Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7952
Opprinnelig postet av nudo
Jeg kjenner til SARPs( Skins Against Racial Prejudice ), men hva er CRIPS?
Vis hele sitatet...
Community Revolution In Progress
må ikke snakke for mye dritt om disse, ellers kommer de og tar driveby på dere med softguns
Opprinnelig postet av Zoidberg
må ikke snakke for mye dritt om disse, ellers kommer de og tar driveby på dere med softguns
Vis hele sitatet...
Drive-by med sparksykkel og softgun. Ser det gjerne for meg :P
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=253041

hmm:
"Guttene som var med på overfallet, kommer fra miljøet rundt Rosenborg-skolen, og politiet har i lang tid hatt problemer med ungdomsgjenger i dettet området. "

kanskje dem ikke er så "snille" som dem selv vil ha det til likevel..
http://www.adressa.no/midtnorge/arti...ticleID=517814

Gangster Light..?
En skam for byen vil jeg si!
Samma fuckings avskummet... Gikk på Rosenborg selv for 2 år siden, da enkelte av de små drittungene gikk i 8nde. De fikk ikke NOK DENG av de eldre elevene, det er der problemet ligger. Gud som jeg skulle ønske at jeg dengte dem...
Det er sant at det er mye problematisk avskum fra Rosenborg skole. Ikke vet jeg spesifikt hvorfor, men det er definitivt ikke noe som er på bedringens vei. Likevel føler jeg ingen som helst frykt for de jævla poserne der.
Lærerne og administrasjonen på Rosenborg skal ha 97,3% av skylda for avskummet der. I flere år hadde vi en rektor som var blind for slike ting. Hun feide det under teppet og lata som om det ikke var noe rusproblem ( nei det var jo bare 1/4 av elevene som rusa seg jevnlig...), slik at alle skulle tro at Rosenborg var en fiiiin skole. Jommen sa jeg smør! Lærerne prøver så godt de kan, men det er ikke lett når rektor koser med avskummet og straffer lærere som tar tak i problemene. Hu rektordama blei pelma på hue ut for et år siden, avskummet ble splittet og sendt bort, men han ene Crip-kisen som fikk være igjen har jo laga en ny gjeng, tydeligvis! Men noe FRYKT for dem er det vel strengt tatt ingen som har !
Rusproblemer er det jo flere steder, men det virker å være ekstremt i dette tilfellet. En elev som ble utvist fra Rosenborg skole begynte for øvrig på skolen vår for noen måneder siden. Han ble sendt hjem fra danskebåten da vi var på vei til klasseturen vår, pga. narkotikamisbruk og ulovlig benyttelse og kjøp av alkohol
Det er mye problematisk ungdom fra Rosenborg\Lade området. Miljøet der har blitt slik opp igjennom årene. Det er en sjelden gang de går på tilfeldig valgte folk, faktisk en sjelden gang de går på folk i det hele tatt.
Spør du meg har det generelt blitt mye mer utbredt og normalt at det samler seg ungdomsgjenger nå for tiden. I forhold til før, i alle fall. Det er ikke sjeldent du ser gjenger i større eller mindre grad herje rundt bybildet.

Kanskje Trondheim endelig er på vei til å bli en skikkelig storby?
Hvis det er dette som skal til for at Trondheim skal kalles "storby" så hadde jeg foretrukket å fortsette som en mindre, men triveligere by
wannabe gangsta spør du meg. rosenborg er en skole full av shitkids. banker opp hverandre å tror de blir noe.
Opprinnelig postet av paparoach
IvIoyner: greit nok det det du sier om at folk vil ha tilhørighet , men et sted må en jo stopp til tross for at jeg er og har vært star-trek geek så betyr det jo ikke at jreg henger på torget i haugesund i full Star Trek uniform, og reffererer til mobilen min som communicator...vent litt stryk det siste... emn ja du sjønner hva jeg mener.

et sted må det trekken en linje
Vis hele sitatet...
Hva gir deg rett til å bestemme hvor linja skal trekkes? At du har mindre behov for tilhørighet? Da kan jeg like gjerne trekke streken ved ingen tilhørighet - jeg har ingen gjeng med lik stil.
HipHop ødelegger ingen. Så fremst du ikke har ett sart sinn. Jeg vil da heller tro at den svarteste svart metallen ødelegger mer enn den bringer glede til verden. Ikke for å rakke ned på noen type musikk her i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
det er jeg ikke enig i. Det kan virke rart for deg, men alle jeg kjenner som hører på blackmetal er kanskje de hyggeligste også.
blackmetal ødelegger ingen. Så fremst du ikke har ett sart sinn.

