Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem får din stemme 13. september 2021?
Alliansen - 0,92%
Arbeiderpartiet - 5,05%
Demokratene - 2,29%
Feministisk Initiativ - 0%
Folkeaksjonen Nei til mer bompenger - 0,46%
Fremskrittspartiet - 11,01%
Helsepartiet - 0%
Høyre - 8,26%
Industri- og Næringspartiet - 0,92%
Kristelig Folkeparti - 0%
Kystpartiet - 0%
Liberalistene - 2,29%
Miljøpartiet De Grønne - 11,93%
Norges Kommunistiske Parti - 0,92%
Partiet De Kristne - 0,46%
Partiet Sentrum - 0%
Pensjonistpartiet - 0%
Piratpartiet - 1,38%
Rødt - 22,02%
Senterpartiet - 5,05%
Sosialistisk Venstreparti - 5,05%
Venstre - 12,84%
Et parti som ikke finnes på lista - 0%
Blank stemme - 5,96%
Sofapartiet (aka. hjemmesitterpartiet) - 3,21%
Stemmegivere: 218. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  233 41103
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Folkevalgte burde holdes til en høyere standard en "vanlige folk".
Vis hele sitatet...
Man burde i hvert fall kunne forvente at han kunne regelverket veldig godt.
Gode kristne verdier dette. Tipper Gud er imponert.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Man burde i hvert fall kunne forvente at han kunne regelverket veldig godt.
Gode kristne verdier dette. Tipper Gud er imponert.
Vis hele sitatet...
"ta vare på din neste" lurer på hvor den ble av
Ja dette var ikke greit selv om man ved lesning av det finstilte kan tolke seg til at det kanskje er lovlig/innafor..

Og synes ikke det kan kalles for "heksejakt" heller som nå blir utbasunert her og der.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av sinsenkrysset Vis innlegg
Ja dette var ikke greit selv om man ved lesning av det finstilte kan tolke seg til at det kanskje er lovlig/innafor..
Vis hele sitatet...
Jusprofessor Hans Fredrik Marthinussen er krystallklar i skattesaken til KrF-lederen.
Dette er helt ordinært straffbart skattesvik.
Vi burde bli flinkere til å få de folkevalgte til å "frykte folket". Det er så langt ifra greit, den mentale gymnastikken er i verdens klasse.

En litt "artig" tanke slo meg.
Bare for å statuere et eksempel burde det bli satt opp en galge/giliotin utafor Stortinget.
De er bare vanlige folk, driter brunt de også. Hva med teppetyven, som nå straks blir statsminister??
Sitat av DAE Vis innlegg
De er bare vanlige folk, driter brunt de også. Hva med teppetyven, som nå straks blir statsminister??
Vis hele sitatet...
Ja, men nei. Dette er mennesker som ser på seg selv som egnet til å styre et land. Om de viser seg å ikke leve opp til standarden vi forventer er det viktig at disse menneskene forsvinner fra politiken. Mug, og råte sprer seg, derfor er det viktig å luke den ut.
Moralisering fra forumet som hyler "nekt, nekt, snik, lyv, stjel" i respons til alle politisaker, og oppmuntrer til diverse større og mindre lovbrudd er jo morsomt på ett vis.

Ikke at det er feil forsåvidt; Ropstad har driti seg ut han, men håper denne tonen kommer neste gang noen ber om råd til å snike seg unna velfortjente konsekvenser også.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Ikke at det er feil forsåvidt; Ropstad har driti seg ut han.
Vis hele sitatet...
Han har ikke bare "driti" seg ut, eller gjort dårlige vurderinger som han selv kaller det.
Han har gjort noe straffbart som ville ført til fengsel for deg og meg.
Og han er ikke i nærheten av å være lei seg for det han har gjort. Det eneste han er lei seg for er at han ble tatt.

Jeg er ikke spesielt voldelig av meg, men kjenner at jeg får lyst til å knekke brillene hans.
Så lenge han har fulgt(utnyttet?) reglene så er det vel ikke så mye å ta han på? Han skal vel betale tilbake det han sparte på skatten(?).

