Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 693
Jeg vil få trykket et kunstverk i tegnet illustrasjon som jeg bare har lagret fra nett i jpg fil. Fila har god kvalitet på skjerm og jeg lurte på om det går an å trykke et bilde av det i en størrelse som kan henges på veggen og rammes inn istedet for å måtte kjøpe bildet ferdig trykket for 5000 kr + toll og import?
Det kommer helt an på oppløsningen på bildet. Går du til "ditt bilde" på photowall og laster det opp ser du hvor stort du kan få det. Jeg har flete bilder på veggen derfra og jeg har alltid blitt fornøyd.
Sist endret av Splooge999; 21. oktober 2021 kl. 21:37.
Hvis kvaliteten er litt i underkant så pleier jeg åpne det i photoshop, gå inn på image size og øke oppløsningen fra 72 til 300 dpi. Pass på at det er huket av på resample. Det hjelper litt på i alle fall.
Prøv å kjør bildet gjennom maskinlæring-basert oppskaleringsprogram. Sjekk ut f. eks. "Waifu2x" og lignende. Nyeste versjoner av Photoshop har nok dette også.