Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1231
burde jeg si ifra til foreldrene hennes?


men jeg har sagt til hun at det ikke er lov siden han er 19 og hun er 15, men hun sier bare at siden de ikke har sex så er det ikke ulovlig.

hun sa at vis jeg sier noe til foreldrene hennes så skal hun si ifra til foreldrene mine at jeg bruker snus.

hva skal e gjøre

skrive feil på overskriftens: det skule stå venninna min hun er 15 og ho er sammen med en som er 19
Sist endret av pyromedfingrer; 19. januar 2024 kl. 11:12. Grunn: skrive feil
Det er ikke ulovlig å være sammen. Så lenge de har det hyggelig sammen syns jeg ikke du skal gjøre noe som helst.
men det er feil for alder forskjelden er for stor

men de har vert litt sexuel med verandre så jeg blir usikker.
Aldersforskjellen er kun for stor om de har sex. Om de ikke har sex er det ikke noe ulovlig i selve forholdet.
ja det vet jeg men de har begynt å bli litt intim med verandre

jeg blir usikker om jeg burde si ifra siden de har begynt å bli intim med hverandre

han kjøper også snus, alkohol og vis du skjønner va jeg mener.
Sist endret av pyromedfingrer; 19. januar 2024 kl. 11:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sikker på at du kanskje ikke bare er litt sjalu?
nei jeg er sammen med ei anna jente så koffer skal e vær da?
men jeg har vert venn med hun lenge og e vil bare ikke at han skal gjør noe som hun ikke vil. før de drikk sammen av og til så det kan jo gå dårlig
Men hvorfor skal du si fra? Stoler du ikke på venninna di? OG tror du ikke hun vil ta det ille opp om du sladrer?
Det er bra du passer på venninna di. Du kan være en støtte men hun trenger plass til å utforske og finne ut av ting selv og det må du ikke ta fra henne.

Fortsett å vær en god venn og støtte.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Det er bra du passer på venninna di. Du kan være en støtte men hun trenger plass til å utforske og finne ut av ting selv og det må du ikke ta fra henne.

Fortsett å vær en god venn og støtte.
Vis hele sitatet...
Sitat av Yochi Vis innlegg
Men hvorfor skal du si fra? Stoler du ikke på venninna di? OG tror du ikke hun vil ta det ille opp om du sladrer?
Vis hele sitatet...
yochi: nei jeg stoler ikke helt på hun for de røykte hasj når jeg sa hun ikke burde siden hjernen er ikke helt utviklet.


jerna: jeg fikk nettopp melding at hun har husarrest siden mora så at hun var sammen med han og mora er veldig sur. men det va ikke jeg som sa noe om da til mora
Hvorfor bryr du deg? La de holde på, "si ifra til foreldrene" hva er det for noe tull? Holder du på sånn kommer du til å ende opp uten venner. Pass på deg selv, så lenge venninna de har gjennomsnittlig iq og forstår hva hun holder på med er det ikke ditt ansvar å leke moral politi.
Ikke uvanlig at tenåringsjenter i den alderen går gjennom en slik fase. Det er noen handlinger og utfall.

Du kan prøve å involvere deg mye og prøve å overtale henne til å slutte må møt han - men da tar du sjansen på at du ødelegger vennskapet og dere faller fra hverandre. Noen folk er også veldig vrange og vil grave enda dypere inn i noe om de får beskjed om at det er noe de ikke burde gjøre. Virker sånn om du går litt i denne retningen, pass litt på det.

Eller så kan du kan være mer nøytral. Ikke ta opp han med mindre hun spør om han spesifikt. Si hva du mener om hun spør deg om han direkte men helst uten å være for konfronterende. Gjør det tydelig hva du mener, men ikke ta det opp uten at hun vil snakke om det. Og ikke ta det opp hver gang hun nevner han heller så klart. Da står du ved ditt, men sannsynligvis fortsetter vennskapet og kanskje det viktigste, da viser du at du er der for henne om noe ille skjer. Typ hardere rusmidler, voldtekt eller farlige situasjoner. Og nei, røyke litt tjall og ha sex er ikke noe katastrofe selv om det er vel litt tidlig.

