Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 744
Patient zero
iblis's Avatar
Når jeg skal uploade en fil med f.eks flashfxp så får jeg ofte en speed på 120kb/sec eller mer, men når jeg seeder med BT så får jeg aldri mer enn 15-20kb/sec max.

hva kan være galt? har en mistanke om at min ISP kanskje har en sperre på BT seeding, men det er vel kanskje å være en smule paranoid?

noen som har hatt lignende problemer?

ISP: supernett.no
Linje: 1.5mbit/1.5mbit
BT Client: ABC[Yet Another Bittorrent Client]
BT Ports: 49152 - 65535
Det kan være forskjellige grunner. Om du bruker torrentbits.org er er det _mangen_ det det med 10/100Mbit linjer.

Jeg hadde samme problemet og fikk fikset det delvis. I klienten "Azureus" så måtte jeg hake av en knapp "Enable UDP tracker protocol" så fikk jeg bedre upload med en gang..

(etter min mening er Azureus mye bedre en ABC, bruker mindre CPU/Minne, en port og kan konfigureres mye mer)

edit: Har du husket og NATe portene?
Sist endret av RoadKill; 10. desember 2004 kl. 07:34.
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av RoadKill
Det kan være forskjellige grunner. Om du bruker torrentbits.org er er det _mangen_ det det med 10/100Mbit linjer.
Vis hele sitatet...
får max 15-20kb/sec samme hvilken tracker jeg bruker.

Jeg hadde samme problemet og fikk fikset det delvis. I klienten "Azureus" så måtte jeg hake av en knapp "Enable UDP tracker protocol" så fikk jeg bedre upload men en gang..
Vis hele sitatet...
"Take note that there is a Enable UDP tracker client protocol checkbox. I don't think that Azureus is using the UDP protocol right now. The azureus.sourceforge.net says that the only port protocol being used is the TCP protocol. I'm pretty sure this checkbox is for future development only."

(etter min mening er Azureus mye bedre en ABC, bruker mindre CPU/Minne og kan konfigureres mye mer)
Vis hele sitatet...
brukte Azureus før (hadde samme problem der), men likte den ikke. i motsetning til det du sier så opplever jeg ABC som en mye "snillere" client med tanke på CPU/Minne.
oppgraderte forresten "ABC 2.6.9" til "ABC 2.7.0 test" her om dagen. den virker faktisk overraskende stabil, plus at det er et par nye options osv.
Opprinnelig postet av iblis
BT Ports: 49152 - 65535
Vis hele sitatet...
Muligens litt irrelevant, men hvorfor så sykt mange porter? Jeg har 9 åpne porter til ABC (55000-55009), og seeder akkurat nå med 170kB/s.

Takker for info om 2.70 test-versjonen av ABC, forresten. Må sjekkes ut.
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av slap
Muligens litt irrelevant, men hvorfor så sykt mange porter? Jeg har 9 åpne porter til ABC (55000-55009), og seeder akkurat nå med 170kB/s.
Vis hele sitatet...
de portene valgte jeg etter å ha lest FAQ'n på torrentbits.org, men prøvde med de portene du ga meg. merket ingen forskjell.

Takker for info om 2.70 test-versjonen av ABC, forresten. Må sjekkes ut.
Vis hele sitatet...
link til siste realese: ABC 2.7.0 test
Merkelige greier. Har du satt noe spesielt på "Max peer connections" under ABC Preferences -> Advanced settings? Jeg hadde stabilitetsproblemer når denne sto til "no limit" (som er default). Endret dette til 60, og ABC ble vesentlig mer stabilt - selv om jeg ikke husker hvordan hastigheten ut var før det. Et skudd i blinde kansje, men det skader vel ikke å forsøke...

Har ikke helt turt å teste 2.7.0 enda, da jeg har blitt forferdelig avhengig av Web Interface Service'en - hadde vært katastrofe om den kollapset igjen, eller om jeg hadde blitt nødt til å fikle med .php-filene som hører til den nok en gang.
Sist endret av slap; 10. desember 2004 kl. 11:00.
http://bittornado.com/

Den bruker jeg, og jeg for alltid bra fart på upload. Når jeg bruker Azereus på samme maskin hjemme får jeg alltid dårligere fart både på download og upload.

I det programmet har jeg skrevet inn at den kan bruke alle porter fra 1024 til 65530 noe.
I stedenfor å starte opp en helt ny post fortsetter jeg heller i denne.

Jeg bruker bitqueue på linux maskinen min. Når jeg "leecher" får jeg farter både på opp og nedlasting på rundt 100kb/s , men når den går over til kun å seede faller upload rett ned til rundt 1 eller 2 kb/s (hender det er så mye som 13). Hva kan være problemet? Jeg ser ikke noen store endringer i antall leechere clienten er koblet opp mot heller.