Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 3095
Har brukt heroin nå i 4-5 mnd. Hver dag, og føler det bare blir verre og verre.
Bruker nå ca 2-3g om dagen IV. Om jeg ikke har noe når jeg våkner opp får jeg kraftige abstinenser som vondt i alle ledd, skjelvinger og generelt veldig uvel.

Har lyst å slutte for godt, men er så redd for dagene som kommer med abstinenser. Noen som har tips til hva jeg skal gjøre? Hvordan jeg skal gå frem?
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det blir værre å slutte jo lengre du venter.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enkelt for meg å si, men hopp i det. Det blir jo bare verre om ikke. Lykke til dette klarer du!
Må ringe legen i morgen. Er det noen medisiner jeg burde spørre om for en lettere overgang?
Spør om et avrusningsopphold. Der får man som regel medikamentell hjelp til abstinenser i form av benzo o.l. Man får også noen steder kontinuerlig tverrfaglig hjelp sosialt, psykiatrisk og medisinsk. Første skritt er den fysiske avhengigheten, så kommer den vanskelige delen med å finne ut hvorfor du ruser deg og takle hverdagen/utfordringene uten rus. Involver flest mulig, ta i mot all hjelpen du kan få. Mange har gjort det før deg og lever gode liv i dag.
Du klarer det. Jeg har en venn som sluttet med heroin etter 7 år. Det var tøft men han fikk det til. Det her er lenge siden, 15 år siden. Men heroin var det samme da som det er i dag vil jeg tro.
Om du ikke har lest den alt, kan denne tråden være en god motivasjon.
https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
Da du ringer legen din vær åpen om heroin bruken din.
Og forklar at abstinensen er så ille at det er fare for sprekk
*Kan hende du får no opiater hvis legen er forstårlig og grei.
*Jeg ville spurt om vival for søvn og muskler plager.



Vis at du er motivert og at du har det i deg og sluttte (snakker fra egen erfaring her)
Håper du klarer dette. Det er ikke lett.
Men, klarer jeg det klarer FAEN du det og :P hehe
Fikk ikke tak i legen idag så prøver på nytt imorgen. Har ikke problemer med å være åpen om problemene til legen, men har en helt ny lege, så aner ikke hvordan han stiller seg til dette. Blir å oppdatere tråden her jevnlig rundt alt sammen. Dvs lege, eventuelt sprekk, formen osvosv. Blir som en liten blogg. Takk for alle svar.
Sitter enda med nåla. Har ikke fått starta. Føler jeg bare utsetter det ogn lager unnskyldninger for meg selv som er helt tåpelig. "Åh hadde vært godt med et lite skudd etter taco'n" - hvafaen har taco med hero å gjøre liksom
Jeg vil virkelig anbefale deg å legge deg inn på et a-senter. Jeg har gått igjennom heroin-abstinenser hjemme tidligere, og det er noe av det verste jeg har gått igjennom. Det kan være annerledes om du får medisiner av legen, det fikk ikke jeg, men jeg tror allikevel at det er bedre å være på avrusning. Der får du alt du trenger av medisiner, næring og omsorg, samt at det vil være vanskeligere å gi opp. Du vil sannsynligvis også få tilbudet om nedtrapping via f.eks subutex. Det anbefales virkelig.

Men om a-senter er uaktuelt, så kan du høre med legen om catapresan (mot abstinenser), afipran (mot kvalme) og kanskje sobril eller vival (mot angst og uro) om legen din er grei. Det var i hvert fall de medisinene jeg fikk forrige runde.
Dag 1 med så og si slutt på heroin. - har kun skutt 1 gang med brukte filtere. Har ett skudd igjen med det, før alt er tomt. Ringte legekontoret for å bestille time, men det var ikke ledig før om 3 uker. Hva gjør jeg?
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Dag 1 med så og si slutt på heroin. - har kun skutt 1 gang med brukte filtere. Har ett skudd igjen med det, før alt er tomt. Ringte legekontoret for å bestille time, men det var ikke ledig før om 3 uker. Hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
3 uker blir jo litt lenge å vente..
Jeg kan ikke si så veldig mye, men hvis du finner på å kjøpe igjen, bruk så lite som mulig fram til du kan møte lege, ikke pin deg selv med cold turkey, men virkelig bruk så lite som mulig! Nok til at de 3 ukene går helt ok.
Sitat av HallaKompis Vis innlegg
3 uker blir jo litt lenge å vente..
Jeg kan ikke si så veldig mye, men hvis du finner på å kjøpe igjen, bruk så lite som mulig fram til du kan møte lege, ikke pin deg selv med cold turkey, men virkelig bruk så lite som mulig! Nok til at de 3 ukene går helt ok.
Vis hele sitatet...
Har flytta nå til bygda så kjenner ingen her.
Føler det er jævlig krise. Vurderer å reise til oslo bare for å hooke...
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Har flytta nå til bygda så kjenner ingen her.
Føler det er jævlig krise. Vurderer å reise til oslo bare for å hooke...
Vis hele sitatet...
Er et privat legesenter kanskje en mulighet?

