Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2260
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tenkt litt på dette en stund. Det hadde vært interessant å sett en rask oversikt over hvilke rusmidler forumbrukere bruker, og hvilke erfaringer dere har gjort dere.

Her er spørsmålene:

Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Kunne sikkert ha valgt noen andre og bedre spørsmål, men det ble disse. Svar gjerne anonymt, om du føler deg mer trygg på det!
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
(trådstarter her)

Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?

Alkohol, cannabis, psilocybin (fleinsopp), MDMA.

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?

Cannabis bruker jeg 1-2 ganger i uka (prøver å holde det kun til helgene). Jeg vil anslå at jeg drikker ca 1-2 enheter alkohol i uka (enkelte uker drikker jeg overhodet ikke). Psilocybin bruker jeg kun en sjelden gang - anslagsvis en gang i halvåret, det samme med MDMA.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Cannabis gjør meg interessert i det meste. Jeg forsøker som regel å kanalisere rusen inn i noe kreativt (jeg tegner og lager musikk). Timene flyr av gårde, og jeg koser meg altså så fælt, og resultatene av det jeg lager blir jeg som regel helt henrykt over. Samboeren min (som også bruker cannabis) og jeg har ofte lange samtaler med litt andre perspektiver enn vi har til vanlig. Mat blir jo helt nydelig å spise. Sex i cannabisrus er ... jeg kan neste ikke beskrive hvor glad jeg er i det. Helt nydelig. Cannabis i riktige mengder er virkelig noe for meg, og jeg syns det er litt synd at jeg ikke kan være åpen om det - det beriker livet mitt på en måte jeg tror det kan være vanskelig for andre å sette seg inn i.

Alkohol liker jeg i sosiale settinger - det gjør meg stort sett glad og mindre sosialt "hemmet".

Psilocybin er potensielt mektig - det har gitt meg livsendrende opplevelser (jeg har opplevd å bli vist nye sider ved meg selv som jeg senere har klart å dyrke til noe veldig positivt, og jeg har hatt dype mystiske opplevelser med det som har gitt meg en slags tilkobling til livet som jeg ikke har kjent tidligere, også lenge etter trip).

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Cannabis kan enkelte ganger, om jeg får i meg for mye - gi meg litt hodepine dagen derpå.

Jeg har med årene blitt mer og mer fyllesyk av å drikke alkohol. Nå om dagen er det ikke sjelden jeg kjenner en fyllekule opptil 3-4 dager etterpå - derfor drikker jeg ikke veldig ofte lenger.

Jeg har hatt dårlige opplevelser med sopp tidligere (flere år tilbake), men de siste 12 månedene har jeg kun hatt positive opplevelser med sopp.

MDMA gir meg ingen særlig effekt lenger - det har hendt at jeg har "kommet opp", men kun vært oppe en times tid. Jeg får alltid en veldig nedtur som gjerne varer en hel uke etter at jeg har tatt MDMA (blir energifattig, smådeprimert, veldig irritabel). Jeg har bestemt meg for å slutte med MDMA pga dette.
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
- Alkohol, Hasj, Rivotril, Valium, Xanax, Fleinsopp, LSD, MDMA/Ecstasy, Amfetamin, Heroin, Subutex, Oxycontin (mulig det er noe jeg ikke kommer på i forbifarten).

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
- Det varierer ekstremt fra måned til måned, men akkurat nå: Alkohol og Subutex flere ganger i uka. Benzo, Heroin, Amfetamin og MDMA et par ganger i mnd. Alt annet på lista over brukes sjeldnere.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
- Mindre angst. Det bidrar til å bygge tettere relasjoner med andre (rusmiljøet). Føler på glede innimellom. Får en pause fra livet når ting er vanskelig.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
- Avhengighet. Økt angst og depresjon i perioder hvor jeg går uten rus. Sliter økonomisk, rus er dyrt. Har skuffet venner og familie. Sliter med skole, klarer ikke å være i jobb. Havnet på sykehuset et par ganger. Har forverret den psykiske helsen min.
Sist endret av m0lly; 18. oktober 2021 kl. 20:53.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har tenkt litt på dette en stund. Det hadde vært interessant å sett en rask oversikt over hvilke rusmidler forumbrukere bruker, og hvilke erfaringer dere har gjort dere.

