg ikke kjenner.

Har googlet navnet til vedkomne og kan se at det er en ungdom et helt annet sted i landet.

Er det noen som kan forklare meg hva som kan ha skjedd her?
På hvilken plattform får du henvendelser fra NAV? E-post, oppringing, brev, e-brev på websiden deres?

Det som kan ha skjedd er jo at folkeregisteret har satt feil navn opp mot ditt fødselsnummer.
Har du spurt noen av de som har kontaktet deg?

https://www.skatteetaten.no/person/f...-opplysninger/
Gradbøyd
Trådstarter
Nav har kontaktet meg på telefon.
Jeg måtte avvise samtalene gjentatte ganger fordi jeg satt opptatt, hvorpå de sendte en tekstmelding vedr. en eller annen svarfrist.
Jeg svarte at de nok hadde feil nummer.
Og det var enden på den visa.