Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 36167
Hei Freaks!
Er det hos flere en meg designet til forumet ser ut som oppkast fra 70 tallet?

http://hankipanki.net/dump/a7WrFkt0-23-15-16.png
Sist endret av 4asd13; 6. april 2016 kl. 23:15.
Ja, det er det nye designet og vi elsker det! <3
Trådstarter
Sitat av Pope Vis innlegg
Ja, det er det nye designet og vi elsker det! <3
Vis hele sitatet...
Nytt design ja.. Crap
Ufattelig dårlig når mørket stiger på, skjærer lang inn i øynene
Sist endret av 4asd13; 6. april 2016 kl. 23:16.
prater bare piss
HelloInsomnia's Avatar
Syns det var behagelig og mye mer leselig i mobil utgaven!
Liker designet jeg Ikke noe oppkast dette, clean og minimalistisk<3
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Syns ikke det var skjærende på noen måte, bruker F.lux og designet ser bra ut, digger det!
Designet på freak endrer seg ca sånn en gang per 3-4 år. Noen få klager, noen få dette liker vi, majoriteten legger knappast merke til det.
Overskuddsmateriell
Liker det nye designet jeg. Savner kansje det å se hvem som er trådstarter, men ellers ble det ryddigere.

Spent på om userscriptet for å sensurere subforums forsatt funker (får ikke testet før i morgen).
Skulle ønske freak logoen var grønn i stedet for svart.
Sist endret av kingT; 6. april 2016 kl. 23:38.
Jeg liker det. Mer kompakt og mindre luft enn det gamle. Jeg skulle gjerne ha kunnet hoppe til siste innlegg i en tråd, selv om det ikke er nye innlegg siden sist, men det er vel en vanesak.
Sitat av haxxor Vis innlegg
Hei Freaks!
Er det hos flere en meg designet til forumet ser ut som oppkast fra 70 tallet?
Vis hele sitatet...
That's not oppgulp from syttitallet, this is oppgulp from syttitallet!

Det var ikke så mye fancy grafikk og sånn den gangen, vet du.

Men helt seriøst, så synes jeg det nye designet er fint, jeg. Noen småting som sikkert blir fiksa på rimelig kjapt, men jevnt over en forbedring. Ryddigere, enklere og penere.

Sådetså!
Sist endret av Myoxocephalus; 2. juli 2018 kl. 16:50.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Skal innrømme at de store kontrastene river litt i øynene.
https://userstyles.org/styles/32694/freak-no-oldskewl
Se og lær gutter, se og lær.

Forøvrig, all honør til Lanjelin
Liker at det er mer kompakt, men merker at jeg på forrsiden sliter litt med å se hvilken link på høyre siden (gå til siste innlegg) som hører til hvilken tråd. Tror dette kunne vært løst med f.eks. å ha alternerende bakgrunnfarge eller noen skillestreker man kan følge.
Jeg måtte sjekke datoen.. Det er ikke første april. Hvordan kan dere like dette? Ser jo helt feil ut. Jeg klarer nesten ikke være her pga det fæle designet.

Det verste er kontrastene egentlig. Ikke noe flyt mellom fargene.
Sist endret av Xernox; 6. april 2016 kl. 23:49.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg skulle gjerne ha kunnet hoppe til siste innlegg i en tråd, selv om det ikke er nye innlegg siden sist, men det er vel en vanesak.
Vis hele sitatet...
Du har fremdeles to små, svarte ikoner. En helt til venstre som er "hopp til første uleste innlegg" og en til høyre ved siden av nicket, som er "hopp til siste innlegg i tråden".

Er dog enig i at de gjerne kunne vært litt større og lettere å finne med musa, men hvordan få til det uten å ødelegge designet er jeg usikker på.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du har fremdeles to små, svarte ikoner. En helt til venstre som er "hopp til første uleste innlegg" og en til høyre ved siden av nicket, som er "hopp til siste innlegg i tråden".
Vis hele sitatet...
Å faen. Skulle du ha sett.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Synes det er kung at det er mange flere threads som vises paa freak.no/? naa
Synes ikke den mørke gråfargen passa noe særlig... Og savner "siste side" linken til trådene på forsiden!
Nei nei nei nei nei...
Det relativt store adsense reklamebanneret med jallareklamer (1 uavhentet premie! osv) dro ned intrykket av forsiden, som ellers ser knallbra ut med det nye designet.
Liker at det er flere tråden på forsiden, men kontrasten er helt grusom og direkte slitsom å se på.
Syns den nye designen har for kraftige konstraster. Kjenner det kniper i øya... Likte den gamle bedre, og ser helt ærlig talt ikke vitsen i å endre designen i det hele tatt?
digg med nytt utsende da
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Hadde ikke gjort meg noe om det var et lite skille mellom post og signaturen, så slipper man å tenke i det ene sekundet ekstra for å se hva som er hva, liksom.
Nå sitter jeg på en gammal laptop med 1366 x 768 på en liten 13" skjerm.
Her må jeg si det nye designet virkelig stikker i øya. Ser forhåpentligvis bedre ut hjemme på stasjonær pc med bedre skjerm. Men her ser det bare tragisk ut.

