Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5698
Hei, kjøpte noe skikkelig dårlig hasj for en billig pris for et par uker siden, var egentlig ment for å selges vidre, men har virkelig ikke samvitighet til å selge det. Har prøvd å røyke det i joint og pipe, men får lite effekt. Må røyke minimum 3-4 fulle pipe trekk for å få noe funk av det.
Den bobler når jeg brenner på den, helt til den tar fyr og begynner å gløde(akkurat som om det skulle være lagd av tre/flis).
Problemet er at det kommer en slags nasty guffe ut av munnstykket på pipa når jeg røyker, så mistenker at det er blandet med henna, eller noe i den duren.

Så enten går den i søppla eller så vurderte jeg å hive den i stekepanna med litt melange oppi.
Det jeg lurer på er om det blir å lukte hasj/sponplate/henna osv i hele huset vist jeg har det i stekepanna?
Må jeg grinde opp hasjen, eller kan jeg bare rive den opp i små biter?
Hvor lenge må jeg la det stå på kokeplata før det er klart til å spises?
Har litt over 13 gram igjen som jeg tenkte å spise på engang.
Sist endret av Flubbah; 9. august 2014 kl. 23:11.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Lag olje av det, da får du potente greier av dårlig.

La det ligge i sterkest mulig sprit i noen dager til spriten har fordampet.
Trådstarter
34 5
Har verken olje eller sprit for øyeblikket, er på hytta akkurat nå så har desverre bare melange tilgjengelig...
Lukter greit når du koker opp hasjnarkotika. Jo mindre biter, jo lettere løser det seg opp, så å grinde dritten er nok det beste. Hvor lenge det må stå er jeg usikker på. Har lest at det må stå i timevis tol en halvtime flere steder men jeg har alltid fått veldig bra funk når jeg har brukt skje og lighter i 1-2 minutter når jeg lager meg en orddentlig god yoghurt.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Butangass på hytta? Uten smøremiddel ofc.
Sist endret av Alphanio; 9. august 2014 kl. 23:17.
Trådstarter
34 5
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Lukter greit når du koker opp hasjnarkotika. Jo mindre biter, jo lettere løser det seg opp, så å grinde dritten er nok det beste. Hvor lenge det må stå er jeg usikker på. Har lest at det må stå i timevis tol en halvtime flere steder men jeg har alltid fått veldig bra funk når jeg har brukt skje og lighter i 1-2 minutter når jeg lager meg en orddentlig god yoghurt.
Vis hele sitatet...
Har ikke grinder heller forsåvidt, men kan sikkert sette meg ned i en halvtime å rive opp hasjen.
Den er stein hard, så mulig jeg må ta fram hammern

Har ikke butan gass heller, men ser ut som det er ment for marijuana og ikke hasj, i tilegg så det temmelig brannfarlig ut

Noen som vet hvor lenge det skal varmes, og om det i hele tatt fungerer med melange?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Ja er nok ikke ufarlig , sorry føler med deg. Bruk lav varme så mykner den nok til , melange går nok fint.
Sist endret av Alphanio; 9. august 2014 kl. 23:27.
Trådstarter
34 5
Ja, er vell bare å prøve seg fram Taper ikke noe særlig på det om det blir fiasko, da planen egentlig var å kaste det.
Noen som har innvendinger på dosering? Blir kanskje 13 gram litt i overkant, selv om det er dårlig hasj?
Sist endret av Flubbah; 9. august 2014 kl. 23:35.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Flubbah Vis innlegg
Ja, er vell bare å prøve seg fram Taper ikke noe særlig på det om det blir fiasko, da planen egentlig var å kaste det.
Noen som har innvendinger på dosering? Blir kanskje 13 gram litt i overkant, selv om det er dårlig hasj?
Vis hele sitatet...
Er nok ingen her som vet hvor dårlig det kan være?. 1.5-2 og vent noen timer se hva som skjer?
Lag kakao med mye sukker da bør du kjenne litt innen 30min
Sist endret av Alphanio; 9. august 2014 kl. 23:37.
Trådstarter
34 5
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Er nok ingen her som vet hvor dårlig det kan være?. 1.5-2 og vent noen timer se hva som skjer?
Lag kakao med mye sukker da bør du kjenne litt innen 30min
Vis hele sitatet...
Har ikke kakao heller :/ så tror jeg må drikke melange/hasj miksen(namnam)
Tror jeg bare tar alt på engang, så får det gå som det går
Sist endret av Flubbah; 9. august 2014 kl. 23:48.
13 kan gå jævlig dårlig om du spiser alt på en gang, selvom det er søpplehasj.

Når du spiser hasj så går du "all in", du kan ikke stoppe inntaket hvis du begynner å kjenne at du får for mye funk.

