Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7962
http://www.adressa.no/trondheim/arti...ticleID=517364

Dette er en ungdoms gjeng i fra Trondheim. Altså der har du et bevis på at hip-hop ødelegger gutter i alderen mellom 12 - 16 år. Kan et gullsmykke, en stor bukse med et hip-hop merke, en genser med et motiv av en rapper og et kallenavn, gjøre meg til en ekte gangster? Skal det mere til ?
- Det er bare pingler som bruker vold, mener Jo Erlend Hillestad, eller «T Gun» som han heter i gjengen. Selv er han med i Crips på grunn av vennskapet.
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt uhørt.
- Jeg fikk ideen fra gjengen i USA. Nå har vi vært Crips i Trondheim i snart to år. Vi er rundt 20 gutter, sier Odin Knutsen, eller «Smoke» - for alle har egne kallenavn, eller «nicknames» som de selv sier
Vis hele sitatet...
Du skjønner da vell at de har det bare artig..

Trondheim har ikke gjengmiljøer som Oslo, men Crips finnes overalt i verden. De er inspirert av den beryktede Crips-gjengen i Los Angeles. Men gutta på skolegården på Singsaker er ikke beryktet.
Vis hele sitatet...
Felleskap er vell det man kan kalle det. Flott at de er sammen og finner på noe fornuftig, ekke nå ille det da?

- Nei, vi gjør ikke noe gæli. Vi har bare kopiert de blå skjerfene og tegnene til Crips fordi vi liker den samme musikken
Vis hele sitatet...
Sist endret av r33l; 3. november 2004 kl. 00:40.
Dette er jo bare barn jo... De spiller i alle fall basket i stedet for å rane andre 12-16 åringer som de gjør her i Oslo.
jepp

Bra det da! Minner meg om den tiden vi gutta boyos lekte krig og hang rundt fotball banen hele dagen. Ikke et vondt ord om den gjengen der
Opprinnelig postet av random4k

Altså der har du et bevis på at hip-hop ødelegger gutter i alderen mellom 12 - 16 år.
Vis hele sitatet...
Nei- der har du et bevis på at gutter i alderen mellom 12-16 år ødelegger hip-hop.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Sammfunnets klare "vinnere"
LOL!
Selfølgelig har alle amerikanske navn, lol! Hva er galt med dette landet når alt skal konverteres til Engelsk, vi har et par slike gjenger her i byen også, jeg har noen venner som er ganske dypt inne i miljøet og jeg må selv si at hele konseptet med ungdomsgjener liksom "gangstas" er totalt latterlig og de burde bli offentlig latterligjort gjennom media.

Lol, tenk å gå på gata å hilse på en av de, Hei dær "ti-gønn".

Sier bare at Amerikansk popkultur ødelegger den Norske ungdom, faen, den gjør jo hele gatemiljøet om til "ghettohoodyo", lign. Harlem.
dette er jo bare sinnsykt, vet de gutta i det hele tatt hva crips stod for i sine dager, og hva de tjente penger på?
dop , vold og horer.

hvis de hadde vist det hadde de kanskje ikke ville assosiert seg med de.

hele konseptet med å være "gangsta" i norge er så forbanna teit.
alle de gutta har garrantert vokst opp i trygge hjem, alltid fått ukepengene sine i tide. osv. også skal de liksom ut og leke at de er en av usa`s verste gjenger....det blir bare for drøyt.

argh...dette er så teit at det begynner å bli vanskelig å skrive noe konstruktivt om hvor teit det er....

det er nesten like teit som de polske nynasistene jeg så i Warszawa....det blir vertfall teit på samme måten.
hahaha, det der er bare så teit!
"hei jeg er en gutt som er så ufattelig barnslig at jeg hermer etter folk i usa for å være kul, jeg eier gata, yo tu de snow show bro'"
fy faen, a bunch of fucking kids. haha, se på han som sitter i midten da. prøver han å tilfredstille seg selv med å sitte på skateboardet langt oppi ræva?!
i ask you please just give us...5 minutes alone!

edit:
"Gutta i Crips kaller seg gangstere, og har derfor mange gullsmykker"
http://www.adressa.no/multimedia/archive/00195/Cribs3-Smykke_195516a.jpg
ja det var mange smykker!også så store dem var!
"Vi har bare kopiert de blå skjerfene og tegnene til Crips fordi vi liker den samme musikken
"
det er faenmeg det dummeste jeg har hørt. selv om fattern hører på black sabbath så kler jeg meg jo for faen ikke sånn som han gjør!
fucking kids...
Sist endret av Arnie; 3. november 2004 kl. 09:02.
Latterlig kaller jeg det! Må bare le av de der....

