Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1549
Problemet er jeg har er at når jeg skrur av bilstereoen så fortsetter den å trekke strøm, som igjen fører til at jeg får flatt batteri etter 1-2dager.

Meg og min far har målt litt på det forskjellige kablene og finni ut at det er Hvit/blå kablen som er synderen.

Den er merka "System Remote Control" som jeg kobla signal kablen til forsterkeren på.
Den trekker ca12v når spilleren er på, som er riktig, og 0,25v når spilleren er av, noe den ikke skal. (overledning)

Det jeg lurer på er hvorfor den trekker strøm når spilleren er av? Skal den det?
Batteriet mitt blir flatt heletida noe som er veldig plagsomt.

Er det noen bilstereo guruer der ute? :P

Edit: Spilleren heter DEH-P3100UB
Sist endret av Rindal; 13. juni 2011 kl. 20:43.
Om den gir strøm når spilleren er av, slår jo ikke forsterkeren seg av. Det enkleste er å koble en sep. bryter på denne ledningen som er av/på til forsterker.
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Om den gir strøm når spilleren er av, slår jo ikke forsterkeren seg av. Det enkleste er å koble en sep. bryter på denne ledningen som er av/på til forsterker.
Vis hele sitatet...
Forsterken slår seg av siden strømen ikke er høy nok, men det skal jo ikke være nødvendig med ekstra bryter for en krets som egentlig skal være død.
▼ ... over en uke senere ... ▼
kan hende du må bytte konstant strøm (sånn at klokke og dato instillinger ikke blir borte) med "tenningslåsstrøm", den som gjør at spilleren skrur seg på når bilen starter. eneste jeg kommer på. ledningene skal være 1 rød og 1 gul, med en hurtigkobling.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
kan hende du må bytte konstant strøm (sånn at klokke og dato instillinger ikke blir borte) med "tenningslåsstrøm", den som gjør at spilleren skrur seg på når bilen starter. eneste jeg kommer på. ledningene skal være 1 rød og 1 gul, med en hurtigkobling.
Vis hele sitatet...
dette funket i min bil
Legg opp ny konstant pluss til spilleren fra batteriet, (husk sikring) og jeg tipper dine problemer vil forsvinne.