Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 4064
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjæresten min har endelig innsett han har et alkoholproblem og startet på antabus etter mye om og men. Han har tatt første tablett, men på meg kan det virke som han fortsatt sitter oppe på natta å drikker.

Vi bor ikke sammen lenger pga alkoholproblemet hans og vold i hjemmet, men han sover helt til ettermiddagen og når jeg sender han melding i meldingsapp på natta ser jeg at han åpner den, men svarer ikke på telefonen. Så kan han finne på å svare men være helt rar, kort og usammenhengende og legge på for så å skru av telefonen så noe skjuler han. Jeg ser også på FamilyFinder at han er ute i garasjen på nattetid og der har han pleid å oppbevare øl. Men er det mulig å drikke på antabus? Når jeg konfronterer han sier at han har sovet hele natten men han høres tett i nesa og fyllesyk ut, men jeg vet også at en bivirkning av antabus kan være tretthet i oppstartsfasen.

Han skulle ta sin andre tablett i går (skal tas to ganger pr uke og første var på mandag) men lot være, og i dag sover han fortsatt halv tre på dagen og hørtes dårlig ut og ville sove lenger når jeg ringte, og har sett på gps han var ute i garasjen i natt også i femten minutter.
Hva tror dere som har hatt samme problem? Og hvordan kan vi rundt han få han til å stoppe? Familien hans var sikker på han kom til å drikke seg ihjel før han møtte meg men jeg kan heller ikke ha ansvar for han når han er farlig når han drikker. Han sier han ønsker å stoppe men kjeder seg så mye når han ikke kan ruse seg. Han kan ikke ha noe jobb på nåværende tidspunkt og vennene hans er desverre bare rusmisbrukere de også så han føler seg veldig aleine, men jeg kan heller ikke være rundt han mer siden han banker meg hver gang han ryker på flaska igjen så jeg må se en langvarig livsendring før jeg kan være tett på han igjen.

Blir takknemlig for alle erfaringer , om det å være avhengig og snikdrikke, antabus effekt og mulighet for å drikke på antabus, løgner, og fortell gjerne om hvilke steg du tok for å bli tørrlagt
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å drikke på Antabus gjør han nok ikke mer enn en gang. Det er direkte farlig og man kan bli veldig syk. Bestekompisen min prøvde en øl etter en uke på Antabus og det ble med den gangen/ den ene ølen. Aldri sett han dårligere før eller etter det forsøket.
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
P.s. kast han på dør. Har han slått før kan han slå igjen. Ingen unnskyldning at han hadde drukket
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
P.s. kast han på dør. Har han slått før kan han slå igjen. Ingen unnskyldning at han hadde drukket
Vis hele sitatet...
Kast han på dør? De bor jo ikke sammen.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jobbet sammen med ei godt voksen dame med alkoholproblem en gang, hun måtte på sjefens kontor og ta antabus der for å ikke miste jobben, som bevis for at hun tok medisinen.

Hun var utdannet innen kjemi og fant en måte å klare å drikke på likevel, hvordan vet jeg ikke, men jeg har lest om at det går an å ha i seg eddik, vet ikke om det stemmer...
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Kast han på dør? De bor jo ikke sammen.
Vis hele sitatet...
Trur du skjønte hvor jeg ville med den kommentaren, men for din skyld, gjør det slutt med han. Bedre?
Tydelig at du ikke stoler på fyren uansett. Hvis han i tillegg er voldelig og tilsynelatende fortsetter å drikke, er vel ikke dette opplegget noe vits in the long run.

For alt jeg vet drikker han ikke, men er uansett du som må velge om dette regnestykket går opp til slutt og om det er vits å investere i noen du åpenbart ikke stoler på.
Sist endret av Våtfisk; 21. desember 2018 kl. 21:14.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Introduser han for hasj?

Høres kanskje teit ut, men tror det ville vært et fordelaktig bytte av rusmiddel, hvis du ser bort fra at det er ulovlig da. Cannabis er jo naturligvis ikke problemfritt, men vil i allefall påstå at risikoen for vold ville blitt betraktelig redusert.

Som et alternativ til å dumpe han, som jeg desverre vil anbefale som alternativ to.
Cannabis er definitivt en rus som gjør at han kanskje ikke blir like aggressiv, men vi kan ikke skylde på rusen her.

De aller fleste blir ikke voldelig av rus eller alkohol. Personen er en total idiot som med all sannsynlighet er voldelig uansett med eller uten rus. Ting forsterker seg nok mer med rus og blir mer tydelig.

Jeg Har ikke hørt om noen som drikker med antabus, men det er sikkert mulig å slippe unna.

Hold deg unna å la han finne ut av livet på egenhånd. Så kan du jo eventuelt vurdere hvis / den gangen han slutter med alkohol. Han vil nok alltid ha en voldelig side av seg da.
Sitat av Acting Crazy Vis innlegg
Cannabis er definitivt en rus som gjør at han kanskje ikke blir like aggressiv, men vi kan ikke skylde på rusen her.

