Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1289
Er trans og trenger østrogen og anti-androgen, det er umulig å få tak i Norge utenom Riksen. Da er mulighet min å kjøpe det fra nettet, det kan bli konfiskert i tollen har jeg og andre opplevd. Så da har jeg drivet å sjekket sånn post restante til Sverige, men jeg må jo hente det i Sverige og så komme til tilbake til Norge igjen.

Da er spørsmålet mitt, åssen stor sjanse er det for at jeg kan bli stoppet av tollen på buss/tog? Medisinen kommer i sånne små bokser, så jeg vet ikke hvor godt jeg kan hjemme det på kroppen eller noe sånt.

Spiro som jeg bruker nå (og har litte av igjen) har i allefall en sterk medisinsk smak og lukt. Jeg vet ikke om det vil pirre en narko hund på meg eller noe sånt.

Det jeg vil ha med over grensen er cyprotone acetate og estrofem.
Det tas stikkprøver på buss og tog, men narkohundene er såvidt meg bekjent ikke trent opp til å finne bol eller relaterte stoffer.
får du ikke disse medisinene du trenger på resept i norge?
Dra til lege og forklar. Mye bedre enn å hive i seg en hormonell cocktail uten at man aner hva det inneholder

+ mye billigere

+ stressfri hverdag
Sist endret av gummipetter; 18. november 2018 kl. 02:05.
Jeg har blitt kontrollert på Oslo S når jeg reiste med Stockholmstoget. Og jeg har sett rutebussen mellom Charlottenberg og Kongsvinger bli stoppet av tollen. Hvor ofte det skjer er det kun tollvesenet som vet.
Trådstarter
8 0
Sitat av Bare-surr Vis innlegg
får du ikke disse medisinene du trenger på resept i norge?
Vis hele sitatet...
Det er en lang ventetid, og så en lang/komplisert utrednings prossess. Begge har ikke jeg tid til nå. Det er bare NBTS kliniken som har lov til å gi ut resept til hormoner nå.

Sitat av gummipetter Vis innlegg
Dra til lege og forklar. Mye bedre enn å hive i seg en hormonell cocktail uten at man aner hva det inneholder

+ mye billigere

+ stressfri hverdag
Vis hele sitatet...
Privatleger har ikke lov til å gi ut resepter på hormoner/anti-androgener lenger, jeg gikk til en sexiolog før men hun har ikke lenger lov til å gi ut resepter på dette.

Riksen har bestemt at bare de skal kunne utrede transpersoner her i landet.
Sist endret av Hormoner; 18. november 2018 kl. 14:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.