Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  420 79938
Sitat av MyDarkSide Vis innlegg
fyren bruker ordet VI hele tiden, hvorfor sier han Vi, når firmaet garantert er hummer og kanari startet av en fyr?

heldigvis er jeg ikke dum nok til å kjøpe av sånne firmaer, betaler heller litt ekstra ved å kjøpe av store firmaer med penger i ryggen
Vis hele sitatet...
De er to stykker om firmaet ifølge han.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
De er to stykker om firmaet ifølge han.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor er firmaet registrert som enkeltmannsforetak ?
Er nok bare en person, men etter hva jeg vet går det vel å ansette folk i et enkeltmannsforetak
Sitat av Srbija Vis innlegg
Så hvorfor er firmaet registrert som enkeltmannsforetak ?
Vis hele sitatet...
Det er ofte greit å sjekke fakta før man kommer med påstander (selvom du har spørsmålstegn i slutten av setningen).

Det er ingen begrensninger i å ha ansatte/partnere når man driver enkeltpersonsforetak.

http://www.kunnskapssenteret.com/art...nsforetak.html
At han skriver "vi" fremfor "jeg" er ikke rart i det hele tatt. Det får firmaet til å virke mer seriøst og det virker som kapasiteten er større. Jeg ville gjort det samme. Så det er nok bare en person.

Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Det er nesten som tipping det her!


Neida, håper at alle som har gitt denne typen en sjanse får mobilene sine.
Vis hele sitatet...
Med medfølelse for alle som har risikert pengene sine her, har jeg et lite håp om at det er scam. Er veldig interessert i å se hvordan kundene/potensielle offerene tar tak i en svindelsak. Håper det ordner seg på den ene eller andre måten. Helst den andre >
e-store selger S3 for 3800
Netonnet selger faktisk for 4500
så det er ikke så stor forskjell lengre...
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
e-store selger S3 for 3800
Netonnet selger faktisk for 4500
så det er ikke så stor forskjell lengre...
Vis hele sitatet...
Den vesentlige forskjellen er at Netonnet faktisk sender pakken.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Den vesentlige forskjellen er at Netonnet faktisk sender pakken.
Vis hele sitatet...
+ at varene ikke er GRÅimport så reklamasjon og garanti er det ingen problemer med :-)
Til dere som stusser på prisen så er ikke den så ekstrem, jeg kikket innom mine egne dropship leverandører i dag å fant flere versjoner av s3 til ca 3000,- inkl frakt. Nå driver ikke min leverandør med dette som hovedprodukt så det skal nok fint gå ann å få den billigere, bestiller jeg feks 3 stk er prisen 2600,- pr stk.

Denne leverandøren er seriøs og produktene er ekte.

Men det er dårlig gjort av Kristian og e-store å ikke opplyse om at det er dropship det er snakk om. Om dere leser på facebook og i denne tråden gir han klart inntrykk av at de har eget lager, noe som tydeligvis viser seg å ikke stemme. Har forresten lagt merke til at de ikke svarer på facebook lenger. Om de faktisk klarer å leverer varene så kan man ikke se bort fra at de må skifte navn på sjappa pga all den negative publisiteten.

Så til leveringen, det kan jo virke som om han har sett på forventet leveringstid hos leverandøren. Når jeg bestiller fra Kina så kan det ofte stå 6-7 dager levering. Men 90% av gangene kan man doble denne tiden. I tillegg til at mange slike leverandører kan gjerne vente opp til 4 dager før varen blir sendt ut. Så skal den registreres som eksportvare i avsenderland, så skal den sendes, så skal den gjennom norsk importkontroll osv osv osv. Så dere kan nok bli nødt til å vente hvertfall ei uke til.
Sist endret av Cybergasm; 12. september 2012 kl. 12:03.
Takk for infoCybergasm, et spørsmål ang det du sa med dropshipping. Hvis du hadde dropshippa s3, hvordan ville leverandrøen din da gjort det med service, reklamasjon og garanti da? Ville det bydd på problemer?
Sitat av Poppee Vis innlegg
+ at varene ikke er GRÅimport så reklamasjon og garanti er det ingen problemer med :-)
Vis hele sitatet...
Hvor sikker er du? Dette er fra en artikkel fra svenske IDG i 2009:

Tar ni in gråprodukter?
– Jag kan inte kommentera det. Vi har en tydlig policy att inte kommentera våra inköp.