Og hyklerfreak ville nok gjort det samme om de hadde vært i samme situasjon.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Hyklerfreak ?
Betale tilbake?
Du hadde havnet i fengsel sier jeg. Men rørende at du fortsatt elsker nok til å tilgi.

Minst to eksperter på området har utalt i dag om at han helt klart har brutt loven.
Sist endret av vindaloo; 17. september 2021 kl. 19:27.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan Ropstad fortsette som partileder etter dette?
  • Snike til seg bolig.
  • Undra seg 175000kr i skatt
  • Gjøre ett av KrF `s dårligste valg noen sinne
Vis hele sitatet...
"KrF-leder Kjell Ingolf Ropstad møter pressen lørdag klokken 14."
KrF har ikke opplyst hva pressekonferansen kommer til å handle om.
Hvem er aktuelle kandidater til partileder vervet i KrF?

1. nestleder: Olaug Vervik Bollestad
2. nestleder: Ingelin Noresjø
Sist endret av vindaloo; 18. september 2021 kl. 08:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Så lenge han har fulgt(utnyttet?) reglene så er det vel ikke så mye å ta han på? Han skal vel betale tilbake det han sparte på skatten(?).
Vis hele sitatet...
Godt mulig det blir vanskelig å ta han for lovbrudd. Men uansett om han blir trodd på den siste delen, at han trodde han ikke trengte å endre utgiftsopplysningene, så har han for det første latt som han har bosted hjemme for å få gratis leilighet i Oslo. Det går kanskje ikke an å bevise at han ikke bodde der, men det sier seg selv at han ikke reelt sett gjorde det når kona og ungene bodde i Oslo. Han påsto at det "bare ble sånn" og ikke var gjort for å utnytte systemet, og det kunne kanskje vært mulig å tro på helt til gårsdagens vending. For da har han han altså laget seg en symbolsk utgift til dette oppdiktede bostedet, for å slippe en større skatteutgift. Han har selvsagt ingen boutgifter hos foreldrene, fordi han bor ikke der. Det gir ingen mening at han skal betale på forsikring og avgifter der. Han avtalte bare å betale noen tusenlapper til foreldrene for å slippe å bidra med skatt til å dekke kontantstøtten og alt det andre han brenner så varmt for i samfunnet.

Det sier seg selv at han er uskikket til vervet, uavhengig om han blir tatt for den detaljen om at han burde endret opplysninger på slutten der. Det har han formodentlig fått beskjed om fra Erna nå og trekker seg "frivillig", selv om han i går prøvde å legge tillitsspørsmålet over på henne.

Og hyklerfreak ville nok gjort det samme om de hadde vært i samme situasjon.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke så mange her jeg ville hatt til minister og partileder heller. Det er et av landets høyeste tillitsverv.
Sist endret av *pi; 18. september 2021 kl. 08:52.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
.. i tillegg eier han halvparten av en to mannsbolig i Lillestrøm (20min utenfor Oslo)
Trenger man pendlerleilighet på vår bekostning da?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Trenger man pendlerleilighet på vår bekostning da?
Vis hele sitatet...
Med "vår" så regner jeg du mener samfunnet i Norge og ikke samfunnet på freak

Neida. Jeg skal gi meg.
Jeg ser for meg at han trekker seg senere idag.

Og endelig så dør KrF og politikken deres ut.

Godt valg folkens!
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Med "vår" så regner jeg du mener samfunnet i Norge og ikke samfunnet på freak

Neida. Jeg skal gi meg.
Jeg ser for meg at han trekker seg senere idag.

Og endelig så dør KrF og politikken deres ut.
Vis hele sitatet...
Akkurat dét tror jeg hadde gått raskere om han fortsatte.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Pressen blir mer og mer tydelige og konkrete i overskriftene sine
  • Grådighetens ansikt
  • Har betalt minst 680.000 for lite skatt på pendlerboligene

Tror ikke han kan komme seg helskodd ut av dette.
(og hadde du spurt meg for en mnd. siden om jeg brydde meg om hvem som var partileder i KrF så hadde jeg ledd)
Sitat av vindaloo Vis innlegg

(og hadde du spurt meg for en mnd. siden om jeg brydde meg om hvem som var partileder i KrF så hadde jeg ledd)
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg, selv om jeg aldri har stemt på dem.

