Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2595 762225
Kan vel ta en titt på vektene på dealextreme.com?
Sitat av kakeflekk Vis innlegg
Kan vel ta en titt på vektene på dealextreme.com?
Vis hele sitatet...
Der kjøpte jeg god vekt til rimelig pris.

Har denne vekta, som veier max 20g (0.001g)
Utrolig fin ting som jeg aldri har hatt problemer med.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4509
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_4509_1_small.jpg

Denne er også en super vekt som veier opp til 2kg (0.1g).
Funker kanskje bedre til veiing av hasj.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3390
http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_3390_5_small.jpg
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei.

Det er et kjent fenomen at enkelte ikke kjenner noe den første gangen de røyker. Men hvorfor? Hva kommer dette av? Sånn teoretisk sett?

Håper noen kunne gitt meg et svar på dette!
Hey^^

Jeg har merket dette mye før også men ikke i så sterk grad som nå. Det er at hver gang jeg røyker hasj så øker hjerterytmen min. Jeg er fullt klar over at dette er normal men allikevel så freaker det meg ut, får noia om at hjertet skal stoppe eller noe (får en kilende følelse rundt brystet som virker ubehagelig.) Får også noia for å gå og løpe, sitter bare stille hver gang jeg røyker nesten (men nyter allikevel rusen)

Er dette bare paranoiaen min som gjør at jeg for en type angst for dette? Har ikke alltids hatt det sånn når jeg har røyka. Er det noen som har hatt det lignende før? Hadde vært fett med noen erfaringer fra andre
Sist endret av Mullah; 16. desember 2008 kl. 13:23. Grunn: rettet på språk
Jeg har hørt om det før, men som regel er det pga mixing med sterkere stoffer. De freaker ut, og har opplevd mange tilfeller der personen trur h*n skal dø. Det er samme greia om og om igjen når de får det. Innerst inne vet jo de at det er noe de innbiller seg i hodet sitt, men frykten (for og dø?) er visstnok veldig sterk. Vet ikke helt hva dette kalles. Dødsangst ? Hypokonder ? Paranoia ?

Skjer dette bare når du røyker? Hver gang du røyker? Røyker du ofte?

Cannabis er jo tross alt ett rusmiddel som øker hjerterytmen, så det er jo ikke så veldig rart at du føler hjertet ditt dunker fortere/hardere. Noe fysisk skadelig er det ikke, så det trenger du ikke bekymre deg før.
Ja kan skje at jeg for en lignenes følelse når jeg er nykter men ikke så sterk.Så det skjer så og si hver gang jeg røyker, men av og til så merker jeg det godt og andre ganger så klarer jeg og ignorere det.
Nei røyker vell bare ca en 3g i uka liksom.
Prøv og ta deg helt pause fra cannabis og andre rusmidler i en til to uker, så går det nok mest sannsynligvis over. Eller kanskje det er noe du må lære og leve med hvis du skal røyke?

Hvis det ikke hjelper noe og ta deg pause, så tror jeg egentlig du ikke kan få noe fasitsvar på spørsmålet ditt her. Kanskje du burde oppsøke lege eller psykolog for og få litt mer spesifiserte svar på "problemet".
Hmm ja kjønner.
Ja har tenkt på det med lege og sånt men dem kan isåfall ikke hjelpe meg med det tror jeg da :P tror det bare er jeg som har mista syken min litt xD hehe har hat litt angst i det siste har bare tatt en stund for meg og kjønne at det faktisk kan ha vært det jeg har hatt.
Jepp, det er psykisk. I huet ligger det alt sammen Hodet ditt kan faktisk lure deg til at det gjør vondt på spesielle plasser i kroppen også Hjernen må ikke undervurderes, men det viktigste er at det er DU som har kontrollen, ikke lar hjernen kontrollere deg. Jeg regner med du er ganske ung og enda ikke har lært deg alt om degselv og your mind Og det og røyke hasj for ofte hjelper absolutt ikke med og lære deg og kjenne deg selv.. Hehe. Ta deg en pause du, så vil jeg nesten si med sikkerhet at du vil bli mye bedre.
hehe sant det as

Ja veit jeg bør ta en pause fra det og en del annet liksom, som gjør at det klusser seg litt til der oppe xD hehe

men takk for gode svar =)
Ingen problem. Fortell gjerne senere hvordan det går
Lykke til!
psykisk? nah, cannabis, og spesielt i kombinasjon med nikotin, fyrer igang pumpa, det vet jeg både av erfaring og utifra utalelser fra leger (jada, dere kan godt late som at det er skremselpropaganda). det er vel den eneste relevante fysiske bivirkningen med cannabis. ingenting er perfekte puffman, selv ikke cannabis.
Hva er det du snakker om Fudge? Økt hjerterytme? Jeg ser ikke akkurat på det som en bivirkning, og du må for all del ikke tro jeg er en av de naive hasjrøykerne som tror hasj ikke har skadevirkninger. For jeg vet stort misbruk (hva som er stort eller lite varierer fra person til person) av cannabis som oftest fører negative sidevirkninger med seg.

