Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1939
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Fant nettop fram en gammel RC bil av typen Nikko Yellow Spider 3 jeg har hatt siden jeg var 3, og vil bytte motor på den pga at den nesten ikke greier å dra seg fremover.

Begynte med å ta av karosseriet og skrudde av alle skruene bak. Nå henger bakdelen i ledninger til motoren og demperen. Da kom jeg til det magiske øyeblikket hvor jeg skulle ta av dekselet der motoren sitter, så til min store forskrekkelse var det èn skrue igjen, en skrue rett under felgen!

Så, finnes det en metode får å få tatt av felgen så jeg kan få ut skrua? Av det jeg kan se så er den eneste muligheten å dele hele motorhuset i to, men igjen så må jeg få ut den ene skrua.

Og det jeg egentlig lurte på før jeg statet med demonteringer var om jeg kunne bruke en motor fra et helikopter av typen E-flite Blade CX2 som jeg har liggende.
Under felgen? Har du mulighet for å poste bilder så blir det lettere å visualisere.
Kjøp deg heller en ny RC bil om du har planer om å bruke den mer enn en gang =P
Har gjort noe av det samme med en liknende bil, og det gi mildt sagt til h***ete. Alt av drev ble strippet for tenner. Bilen er ikke laget for mer power enn det som er i den ut av esken. Sprø og fin plast =D
Motorene du tenker på kommer nok ikke til å passe. Tror den blir for liten, og det er vell ikke samme type motor i helier og biler.

Edit: Kan prøve å bytte til bedre batterier. Gir garantert mere power i bilen.
Sist endret av Dude!pewpew; 25. august 2011 kl. 09:50.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
http://bildr.no/thumb/958873.jpeg
http://bildr.no/thumb/958874.jpeg
[klikk for større bilde]

Jeg kommer ikke til å bruke bilden aktivt, hadde bare vert kult å få den bilen til å virke.

Og det med sprø og fin plast, den er like hel etter drøyt 14 år, og knekker noe så har man jo alltids gaffateip og hobbylim
Vanskelig å lime og teipe på plass tenner til tannhjul
Men igjen, 98 % sikkert at du ikke kan bruke heli motoren. Ser ut som du må ha 540 motor.

Kan du ikke bare skru av felgen for å komme til skruen?
Sist endret av Dude!pewpew; 25. august 2011 kl. 14:18.
ta av hjulet :P
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Problemet er at det ikke er noen skrue på felgen, eneste løsningen må vere å dra av felgen. Men jeg er jo redd for å ødelege den
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Gammle nikko biler er rett og slett ikke laget for å repareres.
Noe du forstår når du ser på prisen og kvaliteten på dem!

Kjøp deg noe skikkelig!

Har by the way en Baja 5b til salgs jeg
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Gammle nikko biler er rett og slett ikke laget for å repareres.
Noe du forstår når du ser på prisen og kvaliteten på dem!

Kjøp deg noe skikkelig!

Har by the way en Baja 5b til salgs jeg
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort akkurat det som han prøver på. Det går fint, min gikk rundt 50 men problemet er at nikko bilen ikke har kjøre egenskaper til mere power. Så fort du får den opp i litt fart sladder den bare ut og lander på taket. Så det eneste du oppnår er å måtte drive å snu bilen hele tiden. kjøp deg en brukt rc bil, det som funker best
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Jaja, får vel legge prosjektet på hylla og bruke bilen til gode minner på hylla istedet Takker for svar folkens.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Nikko er for unger.
Ekte mannfolk kjører på 95okt bensin!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Evt Nitrometan og methanol og en liten dæsj olje
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det blir rett og slett for fisslete ja!
Det erekte bensin som er tingen vettu