Men det trenger du ikke bekymre deg for om du "steker" det i smør i ei panne... For da ødelegger du all funken uansett...!

Putt heller smøret og hasjen oppi en bolle eller lignende som tåler kokende vann, og sett denne bollen oppi nettopp en kjele med kokende vann....

Da vil aldri innholdet i bollen (smøret og hasjen) nå over 100 grader (vannets kokepunkt) og du ødelegger ikke den lille funken som evt. er i det. Men 13 gram alene er allikevel drøyt, tror du vil blir rimelig dårlig av det...

La det stå i hvert fall en halvtime-times tid og småputre.

Ps, ren smør/hasjblanding smaker hoggorm, he he.. Noen ganger kan det være bedre å dyppe noe brød eller lignende i det og spise det slik, hvis du klarer smaken, ellers bare ta det på en skje og få det ned så fort som mulig...
Sist endret av Fluke; 10. august 2014 kl. 00:21.
Den bobler når jeg brenner på den
Vis hele sitatet...
Jo mer hasj bobler jo bedre er den, så dette er jo et godt tegn

roblemet er at det kommer en slags nasty guffe ut av munnstykket på pipa når jeg røyker
Vis hele sitatet...
Dette er også et godt tegn, smaker godt gjør det jo og
Ps2, ikke hiv i deg mer enn 2-3 gram om gangen, og vent minst et par timer før du evt. tar mer, så du ikke plutselig blir overrasket av en kjempesmell....
Trådstarter
34 5
Sitat av En deling Vis innlegg
Jo mer hasj bobler jo bedre er den, så dette er jo et godt tegn



Dette er også et godt tegn, smaker godt gjør det jo og
Vis hele sitatet...
Bruker jo som regel å være et godt tegn at den bobler, men den gir nesten null funk. Blir bare litt sløv av den.

Det som kommer ut av munnstykket på pipa smaker ikke godt, er som en blanding av tobakk og noe annet ekkelt.

Sitat av Fluke Vis innlegg
13 kan gå jævlig dårlig om du spiser alt på en gang, selvom det er søpplehasj.

Når du spiser hasj så går du "all in", du kan ikke stoppe inntaket hvis du begynner å kjenne at du får for mye funk.

Men det trenger du ikke bekymre deg for om du "steker" det i smør i ei panne... For da ødelegger du all funken uansett...!

Putt heller smøret og hasjen oppi en bolle eller lignende som tåler kokende vann, og sett denne bollen oppi nettopp en kjele med kokende vann....

Da vil aldri innholdet i bollen (smøret og hasjen) nå over 100 grader (vannets kokepunkt) og du ødelegger ikke den lille funken som evt. er i det. Men 13 gram alene er allikevel drøyt, tror du vil blir rimelig dårlig av det...

La det stå i hvert fall en halvtime-times tid og småputre.

Ps, ren smør/hasjblanding smaker hoggorm, he he.. Noen ganger kan det være bedre å dyppe noe brød eller lignende i det og spise det slik, hvis du klarer smaken, ellers bare ta det på en skje og få det ned så fort som mulig...
Vis hele sitatet...
Skal se om jeg finner en bolle eller lignende som tåler varme, takk for en utdypende forklaring

Sitat av Fluke Vis innlegg
Ps2, ikke hiv i deg mer enn 2-3 gram om gangen, og vent minst et par timer før du evt. tar mer, så du ikke plutselig blir overrasket av en kjempesmell....
Vis hele sitatet...
Holder meg til 2-3 gram da, kan ikke risikere å være fjern på mandag

Fant ikke noe i plast som tålte varme, tror du en kjele oppi en større kjele fungerer?
Sist endret av Flubbah; 10. august 2014 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja kjele oppi kjele er den vanlige måten

Men ikke undervurder dårlig hasj oppløst i fett, det har jeg gjort et par ganger, hasj som kun ga en mild rus/hodepine ved røyking, men oppløst i kokkosolje (ca 1time) i dobbelkoker sendte meg til et nivå der jeg begynte å tvile på min egen psyke(angstanfall) og hadde problemer med søvn i en mnd etterpå

Hehe, så stay safe og prøv deg frem så du slipper å gjøre det om til en dårlig opplevelse

Edit; kan også prøve deg frem med å løyse opp 0.5-1g i en skje. Mindre stress og kan gi god funk (bare del det opp i små biter, varm sakte opp i noen minutter og svelg
Sist endret av Mandodiao; 10. august 2014 kl. 03:01.
Trådstarter
34 5
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Ja kjele oppi kjele er den vanlige måten

