Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 8724
Cubase er et veldig greit program, laget musikk på det når jeg var 13 år slik at det skal være lett å lære.
▼ ... flere år senere ... ▼
Er man helt blank innen musikk progz foreslår jeg ejay, men selv foretrekker jeg fruity loops

vurderer å gå over til Reason snart...
Sist endret av AleXzorZ; 2. mars 2005 kl. 21:23.
Selv om denne tråden er over tre år gammel, ikke la dere lure av "AleXzorZ" som anbefaler ejay, man lærer ingen ting av det.
Sist endret av kazoo; 2. mars 2005 kl. 21:28.
Magix er vell også bra til å lage techno sanger?
Magix, som Tommen sa, er et bra musikkprogram. Bruker det i musikken på skolen. Der kan du legge inn selvinnspilte samples også, for å gjøre de om osv.
Sitat av parapax
Har du crack`a versjon av Reason da?
Har leita lenge etter en....har VELDIG lyst på den men gidder ikke betale 3900,- for det....
Vis hele sitatet...
Jeg har alle de 3 cd'ene (programmet på et og soundbanks på de 2 andre.. er helt nødvendig). Har de i iso hvis du også vil ha.
Hvis du skal på tg så kan jeg ta med de der.

Btw: Reason er det beste programmet for musikklaging. uansett om du lager ufølsom trance eller føsom "orntli" musikk.

Madtracker er også et fett program (støtter fasttracker også ).


For de som vet hvem Edzes er, så bruker han Reason
www.ctgmusic.com gå på charts of top 100 songsså finner du edzes sin "pain" der
Sist endret av Meffy; 7. mars 2005 kl. 13:26.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er jeg den eneste her som bruker protools?

Det er faktisk så å si en industristandard innen studio, det har full VST og midi støtte, bruker det her med 2 synther (Roland fantom og yamaha motif-rack) en drum machine (Boss DR-880) og resten software (reason, sampletank, og masse div plugins).
Jeg har seriøst aldri hørt om det programmet

Men jeg har hørt at Steinberg Qbase er et ganske bra program er rewire host så det støtter de aller aller fleste nyere programmer. De som jobber med de STORE stjernene i musikkbransjen bruker det programmet. har prøvd det, men skjønte ikke no siden jeg ikke visste det støtta rewire

En ting til: Magix ligger på ca samme nivå som ejay når det kommer til musikkLAGING.. men til musikkEDITERING er det ganske så bra
Sist endret av Meffy; 7. mars 2005 kl. 16:53.
bruk steinbergs cubase du.. det er helt greit, bare litt vanskelig i starten.

last ned cubase sx, verson ?? jeg har ihvertfall 2.2.0.33

last ned halion 2 også, så har du det du trenger.. kanskje drumkits from hell også !
Sitat av broWn
bruk steinbergs cubase du.. det er helt greit, bare litt vanskelig i starten.

last ned cubase sx, verson ?? jeg har ihvertfall 2.2.0.33

last ned halion 2 også, så har du det du trenger.. kanskje drumkits from hell også !
Vis hele sitatet...

Men steinberg er ikke rent musikklaging program.. er det vel?
Prøv "Arturia Moog Modular"

Her kan du freake lyden ordetlig..
hvor kan man laste ned slike programmer

(sorry hvis det har blitt nevnt før. gidder bare ikke å lese igjennom hele tråden)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av parapax
Vil bare nevne Steinbergers herlige babes:
ReBirth og Reason.
Nydelige Roland tromme maskiner og grise enkelt å bruke, bare å skru.
Vis hele sitatet...

*pirkepirke* Steinberg har veldig lite å gjøre med reason og rebirth, det er propellerheads som har laget de... *pirkepirke*
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dodecha
*pirkepirke* Steinberg har veldig lite å gjøre med reason og rebirth, det er propellerheads som har laget de... *pirkepirke*
Vis hele sitatet...
Det er bra at du pirker


Uansett:
For å oppsummere programmer med link til sidene:

