Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1442
Patient zero
iblis's Avatar
Mitnick skriver bok

Kevin Mitnick gir snart ut en bok som avslører en rekke teknikker fra hans eget liv som verdensberømt hacker.

Mitnick, den legendariske hackeren som til slutt ble arrestert og dømt etter å ha blitt jaktet på i tre år av FBI, har oppnådd kultstatus i visse miljøer på grunn av sine mange oppfinnsomme måter å skaffe seg adgang til lukkete datasystemer på.
Boken, The Art of Deception, som Mitnick nå har skrevet i samarbeid med IT-journalist William Simon, beskriver mer enn et dusin scenarier hvor systemadministratorer blur lurt til å oppgi passord, kodenøkler og andre sikkerhetskritiske detaljer.

Oppdiktet
Mange av historien ligner svært på episoder fra Mitnicks egne hacker-eskapader, skriver CNN.

- Denne boken er ikke om mine foretak, det er snakk om oppdiktete historier hvor det benyttes de samme teknikkene som jeg selv og andre har brukt, sier Mitnick, og beskriver boken som et hjelpemiddel for sikkerhetseksperter til å forsvare seg selv nettopp mot hackere som seg selv.

Mitnick er for tiden løslatt med tre års prøvetid, og har frem til januar forbud mot å røre datamaskiner, programvare, modem, mobiltelefoner, og har ikke lov til å være i kontakt med Internett på noen måte. I tillegg er mulighetene hans til å reise og å søke arbeid kraftig innskrenket.

- Vi har vært veldig forsiktige, og har ikke inkludert noe i boken som omhandler min egen hacking, sier Mitnick til CNN.
har du en dato/url?
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
niks.. hentet det fra itavisen.no

men det er en bok som skal stå i bokhyllen min når den kommer
najs, den må stå i den tomme bokhyllen min og!
/me kjøpe
Hvor mange sider osv. Er det på den da?
surfer: ikke nokk....
Hvor får man egentlig kjøpt denne boken?
den er liksom ikke utgitt enda...
her er svarene:

RoadKill: Det ser ut som om den kommer ut i november... [se url]
iblis: har ikke bokhylle jeg
CoDEmASTeR: Får vel kjøpe meg en bokhylle
Surfer: 304 sider
RoadKill: nja, joda...
Darris: vent til november [se url]
frittjaaff: stemmer

--> http://www.wileyeurope.com/cda/produ...237124,00.html
Phet nok den ja.
Greit og ta en sjekk. La oss bare ikke håpe det er en svær bibel med svada.
tøft, tøft, tøft
Får vel skaffe meg bokhylle jeg også...
Kjipt å måtte vente helt til november da...
Roadkill: riktig, riktig... 304 sider er ikke nok... tok meg en måned å lese ringenes herre, og den er på over 1000sider(den står i en bokhylle, men den er ikke min)
dakar liten fåkke touche compen sin