Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5716
jeg har nettopp kjøpt en Tandberg sølvsuper 11 og jeg lurer på hvilken kabler jeg skal bruke når jeg kobler til høytalerne, eventuelt er det noen spesiell type høytalere som er spesiell egnet til denne forsterkeren?

nevn helst hvor jeg kan få tak i kablene
Gratulerer med sølvsuper 11, den blir du nok glad i.

Du trenger en overgang fra 5-polet din-kontakt til phono. da kan du koble til cd etc.

Til høytalerne trenger du en gammeldags plugg med en flat og en rund pin, disse skaffer du lettest ved å klippe de av fra noen gamle høytalere.
vet du hva høytalerpluggen heter? eventuelt link til bilde? hvor får man tak i det?
Takk for hjelpen
høytalerplugg: http://www.elektroshop.no/ws/p/i/id/...4c1b356dcc192b

Hvis du scroller denne siden: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p...=32157&P%20N=1 så finner du tegninger av din-overgangen du trenger til cd.
tusen takk!
▼ ... flere år senere ... ▼
Gratulerer, du har skaffet deg et skikkelig hifiprodukt her, det med kabler ser jeg andre har svart på, når det kommer til høyttalere så ville jeg absolutt lagt 2-3000 på bordet og kjøpt noen brukte små gulvhøyttalere med høy følsomhet eller noen store bokhyllehøyttalere, er umulig for meg og anbefale høyttalere til deg da jeg ikke vet hva slags sound du liker eller har testet ut hva jeg syns låter bra sammen med sølvsuper 11, et lite tips er og gå over alt av knapper og potetere med elektronikkrens da dårlig kontakt forekommer med tid og skaper knittring og støy
Sist endret av freebird; 14. november 2018 kl. 22:40.
Sitat av freebird Vis innlegg
Gratulerer, du har skaffet deg et skikkelig hifiprodukt her, det med kabler ser jeg andre har svart på, når det kommer til høyttalere så ville jeg absolutt lagt 2-3000 på bordet og kjøpt noen brukte små gulvhøyttalere med høy følsomhet eller noen store bokhyllehøyttalere, er umulig for meg og anbefale høyttalere til deg da jeg ikke vet hva slags sound du liker eller har testet ut hva jeg syns låter bra sammen med sølvsuper 11, et lite tips er og gå over alt av knapper og potetere med elektronikkrens da dårlig kontakt forekommer med tid og skaper knittring og støy
Vis hele sitatet...
Du... er klar over at du gratulerte et kjøp som skjedde for seks år siden? TS har ikke vært pålogget siden 2013.