KrF hadde muligheten til å bli et moderne, bredt folkeparti (med faktiske kristne verdier, for dem som bryr seg om sånt), noe de fleste også ønsket. Så valgte de konservative å kuppe hele partiet og satse på moralistisk symbolpolitikk i stedet. Det som er igjen av KrF nå, fortjener Ropstad.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det som er igjen av KrF nå, fortjener Ropstad.
Vis hele sitatet...
nå får de antagelig en Bolle(stad) i stedet.

men jeg tar poenget ditt @*pi.
Hareide sin mer samlende og mindre konservative stil ville nok ført KrF til ett bedre valg, og dermed også mer makt.
Kanskje er Ropstad a blessing in disguise?

____________________________________________________________ ___________
and in this ongoing saga..

Nå står også Erna klar for hugg.
"Lørdag ettermiddag publiserer Aftenposten en sak der Skatteetaten går ut mot Statsministerens kontor (SMK).
Ropstad har tidligere uttalt at SMK sjekket med Skatteetaten, og at han fikk beskjed om at han ikke trengte å skatte.

Men i et brev avisen nå har fått tilgang til mellom SMK og Skatteetaten,
går det fram at SMK tydelig skrev at Ropstad skulle betale sine foreldre for å ha adresse på gutterommet.

Skatteetaten opplyser at dersom SMK hadde gitt riktig informasjon til Skatteetaten,
ville svaret fra dem ha vært at Ropstad måtte betale skatt."


Det er umulig å toppe det visuelle her.
Blir ny barne- og familieminister

Vi sees om fire år. (håper jeg)
Sist endret av vindaloo; 18. september 2021 kl. 18:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er umulig å toppe det visuelle her.
Vis hele sitatet...
Har du sett coveret på biografien hennes?
▼ ... over en uke senere ... ▼
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Kan noen med peiling komme med en kommentar til dagens utvikling.
Hva skjer med Ap + Sp nå og betyr dette at vi kan forvente mer samarbeide mellom SV+MDG+Rødt?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Kan noen med peiling komme med en kommentar til dagens utvikling.
Hva skjer med Ap + Sp nå og betyr dette at vi kan forvente mer samarbeide mellom SV+MDG+Rødt?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan man forvente. Ellers får vi nå en mindretallsregjering, som er avhengig av støtte i Stortinget i hver sak. Det kan de få på begge sider av høyre-venstre-aksen alt etter sak.
Det positive er at med sv i opposisjon så er opposisjonen på venstresida større og sv slipper å svelge ti tusen kameler i regjering.
Problemet er at SP består av veldig mange langt ute på høyre. Frykter at det blir mye slalom på stortinget der de må hente støtte både fra høyre- og venstresiden. Jeg spår at denne regjeringa ikke får til et gjenvalg.
Nå er det iallfall endelig snart slutt på ulvenes terrorregime!
Grøss og gru, jeg våknet faktisk midt på natta i natt av bekymring for norsk rovdyr og klima politikk hvis Sp får mye makt og samarbeid med Frp

Sitat av Koldun Vis innlegg
Nå er det iallfall endelig snart slutt på ulvenes terrorregime!
Vis hele sitatet...
Håper det var ironisk
Sist endret av Gloss; 30. september 2021 kl. 10:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Rovdyr står for kun 1/3 av tapene, og ulven kommer inn som nr 3 etter gaupe og jerv.

Terror? Den står nok bøndene for selv når de slipper dyrene på beite uten oppfølging.

Kilde: https://www.nrk.no/innlandet/xl/ulve...nde-1.13566997
Sist endret av Fulmen; 30. september 2021 kl. 11:10.
Lurer på hvordan de gjør det i resten av Europa. Der er de mye flinkere til å ta vare på ulven og de har jo sau der og..


https://rovdata.no/Nyheter/Nyhetsart...r-store-rovdyr
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg skjønner ikke helt fokuset på ulv her i Norge. Misforstå meg rett, for min del kan den godt kutte ut mellommannen og ete bøndene direkte, men jeg stusser over dekningen. Ulv er omtrent alt man har hørt om i perioder, akkurat som om det ikke skjer noe som helst annet i politikken som er verdt å følge med på.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt fokuset på ulv her i Norge. Misforstå meg rett, for min del kan den godt kutte ut mellommannen og ete bøndene direkte, men jeg stusser over dekningen. Ulv er omtrent alt man har hørt om i perioder, akkurat som om det ikke skjer noe som helst annet i politikken som er verdt å følge med på.
Vis hele sitatet...
Det er en helt tullete debatt, med nærmest religiøse meninger på hver side.