Det jeg snakker om som er psykisk er hans frykt for at hjertet skal stoppe og sånt, så det er bare han i hans hode som kan kontrollere. Jeg har jo selv skrevet at hasj øker hjerterytmen, så skjønner ikke hva du prater om egentlig... La meg quote meg selv:
Cannabis er jo tross alt ett rusmiddel som øker hjerterytmen, så det er jo ikke så veldig rart at du føler hjertet ditt dunker fortere/hardere. Noe fysisk skadelig er det ikke, så det trenger du ikke bekymre deg før.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor noen skulle bruke "Hasj øker hjerterytmen" som skremselspropaganda skjønner ikke jeg... Det kan godt hende du misforsto meg, eller jeg misforstår deg. Isåfall, forklar meg
Sist endret av Quetzalcoatl; 16. desember 2008 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
jeg lurer på en ting..
hvordan vet man om man er avhengig av hasj?
Du prøver å slutte, og klarer ikke/får veldig lyst på det?
Sitat av Defqon Vis innlegg
Du prøver å slutte, og klarer ikke/får veldig lyst på det?
Vis hele sitatet...
men om man enda ikke har kommet dit hvor man prøver å slutte?
Sist endret av fjernstyrt; 16. desember 2008 kl. 16:11. Grunn: skriveleif
Avhengighet - At du må ha noe. Hvordan kan du vite at du MÅ ha noe, uten at du har prøvd og la være?
Sitat av puffman Vis innlegg
Avhengighet - At du må ha noe. Hvordan kan du vite at du MÅ ha noe, uten at du har prøvd og la være?
Vis hele sitatet...
men jeg VIL ikke slutte, ser ingen grunn..?!
Sist endret av fjernstyrt; 16. desember 2008 kl. 16:13.
Hvor ofte røyker du da? Jeg skjønner ikke helt hva det er du spør etter...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Om du virkelig ikke ser noen grunn så skulle du kanskje bare gitt faen i hele spørsmålet? Spørsmålet du stiller er en grunn i seg selv.

"Klarer jeg å være uten en stund?" Mulige svar:
- Ja. Bra, da ser du hvor lenge du klarer det.
- Nei. ("Jeg ser ikke poenget!") Synd, da har du allerede tapt.

Sist endret av Mullah; 16. desember 2008 kl. 16:39.
Har fått noe muggsopp på litt pot som lå halvfuktig i et lufttett glass i noen dager. La det i frysern med en gang jeg oppdaget det, og det ser ihvertfall ut til å ha stoppet muggveksten. Men hva skal jeg gjøre nå?

Kan forsøke å skrape/klippe vekk det verste, la det tørke skikkelig og røyke det, men er ikke så lysten på å røyke mugg.

Tenkte derfor å lage olje e.l. ut av greiene, for da slipper jeg vel mugget? Er det noen som har tips til hva og hvordan jeg bør bruke den mugginfiserte poten?
Spørsmål fra en som ikke har røkt så mye hasj før, og som er ikke-røyker til vanlig:
Hvor mye hasj anbefaler dere å bruke til å røyke rent i en maispipe?

Og hvordan fungerer det å røyke rent egentlig? Må jeg varme opp hasjen og smuldre den for å gjøre den så pulveraktig som mulig? Må jeg trekke mens jeg brenner med en lighter over, eller brenner rent hasj bra av seg selv i pipe?
Jeg har bare testa det en gang, og da hadde jeg bare cirka 0,1 i en vannbong. Jeg ble ganske overraska når det kom røyk, men jeg fikk ingen effekt (tok bare et lite trekk).