Men Anders Halvarsson, vd på Netonnet, kan säga så mycket att de historiskt har sålt produkter som varit gråimporterade.
Vis hele sitatet...
Dette er nok mer utbredt enn mange her tror. Forhandler er uansett pliktig til å følge norsk lov, så man mister ikke akkurat noen rettigheter på å kjøpe gråimport.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvor sikker er du? Dette er fra en artikkel fra svenske IDG i 2009:



Dette er nok mer utbredt enn mange her tror. Forhandler er uansett pliktig til å følge norsk lov, så man mister ikke akkurat noen rettigheter på å kjøpe gråimport.
Vis hele sitatet...
Om du kjøper gråimport varer fra Elkjøp så skal ikke det føre til store problemer, de går vel ikke dunken i morgen gjør de vel?

Men om du handler fra en som nettopp har åpnet en webshop som ENK, og kanskje legger ned bedriften sin innen et år, ja da sitter du med skjegget i postkassa
Sitat av Poppee Vis innlegg
Om du kjøper gråimport varer fra Elkjøp så skal ikke det føre til store problemer, de går vel ikke dunken i morgen gjør de vel?
Vis hele sitatet...
Hørt om Amentio/Datakjeden?

Men om du handler fra en som nettopp har åpnet en webshop som ENK, og kanskje legger ned bedriften sin innen et år, ja da sitter du med skjegget i postkassa
Vis hele sitatet...
Ja, da sitter man med skjegget i postkassa. Men alt dette blir hypotetisk, da det verken er sikkert at telefonen streiker eller at bedriften blir lagt ned. Jeg er selv skeptisk å bestille noe fra bedrifter jeg ikke kjenner til, eller som jeg ikke klarer å finne informasjon om på nettet, og valgte derfor å ikke bestille noe. Men hadde jeg bestilt, så hadde jeg iallefall gitt han litt tid til å levere før jeg hadde begynt å "rage". Jeg hadde ventet en uke til. Dessuten; Får man ikke varen så kan man ta kontakt med Paypal for å få tilbakebetalt pengene. Dersom ikke dette fører frem, så kontakter man banken.
Sitat av packman Vis innlegg
Takk for infoCybergasm, et spørsmål ang det du sa med dropshipping. Hvis du hadde dropshippa s3, hvordan ville leverandrøen din da gjort det med service, reklamasjon og garanti da? Ville det bydd på problemer?
Vis hele sitatet...
Det kommer litt ann på leverandøren. Den ene jeg har stiller med 1 års garanti mens den andre kun tilbyr DOA garanti på 48 timer etter mottatt pakke.

Bruker jeg den som kun har DOA garanti så blir det meg og mitt firma som må stå ansvarlig for garanti og reklamasjon de neste årene som Norske forbrukere har krav på, altså jeg må betale reparasjon/ny vare fra egen lomme. Det kan gå fint, men det kan også gå til helvete om jeg får mange garantisaker og dårlig fortjeneste på salgene mine.
Hvis du ser på e-store sitt stunt med den kampanjen de hadde så påstår han at han selger med tap, noe jeg tviler på. De går nok akkurat i null tenker jeg. Men hva om halvparten av disse mobilene må repareres 3 ganger og kunden forlanger helt ny mobil? da snakker vi fort 20-30 000,-

Bruker jeg leverandøren med 1års garanti må varen først sendes inn til meg, for så å sendes til usa/kina alt etter hvor leverandøren holder til for å repareres, da snakker vi fort en mnd ventetid for kunden, 3 reperasjoner og ny vare opplegget vil også skape hodebry for en som dropshipper elektronikk.

E-store.no virker for meg som om noen nettop har funnet ut av dropshipping og har kastet seg ut på ukjent farvann, det virker lite gjennomtenkt da kan virke som de ikke har noe egenkapital.

Man kan risikere at Kristian selger som bare faen i ett par mnd og når utgiftene blir for store slår han seg personlig konkurs.

Ta feks siden hans, det står ingen kontakt informasjon, heller ingen organisasjonsnummer. Bare dette vil si IKKE KJØP HER!

Tar du det litt videre kan man sjekke inntekten hans. Noe som sier meg at han enten lurer seg unna skatten, eller så har han 0 egenkapital. Og ser man på tidligere jobber som feks telefonselger så vil jeg utelukke en skjult formue.

