Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1713
datadyrkegeeknarkis
84 6
Vi har hatt mange "bobbler" oppigjennom. Nå er det snart en ny boble her og denne gangen er det Marihuana som er i vinden. Med legaliseringer verden rundt, så gjøres det store penger på peodukter som omhandler marihuana planten. Det som har skjedd frem til nå, er jo bare forordet. Er det noen smartinger der ute, som har tenkt tanken på å gjøre seg noen penger på dette området? En bransje som gjør det godt, er nok LED-Lampe produsenter som kjøper billige deler fra asia og monterer lampene selv.. Så det finnes jo nok av muligheter der ute! Hva annet kan man tjene penger på ang. cannabis? Starte en headshop/dyrke butikk. Dyrkebutikken kan i såfall ikke være "rettet mot cannabis dyrkere" siden det er forbudt ifølge norsk lov.

Forslag?
Tja. Ved å kjøpe led lampe lokalt så støtter du jo bare videresalg kjersti.

Hvis noen tar inn deler og bygger profesjonelle lys derimot
Forskjell på å hive sammen komponenter og å bygge noe. Forøvrig så er fabrikkpris så lav at å bygge selv blir for spesielt interesserte

Jeg tror de som lykkes med krysninger og holder gode linjer der kan lykkes. Jeg tror bygdefolket i Norge kan få grunnlag til å bo på bygda om de kan dyrke gras.

Alt fra medisinsk produksjon på gård, matproduksjon til dyr og mennesker.

Smertebehandling, folk som fordyper seg i terpener og deres effekter og synergier.

Blir nok en stor industri med mange muligheter for mange fagfelt

Det er
Sist endret av Jerna; 23. oktober 2021 kl. 11:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva får deg til å tro at ikke "alle andre" tenker likt som deg? Det er ikke så mange som tjener fett på det her borte i statene. Hvis jeg skulle startet opp noe i 2021 og blitt rik, ville det neppe vært cannabis.
Hørt om at de store tobakksprodusentene har fasiliteter og ting klart til det blir lovlig på fed nivå i USA. Da sveiper de opp all fortjeneste og tar patent på strains.
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84 6
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hva får deg til å tro at ikke "alle andre" tenker likt som deg? Det er ikke så mange som tjener fett på det her borte i statene. Hvis jeg skulle startet opp noe i 2021 og blitt rik, ville det neppe vært cannabis.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er det jo det.. Se på LED Lampe produsentene f.eks. Det er en bransje som er blitt altfor overpopulert. Altfor mange om det samme beinet. Sier ikke at man ikke kan tjene seg rik på LED lamper fortsatt, for LED lamper til vekst-formål er jo konstant under utvikling, og det er fortsatt plass til lamper bygd av folk som kan gjøre lampene mest mulig optimale, med tanke på optimalisering av ppfd (PAR-Verdier).

Sitat av Jerna Vis innlegg
Hørt om at de store tobakksprodusentene har fasiliteter og ting klart til det blir lovlig på fed nivå i USA. Da sveiper de opp all fortjeneste og tar patent på strains.
Vis hele sitatet...
Ja det kom jo fram i en norsk dokumetar at en av landets største gartnere bare står å venter på startskuddet liksom.
Sist endret av snowden; 23. oktober 2021 kl. 15:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cannabis industrien i statene er nok den en av de vanskeligste bransjene å lykkes i. Helt useriøse avgifter og skatter som gjør det meget vanskelig å oppnå overskudd. Det hadde vell blitt eid av staten slik som Vinmonopolet, uansett.
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84 6
Sitat av Jerna Vis innlegg
Tja. Ved å kjøpe led lampe lokalt så støtter du jo bare videresalg kjersti.

Hvis noen tar inn deler og bygger profesjonelle lys derimot
Forskjell på å hive sammen komponenter og å bygge noe. Forøvrig så er fabrikkpris så lav at å bygge selv blir for spesielt interesserte

Jeg tror de som lykkes med krysninger og holder gode linjer der kan lykkes. Jeg tror bygdefolket i Norge kan få grunnlag til å bo på bygda om de kan dyrke gras.

Alt fra medisinsk produksjon på gård, matproduksjon til dyr og mennesker.

Smertebehandling, folk som fordyper seg i terpener og deres effekter og synergier.

Blir nok en stor industri med mange muligheter for mange fagfelt

Det er
Vis hele sitatet...
Godt tenkt! Ja det åpner seg mange muligheter for å skaffe arbeidsplasser til folk i fremtiden ja

Sitat av Jerna Vis innlegg
Hørt om at de store tobakksprodusentene har fasiliteter og ting klart til det blir lovlig på fed nivå i USA. Da sveiper de opp all fortjeneste og tar patent på strains.
Vis hele sitatet...
Såpass! Hvor har du hørt dette?
Sist endret av snowden; 23. oktober 2021 kl. 15:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det hviskes på utenlandske forum der folk som er i bransjen i USA skriver.

For alt jeg vet er det pissprat. Men jeg har null problem med å tro på at det eksisterer planer om å ta patent på alle genotyper, vanne de ut, selge dritt og holde igjen..

De samme folka som har forvaltet forbud skal forvalte bruk? På vegne av alle som har fått urett gjort mot seg?
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84 6
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det hviskes på utenlandske forum der folk som er i bransjen i USA skriver.

For alt jeg vet er det pissprat. Men jeg har null problem med å tro på at det eksisterer planer om å ta patent på alle genotyper, vanne de ut, selge dritt og holde igjen..

De samme folka som har forvaltet forbud skal forvalte bruk? På vegne av alle som har fått urett gjort mot seg?
Vis hele sitatet...
Okay.. Dette hørtes jo nesten ut som paranoia, på linje med konspirasjoneteoretikkere. Hehe.. Bare snakk? Sett noe bevis? Men som du sier, for alt vi vet, kan det godt være noe sannhet i det..

edit: Luxenburg første landet europa til å legalisere cannabis: https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/n...t_nyhetsdognet

Sitat av StoreFe Vis innlegg
Cannabis industrien i statene er nok den en av de vanskeligste bransjene å lykkes i. Helt useriøse avgifter og skatter som gjør det meget vanskelig å oppnå overskudd. Det hadde vell blitt eid av staten slik som Vinmonopolet, uansett.
Vis hele sitatet...
Ja, et bra lovverk/rammeverk er nok vesentlig

Jeg tror, med et hjemmebygd halv-greit produkt med riktig markedsføring, kan tjene seg søkkrik, når europa, land for land legaliserer....
Sist endret av snowden; 24. oktober 2021 kl. 09:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Jerna Vis innlegg
ta patent på alle genotyper
Vis hele sitatet...
Det ække sånn ting funker. De kan ikke bare ta patent på eksisterende planter, det blir som at byggmakker skulle tatt patent på norsk gran.
datadyrkegeeknarkis
Trådstarter
84 6
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det ække sånn ting funker. De kan ikke bare ta patent på eksisterende planter, det blir som at byggmakker skulle tatt patent på norsk gran.
Vis hele sitatet...
På LED lys så snakker vi finesse liksom.. Studere all mulig info angående å optimalisere dioder til de mest effektive lys-spekterene
Monsanto har vel gjort det en stund? Patent på div frø altså
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Joa, de har patent på varianter de selv har avlet/genspleiset frem. De kan ikke ta patent på noe som allerede er i sirkulasjon.