Her er spørsmålene:

Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Kunne sikkert ha valgt noen andre og bedre spørsmål, men det ble disse. Svar gjerne anonymt, om du føler deg mer trygg på det!
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre rundt det du skriver på Molly? Først hvor gammel er du? Alltid vert min ting men kjent veldig rundt det samme. Sefølgelig funker det ennå, Mn begynner å ikkje veie lodde for det.

Og for å faktisk svare på tråden då :

Cannabis, Coke, mdma, xanor, 2-cb, valium, alkohol.

Svar til nr 2
Helt ærlig begynner rus generelt å føles mindre verdt d. Eneste som fortsatt int og føles verdt opplevelsene er for meg 2cb spesielt eller sopp. Dog er sånt 1-2 ganger året (forsovidt nok og) vil ikkje beskrive konkrete episoder Mn blitt litt i år og som i fjor å året før. Helt ærlig man blir vel litt spent? Oppbrukt? Idk bare tanker rundt d.
Sist endret av spiritknight; 18. oktober 2021 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av spiritknight Vis innlegg
Kan jeg spørre rundt det du skriver på Molly? Først hvor gammel er du? Alltid vert min ting men kjent veldig rundt det samme. Sefølgelig funker det ennå, Mn begynner å ikkje veie lodde for det.
Vis hele sitatet...
Jeg er 21 år.
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
LSD, hasj og alkohol.
Jeg har vært rusavhengig i mer enn 10 år, med de siste 3 årene som forholdsvis rusfri. Jeg sier forholdsvis, fordi jeg først bestemte meg for å kutte ut alle rusmidler, og i utgangspunktet ville være rusfri resten av livet. Da handlet det om å være på gata, skyte amfetamin, ta piller, røyke hasj, drikke alkohol ved mangel på andre rusmidler, og alt sånt. Altså skikkelig på kjøret.

Likevel, etter nesten 2 år, valgte jeg å røyke cannabis og ta LSD igjen, fordi jeg hadde et håp om å klare å holde dette forbruket under kontroll, dessuten brukte jeg unnskyldningen at dette ikke var rusmidler jeg har vært på "kjøret" med, og heller ikke var risikabelt å begynne med igjen.

Jeg begynte også å drikke alkohol igjen i samme periode.

Denne "sprekken" er omtrent et år siden nå, og varte i omtrent 9 måneder før jeg til slutt ble tvunget til å ta en ny rusfri-periode på grunn av regelmessige rusprøver. Nå har jeg vært uten i 4 måneder.

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
LSD: 3 ganger i måneden, jeg hadde 100 stykker som jeg ville bruke opp før jeg måtte starte på den rusfrie perioden jeg er inne i nå. Det var unødvendig å ta LSD så mange ganger, da toleransen virket inn på effekten, men dette var noe jeg ikke brydde meg om.

Hasj: Jeg klarte ikke å stoppe å røyke hasj når jeg først begynte, det ble 24/7, og var frustrende og fortvilende.

Alkohol: Annenhver helg, og da ble jeg veldig full og gjorde dumme ting.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
LSD har gitt meg nye innsikt om meg, mitt liv, og hjulpet meg veldig med å bli kvitt diverse psykiske plager som handlet om dårlig samvittighet over fortiden.

Hasj har bare gitt meg den vanlige rusen, det er ikke noe spesielt med det.

Alkohol har bare gitt meg den vanlige fylla, det er ikke noe spesielt med det.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Jeg opplevde ved noen tilfeller å være så dum at jeg gikk ut av huset ruset på så mye LSD at jeg ikke kunne stå. Dette ble bad-trips, og jeg klarte ikke å slutte å angre på det i flere uker etterpå. Utenom dette, har jeg ingen spesielle negative opplevelser med LSD.

Hasj klarte jeg ikke å ligge unna, jeg måtte bli tvunget til å slutte. Rusen var god, men jeg ble fortvilet rett etter å ha røyket det og innsett at jeg ikke klarte å la være!

