Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 11969
Ja, jeg vet, haha and whatnot.

Den funka i kanskje 5 minutter igår før jeg ikke fikk trykt på telefonen lenger, jeg får ikke åpna låsen eller slått av telefonen.

Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan fikse den?Eller kan den egentlig bare kastes?

Takk for svar
Leste et sted at en av hovedgrunnene iphone repareres er fuktskader. Så du er nok ikke alene i hvert fall. En kamerat av meg mistet mobilen i et glass med juice i forsøk på multitasking. Han la den i steikeovnen for å tørke den. Ikke gjør det.
Mista den i do, faktisk.
Men jeg vet ikke, går det ann å åpne en iPhone? Har ikke en selv, så er ikke sikker.
Vis det er en mulighet, er det altids verdt et forsøk å tørke den innsidig, med en hårføner eller noe slikt.
Sist endret av Hyped; 17. oktober 2010 kl. 12:45.
Har du forsikring, meld den stjålet.

Ellers så kan du åpne den (finner videoer på YT om hvordan du gjør det)

En ting er i allefall sikkert; den MÅ få tørke sikkelig, ellers griller du bare alt innholdet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
I lol'd

Prøv å se om du kan åpne den, og legg den på en peishylle eller lignende. Du kan også stikke bort på nærmeste el-kjede i morra og høre hva de har å si.
Trådstarter
43 6
Jeg vet, lo selv når ei venninne mista 500 kr i do (de lå i baklomma) I mitt tilfelle så hadde jeg på meg en hettegenser og hadde den i lomma, bøyde meg for å kaste noe i søppelkassa og vips, datt den i do. so i lol'd myself så forsvarta personen som ikke lukker igjen dolokket. har prøv å legge den i en pose med ris, lest på nett at det kan funke.
En ting du ihvertfall ikke må gjøre er å skru den på. La den ligge i 2-4 dager og vær HELT sikker på at den er tørr før du skrur den på. Da har du en liten sjanse for at den funker.

Og til hvem enn som ba deg melde den stjålet, så ikke gjør det, å gjøre seg til kjeltring for å få ny mobil må være nytt lavmål.
Det viktigste er vel egentlig å ikke bruke den etter den har hvert i kontakt med vann, men la den få tørke helt ut igjen. Det er ikke vannet som stort sett ødelegger den, men kortslutningene som skapes når man prøver å skru den på, eller bruke den mens den er våt. Prøv å legg den på badegulvet en døgn.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sett den i stekeovnen på omtrent lavest mulig varme.

Eller legg den på badegolve (om du har varmekabler) i en tynn håndduk over natten.

Vet om mange telefoner som har overlevd vann til og med saltvann.
Ta den med til Dr. Ipod i Oslo. Han fikser det meste.
Urin i iPhone er ikke bra, vettu.

Send den på reparasjon.
Sitat av Illyria Vis innlegg
Den funka i kanskje 5 minutter igår før jeg ikke fikk trykt på telefonen lenger
Vis hele sitatet...
og siden du brukte den etter at den var blitt våt så er den mest sannsynlig ødelagt nå.

men 50 grader i ovnen har funket før.

hvis det skulle vise seg at den ikke fungerer så er det bare og bruke innbo forsikringen din hvis du har, bare husk og si at det ikke var din feil at den datt i do men en venn dyttet deg slik at den datt i do.
Min gamle k750i overlevde møtet med urinen ved hjelp av den gode gamle "åpne og tørk" metoden.
Sitat av erlnd2210 Vis innlegg
Urin i iPhone er ikke bra, vettu.

Send den på reparasjon.
Vis hele sitatet...
Ingen verksteder reparerer iphones, spesielt ikke når fukt-indikatorene er utløst. Sender man en telefon som er mista i do eller har badet i øl el. vil verkstedet bare gi deg pris på en ny iPhone

Som andre har nevnt, prøv å la den tørke helt, f.eks på badegulvet om det er varmekabler der.
Åpne telefonen slik at damp/fukt fra vannskaden kommer seg ut og legg den i en åpen boks med ris på et varmt og tørt rom.
Baderommet er ikke et bra sted med mindre du ikke har tenkt å dusje på et par dager.

nanoen min overlevde en kort tur i vaskemaskinen etter 3 dager under en lampe på soverommet.
få tak i mange slike små poser som ligger alle nye kles produkter, silica gel heter det vel, og legg iphonen din sammen md disse i en pose, og vips kanskje den funker, da disse kulene skal trekke til seg fuktighet
Trådstarter
43 6
Hva er det med folk da? sa vel aldri at jeg gikk på do SÅ mista den :P skitne folk neida, men jeg har lagt den i en pose med ris, men jeg vet ikke hvor lenge jeg skal la den ligge. venter i to dager iallefall! Takk for tips folkens
Ikke meld den stjålet til forsikringen. Det gjør bare forsikringen våres dyrere....
Trådstarter
43 6
Tingen er at det hadde ikke funket uansett da jeg fant min på et utested :P
Jeg mista min i do da jeg var ferdig å vaske badet, så tok jeg den opp, skylde den under springen (hvem vil vel ha dovann på mobilen?) Så tok jeg ut batteriet, tørket det værste med et tørkle før jeg føna den. Lot den sto på badet over natta(varmekabler). Dagen etter var den go som ny

Sitat av Restyle Vis innlegg
Prøv å legg den på badegulvet en døgn.
Vis hele sitatet...
Et døgn kanskje?
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Et døgn kanskje?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Skrev i utgangspunktet «en dag», men så endret jeg det til døgn.
For øvrig er det litt latterlig å pirke på andres småfeil når en selv skriver relativt dårlig, ukonsist og langt fra feilfritt.
Om du har innboforsikring, så har de ofte en sånn "plus avtale" alså en tillegs avtale.
Da har de en egen anndel på rundt 1000kr. Den forsikringen dekker nesten alle skader.
Jeg fikk vertfall dekt mobilen min på innbo forsikringen min. Den sluttet å lade helt random.....
Sist endret av t33zr; 18. oktober 2010 kl. 13:18.
Hmm det jeg hadde gjort viss det var meg, hadde jeg ventet par timer sånt den tørket og så skjekke om den fungere. Lykkte till å fikse den

Buklao
La den snurre et par minutter med max effekt på mikrobølgeovnen.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
La den snurre et par minutter med max effekt på mikrobølgeovnen.
Vis hele sitatet...
Så hjelpsom du er... og skikkelig smart!

Sitat av Bothrops Vis innlegg
La den snurre et par minutter med max effekt på mikrobølgeovnen.
Vis hele sitatet...
Nei. (titegn)
Det er ikke vannet som stort sett ødelegger den
...men den blir morken.
Oppdater oss om hva som skjer :-)