angående den gjengen der, vil jeg tro at de fleste trenger et par år på ræva før de selv skjønner hvor teite de er. Sett det før, og kommer til å se det igjen.
jippeti jåw. Jeg kler meg som han bill gates fordi jeg bruker windows.
Det er ikke musikken som ødelegger, det er de som lager musikken, hvordan holdninger de har. Ungdommer hører jo hele tia om at 50 cent blir skutt på, west coast folka i krig mot east coast osv. Det er iallefall hva jeg mener og tror. Så klart påvirkes de av tekstene og, de skriver jo bare om knulling, slossing dop og gjenger... Men det er jo det samme i alle musikk miljøer, f.eks metal miljøene, de påvirkes også av sine forbilder... Og metal folk i mange byer er veldig lik hip hopperne i Trondheim da, i dette tilfelle. De går også rundt å banker andre metal "gjenger"
Jeg har hørt mange historier om det både i Trondheim og andre mindre og større byer...
Opprinnelig postet av Loeve
Drive-by med sparksykkel og softgun. Ser det gjerne for meg :P
Vis hele sitatet...
Haha!
Dette må det lages film av, *skrive opp i film-scapbooken min*
Lars Lauvik har jo manifestert det med en Eon-historie i et eller annet Pondus en stund tilbake. Bra greier.
Opprinnelig postet av Fase^
jippeti jåw. Jeg kler meg som han bill gates fordi jeg bruker windows.
Vis hele sitatet...
Og jeg går daglig i Stormtrooper drakt fordi jeg er nostalgisk fan StarWars fan. (ep.4,5,6 that is.)
Opprinnelig postet av Loeve
Lars Lauvik har jo manifestert det med en Eon-historie i et eller annet Pondus en stund tilbake. Bra greier.
Vis hele sitatet...
Haha.
Uansett, dette skal det lages film av og den skal ut på nFF, med en "takk" til Loeve for idë.
Han som ble banke er 14 ikke tretten, det var blussevoll folk som banket han. Kjenner han godt (han som fikk bank).
Flotters. Spør om du får lov for Crips-kara óg, da. Hæhæ :P

"Kan du vennligst godkjenne at vi lager en film for å bekrefte hvor langt idioter vil gå for å få noe i nærheten av respekt?"

"Er det gangsta, da?"

"Skikkelig west coast, ass!"

"*skrive under*"


Voldern: Og var det blind vold det som skjedde?
Ja han sykla hjem fra byen med en svaaak pysete kompis av seg. Så satt negrene og gjemte seg i buskene hoppa fram, banka han og filma det. Så sprang de som faen.
Opprinnelig postet av ibanez
Så klart påvirkes de av tekstene og, de skriver jo bare om knulling, slossing dop og gjenger...
Vis hele sitatet...
Hvis du tror rap tekster bare handler om dette, har du hørt alt for lite rap til at du kan uttale deg om dette!

Hører selv på rap mange timer hver dag, og kan ikke akuratt si at det påvirker meg noe særlig..
Vel han refererer til den mainstream rappen som er så pop nå om dagen, med "hardcore" karer som 50 cent (skutt 9 ganger).
Det er de som får disse små kidsa til å tro at de er kulere om de har blitt skutt og banker opp folk regelmessig.
Selv er jeg mer på nett med dop vrak som sage Francis og anticon, og noen av de mer rolige gutta som, f.eks Common og Talib Kweli.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Syntes at det er fint at ikke alle ungdomsgjenger driver med vold.
Opprinnelig postet av Delusional
Syntes at det er fint at ikke alle ungdomsgjenger driver med vold.
Vis hele sitatet...
Noe disse gutta ikke beviser på noen som helst måte. Jeg vet at enkelte av de som er "medlemmer" i "Crips" er bråkmakere, og fortjener en solid dose deng selv.
Jeg synes gjengmentalitet er kort og godt lattelig. Hvis du ikke har no mer produktivt og gjøre om dagen en og drive dank , bruke lattelige gangsterklær og fete gullsmykker og gå rundt og banke folk for og så filme det MÅ man gjennom en eller annen form for rehabilitering så du får finne plassen din i samfunnet igjen.