Her ser jeg to mulige scenario-er, enten blir dere lurt trill rundt eller så får dere mobilene men e-store.no kommer til å slite med holde hjulene i gang pga forretnings modellen.
Sitat av caperno Vis innlegg


Dette er nok mer utbredt enn mange her tror. Forhandler er uansett pliktig til å følge norsk lov, så man mister ikke akkurat noen rettigheter på å kjøpe gråimport.
Vis hele sitatet...
Kjøpte selv en iPhone fra NetOnNet for litt siden, og da fikk jeg en Amerikansk utgave med en Norsk lader i pakken.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Det kommer litt ann på leverandøren. Den ene jeg har stiller med 1 års garanti mens den andre kun tilbyr DOA garanti på 48 timer etter mottatt pakke.

Bruker jeg den som kun har DOA garanti så blir det meg og mitt firma som må stå ansvarlig for garanti og reklamasjon de neste årene som Norske forbrukere har krav på, altså jeg må betale reparasjon/ny vare fra egen lomme. Det kan gå fint, men det kan også gå til helvete om jeg får mange garantisaker og dårlig fortjeneste på salgene mine.
Hvis du ser på e-store sitt stunt med den kampanjen de hadde så påstår han at han selger med tap, noe jeg tviler på. De går nok akkurat i null tenker jeg. Men hva om halvparten av disse mobilene må repareres 3 ganger og kunden forlanger helt ny mobil? da snakker vi fort 20-30 000,-

Bruker jeg leverandøren med 1års garanti må varen først sendes inn til meg, for så å sendes til usa/kina alt etter hvor leverandøren holder til for å repareres, da snakker vi fort en mnd ventetid for kunden, 3 reperasjoner og ny vare opplegget vil også skape hodebry for en som dropshipper elektronikk.

E-store.no virker for meg som om noen nettop har funnet ut av dropshipping og har kastet seg ut på ukjent farvann, det virker lite gjennomtenkt da kan virke som de ikke har noe egenkapital.

Man kan risikere at Kristian selger som bare faen i ett par mnd og når utgiftene blir for store slår han seg personlig konkurs.

Ta feks siden hans, det står ingen kontakt informasjon, heller ingen organisasjonsnummer. Bare dette vil si IKKE KJØP HER!

Tar du det litt videre kan man sjekke inntekten hans. Noe som sier meg at han enten lurer seg unna skatten, eller så har han 0 egenkapital. Og ser man på tidligere jobber som feks telefonselger så vil jeg utelukke en skjult formue.

Her ser jeg to mulige scenario-er, enten blir dere lurt trill rundt eller så får dere mobilene men e-store.no kommer til å slite med holde hjulene i gang pga forretnings modellen.
Vis hele sitatet...
noe viser meg også at du er litt trangsynt når skattelistene viser for 2008 og nedover, når dette enkeltmannsforetaket ble etablert i år.
Sitat av kaan921 Vis innlegg
noe viser meg også at du er litt trangsynt når skattelistene viser for 2008 og nedover, når dette enkeltmannsforetaket ble etablert i år.
Vis hele sitatet...
Vel, skattelisten viser fra 2009, logger du inn på skatteetaten så ser du at 2010 året så hadde han rett over 140 000,-
Jeg forstår at han ikke vil svare lenger. Han hadde vel måtte komme med noe som....beklager tiden. Varen kommer kanskje om 2-3 uker fra nå...
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg forstår at han ikke vil svare lenger. Han hadde vel måtte komme med noe som....beklager tiden. Varen kommer kanskje om 2-3 uker fra nå...
Vis hele sitatet...
Hva forventer du? dette virker som en person med null peiling innen det han driver med og som han har satt seg ut i.
Sitat av Exonize Vis innlegg
Hva forventer du? dette virker som en person med null peiling innen det han driver med og som han har satt seg ut i.
Vis hele sitatet...
Er jo det jeg forventer? Hele opplegget er amatør! Det blir feil når folk skal kjøpe varer, også må de sitte hjemme og håpe det kommer....
Har noen fått varene? Jeg er 95% sikker på at de som har bestilt, ikke får telefonene/nettbrettene. Det er dog 95% hvis de som har bestilt svarer nå at de ikke har fått det. Dette var vel for godt til å være sant, ja
Nei har ikke fått en dritt, sendte han en sinnamelding istad som jeg fortsatt venter svar på.
Vurderer om jeg skal kreve pengene tilbake snart
Lurer på om denne tråden får noen noe poster de neste dagene? Tilfeldigvis mange om samme sak
Sitat av packman Vis innlegg
Nei har ikke fått en dritt, sendte han en sinnamelding istad som jeg fortsatt venter svar på.
Vurderer om jeg skal kreve pengene tilbake snart
Vis hele sitatet...
Ville nok bare krevd tilbake pengene om jeg ikke hadde fått et stort brev/mail av eieren av "firmaet" der han beklager så mye osv.

