Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1060
Hei er det noen som kan kort forklare hva som kan være bivirkninger av lever/nyre skader? Jeg er en stor drikker som fortsatt venter på plass på avrusning, men har merket ganske skarp smerte i høyre siden av magen siste dagene, spesielt når jeg hoster. Er dette farlig, eller er det vanlig etter en hard fyllekur og noe som forbedrer seg når man slutter å drikke? Takk for svar.
Anonym bruker
"God Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Google er din venn
Skrumplever : De fleste har ingen symptomer i de tidlige stadiene av leversykdom. Symptomer utvikler seg ofte senere, da leverens ulike funksjoner påvirkes.

Symptomer på skrumplever:

Økende mageomfang
Gulfarging av huden og av det hvite i øynene (gulsott)
Kløe
Blodig oppkast – ser ut som kaffegrut
Blodig avføring (svart, seig avføring – melena)
Tap av muskelmasse
Uventet vekttap
Blødning og blåmerker oppstår lettere enn vanlig. For eksempel kan du få hyppige neseblødninger
Hukommelsesvansker og forvirring
Små blodkar blir synlige på huden (spider nevi)
Neglene blir bleke


Nyreskade:

Symptomer

De viktigste symptomene er:

Tisser mye sjeldnere enn vanlig
Kvalme og oppkast
Ekstrem tørste
Svimmelhet
Kortpustethet når du legger deg ned
Anfall av kortpustethet og hoste om natten
Høy puls
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Google er din venn
Skrumplever : De fleste har ingen symptomer i de tidlige stadiene av leversykdom. Symptomer utvikler seg ofte senere, da leverens ulike funksjoner påvirkes.

Symptomer på skrumplever:

Økende mageomfang
Gulfarging av huden og av det hvite i øynene (gulsott)
Kløe
Blodig oppkast – ser ut som kaffegrut
Blodig avføring (svart, seig avføring – melena)
Tap av muskelmasse
Uventet vekttap
Blødning og blåmerker oppstår lettere enn vanlig. For eksempel kan du få hyppige neseblødninger
Hukommelsesvansker og forvirring
Små blodkar blir synlige på huden (spider nevi)
Neglene blir bleke


Nyreskade:

Symptomer

De viktigste symptomene er:

Tisser mye sjeldnere enn vanlig
Kvalme og oppkast
Ekstrem tørste
Svimmelhet
Kortpustethet når du legger deg ned
Anfall av kortpustethet og hoste om natten
Høy puls
Vis hele sitatet...
For et ubrukelig innlegg

Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Hei er det noen som kan kort forklare hva som kan være bivirkninger av lever/nyre skader? Jeg er en stor drikker som fortsatt venter på plass på avrusning, men har merket ganske skarp smerte i høyre siden av magen siste dagene, spesielt når jeg hoster. Er dette farlig, eller er det vanlig etter en hard fyllekur og noe som forbedrer seg når man slutter å drikke? Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Hva ligger verdiene dine på?
Sist endret av noguhso; 25. oktober 2023 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva ligger verdiene dine på?[/quote]

Det får jeg testa om et par dager, får bare ekstrem helseangst kombinert med mangel på alkohol. Men kjenner helt klart når jeg holder pusten eller hoster at det strammer seg i høyresiden av magen, men regner med det bare er en sliten lever enn en ødelagt en!
«YoungAlkis»? Hvor gammel er du?
Sitat av dinegenfiselukt Vis innlegg
«YoungAlkis»? Hvor gammel er du?
Vis hele sitatet...
Han er 22 år. (Tidligere tråd)
Sitat av David01 Vis innlegg
Han er 22 år. (Tidligere tråd)
Vis hele sitatet...
Fylte 22 for 2-3 måneder siden
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Hva ligger verdiene dine på?
Vis hele sitatet...
Det får jeg testa om et par dager, får bare ekstrem helseangst kombinert med mangel på alkohol. Men kjenner helt klart når jeg holder pusten eller hoster at det strammer seg i høyresiden av magen, men regner med det bare er en sliten lever enn en ødelagt en![/quote]

Du må ha mer å referere til? Det nå ha blitt tatt prøver av deg tidligere, se fürst.

Du kan kansje si hvor gammel du er, og hvor lenge du har holdt på "Young alkis"? Heldigvis er leveren vårt mest tilgivende organ og er du under 40 så tror jeg det skal ordne seg for deg.
Sitat av noguhso Vis innlegg
Det får jeg testa om et par dager, får bare ekstrem helseangst kombinert med mangel på alkohol. Men kjenner helt klart når jeg holder pusten eller hoster at det strammer seg i høyresiden av magen, men regner med det bare er en sliten lever enn en ødelagt en!
Vis hele sitatet...
Du må ha mer å referere til? Det nå ha blitt tatt prøver av deg tidligere, se fürst.

Du kan kansje si hvor gammel du er, og hvor lenge du har holdt på "Young alkis"? Heldigvis er leveren vårt mest tilgivende organ og er du under 40 så tror jeg det skal ordne seg for deg.[/quote]
Da bør det gå fint, er 22 hvis du ser posten over. Men angsten/abstinensene man får av alkohol spytter fort til helseangst og man frykter det værste føler meg trygg nå, men var nok litt shaky da posten ble skrevet.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av YoungAlkis Vis innlegg
Hei er det noen som kan kort forklare hva som kan være bivirkninger av lever/nyre skader? Jeg er en stor drikker som fortsatt venter på plass på avrusning, men har merket ganske skarp smerte i høyre siden av magen siste dagene, spesielt når jeg hoster. Er dette farlig, eller er det vanlig etter en hard fyllekur og noe som forbedrer seg når man slutter å drikke? Takk for svar.
Vis hele sitatet...
Om du har smerter som blir sterkere av fysisk bevegelser så er det i 99% tilfeller muskel relaterte. Med andre ord så er det bare angsten som fucker med deg. Sett på en serie , film eller spill nett poker. Det er ikke heldig for deg å gruble så mye mens du venter plass. Du drikker mer i tillegg. Hold deg opptatt med noe.
Vel du får sammenligne verdier når du får dem. Jeg er 10 år eldre enn deg og har drukket ekstremt mye, hører vel med til studietiden antar jeg:

S-asat 85
Gamma-gt 117
S-glukose 5.1
B-hba1c 29
Hdl-kolestrol 2.6
S-ebv-vca-igG(pos)
S-ebv-ebna igG (pos)
B-fosfatidyletanol(Peth) 2.44

Dette er kritisk høye verdier

Sitat av noguhso Vis innlegg
Vel du får sammenligne verdier når du får dem. Jeg er 10 år eldre enn deg og har drukket ekstremt mye, hører vel med til studietiden antar jeg:

S-asat 85
Gamma-gt 117
S-glukose 5.1
B-hba1c 29
Hdl-kolestrol 2.6
S-ebv-vca-igG(pos)
S-ebv-ebna igG (pos)
B-fosfatidyletanol(Peth) 2.44

Dette er kritisk høye verdier
Vis hele sitatet...
Likevel må jeg legge til at jeg er annerledes sammensatt av noe annet enn noen annen her på denne jord og jeg ser ut til å tåle alt. For noen år siden da det gikk ille så tok jeg en ekstrem datura-trip, selv ikke 900mg atropin tok livet mitt, hyoscamin og scopolamin var også tilstede men jeg ristet det av meg. Dette ville 100% av befolkningen dødd av. Divine intervention eller rett og slett bare at jeg er gud
Sist endret av noguhso; 26. oktober 2023 kl. 05:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.