For samfunnet er IKKE interesert i og ha individer som deltar i slike gjenger som bare finner på idioti. Organiser deg i en eller annen form for idrett eller lags virksomhet. Ta et standpunkt og delta i samfunnet. SLUTT OG DRIV DANK.
Opprinnelig postet av stiansj
Jeg synes gjengmentalitet er kort og godt lattelig. Hvis du ikke har no mer produktivt og gjøre om dagen en og drive dank , bruke lattelige gangsterklær og fete gullsmykker og gå rundt og banke folk for og så filme det MÅ man gjennom en eller annen form for rehabilitering så du får finne plassen din i samfunnet igjen.

For samfunnet er IKKE interesert i og ha individer som deltar i slike gjenger som bare finner på idioti. Organiser deg i en eller annen form for idrett eller lags virksomhet. Ta et standpunkt og delta i samfunnet. SLUTT OG DRIV DANK.
Vis hele sitatet...
Gjengmentalitet er LANGT IFRA det samme som å kle seg i ett sett med klær, og bruke intern lingo og egne tegn for å kommunisere, selv om dette KAN innebære det.

Alle liker å føle en tilhørlighet til noe, på samme måte som medlemmer av nFF liker å føle seg godtatt og likt av andre medlemmer, samtidig som de har noen å snakke med om felles interesser. Problemet ligger i når noen skal hevde seg over andre, noe som i bunn og grunn handler om de individuelle personlighetene og miljøet rundt det hele.

Jeg kan godt innrømme at jeg er medlem av en gjeng i mindre eller større grad. Jeg drar alltid på fest med 10 - 11 andre kompiser, og holder meg for det meste med de i fritiden. Vi kler oss verken i teite klær, eller bøyer fingrene våre i absurde posisjoner som på noen som helst måte skal forestille en hilsen.

Jeg synes det er viktig at vi skiller mellom "skjit å painnkak" her. Gjeng er ikke det samme som en bande som utfører kriminelle handlinger.
tror at det ble en så stor sak ut av dette på grunn av at de filmet det. det er ikke akkurat sjelden folk får deng her i trondheim. gerit nok å være med i en gjeng, men at de må drive å gå løs på andre, å filme det. så langt har det ikke vært noen rykter eller liknende om motiv eller provokasjon. han som politiet kaller "gjerningsmannen" er nok ikke så tøff der han sitter i avhør og møte med foreldre og barneværn

på slike folk er det et ord: taper!
Opprinnelig postet av ibanez
Så klart påvirkes de av tekstene og, de skriver jo bare om knulling, slossing dop og gjenger...
Vis hele sitatet...
der må jeg desverre skuffe deg. men jeg må også fortelle deg om den rap musikken du har hørt da du tror dette; "pop" musikken er somregel(utifra min smak) noe ordentlig driiiit du må nok gå litt dypere i hiphopen og da vil du se det hele annerledes
Opprinnelig postet av Loeve
Gjengmentalitet er LANGT IFRA det samme som å kle seg i ett sett med klær, og bruke intern lingo og egne tegn for å kommunisere, selv om dette KAN innebære det.

Alle liker å føle en tilhørlighet til noe, på samme måte som medlemmer av nFF liker å føle seg godtatt og likt av andre medlemmer, samtidig som de har noen å snakke med om felles interesser. Problemet ligger i når noen skal hevde seg over andre, noe som i bunn og grunn handler om de individuelle personlighetene og miljøet rundt det hele.

Jeg kan godt innrømme at jeg er medlem av en gjeng i mindre eller større grad. Jeg drar alltid på fest med 10 - 11 andre kompiser, og holder meg for det meste med de i fritiden. Vi kler oss verken i teite klær, eller bøyer fingrene våre i absurde posisjoner som på noen som helst måte skal forestille en hilsen.

Jeg synes det er viktig at vi skiller mellom "skjit å painnkak" her. Gjeng er ikke det samme som en bande som utfører kriminelle handlinger.
Vis hele sitatet...
At du er medlem at NFF er ikke gjengmentalitet , et idrettslag er ikke gjengmentalitet. Iaffall i de fora jeg har diskutert slike saker har vi definert gjengmentalitet som noe negativt. At du er medlem i NFF er heller og være organisert, interesert, samlet, engasjert eller tilknyttet. Men kan ikke akkurat påstå at Nff står for noe gjengmentalitet.