Men som jeg og andre har nevnt, han som driver "firmaet" har null erfaring og null peiling på hvordan dropshipping og slikt forgår. Dessuten er nok e-store dømt til å gå i bakken nå som de fleste som bestiller fra ukjente sider tar en ordentlig research og da vil de finne denne tråden med masse dritt
Er det så vanskelig å kontakte eieren av e-store på 981 55 882 ??
Sitat av Exonize Vis innlegg
Ville nok bare krevd tilbake pengene om jeg ikke hadde fått et stort brev/mail av eieren av "firmaet" der han beklager så mye osv.

Men som jeg og andre har nevnt, han som driver "firmaet" har null erfaring og null peiling på hvordan dropshipping og slikt forgår. Dessuten er nok e-store dømt til å gå i bakken nå som de fleste som bestiller fra ukjente sider tar en ordentlig research og da vil de finne denne tråden med masse dritt
Vis hele sitatet...
Ja er det jeg har tenkt å gjøre.
Nei tror ikke fremtiden til e-store blir så fin hvis han svikter oss freaks
Sitat av Zirto Vis innlegg
Er det så vanskelig å kontakte eieren av e-store på 981 55 882 ??
Vis hele sitatet...
Ikke kontakt han utenom vanlig arbeidstid med mindre dere er 100% sikker på at dere er svindlet.

Sitat av packman Vis innlegg
Ja er det jeg har tenkt å gjøre.
Nei tror ikke fremtiden til e-store blir så fin hvis han svikter oss freaks
Vis hele sitatet...
Har jo alltids et visst imageboard
Sitat av packman Vis innlegg
Nei har ikke fått en dritt, sendte han en sinnamelding istad som jeg fortsatt venter svar på.
Vurderer om jeg skal kreve pengene tilbake snart
Vis hele sitatet...
Gi beskjed om du får svar da.
Ja det skal jeg gjøre, men jeg tror det kan ta tid. Hvis du ser på facebook har han også utelatt å svare der!
Godt jeg skal til Trondheim på fredag da.. Sendte han en melding og sa jeg kunne hente den i Trondheim så får vi se hva han sier.
Får jeg ikke sporingsnummer i løpet av dagen i dag så krever jeg pengene tillbake. Gidder ikke mer av det tullet her.
Sitat av therer2 Vis innlegg
Godt jeg skal til Trondheim på fredag da.. Sendte han en melding og sa jeg kunne hente den i Trondheim så får vi se hva han sier.
Vis hele sitatet...
Tviler på at du får hente, han bortforklarer seg vel nok med noe igjen.
Hadde det vært mine penger så har jeg tatt med en mannsterk person å kommi på døra hans å krevd pengene tilbake der.
Sitat av Deftones Vis innlegg
Tviler på at du får hente, han bortforklarer seg vel nok med noe igjen.
Hadde det vært mine penger så har jeg tatt med en mannsterk person å kommi på døra hans å krevd pengene tilbake der.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig får han ikke hente, vedkommende driver tross alt med dropshipping...
Så... mange advarte mot og handle der, mange hadde en mistanke og allikevel ville dere handle der. Og nå, selv etter mange bekreftelser på mistanken(utsatte leveringer, manglende tilbakemelding), så skal dere nå kreve tilbakebetalt pengene før selger har fått rimelig tid til og få gjort opp for seg?
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Kjøpte selv en iPhone fra NetOnNet for litt siden, og da fikk jeg en Amerikansk utgave med en Norsk lader i pakken.
Vis hele sitatet...
Men NetOnNet leverer ihvertfall med garanti og reklamasjon i henhold til norsk lov.