Om noen år kommer de til og le av det selv :P
Dette er bare latterlig, tviler sterkt på at de kommer langt i USA.
Det hadde nesten vært morsomt å se dem komme til statene i forsøk på å komme seg sammen med ekte Crips, eller at noen crips medlemmer kommer for å holde konsert og ser disse idiotiske kidsa. dette er bare kvalmende, men fortsatt helt sykt latterlig.
Jeg leste denne artikkelen i "Kulturadressa" selv i går, og fikk litt av ei latterkule. Jeg tror faktisk jeg konfirmerte meg sammen med Odin fra Crips, eller "Smoke", som han tydeligvis blir kalt.

Latterlige typer.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Helt latterlig. Det eneste dette viser er at disse folka ikke har peiling i det hele tatt.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Er så tragisk å se på folk som går rundt med Wu Tang, Tupac og sånne andre gangster klær. For å ikke nevne de utrolig teite kjedene..
Gangsterne nede i statene er bare noen patetiske tarmer som tjener penger på å produsere musikk og klær som wannabes i andre land kjøper. Åssen det går ann å ha sånne folk som forbilder sjønner jeg ikke.
"Gutta i Crips kaller seg gangstere, og har derfor mange gullsmykker."

ÆÆÆÆ! Jeg er glad jeg ikke bor i Trondheim ass! Fyfan! De har jo til og med mange gullsmykker..*svette*

"- Så lenge det er blått er det greit, men ingen får kle seg i andre farger, sier Odin Knutsen."

Sier bare en ting: Ali G Var veldig morsomt når han duden kom i grønnne klær istede for gule. Det er jo en perfekt "narr" mot "y0 m0f0-kulturen."

"«Uniformen» bruker de også i klasserommet.
- Så lenge vi er våkne og følger med, så er det helt greit, sier «Top Dog».
Men nå skal de spille basket, og chille - gutta i Crips."

Det virker bare tilbakestående. Det er gjerne noen i 12-14 alderen kunne funnet på, men når man er 16 så synes jeg det er å drøye streken ass. Det blir litt for barnslig.

Det er jo litt trist at den amerikanske "kulturen" skal få så stor innflytelse på enkelte folk... jaja..
Men som sagt tidligere; de kommer sikkert til å le av dette når de blir eldre..

Piece out bro'!
Fatter ikke hvorfor de skal ta etter de amrikanske gansgstera...
Hadde de møtt en av de fra USA`s crips så tipper jeg den gjengen der hadde løpt fort, og da mener jeg jævlig fort :P
Han ene der går i 8'ende i på skolen min. Han er skikkelig taper buksa laangt nede på knera og banner på engelsk osv. Men med engang du går bort og "skremmer" han, er han på sprang mot en lærer. De er sikkert tapere hele gjengen og de skjønner ikke hvordan de driter seg. Det var en 2 siders artikkel om dem i byavisa.
Opprinnelig postet av random4k
Altså der har du et bevis på at hip-hop ødelegger gutter i alderen mellom 12 - 16 år.
Vis hele sitatet...
Du har så rett. Jeg mener, se på Gatas Parlament, Klovner i Kamp, Tommy Tee etc. De er så innmari langt inne i ganstermiljøet at de ikke vet forskjell på mamma og hore.
Og se på meg. Jeg som har hørt på hiphop hele mitt liv. Kan med sikkerhet si at det er ikke snusen som har ødelagt livet mitt, men hiphop-en.

Opprinnelig postet av Cappy
Gangsterne nede i statene er bare noen patetiske tarmer som tjener penger på å produsere musikk og klær som wannabes i andre land kjøper.
Vis hele sitatet...
Jeg hater deg.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
teit........utrolig teit.........
Syns det virka koselig jeg, syklubb i hipp forkledning
Opprinnelig postet av Zpawn
LOL!
Selfølgelig har alle amerikanske navn, lol! Hva er galt med dette landet når alt skal konverteres til Engelsk, vi har et par slike gjenger her i byen også, jeg har noen venner som er ganske dypt inne i miljøet og jeg må selv si at hele konseptet med ungdomsgjener liksom "gangstas" er totalt latterlig og de burde bli offentlig latterligjort gjennom media.