Alkohol? Nei huff, det er det aller verste rusmiddelet, så mye dumt jeg sa og gjorde i fylla, men i det minste var det ikke slik at jeg påførte noen fysisk skade. Det var heller dumme og provoserende utsagn, som blant annet fikk meg ekskludert fra nye nettverk jeg nettopp hadde kommet inn i.
Et eksempel på utsagn: "Det er ingen her som har fortalt meg hvilke sosiale regler som gjelder her, så jeg visste ikke at det ikke var i orden å si det jeg sa nettopp."

Et annet eksempel på hva jeg gjorde som jeg angrer på: Jeg ville så gjerne treffe ei venninne jeg aldri har møtt før. Vi fikk kontakt på Facebook som følge av felles venner og familie. Da jeg en gang fikk sjansen til å treffe henne, prøvde jeg å benytte den, ved å være tilstede utenfor nattklubben hun var på vei til, så jeg kunne hilse i det øyeblikket hun skulle inn, og så dra hjem.

Etter en time utenfor nattklubben innså jeg at jeg var en stalker, og dro hjem. Det viste seg nemlig at hun kom frem raskere enn forventet, og dermed var jeg for sent ute med å hilse på henne, men å stå der i en time og så sende melding og skrive: "Jeg har vært her i en time, har ikke sett deg enda, valgte du et annet utested? Jeg drar hjem nå iallefall, håper på en ny sjanse senere".
Hun sjekket jo selvfølgelig ikke telefonen mens hun var inne på nattklubben og koste seg. Dagen etterpå beklaget jeg meg, og hun sa at det var greit, at hun forstår at jeg var drita, og at hun allerede har glemt situasjonen, men det føles likevel ubehagelig.

Nei til alkohol.
Sitat av spiritknight Vis innlegg
Kan jeg spørre rundt det du skriver på Molly? Først hvor gammel er du? Alltid vert min ting men kjent veldig rundt det samme. Sefølgelig funker det ennå, Mn begynner å ikkje veie lodde for det.

Og for å faktisk svare på tråden då :

Cannabis, Coke, mdma, xanor, 2-cb, valium, alkohol.

Svar til nr 2
Helt ærlig begynner rus generelt å føles mindre verdt d. Eneste som fortsatt int og føles verdt opplevelsene er for meg 2cb spesielt eller sopp. Dog er sånt 1-2 ganger året (forsovidt nok og) vil ikkje beskrive konkrete episoder Mn blitt litt i år og som i fjor å året før. Helt ærlig man blir vel litt spent? Oppbrukt? Idk bare tanker rundt d.
Vis hele sitatet...
Svaret gjaldt vel personen over egentlig �� Mn no stress, tror Di fleste som en gang har funnet en elsk i drugs alltid vil. Alt i livet handler om balanse �� man kan gjøre det innen drugs også. Dog endres det jo eldre du blir. Er nå 34 her. Så den var ikke til deg m0lly men trådstarter
Sist endret av spiritknight; 19. oktober 2021 kl. 04:57.
Anonym bruker
"Sammen Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?

Alkohol

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?

Nesten aldri. Kun på formelle/festlige tilstelninger tar jeg meg et glass, mest for å ha i hånda for syns skyld og for å kunne delta når det skåles.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Kan ikke si det har verken forbedret eller forverret noen spesiell anledning.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Samme som over.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
Cannabis, alkohol, MDMA, LSD, fleinsopp og kokain.

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
Cannabis - 1-3 ganger i uka, kun i helgene.
Alkohol - 1-4 enheter i uka.
MDMA - 1-4 ganger i året. I år kun en gang.
LSD - 1-2 ganger i året. I år, to ganger.
Fleinsopp - 1-2 ganger i året. Noen mikrodoser.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Cannabis er noe jeg koser meg med. Film, serie og gaming. Fiske og være ute i naturen, hyttetur etc.
Det løfter de enkle tingene til mer spennende nivåer og gjør dem enda mer interessante. Føler meg i ekstra god kose-komfort når jeg er stein.

MDMA og LSD inntar jeg kun når det er planlagt og lagt opp til det, det skal være god stemning og folk. Gjøres på et trygt sted som ute i naturen eller på hyttetur / telttur. Kun positivt i år med LSD, føler at hjernen nullstiller seg og alt av angst, depresjon, etc går i null. Vakre opplevelser i vakre omgivelser.