Altså Gjengmentalitet per min definisjon er nettopp en gruppe mennesker som går sammen som i utgangspunket er imot alt og alle og spesielt andre gjenger og at det oppstår helt umotiverte konflikter mellom disse gjengene eller at gjengene utøver frekke eller kanskje voldelige handlinger mot enkeltpersoner også her umotivert. Som oftes har disse gjengene ikke noe annet standpunkt en at de gir faen i alt og alle og det disse gjengene trenger vi ikke i dagens samfunn.

Det sier f.eks at de "bare henger sammen og slagern og slapper'a og ikke gjør no galt forøvrig" Det er helt feil. Den kulturen de bygger opp er ikke ønsket i nærmiljøet overhode. Og disse rekruterer også ungdommer som heller kanskje hadde ønsket et helt annet miljø og være i , men blir pga. gruppepress haalt inn i en gjeng som han kanskje ikke kommer ut av igjen.

Så alt i alt da , så var det mersom den negative gjenmentaliteten jeg mente og ikke NFF'ere eller andre lag og organisasjoner eller samlinger for yttringer.
Sist endret av stiansj; 4. november 2004 kl. 23:21.
La gutta leke gangstere, lekte ikke dere soldater da dere vokste opp? Jeg var EK Offiser mens de andre var marine jegere...samma faen hva de assosierer seg med så lenge de ikke har noe skumle motiver med det...er enig i at hip-hop / gangsta kulturen er drøy..mange som føler seg som hip-hopper / gangbanger når de går Wu-Tang klær osv...
Opprinnelig postet av stiansj
At du er medlem at NFF er ikke gjengmentalitet , et idrettslag er ikke gjengmentalitet. Iaffall i de fora jeg har diskutert slike saker har vi definert gjengmentalitet som noe negativt. At du er medlem i NFF er heller og være organisert, interesert, samlet, engasjert eller tilknyttet. Men kan ikke akkurat påstå at Nff står for noe gjengmentalitet.

Altså Gjengmentalitet per min definisjon er nettopp en gruppe mennesker som går sammen som i utgangspunket er imot alt og alle og spesielt andre gjenger og at det oppstår helt umotiverte konflikter mellom disse gjengene eller at gjengene utøver frekke eller kanskje voldelige handlinger mot enkeltpersoner også her umotivert. Som oftes har disse gjengene ikke noe annet standpunkt en at de gir faen i alt og alle og det disse gjengene trenger vi ikke i dagens samfunn.

Det sier f.eks at de "bare henger sammen og slagern og slapper'a og ikke gjør no galt forøvrig" Det er helt feil. Den kulturen de bygger opp er ikke ønsket i nærmiljøet overhode. Og disse rekruterer også ungdommer som heller kanskje hadde ønsket et helt annet miljø og være i , men blir pga. gruppepress haalt inn i en gjeng som han kanskje ikke kommer ut av igjen.

Så alt i alt da , så var det mersom den negative gjenmentaliteten jeg mente og ikke NFF'ere eller andre lag og organisasjoner eller samlinger for
yttringer.
Vis hele sitatet...
Nå har ikke jeg sagt at nFF har med gjengmentalitet å gjøre i det heletatt. Det jeg sa var at medlemmer her rett og slett ser opp til andre medlemmer, og ser ned på andre, samtidig som de vil bli likt av andre.

Problemet med disse å adoptere denne amerikanske gjengkulturen er jo at de også adopterer voldsaspektet, og tolket det slik at vold og forbrytelser er akseptert og faktisk "respekthandlinger". Jeg vet selv av flere av disse idiotene som henger på 'torget' som ikke gjør annet enn å blaze og yppe til bråk dagen lang. (Ikke det at alle som henger på torget gjør det, for all del)

Spør du meg burde de ha blitt spredt over institusjoner over hele dette vidstrakte land hele gjengen. Kanskje det hadde blitt folk av de også.
Opprinnelig postet av Teegah
Hvis du tror rap tekster bare handler om dette, har du hørt alt for lite rap til at du kan uttale deg om dette!