Lol, tenk å gå på gata å hilse på en av de, Hei dær "ti-gønn".

Sier bare at Amerikansk popkultur ødelegger den Norske ungdom, faen, den gjør jo hele gatemiljøet om til "ghettohoodyo", lign. Harlem.
Vis hele sitatet...
Og du ødelegger datamiljøet ved å bruke uttrykk som lol, som forøvrig er en engelsk forkortelse.

Men er enig i at det blir litt barnslig å løpe rundt og yo'e hele dagen, men så lenge de ikke gjør noe galt syns jeg de kan få holde på.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Opprinnelig postet av raze

Opprinnelig postet av Cappy
Gangsterne nede i statene er bare noen patetiske tarmer som tjener penger på å produsere musikk og klær som wannabes i andre land kjøper.
Vis hele sitatet...
Jeg hater deg.
Vis hele sitatet...
HipHop ødelegger ingen. Så fremst du ikke har ett sart sinn. Jeg vil da heller tro at den svarteste svart metallen ødelegger mer enn den bringer glede til verden. Ikke for å rakke ned på noen type musikk her i det hele tatt.

Disse stakkars barna har bare noen forbilder de ser opp til. Vil de kle seg slik, så la det være deres sak. Som de selv sier er de jo ikke gangstere, så om de blir redd av at dere skremmer de er jo helt naturlig.
Har sett dem her i byen før da jeg spilte fotballkamp. De gikk i joggeklær og så på fotball-kampen. Det er tross alt mye bedre en å henge i sentrum (Trondheim torg) og se farlig ut. Han ene går på skolen vår ja, voldern.
Amerikanske navn ja, høres like dumt ut som Basketlag navnene her i norge!
Minner meg litt om filmen:Malibu's Most Wanted
Der det er en som "tror" han er en gangster
Hvorfor står de med skateboard når de antakeligvis ikke skater i det hele tatt!?
Hater at skating skal sammenlignes med crackhoder som ikke har noe liv. Å hvilken 16 åring henger med 12 åringer?!
Hva får deg til å si at de skater? Jeg har sett flere av de, og defintivt med et brett med fire hjul og trucker under seg.
de småguttene der fotjener deng. lattis
Åhhh, for noen teite unger.
Minner meg mest om South Park episoden der Timmy og Jimmy blir medlem av Crips. Like latterlig.
Opprinnelig postet av polmen
Hvorfor står de med skateboard når de antakeligvis ikke skater i det hele tatt!?
Hater at skating skal sammenlignes med crackhoder som ikke har noe liv. Å hvilken 16 åring henger med 12 åringer?!
Vis hele sitatet...
Haha overrasker meg hvor mange overløks det på forumet som liksom skal dømme folk de leser og skriver om. Gi deg.
hehehe. på gatene i L.A. hadde de ikke overlevd lenge slik som de holder på.
Kunne lagd det om til en reality serie, "se fem norske "gangstere" dra til Los Angeles og møte sine forbilder, dette blir en serie fylt med vold hat og humor"
Jeg ser ikke hvordan dette er forskjellig fra noen av de andre kvasigruppene i ungdommiljøer. Goths, wiggers, star trek-geeks, same shit, different wrapping. Folk vil ha tilhørighet, og de må da kunne søke det hvis de ikke tør å stå alene? Det er jo en positiv ting så lenge de ikke adopterer de mindre heldige sidene ved gangster-kulturen. Som ran og sånn.

(Jeg reserverer meg retten til å gjøre narr av alle de nevnte gruppene, rett og slett fordi jeg er et dårlig menneske.)
Opprinnelig postet av Mith
Åhhh, for noen teite unger.
Minner meg mest om South Park episoden der Timmy og Jimmy blir medlem av Crips. Like latterlig.
Vis hele sitatet...
Tenkte på akkurat det samme.

Men hvorfor må vi nordmenn hele tiden stjele andre lands popkultur? Kan vi ikke bygge på vår egen arv? Om undommen hadde tatt opp trøderkulturen med feit bart, snusleppe og skinnvest? Trødergjenger som henger på hjørnet med olmt blikk og karsk på innerlomma.
Vi har jo så mye å bruke: hallingdans, gammalnorsk, karsk, nordnorsk, samisk, vikinger...
Ser for meg forsida i vg den dagen en samegjeng denger en annen gjeng for å disse reinsdyra deres

Skal de absolutt se teite ut, kan de i det minste gjør det "på norsk"
Smoke! Wow! Hva med Getho Teddy?

