Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 709
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Det har seg sånn at jeg skulle rense disken til en kompis men istedet så greide jeg å ta D: disken på skole pcen min, hvor alt av arbeid jeg har gjort hele skoleåret ligger..

Er det da noen som vet om gratis software som kan hente ut alle filene og mappesystemet det lå i?

Jeg har googler rundt men virker som om eneste alternativet er formatering, noe jeg ikke kan gjøre før jeg har filene mine.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du bare har gjort en kjapp formatering og ikke har skrevet noe på disken kan du bruke getdataback for ntfs eller fat32 (basert på filsystemet på disken) til å hente ut filene uten noe problem.
Bruker "EASEUS data recovery wizard free edition", elns.
Funker fett!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Dersom du bare har gjort en kjapp formatering og ikke har skrevet noe på disken kan du bruke getdataback for ntfs eller fat32 (basert på filsystemet på disken) til å hente ut filene uten noe problem.
Vis hele sitatet...
Som du ser på vedlegget så er disken i RAW (hva nå enn det betyr ), kompisen min skulle ha den helt clean så jeg kjørte clean på feil disk i diskpart(cmd) og "format fs=ntfs" før jeg oppdaget at jeg hadde valgt feil disk.

Sitat av Awesome-O
Bruker "EASEUS data recovery wizard free edition", elns.
Funker fett!
Vis hele sitatet...
Prøvde dette men kjønte ikke pjattet av det, og etter et par timer med venting på programmet sier den at free versonen bare kan hente ut 1mb fra en fil -.-
Kort, ærlig og brutalt: Nei det finnes ikke. Du må enten betale penger for softwaren eller for noen som faktisk KAN gjøre det for deg.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Getdataback leser rådisker uten problem.
Om du ikke lykkes på egenhånd kan du jo ta kontakt med ibas eller Ahlberg data. Koster nok litt, men om det er viktig info på harddisken er det jo verdt det.

Jeg har brukt Ahlberg data engang tidligere etter at min harddisk krasjet, og jeg endte opp som en lykkelig mann!

http://www.ahlbergdata.no