Ja det koster muligens litt, men det gjør heroin også.
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Dag 1 med så og si slutt på heroin. - har kun skutt 1 gang med brukte filtere. Har ett skudd igjen med det, før alt er tomt. Ringte legekontoret for å bestille time, men det var ikke ledig før om 3 uker. Hva gjør jeg?
Vis hele sitatet...
Ring legekontoret tidlig på morgenen, rett etter telefonåpningstid. Det er som regel alltid avbestillingstimer du kan få. Eventuelt forklar ærlig hvilken krise det er. Da bør du få time på dagen.

Lyrica vil hjelpe deg godt mot abstinensene i en ukes tid. Får du ikke tak på det, så hjelper Neurontin også. Det aller beste er nok Subutex som du tar i små doser når du kjenner abstinensene blir vanskelig å takle.

Lykke til.
Tenkte å ringe inn imorgen tidlig. Visst ikke det er ledig, er legevakten verdt ett forsøk? Kan de skrive ut resepter?
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Tenkte å ringe inn imorgen tidlig. Visst ikke det er ledig, er legevakten verdt ett forsøk? Kan de skrive ut resepter?
Vis hele sitatet...
Generelt sett vil ikke legevakten skrive ut resepter. De kan derimot gi enkeltdoser eller et par dagers forbruk av medisiner.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Generelt sett vil ikke legevakten skrive ut resepter. De kan derimot gi enkeltdoser eller et par dagers forbruk av medisiner.
Vis hele sitatet...
Ok. Ahh dette blir vanskelig... Aner ikke hva jeg skal gjøre.
Subutex. Også kjent som Buprenorfin.

Skaff Subutex.

Bruk minimalt og trapp ned.

Ikke gå over fra dop til Sub.

Bruk Subutex i så små doser at det verste av abstinenser blir borte.

Jeg har ikke brukt dop, men 2-3g om dagen er vel ganske mye.

Vil tro du trenger typ 2mg Sub for å ta det verste av abstinenser.

1 uke: 1-2mg om dagen
2 uke: 0,5-1mg om dagen
3 uke: 0,25-0,5mg om dagen

Heretter cold turkey og stå i ubehaget.

Eventuelt legg deg inn.
Legen kan vel skrive ut subutex?
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Legen kan skrive ut subutex. Legen skrev ut til meg. Men det var etter et møte med LAR. Forklar legen situasjonen din og si det akkurat som det er.
Ønsker deg all verdens lykke til!! Ubehaget og abstinene går over! Hold ut!
Har du vurdert avrusning /behandlingsopphold? Jeg syntes det er litt lettere når man har folk rundt seg, men jeg står på metadon i tillegg
Dro på legevakten og blir nå lagt inn på avrusning.
Blir du innlagt nå med det samme eller?

Lykke til, er selv i behandling for øyeblikket
Sitat av Jeglikerdegikke Vis innlegg
Blir du innlagt nå med det samme eller?

