Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1382
Hei

Jeg har i det siste tenkt på en "forretningside". Er fulstendig klar over at det er andre som har tenkt det samme før. Her er planen, forutsatt at man har en del egenkapital + evt. lån: Man kjøper en tomt i nærheten av en storby som er godkjent for oppføring av eiendomer. Deretter kjøper man containere som er kan brukes som leiligheter. Ser f.eks at containerfabrikken.no leverer slikt. Man prøver selvfølgelig å dekke til at leilighetene faktisk er basert på 1-2 containere ved å bekle de med treverk utenpå. Med nær beliggenhet til universiteter kan man leie ut disse billig til studenter som ønsker å spare penger. Etter hvert vil leieinntektene dekke opp kostnadene, og man kan da oppføre nye leiligheter.

Planen er relativt enkel, men jeg forstår jo at det må være en grunn til at ingen eller svært få eiendomsutviklere driver med dette... Jeg lurer på hvorfor. Hva tenker dere?
Er et par gutter fra Stavanger som kom på dette under studietiden på UiS (ferdig utdannet nå tror jeg), de startet: http://my-box.no/ - hvor utbredt det er enda, er jeg ikke klar over. Men jeg vet at de er på trappene flere steder i landet som studentboliger.

Akkurat MyBox får bygd ferdig alt av innredning i Litauen, for så at dette sendes til Norge, hvor alt ettermonteres. Hele byggeprosessen er modulbasert.

Vet at noen fler også driver med. Vanskelig å få et slikt prosjekt lønnsomt om du selv skal stå får tomtekjøp, bygging m.m (uten den riktige kompetansen) - ganske mange interessenter og eksterne firmaer som må være med på et slikt prosjekt. Du kan alltids prøve hjemme i hagen?