Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5370
Hei Jeg vet jeg har sett en sånn side før der mam får et kart eller en jordklode som der viser hvor skipet er..

noen som gidder å finne det til meg? evik takk (har googla)
fint, men jeg finner ikke far splendour. noen andre som finner den?
om du bare søker på "splendour" får du hvertfall noen treff!
Sjekk ut www.navcom.no Det dekker hele Hordaland, mesteparten av Rogaland og litt nordover Sogn.
Ellers har du mange lokale nettaviser som har linker til skipstrafikk i det området de dekker.

www.smp.no (Møre og Romsdal)
www.tk.no (Kaia i Kr.Sund)
www.heroynytt (Herøy og omegn)
osv...
Du tenker muligens på AIS? AIS (Automatic Identification System) er et automatisk identifikasjonssystem for skip. AIS er innført internasjonalt for å øke sikkerheten for skip og miljø, samt forbedre trafikkovervåking og sjøtrafikktjenester. Kystverket har siden februar 2005 hatt et landbasert nettverk av AIS basestasjoner i Norge.

Det er dog ikke for hvem som helst å skaffe seg et gyldig brukernavn og passord, da dette er forbeholdt havner og andre som har et legitimt behov for det, men jeg vet at det finnes noen logins som går på rundgang landet rundt fra sjøulk til sjøulk. Har selv bruker og passord, men er lite villig til å dele dette her. Du får høre med noen i din nærmeste havn, eller noen andre du tror kan ha tilgang.

Skulle du få tak i innloggingsinformasjon kan du logge inn her.
Kystdirektoratet har nylig innført nye og strengere regler om innlogging og bruk av deres AIS system, så du som har passord som mange andre også bruker kan nå se langt etter å bruke det.
Det har innført limit pr bruker og limit pr bruker på hele systemet, de sjekker også opp unike ip addresser og slikt.