Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 552
har en komunikasjons radio bilen som jeg bruker av og til. har enheten framme og strakt kabel bak til bagasje rommet hvor antennen befinner seg.

så lurer jeg på og legge opp anlegg i bilen et par subber. hvordan blir det da med signalkvaliteten på antennen. blir den påvirket av en 30kv strømkabel eller phono kabler?
Legg kablene på hver sin side av bilen så bør det gå bra.
Jeg hadde problemer før med at den digitale monoblokken min slo inn på radioen, men et par ferritt ringer ordnet det.

Det som kan skje er at du får overslag til stereoen når du sender med radioen, men det kommer an på hvilken frekvens og styrke du sender på.
Trådstarter
må ha antenne kabelen sammen med phonokabel eller størm kabel. da er det vel best og ha den sammen med phonokablen. bryr meg ikke om støy når jeg sender. sender på 50w og 136-143 mhz
Sitat av rune22 Vis innlegg
må ha antenne kabelen sammen med phonokabel eller størm kabel. da er det vel best og ha den sammen med phonokablen. bryr meg ikke om støy når jeg sender. sender på 50w og 136-143 mhz
Vis hele sitatet...
Litt høy effekt på jakt/sikringradiobandet men...

Det er best å ha den med phono kabelen ja.