Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5118
En venninne av meg bor bokstavelig talt i et gammelt bomberom, og har følgelig ikke noe særlig dekning i leiligheten. Hun har vinduer, og ved disse går det innimellom an å snakke i telefonen, men det hele er veldig ustabilt og dårlig. Men utenfor vinduene er dekningen upåklagelig.

Så nå lurer jeg på om det finnes signalforsterkere for mobil å få kjøpt. Har googlet litt rundt uten å finne noe relevant. Noen som vet noe om dette?
Vet hvertfall at på hytta til min onkel så er det en antenne på taket som det er mulighet for å koble mobilen til. Han har bare en kabel som han kobler til telefonen. Hvor det skal være mulig å få kjøpt sånn har jeg ingen idé om.. Men onkelen min er veldig glad i Clas Ohlson og Biltema, så det er vel ikke helt utenkelig at han kan ha skaffet det der. Vet ikke om det var noe slikt du tenkte på, men..
Ekstern antenne får man kjøpt der de selger mobiltelefoner og ekstrautstyr.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kjøp en parabol ute, som du retter mot et mobilbasetårn. Deretter drar du en antennekabel inn, og setter opp ei rundstråleantenne inne.

Tipper det bør funke uten en aktiv forsterker. Pass på at antenne er laga for rett frekvens (i.e 900MHz for gsm sin del).
Aight, tusen takk folkens, dette må testes!