Kjent flere venninner som har gått gjennom lignende. De vokste ut av det ila. 6-24 måneder. Man må ofte finne ut av slikt selv og så vil hun sannsynligvis se tilbake på det som en teit ungdomsting hun gjorde. Sjansen for at det bikker over i ordentlige skade er lav, så derfor er det kanskje lurest å være litt nøytral men der for henne om hun trenger deg.

Fint at foreldrene hennes fant ut av det uten at du ble involvert da.
Sitat av Vekst Vis innlegg
Ikke uvanlig at tenåringsjenter i den alderen går gjennom en slik fase. Det er noen handlinger og utfall.

Du kan prøve å involvere deg mye og prøve å overtale henne til å slutte må møt han - men da tar du sjansen på at du ødelegger vennskapet og dere faller fra hverandre. Noen folk er også veldig vrange og vil grave enda dypere inn i noe om de får beskjed om at det er noe de ikke burde gjøre. Virker sånn om du går litt i denne retningen, pass litt på det.

Eller så kan du kan være mer nøytral. Ikke ta opp han med mindre hun spør om han spesifikt. Si hva du mener om hun spør deg om han direkte men helst uten å være for konfronterende. Gjør det tydelig hva du mener, men ikke ta det opp uten at hun vil snakke om det. Og ikke ta det opp hver gang hun nevner han heller så klart. Da står du ved ditt, men sannsynligvis fortsetter vennskapet og kanskje det viktigste, da viser du at du er der for henne om noe ille skjer. Typ hardere rusmidler, voldtekt eller farlige situasjoner. Og nei, røyke litt tjall og ha sex er ikke noe katastrofe selv om det er vel litt tidlig.

Kjent flere venninner som har gått gjennom lignende. De vokste ut av det ila. 6-24 måneder. Man må ofte finne ut av slikt selv og så vil hun sannsynligvis se tilbake på det som en teit ungdomsting hun gjorde. Sjansen for at det bikker over i ordentlige skade er lav, så derfor er det kanskje lurest å være litt nøytral men der for henne om hun trenger deg.

Fint at foreldrene hennes fant ut av det uten at du ble involvert da.
Vis hele sitatet...
Jeg tur no at jeg ikke skal bry meg så mye no siden foreldrene hennes fant ut om da, men jeg skal prøv å snakk med om at hun ikke skal bruke hasj for jeg kjente noen som hadde ødelagt livet sitt pga da. Og veit at det ikke er noe katastrofe med at hun røyker litt eller har sex for det kommer jo til å skje uansett ka man gjør.
Jeg synes det er bra at du er skeptisk.

Det trenger ikke bety noe (kanskje er det ekte kjærlighet) men nittenåringer som trenger å henge med femtenåringer er gjerne ekskludert fra sine jevnaldrende (eller andre vidregående-elever) av en grunn.
Det er jo greit nok at det er stas å henge med de som er eldre når man går på ungdomskolen, men det er bare guffent andre veien, det blir jo enda mer problematisk at de skal ruse seg sammen osv. det er lett å se for seg femtenåringer som unge voksne, men de er fremdeles også forbausende barne-aktig på mange måter, hun er i en sårbar situasjon.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Jeg synes det er bra at du er skeptisk.

Det trenger ikke bety noe (kanskje er det ekte kjærlighet) men nittenåringer som trenger å henge med femtenåringer er gjerne ekskludert fra sine jevnaldrende (eller andre vidregående-elever) av en grunn.
Det er jo greit nok at det er stas å henge med de som er eldre når man går på ungdomskolen, men det er bare guffent andre veien, det blir jo enda mer problematisk at de skal ruse seg sammen osv. det er lett å se for seg femtenåringer som unge voksne, men de er fremdeles også forbausende barne-aktig på mange måter, hun er i en sårbar situasjon.
Vis hele sitatet...
Ja jeg er litt skeptisk for hun har nesten spurt alle guttene på trinnet inkludert meg om å bli sammen men alle sa nei og jeg siden jeg er sammen med ei ana jente så da begynte hun å gå etter eldre personer som er over 18