Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2055
Anonym bruker
"Firkantet Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har fått inn en ny keef med veldig god funk. Blant den beste jeg har hatt faktisk. Men problemet er at jeg kun er ordentlig stein i ca. 1 time, og etter det så er jeg bare litt småfjern i 1-2 timer før det går over. Jeg er vant med å være ordentlig stein i minst 2 timer, så synes dette er litt rart. Har ikke noe med toleransen min å gjøre heller, har hatt pause i et par måneder nå. Noen erfaringer?
Jeg høsta for tidlig engang, og den slo hardt men ikke lenge.
Som pilleknaskern nevner, tipper det er høstet for tidlig. Har jo vært manko mange steder.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei, jeg har fått inn en ny keef med veldig god funk. Blant den beste jeg har hatt faktisk. Men problemet er at jeg kun er ordentlig stein i ca. 1 time, og etter det så er jeg bare litt småfjern i 1-2 timer før det går over. Jeg er vant med å være ordentlig stein i minst 2 timer, så synes dette er litt rart. Har ikke noe med toleransen min å gjøre heller, har hatt pause i et par måneder nå. Noen erfaringer?
Vis hele sitatet...
Kommer jo an på hvor mye, jeg røyker 0,5 varer det 1-2t om jeg røyker 1g varer det 4t som oftest sovner jeg før jeg kan kjenne at effekten går over, og når jeg våkner tenker jeg faen jeg sløste hele rusen:/ Årsaken er nok dosen å jeg vet ikke hva du definerer som Stein, vet ikke hva du røyker på lys/brun/svart vet ikke hvilken type Indica/sativa. Så vanskelig å si.
Sist endret av Mr. Frosty; 26. desember 2020 kl. 01:36.
Det er nok med all sannsynlighet psykologisk. Vi kan oppleve rus forskjellig fra gang til gang og har du tatt en pause kan det være nok til at alt føles annerledes. Både THC og CBD er jo virkemiddelene i cannabis og uavnehgig av hvor tidlig det ble høstet så vet ikke molekylene dette og vil virke på samme måte.
Uansett hva jeg røyker varer ikke godfølelsen mere enn 1-maks 2 timer, også er jeg bare bakfjern. Da er det bare å fyre opp en ny
Folk som bruker cannabis daglig/ofte vil oppleve at den akutte rusen forkortes fra 2-3 timer til 30-60 minutter. Det er en del av toleransen - både psykisk og nevrokjemisk. Kroppen blir rett og slett mye flinkere på å bryte ned cannabinoider, i tillegg til den vanlige økningen av antall reseptorer for å kompensere for "bombingen".
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Folk som bruker cannabis daglig/ofte vil oppleve at den akutte rusen forkortes fra 2-3 timer til 30-60 minutter. Det er en del av toleransen - både psykisk og nevrokjemisk. Kroppen blir rett og slett mye flinkere på å bryte ned cannabinoider, i tillegg til den vanlige økningen av antall reseptorer for å kompensere for "bombingen".
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Jeg har gått fra å røyke hver dag til sporadisk røyking. Jeg blir ikke så mye fjernere enn før, men den sterke rusen varer nå gjerne i 2-3 timer, kontra de første 30 min som det var da jeg røyka hver dag.
merker stor forskjell på forskjellige strains. Nå vaper jeg en indica som varer nesten 3 timer. Forrige uke hadde jeg en annen indica hvor jeg bare var litt bakfjern etter 1 1/2 time. Landraser har feks. veldig ofte kortvarig effekt. Med cbd weed er også rusen ofte kortvarig. Av og til bare 20 min.
Sist endret av KnutAnkhAton; 26. desember 2020 kl. 16:29.
Anonym bruker
"Hoppende Fe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Psychonautwiki, erowid og rusopplysningen sier at en high normalt varer 1 time, da begynner effektene å gå nedover og det kan ta alt fra 20min til 4 timer før man ikke merker mer, avhengig av mengden forskjellige cannabinoider.