Det var dumt nå ga jeg dem kanskje en idé...
IvIoyner: greit nok det det du sier om at folk vil ha tilhørighet , men et sted må en jo stopp til tross for at jeg er og har vært star-trek geek så betyr det jo ikke at jreg henger på torget i haugesund i full Star Trek uniform, og reffererer til mobilen min som communicator...vent litt stryk det siste... emn ja du sjønner hva jeg mener.

et sted må det trekken en linje
dessuten er jo dette rett og slett kopiering av L.A. Crips, hadde de laget sitt eget gjengnavn med egne tegn og kleskoder osv så hadde det vært litt annerledes, dog fortsatt latterlig. Tviler sterkt på at de ungene vet hva Crips har stått for, og hva som har foregått i det miljøet.
de fleste musikk typer bringer med seg en stil.. se f.eks. på alle hobby satanistene og div. andre rocka folk. samme gjelder med hip-hop, at folk lever seg inn i musikken og viser det er det vel ikke noe feil med?! hvordan kan det være teit? hip hop som ødelegger?? heller folk som lar seg ødelegge
Madstyle: Helt enig, selv er jeg et ihugga Hip Hop hode, men har lgt fra meg de baggy buksene og "attituden" jeg hadde før, nå går jeg i Blaser og har ingen thug holdning.
Det er faktisk medlemmer i crips som gjorde dette http://www.adressa.no/midtnorge/arti...ticleID=517814

synes det er rart at de da sier
Det er bare pingler som bruker vold, mener Jo Erlend Hillestad, eller «T Gun» som han heter i gjengen. Selv er han med i Crips på grunn av vennskapet.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det var medlemmer av Crips som gjorde det der? Hvis det er tilfelle så fikk jeg jævla lyst til å filleriste en av drittungene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Fikk meg en god latter når jeg åpna adressa å så det der på morran ja..
Hva får deg til å si at de skater? Jeg har sett flere av de, og defintivt med et brett med fire hjul og trucker under seg.
Vis hele sitatet...
Det er bare det at jeg har sett for mange bilder av "kule" folk som står med brett bare for de tror de blir ekstra kule da. Er mange av de her også og spesiellt i sandnes, posere kalles de.

Syntes bare det er dårlig gjort av de, jeg(som skater) blir ofte kasta vekk fra spots fordi de tror vi ødelegger og ramponerer. Og bare rett og slett fordi de har sett de "kule" folka henge uttafor butikken her med brett og røyk og Gud vet hva.
jeg ser ikke akkurat det gale i det. Så lenge de er lovlydige og ikke gjør noe galt er det vel ett fett. Kan vel få lov til å gjøre ting de og. Smaken er som baken, delt. Folk må få gjøre som de vil uten at vi skal blande oss inn hele tia og si det er teit.. er sikkert flere millioner folk der ute som syntes data nerds som oss er det mest patetiske iverden..

Er bare 12-16åringer som har det fun.
skjønnerke hvorfor vi må kritisere det så lenge de ikke gjør noe galt
Opprinnelig postet av Tangaalf
jeg ser ikke akkurat det gale i det. Så lenge de er lovlydige og ikke gjør noe galt er det vel ett fett. Kan vel få lov til å gjøre ting de og. Smaken er som baken, delt. Folk må få gjøre som de vil uten at vi skal blande oss inn hele tia og si det er teit.. er sikkert flere millioner folk der ute som syntes data nerds som oss er det mest patetiske iverden..

Er bare 12-16åringer som har det fun.
skjønnerke hvorfor vi må kritisere det så lenge de ikke gjør noe galt
Vis hele sitatet...
Men nå har det jo kommet frem at en eller flere medlemmer av "The Crips" har skambanket en liten uskyldig gutt her i Trondheim, og videofilmet det oppå det hele.

Les gjennom tråden!
ah, så det nå ... da er det en helt anna sak..
Jeg kjenner til SARPs( Skins Against Racial Prejudice ), men hva er CRIPS?
Haha, en av de folka gikk jeg inni på Trondheim Torg en dag, og _han_ sa sorry.