Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1492
Sliter veldig med abstinenser etter kortvarig bruk av Sobril. Ble raskt avhengig og ble satt på en nedtrappingsplan. De første ukene var fryktelige med masse angst, uro, dårlig matlyst, deprimert, svetting. Nå går det bedre men har dårlige dager innimellom. Er et halv år siden nedtrappingen så hadde jeg visst hvor jævlig dette ble hadde jeg aldri begynt med Sobril. Finnes det noe som kan dempe symptomene, tenker da vitaminer eller noe fra helsekosten.
Hva med trening? Jeg løp veldig mye daglig en periode jeg hadde store abstinenser, og jeg ble rimelig hekta på "runners high" som det kalles. Føltes ut som å ha tatt 5-6 Paralgin Forte. Er ikke tull engang.
Les deg opp om ashwaganda på examine.com
Noe av det bedre jeg har prøvd mot stress, uro og angst!
Slit ut kroppen din. Trening er alfa omega mtp få det litt bedre i topplokket.

Er det lov spørre på doser du har inntatt. Hvor lang tid?
Sist endret av Tilbaketrukket.; 5. januar 2019 kl. 21:54.
Trådstarter
4 0
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Hva med trening? Jeg løp veldig mye daglig en periode jeg hadde store abstinenser, og jeg ble rimelig hekta på "runners high" som det kalles. Føltes ut som å ha tatt 5-6 Paralgin Forte. Er ikke tull engang.
Vis hele sitatet...
Synes alt er blitt så vanskelig. Bare det å bevege seg gjør vondt. Kan jeg spørre om hvor lenge du hadde abstinenser?

Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Slit ut kroppen din. Trening er alfa omega mtp få det litt bedre i topplokket.

Er det lov spørre på doser du har inntatt. Hvor lang tid?
Vis hele sitatet...
Brukte Sobril daglig i 2 måneder. Ca 15 mg x 3-4 hver dag. Skulle ikke tro at det gikk an å bli så dårlig av det men mulig jeg har lett for å bli avhengig. Utviklet raskt toleranse.
Sist endret av Ruby70; 6. januar 2019 kl. 08:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Ruby70 Vis innlegg
Brukte Sobril daglig i 2 måneder. Ca 15 mg x 3-4 hver dag. Skulle ikke tro at det gikk an å bli så dårlig av det men mulig jeg har lett for å bli avhengig. Utviklet raskt toleranse.
Vis hele sitatet...
Du gikk på det i kun to mnd også har du abstinenser 6 mnd i etterkant av nedtrapping??
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du gikk på det i kun to mnd også har du abstinenser 6 mnd i etterkant av nedtrapping??
Vis hele sitatet...
Ja,helt utrolig. Er som sagt mye bedre nå men av og til kommer det som kastet over meg igjen.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er helt sikker på at det er sobrilen som skurrer her?
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Vet ikke om det er til noen trøst eller ikke, men dette er ikke abstinenser av sobril.
Trådstarter
4 0
Sitat av kmsc Vis innlegg
Vet ikke om det er til noen trøst eller ikke, men dette er ikke abstinenser av sobril.
Vis hele sitatet...
Hvorfor kan det ikke det?

Sitat av Ruby70 Vis innlegg
Hvorfor kan det ikke det?
Vis hele sitatet...

Hvorfor kan det ikke være pga Sobrilen mener du?

Sitat av Ruby70 Vis innlegg
Hvorfor kan det ikke det?
Vis hele sitatet...

Hvorfor kan det ikke være pga Sobrilen mener du?
Sist endret av Ruby70; 6. januar 2019 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ruby70 Vis innlegg
Synes alt er blitt så vanskelig. Bare det å bevege seg gjør vondt. Kan jeg spørre om hvor lenge du hadde abstinenser?
Vis hele sitatet...
Hadde de typiske abstinensene som f.eks uro i kroppen, svetting, skjelving, anspenthet, søvnløshet osv i kanskje 2 mnd ... Mulig litt lengre eller mindre.
Forstår ting er vanskelig, og at dørstokk-mila er lang. Var en periode der jeg hadde så mye angst for "hverdagen" at jeg kasta opp hver morgen, og ikke klarte å spise noe som helst og slikt... Var helt jævlig.

Det som hjalp for meg var å komme meg i et tiltak gjennom NAV, der jeg ble tvunget til å være med på ulike aktiviteter med andre vanskeligstilte, og der var vi bl.a med på treningssenter tidlig om morgenen (da pensjonister trener).
Ble veldig glad i å løpe, og ble som sagt "ruset" av dette. Ble så jeg løp hver dag, og noen ganger 2 ganger for dagen. Og da snakker vi ikke jogging, men ordentlig spurting. Starta først med 20 minutter, og gikk opp til litt over en time etterhvert. Anbefales virkelig, iallefall.