Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2584
Sikkerhetsklarert
Skal montere noe wlan utstyr og trenger tang og div bnc/sma N/f plugger. Noen som vet hvor man kan få kjøpt dette rimelig?
elfa, biltema har for bnc, ortanorge.no, alcadon.no , solar.no , electradeshop.com og flere.
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Sitat av ranvik
elfa, biltema har for bnc, ortanorge.no, alcadon.no , solar.no , electradeshop.com og flere.
Vis hele sitatet...
ortanorge.no -> finnes ikke.
alcadon.no -> viser ikke priser i webshop, kun engros salg?
solar.no -> Web shop for solarium m/tilbehør ?
electradeshop.com hadde noe av det jeg trenger, men hadde ikke en tang som tar sma kontakter..

Biltema hadde bnc tang, som du sa.. så jeg stikker innom der i kveld og handler tang og plugger..
Ta kontakt med Holund. De har alt du trenger, men du må regne med å betale litt siden dette er ganske dyrt utstyr.
Sist endret av rolvs; 18. juli 2007 kl. 13:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg har med hell terminert coax med leatherman. Kanskje ikkje optimalt, men funka rimelig bra.

Enkelte typer plugg skal jo bare skruast inn i kabelen og klemmast for aa holde den. Da er termineringstang uviktig, det funker aa bare klemme den litt til. YMMV
Sitat av Pjukern
ortanorge.no -> finnes ikke.
alcadon.no -> viser ikke priser i webshop, kun engros salg?
solar.no -> Web shop for solarium m/tilbehør ?
electradeshop.com hadde noe av det jeg trenger, men hadde ikke en tang som tar sma kontakter..

Biltema hadde bnc tang, som du sa.. så jeg stikker innom der i kveld og handler tang og plugger..
Vis hele sitatet...
litten skrive feil på den første bare ;-)
http://www.otranorge.no/
alcadon.no
solar.no
dem 3 er elle store elektrogorsister i norge, dem har alt som må trenges,MEN du må ha firma og være registrert elektrfirma for og kjøpe der. du kan og spøre dem om et firma som kan kjøpe for deg.
electradeshop.com pleier og kune skafe det meste bare du ringer/email og spør
Biltema er biltema :-)
du har og www.elfa.se


men det som sier vidarlo funker veldig greit, eneste tipse jeg har er og lodd den senter ledern(ikke søl med tinn uten for den pluggen) så bruker tang og klemme lett rundt.
Et annet lurt tips er å spørre på en bedrift som driver med sånn. Mulig du kan få låne der, evt. få dem til å sette på plugger for deg. For folk flest bruker ikke sånn utstyr så ofte at de har bruk for å ha det selv.

Husk også på at en god del av de vanligeste pluggene er mulig å få tak i lodde versjon av også.
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
Kunne fått noen til å gjort for meg selvsagt. Men det er snakk om mange antenner/access punkter, over lengre tid..
En i familien jobber i Solar, så det ordner seg der, men de hadde ikke rp-sma plugger..
Sitat av Pjukern
Kunne fått noen til å gjort for meg selvsagt. Men det er snakk om mange antenner/access punkter, over lengre tid..
En i familien jobber i Solar, så det ordner seg der, men de hadde ikke rp-sma plugger..
Vis hele sitatet...
RP-sma kontakter får du nok ikke tak i som lodde versjon nei. Men du får tak i "pigtail" eller overgang f.eks fra rp-sma til n-kontakt, og n-kontakter er jo veldi enkle å lodde på selv. Men om det er mange det er snakk om har det jo klart vært greiere med press plugger ja. Men hør med holund du, de har det du trenger.
Sikkerhetsklarert
Trådstarter
alle typer må vel loddes uansett? Jeg tenker på de der man klemmer den med tang etter å ha loddet midtlederen. Twist-on greiene holder ikke mål.. :P

Stikker innom Holund på mandag og ser hva de har.

Pigtails er for dyrt.. koster jo fort 100-200 pr stk, dessuten fører det til at total lengde på antenne kabelen blir lengre enn ønsket mtp signaltap.. (ja marginalt, men alle monner drar osv)