Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2158
Hei, var på Expert igår å kjøpte meg en router.

Jeg forklarte at jeg har en trådløs router fra telenor hjemme, å vil ha en ny router jeg kan koble opp mot det trådløse signale å gi kablet internett ut til tv, xbox, parabol osv.

De sa jeg måtte kjøpe Jensen Scandinavia Air:Link 59300 den skulle gjøre saken.
Har nå sittet noen timer å prøvd forskjeligt, men får det fremdeles ikke til.
Noen som vet hvordan jeg må sette den opp?

Link til routeren, finner den litt nedpå siden.
http://www.jensenscandinavia.com/products.asp?Search=1
Vet ikke hvor lett det er å få til med en Jensen..

AtXbyea, kjør jensen-roast!
Sist endret av Nitram; 14. juli 2011 kl. 10:03.
Gjest
Trådstarter
15 0
ja =/ Får det fremdeles ikke til.
hva heter routeren du har fra Telenor? er det samme routere merke modell? vi trenger litt mere informasjon om hvilket utstyr du har og hvordan disse er koblet sammen og konfigurert får og kunne hjelpe deg med problemet
Gjest
Trådstarter
15 0
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sitat av knutazz Vis innlegg
hva heter routeren du har fra Telenor? er det samme routere merke modell? vi trenger litt mere informasjon om hvilket utstyr du har og hvordan disse er koblet sammen og konfigurert får og kunne hjelpe deg med problemet
Vis hele sitatet...
Telenor Modemet er et ZyXEl Multimodem P2602HWT.
Det modemet er det telenor selv som har satt opp, så vet ikke så alt for mye der.

Trodde det kanskje var mulig å bare koble seg på det trådløse signalet fra den med Jensen routeren. Har data kunnskap men akkurat nettverk er ikke min sterke side.
vel hvis du skal koble xbox og tv osv med kablet nettverk så er det bare og kjøpe nettverks kabler og koble de til lan porten på ruteren fra Telenor og nettverks porten på produktet.
Sist endret av knutazz; 14. juli 2011 kl. 11:49.
Gjest
Trådstarter
15 0
Den står jo en helt annen plass i huset. Derfor jeg kjøpte en router som skal ta det trådløse signale å sende det ut gjennom tp kabler. Så kan jeg plasere den ved siden av tv`en.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
WDS eller slik bridging er sketchy at best.

Jeg ville aldri anbefalt det på noe annet enn identisk utstyr med lik firmware, og ofte er slike oppsett properitære for noen leverandører, og i noen tilfeller mister du WLAN-tilkobling når du bridger de mot hverandre.

Jeg ville heller satset på powerline \ homeplug og en switch.
ok, da skjønner jeg litt mere av problemstillingen din, det enkleste blir da å kjøre en EOP løsning mellom de to ruterne og sette Telenor ruteren i brige-mode og styre alt fra Jensen ruteren

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=609085
Om du har mulighet til det ville jeg levert den tilbake. Jeg byttet nettopp ut den medfølgende Jensen-routeren min (Airlink den også), taklet ikke trafikk overhodet. Meget irriterende når den henger seg med behov for restart mens du streamer film/spiller spill... -_-