Håper man venner seg til det.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du har fremdeles to små, svarte ikoner. En helt til venstre som er "hopp til første uleste innlegg" og en til høyre ved siden av nicket, som er "hopp til siste innlegg i tråden".

Er dog enig i at de gjerne kunne vært litt større og lettere å finne med musa, men hvordan få til det uten å ødelegge designet er jeg usikker på.
Vis hele sitatet...
Overså den jeg også. Jaja sjokket gir seg vel om noen dager. Om ikke så er det vel noen som lager custom skins, mener det ble gjort engang tidligere?
Sist endret av frtoretang; 7. april 2016 kl. 00:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Snipes Vis innlegg
Hadde ikke gjort meg noe om det var et lite skille mellom post og signaturen, så slipper man å tenke i det ene sekundet ekstra for å se hva som er hva, liksom.
Vis hele sitatet...
Ser det er flere som også sier at skillet mellom post og signatur er borte. Kan det ha noe med nettleser å gjøre? Her hos meg er det i alle fall fremdeles en klar strek mellom post og signatur.
Gledelig designforandring!
Den linja med reklame passer hvertfall ikke i designet, vet ikke om det skal være sånn eller om det er en bug. Fra forsiden så vet jeg ikke helt hva som skal ha fokus på siden. Det første jeg legger merke til er hvertfall ikke forumtrådene men alt som er øverst.
Men regner med det er som med de fleste oppdateringer. I begynnelsen klager man og etter noen dager klarer man ikke forstå hvordan man var fornøyd med slik det var tidligere.
Hvordan folk klarer å like dette kan jeg ikke fatte og begripe. Ser jo helt for jævlig ut. Mye bedre slik det var spør du meg.

Er det en ting spesielt jeg savner, er det muligheten til å se hvor mange sider hver enkelt tråd har før man klikker seg inn på den.
Sist endret av JohnnyNonsens; 7. april 2016 kl. 01:39.
Personlig synes jeg at det er forfriskende at Freak har fått seg et lite designløft.

Og uansett om dere liker eller misliker makeoveren, jeg håper ikke at det er designet som gjør at dere bruker forumet, men heller innholdet.
Tre holdepunkter jeg har:

* For stor kontrast mellom mørkt og lyst
* Litt for små/usynlige lenker til siste innlegg / nyeste uleste
* Svart skrift på mørkegrå bakgrunn under trådene ("Brukere som leser tråden nå")

Ellers synes jeg dette er ganske bra! Uvant, for all del, men når jeg prøver å legge vekk endringsfrykten min så tror jeg at jeg liker det!
Sist endret av Realist1; 7. april 2016 kl. 02:14.
Synes det var mye bedre, men resten av siden skulle fått mørkere farger også og ikke bare i kantene.
Blir litt krasj med grått også rett innpå hvitt synes nå jeg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Synes det var mye bedre, men resten av siden skulle fått mørkere farger også og ikke bare i kantene.
Blir litt krasj med grått også rett innpå hvitt synes nå jeg.
Vis hele sitatet...
Fargene du henviser til har ikke blitt endret (bakgrunn / det hvite)
Sist endret av nso; 7. april 2016 kl. 02:57.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Det ser greit ut for meg. Eneste jeg la merke til er at det ikke er noe visuelt skille imellom innholdet i en post og signaturen, bare 2 newlines på det minste.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Kjipt å ikke lengre kunne hoppe til siste side av en tråd fra forsiden, men jeg overlever.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Kjipt å ikke lengre kunne hoppe til siste side av en tråd fra forsiden, men jeg overlever.
Vis hele sitatet...
Hvis du trykker på den lille, svarte pilen til høyre for brukeren som postet sist i tråden kommer du til siste post.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Kjipt å ikke lengre kunne hoppe til siste side av en tråd fra forsiden, men jeg overlever.
Vis hele sitatet...
Lenken du henviser til er der den har vært lenge.