De aller fleste blir ikke voldelig av rus eller alkohol. Personen er en total idiot som med all sannsynlighet er voldelig uansett med eller uten rus. Ting forsterker seg nok mer med rus og blir mer tydelig.

Jeg Har ikke hørt om noen som drikker med antabus, men det er sikkert mulig å slippe unna.

Hold deg unna å la han finne ut av livet på egenhånd. Så kan du jo eventuelt vurdere hvis / den gangen han slutter med alkohol. Han vil nok alltid ha en voldelig side av seg da.
Vis hele sitatet...
Flott det.
Men TS kjenner jo faktisk fyren og slipper å spekulere på slikt, og spør derfor heller ikke om råd ang. typens voldelige side eller hva det kan skyldes.

Som nevnt tidligere; høres lite sannsynlig ut at noen smugdrikker på antabus.
Skal i så fall være temmelig dedikert for å få til det.

Det jeg lurer på er om dette (https://freak.no/forum/showthread.php?t=308030) er et sammentreff eller ikke bare noen som driver litt julegjørs med forumet.
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Flott det.
Men TS kjenner jo faktisk fyren og slipper å spekulere på slikt, og spør derfor heller ikke om råd ang. typens voldelige side eller hva det kan skyldes.

Som nevnt tidligere; høres lite sannsynlig ut at noen smugdrikker på antabus.
Skal i så fall være temmelig dedikert for å få til det.

Det jeg lurer på er om dette (https://freak.no/forum/showthread.php?t=308030) er et sammentreff eller ikke bare noen som driver litt julegjørs med forumet.
Vis hele sitatet...
Tviler. Spørsmål om Antabus kommer ganske "ofte" her inne.
Hasj er ikke svaret på alt. Procannabis folk som later til å tro at det bare er å begynne å røyke hasj så er problemet løst. Ofte er det et underliggende problem som driver folk til virkelighets flukt og rus. Spiller liten roll hva slags virkemiddel for å kvele disse følelsene/symtomene er. Det er skadelig for omgivelsene og selvdestruktivt på sikt uansett.
Sist endret av A-tillah; 22. desember 2018 kl. 15:18.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Hasj er ikke svaret på alt. Procannabis folk som later til å tro at det bare er å begynne å røyke hasj så er problemet løst. Ofte er det et underliggende problem som driver folk til virkelighets flukt og rus. Spiller liten roll hva slags virkemiddel for å kvele disse følelsene/symtomene er. Det er skadelig for omgivelsene og selvdestruktivt på sikt uansett.
Vis hele sitatet...
Sant, sant.. men om man klarer å bytte ut ett stort alkohol problem med cannabis så vil jeg nå si at det er 100 ganger bedre for egen helse og for alle folk rundt. Det er også 100 ganger lettere å slutte med cannabis enn alkohol. Rus løser ikke opp i de underliggende problemene (tvert i mot) men om man ikke klarer å holde seg rusfri og det sto mellom å drikke seg dritings vær dag eller røyke cannabis så vet jeg ihvertfall hva jeg hadde valgt...
Sitat av Alge Vis innlegg
Sant, sant.. men om man klarer å bytte ut ett stort alkohol problem med cannabis så vil jeg nå si at det er 100 ganger bedre for egen helse og for alle folk rundt. Det er også 100 ganger lettere å slutte med cannabis enn alkohol. Rus løser ikke opp i de underliggende problemene (tvert i mot) men om man ikke klarer å holde seg rusfri og det sto mellom å drikke seg dritings vær dag eller røyke cannabis så vet jeg ihvertfall hva jeg hadde valgt...
Vis hele sitatet...
Enig med deg. Jeg kan kun snakke for meg selv. Og en som har gått frem og tilbake mellom hasj og øl, Og det som enda/mye verre er. Det er ikke sunt uansett. Ja du kan drikke istykker levra,drite seg ut , brenne broer med vennskap og familie. Selv om alkohol er mere "giftig" for kroppen så betyr ikke det at hasj er harmløst. Var bare det som var pointet mitt.

Var en typisk "stoner " selv en stund. Og hasj/weed er bare fett, redninga til alle problemer. Kunne ikke skjønne noe annet. Men når man runder 25-30 går det opp et lys. Man blir litt voksen og skjønner at livet ikke bare er sort/hvitt, fryd og gammen. Og frår et litt mer nyansert bilde på livet.
Sist endret av A-tillah; 22. desember 2018 kl. 19:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser at folk sier at det er umulig å drikke samtidig. Men har du bevis på at han tar tablettene sine? Lett å lure seg unna og heller fortsette å drikke.
Cannabis er neppe løsningen for en person som allerede sliter med rus.

Man forandrer personlighet skal man starte patte på pipa daglig istedenfor alkohol. Skal ikke nekte på at man framstår som noe kurant under alkoholrus, men patter man på pipa daglig vil man ikke framstå som den man er totalt nykter.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Cannabis kan absolutt være løsningen?

Har selv vært med og ordne hasj for moren til en kompis. Hun hadde drukket ihvertfall 20 år. Nå paffer hun dagen lang, ikke optimalt det heller, men i skrivende stund har hun ikke drukket på 3 år.
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Carmex Vis innlegg
Cannabis kan absolutt være løsningen?