La meg nyansere litt:

- Ulv og sau går ganske dårlig overens fra naturens side. Dette går hovedsaklig ut over sauen. Ja, til og med villsauen. Den har ikke hoggtenner.

- Dette er ingen av dem sin feil, da de er dyr og ikke kan holdes ansvarlige for sine handlinger slik man får inntrykk av i Hakkebakkeskogen. Det er ikke rasjonelt å hate et dyr.

- Sauer trives best med å være i utmarka om sommeren. Selv om mennesker synes det er best å være inne i sofaen og føle seg trygg, så er det ikke sånn sauer ser på livet. De er dyr, og tenker ikke fremover. Deres velferd handler i hovedsak om å få utøve naturlig adferd. Det får de ikke i en gjørmete innhegning på Jæren, men ute i skogen. Dødelighet er ikke et godt mål på dyrevelferd.

- Det funker ganske dårlig å gjete sauer, da de fleste saueraser ikke går i samlet flokk og det ikke er SÅ jævlig mye penger i sauebransjen at man kan lønne tjue ansatte døgnet rundt for å passe dem.

- Det er ikke ulv i hele landet. Det bør være mulig å definere hvilke områder det skal være ulv og hvilke områder det skal være sau. Og nei, det betyr ikke at man tror ulven vet hvor grensene går, det betyr at man lager en plan for ansvarsfull beskatning og følger den. Bøndene som driver der må få økonomisk støtte til å legge om til annen drift, slik som med pelsdyrnæringen. Fortrinnsvis med litt bedre forutsigbarhet.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt fokuset på ulv her i Norge. Misforstå meg rett, for min del kan den godt kutte ut mellommannen og ete bøndene direkte, men jeg stusser over dekningen. Ulv er omtrent alt man har hørt om i perioder, akkurat som om det ikke skjer noe som helst annet i politikken som er verdt å følge med på.
Vis hele sitatet...
Det føyer seg vel inn i rekken over ting de ekstremt sytet norske bøndene klager over.
Sist endret av vindaloo; 30. september 2021 kl. 14:21.
Eller hva med å subsidiere gjetere istede for jegere
Jeg er for både ulv og vindturbiner. Og det er jo jævlig lett siden jeg bor midt i byen. Jeg kan ikke helt forestille meg hvordan det er å være nabo med en bråkete vindturbinpark og kanskje se ulv på skoleveien til barna.
Så selv om jeg er pro ulv og vindkraft så synes jeg ikke vil skal latterliggjøre de som har problemer med det.
Sitat av zoober Vis innlegg
Jeg er for både ulv og vindturbiner. Og det er jo jævlig lett siden jeg bor midt i byen. Jeg kan ikke helt forestille meg hvordan det er å være nabo med en bråkete vindturbinpark og kanskje se ulv på skoleveien til barna.
Så selv om jeg er pro ulv og vindkraft så synes jeg ikke vil skal latterliggjøre de som har problemer med det.
Vis hele sitatet...
Det går jo også an å være for noen vindmølleutbygginger og imot andre, eller for ulv noen steder og ikke andre steder. Man må jo ikke absolutt forholde seg til alle saker som om de var fotballkamper med to lag.
Sitat av zoober Vis innlegg
Jeg er for både ulv og vindturbiner. Og det er jo jævlig lett siden jeg bor midt i byen. Jeg kan ikke helt forestille meg hvordan det er å være nabo med en bråkete vindturbinpark og kanskje se ulv på skoleveien til barna.
Så selv om jeg er pro ulv og vindkraft så synes jeg ikke vil skal latterliggjøre de som har problemer med det.
Vis hele sitatet...
Jeg har mindre problemer med å forstå vindmøllemotstandere en ulvemotstandere