Jeg fikk igjen full pris på min første tlf der etter 1.5år på garantigrunnlag

Nå er min andre tlf akkurat sendt inne til reperasjon på reklamasjonsgrunnlag og de smiler og er glad. Sender meg til og med HTC One X som lånetelefon innen jeg har rukket å gi dem riktig adresse
Sitat av Thuggie Vis innlegg
Får jeg ikke sporingsnummer i løpet av dagen i dag så krever jeg pengene tillbake. Gidder ikke mer av det tullet her.
Vis hele sitatet...
Tror du passer inn her
Sitat av Sinken Vis innlegg
Tror du passer inn her
Vis hele sitatet...
Tenkte på den tråden selv i går, nå har vi flere eksempler å fylle på med
Var da voldsomt. Om mennesket driver dropshipping fra typ USA, må man vel påberegne noe mer enn 7 dager levering fra hans leverandør inn til han?
Sitat av nightLook Vis innlegg
Var da voldsomt. Om mennesket driver dropshipping fra typ USA, må man vel påberegne noe mer enn 7 dager levering fra hans leverandør inn til han?
Vis hele sitatet...
Han har ikke selv informert om at det er dropship, men det kom frem etter litt press på facebook, her er det jo butikken som har gitt garantier om leveringsdatoer.
Jeg sendte også han en mail for noen dager siden, men jeg sendte en positiv mail og enda ikke noe svar. Dette er bare lureri, hvordan kan han drive en slik butikk og plutselig ikke begynne å svare folk? Gutten har tatt pengene deres, og han kommer nok ikke til å svare dere igjen.
Dette var sick, han ligger jo ute med fullt navn og telefonnummer! Skal mye til for å svindle da, hvor lang tid har folket ventet på sine telefoner?

Må jo ta til ettertanke at han kjøper via USA, kan jo ta en helvettes tid om dette skal igjennom toll osv!

Så hvor lenge har dere ventet?
Selvfølgelig tar det tid og få varer fra USA. Og når selger her først vil ha pengene, som så brukes til å kjøpe varen med, så må man jo forvente litt leveringstid.
Han har nok brukt pengene på ny traktor
Seriøst, om noen av dere bor i Trondheim burde dere ta turen innom han for å se om han har papirer på at varene faktisk er på vei.
Sitat av nomore Vis innlegg
Selvfølgelig tar det tid og få varer fra USA. Og når selger her først vil ha pengene, som så brukes til å kjøpe varen med, så må man jo forvente litt leveringstid.
Vis hele sitatet...
Og det er her Kristian har dritet seg ut, med å love noe han ikke kan holde. Hadde folk fått beskjed at det KAN ta opptil 1 måneds ventetid så hadde saken vært en helt annen. Han burde også legge frem at han dropshipper.
Ser ut som han har gravd seg ned i bakken. Utrolig at han ikke sier en dritt til kundene sine. Så hvordna skal folka ta han seriøs da ?
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Han har nok brukt pengene på ny traktor
Seriøst, om noen av dere bor i Trondheim burde dere ta turen innom han for å se om han har papirer på at varene faktisk er på vei.
Vis hele sitatet...
Du vet du er fra Trøndelag når du scammer folk og bruker pengene på ny traktor, "bæ3 no ska d ploges ja gutta! kål og heimbrent t hele bøgda!"
Sist endret av Skyfx; 13. september 2012 kl. 13:50.
Jeg ville nok startet å kontakte bank/paypal o.l om refundering.

Sier ikke at dere ikke blir å motta telefonene deres, men med slik kundeservice, er det ikke verdt å handle der imo.
Er selv glad jeg styrte unna.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Han har nok brukt pengene på ny traktor
Seriøst, om noen av dere bor i Trondheim burde dere ta turen innom han for å se om han har papirer på at varene faktisk er på vei.
Vis hele sitatet...
Skal se han stikker av med alle pengene i traktoren sin.
Han er vel på vei til Ayia Napa i traktoren sin nå, stappfull med S3-penger, "lænsmainjn får itj tak ti mæ nu nei, bæ3 heller!"

Men er nok på tide å kontakte paypal og evt. politi.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Kristian: Hvorfor er dere ikke mva registrert? Alle som driver varehandel skal være registrert i mva registeret.
Vis hele sitatet...
dem kan vel ikke registrere seg med mva før dem har tjent 50k ?

hele e-store.no sjappa er nok bare scam og en dårlig scam også!

en fyr som starter et ENK og trur han kan holde garantier osv, vedder på at siden er oppe kun en liten stund til!

e-store.no er scam!