Hører selv på rap mange timer hver dag, og kan ikke akuratt si at det påvirker meg noe særlig..
Vis hele sitatet...
Å generalisere rap blir feil, men det skal sies at en del überkommersiell rap/r'n'b anno 2000 og utover ikke handler om stort vettuge ting. Det samme kan sies om de fleste andre sjangre og.
Det jeg tror ødelegger mer er den ensformige rytmen i musikken, ikke teksene i seg selv.

Det er derfor jeg sverger til symfonisk black metal-musikk der alt foregår i mange lag med avanserte tema, det får en virkelig til å tenke over musikken man hører på.
Imagen til de diverse "forbildene" innen hip-hop-kulturen er vel heller den skadelige delen. Selve musikken er vel ytterst sjeldent grunnen til at folk raner og voldtar.
Opprinnelig postet av Loeve
Imagen til de diverse "forbildene" innen hip-hop-kulturen er vel heller den skadelige delen. Selve musikken er vel ytterst sjeldent grunnen til at folk raner og voldtar.
Vis hele sitatet...
[offtopic]
Var det ikke sånn med de Columbine drapene at det var besatt av Marilyn Manson sangene? Det var sangene som drev og innspirerte dem til å drepe?
Nei. Dette har blitt bevist i ettertid bare var oppspinn og fjas fra politiet og foreldrenes side. Det er veldig lett å la voldsspill eller artister bli syndebukkene, uten at dette nødvendigvis har noen rot i virkeligheten.

Marilyn Manson tok gjerne på seg skylden også, trolig pga. av all den gratis PR-en.
Alle prøver å legge skylden over på noe annet enn det viktige. Til å bli kvalm av.
Skjønner ikke hva som skjer med verden jeg. Hadde jeg sett de gutta der henge på gatehjørnet tror jeg at jeg hadde begynt å le. Men da hadde vel top dog og gangsterne hans banka meg opp

De gutta der skjønner ikke hvor sinnsykt de driter seg ut. La de for all del leke. Så har vi noe å le av.
Opprinnelig postet av Mullah_Lindberg
Skjønner ikke hva som skjer med verden jeg. Hadde jeg sett de gutta der henge på gatehjørnet tror jeg at jeg hadde begynt å le. Men da hadde vel top dog og gangsterne hans banka meg opp

De gutta der skjønner ikke hvor sinnsykt de driter seg ut. La de for all del leke. Så har vi noe å le av.
Vis hele sitatet...
Nå Fleiper du vell?

Orker dere virkelig å henge dere opp hva en gjeng med drittunger holder på med på fritiden?

Og Mullah hvis du leste artikkelen så holdt de ikke på med vold og kriminalitet
HAHA! Yo T går i trinnet under meg! Alltid vært wannabe gangsta han! Å herregud! Hop Hop ødelegger ungdom/barn og Ungdom/barn ødelegger Hip Hop, går vel mer for det samme!
Sorry for dobbelposten, men måtte bare nevne at han som ble banka opp (da refererer jeg til http://www.adressa.no/midtnorge/arti...ticleID=517814)
Er en nær venn av meg, det å banke opp folk og å drite seg ut i avisa er bare patetisk. Men nå må jeg stikke, skal ut å banke tilfeldige forbipasserende og filme det.
Opprinnelig postet av |FSK|
Haha, en av de folka gikk jeg inni på Trondheim Torg en dag, og _han_ sa sorry.
Vis hele sitatet...
Respekt
Noen blir lett påvirket av tekster de hører, ting de leser osv.
Opprinnelig postet av r33l
Nå Fleiper du vell?

Orker dere virkelig å henge dere opp hva en gjeng med drittunger holder på med på fritiden?

Og Mullah hvis du leste artikkelen så holdt de ikke på med vold og kriminalitet
Vis hele sitatet...
Hvis DU leste en av de sistnevnte artiklene så står det om gjengen deres som banket opp en 13-åring..
Og hvis noen her er med i Crips. så hold dere unna møte plassen deres ikveld. Bare et lite tips. For det blir bråk!

*Edit* jeg har ingenting med det å gjøre. Bare kjenner noen som skal bråke litt
Crazy Tore... Jeg gleder meg til å lese avisen i morgen.
de crips folka kommer til å få en koslig tid i møte.
det vanker deng på de nesten hvorhen de kommer til å måtte færdes i byen
tenker de holder seg hjemme en stund jeg.
ps. ser jeg en crips på en fest kommer jeg til i smelle til han, eller noe sånt
JA! NÅ BLIRRE BRÅK! VI SKA TARREM!