Steinberg:----- Qbase
Propellerhead: Reason
----------------- Rebirth
Magix:--------- music maker
Ejay: ---------- Techno
----------------- Rave
----------------- Dance
Image-Line --- Fl Studio (tidligere kalt Fruityloops)
---------------- Protools (trenger link til siden)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Versegod, Protools: http://www.digidesign.com/
Reason og Cubase er yoest.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har holdt på med Reason en stund nå, og kan de fleste funksjonene der ganske greit. Jeg prøver å lage trance musikk, men synes det er vanskelig å få til gode trance lyder i. Er det noe annen software dere heller vil anbefale enn reason, eller er det meg det er noe galt med som ikke greier å få frem lyder med de synthene som er i programmet? Jeg er avhengig av å ha den tegne funksjonen som er på reason der du bruker en blyant og tegner melodien, men dette får du vel i andre programmer vil jeg tro.
Ingen som har noe å komme med? Er ableton live eller cubase bedre enn reason? Hvem av de (eller andre selvfølgelig) burde jeg skaffe meg?
Sist endret av jørgs; 10. juni 2008 kl. 16:24.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ableton live og cubase er to helt forskjellige programmer fra reason:

Reason er en muliintrumentemulator som egentlig bare lagrer midi kommandoer for å så la hvert instrument/effekt modul generere lyder.

Cubase er trackbasert opptaskprogram, ikke noe instrumenter her, du jobber med wave lyd.
Ableton live har jeg lite erfaring med bortsett fra å spille av sampler på spesifikke tider under konserter/foredrag: men det ser ut som det er samplebasert software, altså ingen instrumenter her heller men lyd.

med andre ord: Nei du får ikke "tegnet notene" (du tegner faktisk midi kommandoer til instrumentene), siden programmene (cubase og ableton live) jobber med lydopptak.
Og ja, det er deg det er noe med (ikke ta det personlig), men musikktalent er ikke noe som kommer over natten, jobb hardt videre og stå på!
Sist endret av Dodecha; 10. juni 2008 kl. 16:30.
Men er Cubase "bedre" enn Reason?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av jørgs
Men er Cubase "bedre" enn Reason?
Vis hele sitatet...
Det er to helt forskjellige programmer, det blir som å sammenligne en båt med ei måke.
Men du lager da musikk med begge? Hvis du vil lage trance musikk da, hvilket program skal du bruke for å få best mulig resultat?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Okey, jeg skal ydmykt innrømme at jeg var litt for rask i svingene:
Cubase KAN bruke virituelle instrumenter litt som reason, de heter VST plugins, og man kan tegne ned midi kommandoer til disse instrumentene litt på samme måte som i reason.

I tillegg er cubase et såkalt lineært editieringverktøy: du tar opp lyd på forskjellige "tracks" og redigerer de.

Igjen: Om du skifter til cubase nå må du begynne å lære programmet, programmet lager ikke musikken for deg, det er DEG og BARE DEG som kan påvirke resultatet.
Om du ikke fikk til noe du er fornøyd med reason kommer ikke et softwareskifte til å hjelpe deg stort. jobb hardt, prøv deg frem, og om du jobber nok med det kommer du kanskje til å lage noe bra i fremtiden.
Mener du at synthene i Reason er brukbare til å skru frem skikkelig trance lyder? Det er dette jeg sliter med, og lurer derfor på om det vil være bedre med sånne vst plugins som du nevner.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er mange synth presets i reason jeg vil kalle "trance" synther, du må ekspirimentere med effekter og ekko, ofte er det ikke mer som skal til for å få noen skikkelige brede sawtooth synther
Hvis du ikke kan skru frem brukbare lyder i reason, hjelper det nok ikke å gå over til Cubase. Men å lære seg litt om synthesizere vil derrimot hjelpe deg mye.
Sitat av sFilez
Hvis du ikke kan skru frem brukbare lyder i reason, hjelper det nok ikke å gå over til Cubase. Men å lære seg litt om synthesizere vil derrimot hjelpe deg mye.
Vis hele sitatet...
Vet du om noen sider eller noe som er fine for å lære mer?
Sitat av jørgs
Vet du om noen sider eller noe som er fine for å lære mer?
Vis hele sitatet...
Det legges faktisk en del lærerike filmer ut på youtube. Der kan du se hvordan andre gjør det
Eller så regner jeg med at et raskt google søk duger også..
Sist endret av boblesaft; 10. juni 2008 kl. 17:04.
Sitat av jørgs
Vet du om noen sider eller noe som er fine for å lære mer?
Vis hele sitatet...
http://tutor8.djodin.com
http://www.gearwire.com
http://emusician.com/met/emusic_synth_programming
http://www.tweakheadz.com/programmer.html

Bare google "synth programming" så finner du en haug.
greide faktisk å få en ganske rå lyd med den thor synthen på reason nå
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er som regel cubase. om du ikke har hundre tusen å bruke på protools. lover deg mann.
Techno > FL Studio.