Har selv vært med og ordne hasj for moren til en kompis. Hun hadde drukket ihvertfall 20 år. Nå paffer hun dagen lang, ikke optimalt det heller, men i skrivende stund har hun ikke drukket på 3 år.
Vis hele sitatet...
Rusmisbruk er rusmisbruk, Uansett hvordan du vrir og vender på det... Så det at noen ikke har drukket på 3 år fordi man røyker hele dagen er ingen bragd. For kroopen/lever osv Ja, men for uten det, nei
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rusmisbruk er rusmisbruk, Uansett hvordan du vrir og vender på det... Så det at noen ikke har drukket på 3 år fordi man røyker hele dagen er ingen bragd. For kroopen/lever osv Ja, men for uten det, nei
Vis hele sitatet...
Hvis du kan bytte ut noe som er definitivt skadelig med noe som kan være skadelig så er vel det å regne som en win. Skulle gjerne sett at mine nærmeste med alkoholproblemer begynte å røyke istedet. Uansett hvor mye man røyker så går det ann å kommunisere og prate. Folk som er daglig dritings blir du jævlig lei av å omgås etterhvert. Sure, slurvete, går på trynet, knuser ting og glemmer hva som ble sagt for 2 minutter siden. Det skjer ikke med weed
Sist endret av Bothrops; 23. desember 2018 kl. 18:08.
Anonym bruker
"Halvfylt Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvis du kan bytte ut noe som er definitivt skadelig med noe som kan være skadelig så er vel det å regne som en win. Skulle gjerne sett at mine nærmeste med alkoholproblemer begynte å røyke istedet. Uansett hvor mye man røyker så går det ann å kommunisere og prate. Folk som er daglig dritings blir du jævlig lei av å omgås etterhvert. Sure, slurvete, går på trynet, knuser ting og glemmer hva som ble sagt for 2 minutter siden. Det skjer ikke med weed
Vis hele sitatet...

Jeg er helt enig med deg. Men, man kan ikke bagatellisere rusmisbruk fordi det er bedre. Jeg også ville byttet ølen mot hasj på vennene mine som drikker tett. Men, de trenger ikke et nytt rusmiddel, de trenger å komme ut av misbruket, så da mener jeg at vi ikke kan gi stående applaus fordi noen gikk over til hasj.

Jeg kan ta meg selv som et eksempel. Jeg var helgefyllik i minst 5-6 år. Etter jeg begynte å røyke hasj, så stoppet jeg å gå ut og drikker veldig sjeldent. Så Ja, noe "godt" kommer det ut av det
Når ble liksom det å røyke så forbanna sunt? Jeg tror alle vi som faktisk røyker veit at vi dreper oss selv sakte og fucker opp kroppen med hvert trekk vi tar.

Akkurat som at å "paffe hele dagen" liksom er bra. Noe av det mest skadelige du kan gjøre. Samma om det er cannabis eller sigg, så fremt det ikke er vape eller oralt inntak. Det er det eneste jeg kan vurdere som forsvarlig å anbefale i alle fall. Med cannabis kommer også risikoen med vandel, miste sertifikat og evt. sikkerhetsklarering/jonbmuligheter om man er uheldig i tillegg.
Stonerpropaganda er så sykt cringe.
Sist endret av Våtfisk; 23. desember 2018 kl. 20:48.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg har jo aldri påstått at det var sunt eller bra og paffe hele dagen? Tror til og med jeg påpekte det i innlegget mitt.

Men jeg vil si at i dette tilfellet er hasj det bedre av to onder.

Dere må lese før dere kommenterer
Vel, tråden er full av røykeapologisme, og å ha "sunn" og "røyk" i samme setning er idioti.

At hu dama klarte slutte å drikke er jo flott, men når du bare bytter det ut med å røyke knark hele dagen er det ikke fullt så flott.

Pointet mitt er at å oppfordre til røyk, som flere gjør her, i sunnhetens navn er skikkelig teit. Fatter ikke at det skal være kontroversielt.

Les tråden før du kommenterer
Har ikke erfaring med antabus, men er du sikker på at han tar det? Om han sier at han tar det uten at noen ser at han tar det er det svært godt mulig at han ikke tar det og fortsetter å drikke. Det hele hørtes veldig mistenksomt ut.
Når det gjelder volden så er jeg enig med dem over her som sier at cannabis er et bedre alternativ. Men det hørtes ut som at han trenger mye profesjonell hjelp og han må ville slutte selv om han skal slutte. Å være glad i en som misbruker alkohol og er voldelig hørtes veldig vanskeleg ut. Det fornuftige ville nok vært å ta et steg tilbake mens hans viser at han vil bli edru - hvis det er det han vil. Kommer du for dypt inn i dette om du ikke er det allerede så vil følelsene for han forsvare oppførselen hans selvom det ikke skal aksepteres. Han vet han er voldelig mot deg når han drikker men likevel fortsetter han. Kanskje du kan finne er behandlingstilbud til han i nærheten av der dere bor? Han må virkelig vise at det er noe han vil før du tror på det. Masse lykke til