Kokain har også bare vært gøy, men ikke så mye av det og kjøper det aldri selv, er det god S, så får jeg et par linjer av noen. God rusopplevelse, men kort og gir ingen senere positiv effekt.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Kun med cannabis, og det skjer hvis jeg røyker for mye og får tankekjør.
Har opplevd at det kan gjøre meg litt deprimert til tider. Men ellers har jeg en forkjærlighet for weed.
Tok en lavere dose LSD (70-80 ug), så tenkte at en jay ville piffe det litt - men skapte bare tankekjør og litt noia, det gikk over etter en time.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alkohol. Slutta med alt annet fordi det ble mer negativt enn positivt.. Positive siden med alkohol er at jeg har det gøy i noen timer og kjenner på glede jeg ikke ellers kjenner og negative siden er at jeg angrer hver jævla gang ikke fordi jeg har gjort eller sagt dumme ting men fordi det føles ut som enda tommere inni meg når promillen går ut. Drikker en gang i mnd ca eller sjeldnere fordi det bare gjør meg deppa
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?

Alkohol, hasj/weed, kokain, sopp og MDMA

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?

Drikker/røyker 1-2 ganger i måneden, resten er enda sjeldnere men det variere. Forbruket har sett ulikt ut, så jeg har røyket daglig og drukket ukentlig/brukt kokain dette året.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Midlertidig stimuli. Resultatet av soppturen gav meg positive effekter: mer jordnær/sette pris på folk/ting.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Kaster vekk potensiale, pengesluk, føler meg generelt svak etter jeg har ruset meg.
Sist endret av StoreFe; 20. oktober 2021 kl. 06:08.
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
Alkohol, cannabis, sopp, LSD og MDMA.

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
Alkohol: ca 1-2 enheter annenhver måned
Cannabis: ca 1 gang i måneden
Sopp: 1-2 ganger i året
LSD: 1-2 ganger i året
MDMA: 2-4 ganger i året.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Jeg føler jeg har fått en bedre innsikt i meg selv og livet mitt (LSD og sopp). MDMA har hjulpet meg med å fått et sterkere bånd med samboeren min og bestevenninna mi.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Blir litt paranoid når jeg røyker cannabis. Har hatt noen ubehagelige opplevelser med sopp, men som alikevell har hjulpet meg i ettertid.
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?

LSD, Amfetamin, sopp, hasj, snus og alkohol

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?

Snus har jeg alltid i leppa.
Pepper er i relativt moderat inntak mandag-fredag ca 30 mg
Lsd/sopp er ikke noe fast greie lenger, to tripper de siste 12 mnd
Hasj er sporadisk bruk, minimum 2 trekk på pipa til kvelds. Andre dager liker jeg også etter middag


Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Økt arbeidslyst, mindre pauser. Sovner som en stein (no pun intended)

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?

Tja, spiste et sted mellom 700-1000 ug lsd for noen mnd tilbake. Fikk ikke noe negativt ut av den trippen i den forstand, men var heller ikke noe jeg fikk så mye ut av heller. Var ganske vanskelig å sette sammen tankerekkene etterpå og innså at jeg pleier å få mye mer ut av trippene
Kokain og vin.

Hyppighet: annenhver helg ish

Positive: ryddet huset og vasket bilen. Kommet på noen artige ideer som jeg har klart å fortsette med uten rusen.

Negative: jævla sugen på brus.
Hvilke rusmidler har du brukt de siste 12 månedene?
Alkohol.

Hvor ofte bruker du (anslagsvis) de ulike rusmidlene du bruker?
Flere ganger i uken.

Hvilke positive opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Mer sosial og nysgjerrig på andre mennesker. Blir også tidvis mer kreativ og studerer bedre med et par øl innabords.

Hvilke negative opplevelser (om noen) har du hatt med rus de siste 12 månedene?
Fylleangst, gjort dumme ting, ligget med "uattraktive" damer o.l.
Sist endret av Dreams; 23. oktober 2021 kl. 22:10.
datadyrkegeeknarkis
84 6
1. Hasj,heroin,subutex,suboxone,metadon,sobril,hasj,cannabis(po t),ghb,kokain,amfetamin

2. Pot og opioder hver dag

3. Ingen spesielle positive eller negative egentlig..