Lykke til, er selv i behandling for øyeblikket
Vis hele sitatet...
Jepp. Er her nå.
Takk for det. Lykke til selv
God avgjørelse! Dette fikser du, vi har troen på deg alle sammen!
Takk for støtten folkens. Jeg klarte ikke mer enn to dager før jeg måtte skrive meg ut og jakte etter dop. Fant noe dolcontin som ble ett slutt resultat og slutt to ganger idag, men i og med jeg har tatt 16mg sub så var effekten lik null. Men formen er helt klart bedre, selv om effekten ikke var der.
Jeg har vært heldig å sluppet renna ræv, men ekstrem spying etter hver subutex var å få. Fyfaen så uggent å ha den under tunga, jeg kan ikke forstå at folk klarer å holde magesyra inne.
For utenom det så har jeg gått ned 10kg på de to dagene. Jeg har verken drukket vann eller spist så det har sikkert noe med det å gjøre.
Ellers har jeg bare abstinenser i form av ekstrem kulde og gåsehud, og en indre kløe i kroppen som aldri forsvinner. Det hjelper heller ikke med seroquel da det er umulig å sove.
Samtidig så har jeg en lukt som jeg føler jeg lukter overalt, det kan minne om gammel sneip lukt både i nyvaska klær og hvor som helst jeg går, akkurat den siste her skjønner jeg ikke.

Heroin er faen ikke noe å tulle med. Skulle ønske jeg brukte mye mindre men jeg har det sikkert bedre i form av abstinenser enn mange andre. Subben går vel ut en gang imorgen men har heldigvis en dolc tilgjengelig om ting skulle bli for tøft.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva var det som gjorde at du gav opp på innleggelsen?

Jeg synes det er godt jobba av deg at du ser situasjonen din og tok tak nok til å få deg selv innlagt, men jeg krysser virkelig fingrene for deg, og håper at du ombestemmer deg! Du vet selv allerede at du er svak, og du har mye større risiko for å gi etter til suget alene!

Du bør ikke gamble med tanken om at du kanskje ikke trenger hjelp og kan fikse dette selv.... Hold ut, smerten er midlertidig, du blir bedre igjen om du står på!!!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan går det med deg?
Det går egentlig greit nå. De fysiske abstinensene er nesten ikke tilstede. Men psykisk merker jeg godt enda. Jeg er deprimert og har mer angst enn tidligere. Jeg tenker på dop 20 timer om dagen. Hadde jeg forsatt bodd i oslo så vet jeg at jeg hadde vært på kjøret enda, er jeg sikker på. Det var en av grunnene til å flytte på bygda for å slutte.
Sitat av Heroinslutt Vis innlegg
Det går egentlig greit nå. De fysiske abstinensene er nesten ikke tilstede. Men psykisk merker jeg godt enda. Jeg er deprimert og har mer angst enn tidligere. Jeg tenker på dop 20 timer om dagen. Hadde jeg forsatt bodd i oslo så vet jeg at jeg hadde vært på kjøret enda, er jeg sikker på. Det var en av grunnene til å flytte på bygda for å slutte.
Vis hele sitatet...
Så bra at du klarer å holde deg da! Hvor lenge har du holdt ut nå?
Supplerer du med Subutex eller noe?
Har ikke vært borti heroinabstinenser men opioid-abstinenser etter flere år med smertestillende. Helt jævlig men om det kan måle seg med dine abstinenser er vel relativt, kommer an på hvordan man opplever de og tar det.
Det psykiske skal nok lysne i takt med at vi har lysere tider i vente i månedene fremover
Oppdater tråden en gang i blant da!
Fortsett den gode jobben med deg selv. Ikke vær for streng med deg selv om du skulle snuble men ikke bruk det som en unnskyldning for å sprekke heller!
Sitat av Teacherpreacher Vis innlegg
Så bra at du klarer å holde deg da! Hvor lenge har du holdt ut nå?
Supplerer du med Subutex eller noe?
Har ikke vært borti heroinabstinenser men opioid-abstinenser etter flere år med smertestillende. Helt jævlig men om det kan måle seg med dine abstinenser er vel relativt, kommer an på hvordan man opplever de og tar det.
Det psykiske skal nok lysne i takt med at vi har lysere tider i vente i månedene fremover
Oppdater tråden en gang i blant da!
Fortsett den gode jobben med deg selv. Ikke vær for streng med deg selv om du skulle snuble men ikke bruk det som en unnskyldning for å sprekke heller!
Vis hele sitatet...
Var kun på subutex i to dager på rusakutt. Ellers har jeg supplert meg med noen ksalol og bønne i noen dager. Men jeg var mye dårlig. Vil ikke igjennom det en gang til.
Veldig bra jobbet, ikke mange idag som klarer å slutte uten subutex. Vær stolt av deg selv og fortsett sann, russuget vil dempe seg med tiden. Bare tenk på at fremtiden ser lysere ut og at du slipper å ha noe med LAR å gjøre.