Sitat av Synderen Vis innlegg
Det ser greit ut for meg. Eneste jeg la merke til er at det ikke er noe visuelt skille imellom innholdet i en post og signaturen, bare 2 newlines på det minste.
Vis hele sitatet...
Er ikke rørt. Er akkurat som før.
Sist endret av nso; 7. april 2016 kl. 03:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hvis du trykker på den lille, svarte pilen til høyre for brukeren som postet sist i tråden kommer du til siste post.
Vis hele sitatet...
Takker og bukker, det funket perfekt.

Sitat av nso Vis innlegg
Lenken du henviser til er der den har vært lenge.
Vis hele sitatet...
Ikke som jeg har fått med meg. Jeg har alltid brukt å trykke "gå til siste side", men den lille sorte pila var jo nesten litt bedre.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av nso Vis innlegg
Er ikke rørt. Er akkurat som før.
Vis hele sitatet...
Kan hende det blir rendret feil på min side, men det er likt i både Chrome og Firefox. Her er en sammenligning:
Sitat av nso Vis innlegg
Fargene du henviser til har ikke blitt endret (bakgrunn / det hvite)
Vis hele sitatet...
Eeh, om du leser det jeg skrev så står det faktisk at jeg liker det nye designet, men jeg skulle likt at det hvite også ble endret for å stå i stil med det grå.
Bra initiativ, for all del. Og flinke folk som hoster forumet frivillig. Det fortjener en stor applaus! Men her bomma dere i mine øyne, da jeg synes forsiden har blitt både mye mindre brukervennlig og delikat. Det er selvsagt vanskelig å spå fremtiden, men jeg er rimelig sikker på at bruken av forumet kommer til å bli noe redusert for min del. Det er rett og slett for slitsomt for øynene mine.

Synes det skulle vært mulig å velge det gamle skinet under innstillingene. Men som sagt, noen her legger ned mye frivillig arbeid i nff, så alt i alt fortjener dere som sagt en stor applaus uansett!
Sier vel nok at jeg trodde datamaskinen fikk problemer med å laste inn siden skikkelig. Men vi mennesker liker jo ikke forandring. Liker hovedsiden, men jeg tror den vil skremme vekk en del nye brukere da den virket litt kaotisk. Jeg liker også å se hvem som lager trådene, kanskje er det noen jeg kjenner? Jeg tror ikke folk kommer til å stikke, men jeg tror færre folk vil registrere seg.
Har ingenting mot forandring jeg heller, men syntes forsiden virket ganske rotete?
Har kun annonsene å klage på. Er faktisk såpass at jeg gjerne hadde donert for å få dem fjernet, men jeg vet jo att nFF ikke opererer slik. Kunne dog vært sånn for min del, da forsiden hadde vært awesome uten reklamen.


Ellers kudos, alltid godt med forandring!
Moro med nytt design. Kontrasten ble i sterkeste laget på post headerene og menylinjen. Og grønnfargen på side-navigeringen passet heller ikke inn. Syntes jeg.

Men det er småpirk, alt i alt en positiv oppgradering.
Jeg liker det nye designet, men skulle ønske dere kunne gjøre tydligere skille mellom innleggene og signaturene til brukerene. Slik som det er nå forveksler (ihvertfall jeg) signaturene med faktiske innlegg..
Sist endret av The Riddler; 7. april 2016 kl. 17:16.
Ny plassering av adsense banner ble mye bedre. Nå er forsiden ganske komfortabel.
Jeg syns det ble helt greit, men den grønne bakgrunnen på trådverktøy, søk i denne tråden osv. ble litt ubehagelig å se på.

Dessuten savner jeg å se hvem som har opprettet trådene på forsiden.
Baktanken med dette er kanskje at man heller skal browse freak etter innhold - istedenfor å velge ut tråder opprettet av populære brukere?
I så måte anser jeg det som særdeles viktig å lage en god tittel på trådene som opprettes i fremtiden slik at man vet hva man trykker seg inn på.

Det blir sikkert bedre etter noen dager når man vender seg til det, men dette er mine umiddelbare tanker om det nye designet.
Jeg synes det er litt for mye kontrast mellom postene. Jeg snakker altså om den svarte saken hvor det står "I dag, 17:54". Den burde være lysere.
Jeg liker forandring. Slenger meg likevel med i hylekoret. Dårlige fargekombinasjoner.