Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 6080
Hei.

Jeg har Plex installert på en server for å gjøre mine filer (musikk, film og serier) tilgjengelig på mitt lokale nettverk for avspilling via mobil, datamaskin og en Chromecast. Alle videofilene som deles kan fint spilles av på alle mobiler og datamaskiner jeg har testet med, men en god del av disse er ikke mulige å spille via Chromecast.

Har selvfølgelig vært inne og sjekket hvilke formater min Chromecast støtter, og filene det her er snakk om skal være støttet, men fungerer likevel ikke.

Dette er ikke et stort problem, men det er irriterende å måtte vente et kvarter på ny nedlasting hvis det finnes måter å unngå det på. Håper noen kan hjelpe meg.
hva skjer når du spiller av med chromecast da? plex er laget slik at hvis ikke enheten støtter direct play som er best, så vil pelx transcode det, det krever passmark på CPU iforhold til det du vill spille av, om det er 720p, 1080p eller 4k
https://support.plex.tv/articles/201...for-my-server/
Prosessoren på serveren er en AMD Ryzen 7 3800X, og tror ikke den skal være flaskehalsen her.

Har undersøkt filene som ikke kan avspilles på Chromecast, og det viser seg ofte å være 1080i, selv om torrenten er merket 1080p. Aner ikke hvordan jeg kan luke ut disse filene.