Men ikke undervurder dårlig hasj oppløst i fett, det har jeg gjort et par ganger, hasj som kun ga en mild rus/hodepine ved røyking, men oppløst i kokkosolje (ca 1time) i dobbelkoker sendte meg til et nivå der jeg begynte å tvile på min egen psyke(angstanfall) og hadde problemer med søvn i en mnd etterpå

Hehe, så stay safe og prøv deg frem så du slipper å gjøre det om til en dårlig opplevelse

Edit; kan også prøve deg frem med å løyse opp 0.5-1g i en skje. Mindre stress og kan gi god funk (bare del det opp i små biter, varm sakte opp i noen minutter og svelg
Vis hele sitatet...
Varme det med lighter da eller?
Ta ca 1g i en skje med olje. Varm under skjeen sakte til klumpen blir varm nokk til å blandes inn i oljen. Spis. Deretter venter du en time eller 2 og gjentar prossessen til du får en god funk
Sist endret av bøtte420; 10. august 2014 kl. 03:10.
Trådstarter
34 5
Sitat av bøtte420 Vis innlegg
Ta ca 1g i en skje med olje. Varm under skjeen sakte til klumpen blir varm nokk til å blandes inn i oljen. Spis. Deretter venter du en time eller 2 og gjentar prossessen til du får en god funk
Vis hele sitatet...
Har bare olivenolje, fungerer det? eller må jeg ha en annen type olje?

Da er 1,5g inntatt.

Smeltet det i en skje sammen med olivenolje. Begynte å små boble i skjeia, så håper jeg ikke har ødelagt det.
Bortimot det styggeste jeg har smakt på lenge, var som å drikke sand nesten..
Sist endret av Flubbah; 10. august 2014 kl. 03:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan selvfølgelig bruke det smøret du allerede har, så lenge det består av fett er det ett fett.. (ha ha)

Ja, kjele fungerer selvfølgelig, tenkte ikke på å spesifisere det.

Skje og lighter funker sikkert, men litt lenger tid på å få THC'en til å binde seg til fettet gir et bedre resultat, dessuten er litt av poenget her å ikke ha for høy varme (noen kilder sier THC begynner å degraderes allerede fra 70 grader og oppover), og en lighter under en skje med fettstoff vil overstige flere hundre grader i løpet av sekunder.

En kjele oppi en annen kjele med vann vil aldri overstige 100 grader, siden det er kokepunktet til vann.
Sist endret av Fluke; 10. august 2014 kl. 03:35.
Ikke bruk for lite smør. Om du har for lite smør kan det tenkes at Tetrahydrocannabinolen ikke har flere bindingsmuligheter i smøret, og du vil få en svakere rus på grunn av manglende fettbinding som fører til lavere biotilgjenglighet. Ikke kok smøret, da fordamper virkestoffene mener jeg å tro, ha smøret på omtrent 80 grader Celsius i minst 1 time for god effekt.
Trådstarter
34 5
Regner nesten med at alt THCen ble ødelagt når det begynte å koke i skjeia da
Får prøve igjen med lightern litt lengere unna skjeia
Sist endret av Flubbah; 10. august 2014 kl. 03:41.
Sitat av Flubbah Vis innlegg
Regner nesten med at alt THCen ble ødelagt når det begynte å koke i skjeia da
Vis hele sitatet...
Som alt annet så trenger ikke alt å forsvinne med en gang, på samme måte som da du koker vann, så forsvinner ikke alt vannet opp i damp med en gang, og om det ikke kokte lenge har du antakeligvis mye virkestoff som har bundet seg grunnet varmen.
Trådstarter
34 5
Sitat av Relevant Vis innlegg
Som alt annet så trenger ikke alt å forsvinne med en gang, på samme måte som da du koker vann, så forsvinner ikke alt vannet opp i damp med en gang, og om det ikke kokte lenge har du antakeligvis mye virkestoff som har bundet seg grunnet varmen.
Vis hele sitatet...
Får håpe på det Men skader sikkert ikke med 1,5 gram til.
Begynte å svette skikkelig nå, men tviler på at det er i sammenheng med hasjen.
Sitat av En deling Vis innlegg
Jo mer hasj bobler jo bedre er den, så dette er jo et godt tegn
Vis hele sitatet...
Nah.

Ikke tilfeldigvis hasj som stammer fra noen veldig tynne plater med no jødestempel på? Bare å kaste i tillfelle.
Trådstarter
34 5
Sitat av hideout Vis innlegg
Nah.

Ikke tilfeldigvis hasj som stammer fra noen veldig tynne plater med no jødestempel på? Bare å kaste i tillfelle.
Vis hele sitatet...
Husker ikke helt hva den var stemplet med.
Tror det var "Mad/Bad" vist jeg ikke husker helt feil
Haha, da gjelder rådet ovenfor fortsatt.