Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 479
Har gått inn og ut av terapi fra sep2018 da mannen min døde.
Hadde fin lege , hjalp med alt og generelt god støtte.
Men kom på jeg ville ha ei dame.
Har gått fast på ritalin i 4 år og tente legebytte kunne neppe ha noe si. Diagnosen adhd hyperaktivitet fikk jeg som 30 åring - gått på 60-90 mg daglig.
Dps har sendt epikrise til ny lege, men hun har ikke gjort jobben sin.
Jeg skulle få henvendelse til dps for suicide depresjon og adhd.
Epikrise sier; pasient sal ha ritalin 40mg dep,10mg vanlig og 20mg dep.
For panikkanfall 2 mg Vival..

Nå er det gått 2 uker, medisiner ikke kommet foruten 20 mg metylfenidat og en boks antidepressiva.

I epikrise står det; pasient skal kun ha ritalin -ikke bytte

Pasient skal ikke ha antidepressiva, men 2mg vival for panikkanfall

Lege har ikke gjort noe, ikke sendt henvendelse og ikke tatt bort antidepressiva. Jeg ligger på snart tredje uke uten meds og sliter veldig.

Ps; antidep står ta v behov; men er opptrapping på lappen apotek skrev ??


Noen som har råd å komme med ? Hjelp søkes på høyt nivå

http://https://imma.gr/117987x36810
Sist endret av Idc198712; 2. desember 2022 kl. 06:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Flere antidep har en angstvirkende virkning uten å få toleranse eller nedsatt kognitiv fungering som benzo har. Benzo fast ved ADHD er en elendig ide da det motvirker Ritalin og reduserer kognitive evner. Se på relis.no: Benzo frarådes ved ADHD da det kan forværre symptomene og motvirker sentralstimulerende. Noen liker komboen i rusøyemed, men det er en annen problemstilling. Benzo ved behov fungerer bedre enn benzo fast pga mindre toleranse. Hva slags medisin mangler du?