Prøv deg frem, 0,1-0,2 først kanskje?
rolvaH: Mengde kommer helt an på kvalitet og toleranse, så der må man prøve seg litt frem, men det han over nevner er sikkert et fint utgangspunkt hvis du ikke røyker ofte eller kjenner kvaliteten. Du må smuldre det opp ja, og ikke press det nedi brønnen. Bør være litt luftig. Må stort sett bruke lightern litt mer enn med mekk.
Sist endret av DeMenT; 19. desember 2008 kl. 22:52.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som vet sånn ca. holdbarheten på hasj oppbevart i vanlig romtemperatur? Ettersom jeg har forstått er kvalitetens verste fiende lys og varme, så hva med å slenge klumpen i en fryser? Vil det holde seg lengre, eller er det bakdeler med den metoden også?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tenk på det som ferskvare, mørkt kaldt og tørt bør det lagres.
Jeg brukes selv et kjøleskap.
Både fryser og kjøleskap er begge flotte alternativer.
Sitat av vaskemask Vis innlegg
Noen som vet sånn ca. holdbarheten på hasj oppbevart i vanlig romtemperatur? Ettersom jeg har forstått er kvalitetens verste fiende lys og varme, så hva med å slenge klumpen i en fryser? Vil det holde seg lengre, eller er det bakdeler med den metoden også?
Vis hele sitatet...
Husk også å legge den i en lufttett beholder. Pilleglass funker fint

Hvis du har tenkt å oppbevare den i flere måneder er det best å legge den i fryseren.
Har et ørlite spørsmål hvis noen har testa dette med en skikkelig vekt og cm mål:
Hva blir ca størrelsen på 1g hasj? Tenker da en fin liten klump. Gjærne kuttet i en symetrisk firkant?
L/B/H ?
Vekt og volum på hasj varierer stort. Det er vell derfor man bruker begrep som: "Den hasjen var tung på vekt!"
Hmm jo. Du sier noe der. Kommer ann på hvor "hardpakka" den er?
Men ok. Tenkte bare hvis noen hadde testa dette. Er jo kjekt å vite så kan du ta et raskt overslag i hode bare ved å se på hasjen. *men det kan vel dere uansett*
Ville ikke vært noe hjelp i en sånn måling, pga tettheten varierer. Øyemål er greit nok og man kan ha en ca idè om man synes det man får ser riktig ut, men med mindre du er ekspert på akkurat det partiet med tjall blir det bare gjetting uansett.

Kjøp vekt, koster jo ikke en shit lenger..
Skal nok kjøpe en vekt. Var bare jeg og en kompis som satt å tenke på at det hadde jo vært nice å kunne ta hasjen på øyemål... Ja, vi var stein da vi kom på dette.
Hvordan utnytter jeg krystallene jeg har samlet opp i grinderen min best? Er støvet/pollen ekstra potent?
Jeg hadde brukt en veldig finmasket rist i en sånn liten glasspipe. Et rør med en liten brønn på. Så legger du i litt og litt bare, passe til et trekk, for det er risiko for ville hosteanfall hvis det er good stuff. Du er ikke hypp på at det skal ryke bort regner jeg med
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Kjøp en pollenpresse. Du får en type hasj som har et innhold de aktive stoffene som er godt over normalen. Kommer selvfølgelig an på poten din, og har aldri gjort det selv, men har hørt gode ting om det.

Bilde av en pollenpresse vedlagt.
Er det noen her som har prøvd å faste før dere røykte/spiste cannabisen? Isåfall, synes dere rusen ble kraftigere eller annerledes?
Uten at jeg har fastet før røyking selv, så vil uansett mindre mat i kroppen føre til at du er litt mer sårbar overfor effektene, noe som vil gjøre at rusen kan bli noe kraftigere. Jeg vil uansett si at det absolutt ikke har noe for seg å faste før inntak av cannabis, stein blir du allikevel.
Sist endret av Sky; 5. januar 2009 kl. 07:52.
Jeg har aldri opplevd sterkere effekt på tom mage, men heller mindre behagelig rus. Tankene mine blir sittende fast på magen og mat og munch helt til jeg får noe mat i magen, så jeg føler jeg ikke får noe ut av ett hasjtrekk på tom mage.

battlecaT: det pulveret er vell det som på marokkansk blir kalt "kif(kief?)", også kalt "skuff" div andre plasser. Dette pulveret kan du røyke rent, blande med tobakk, eller lage hasj av. Varm pulveret så vil det festes til hverandre, og vips så er det hasj.

Det finnes flere måter og gjøre akkurat dette på, i linkene under kan du se 2 enkle måter og gjøre det på.

http://www.youtube.com/watch?v=alYRj8LoWfE
HOW TO MAKE KEIF HASH REAL QUICK

http://www.youtube.com/watch?v=cBPab1u5xpI
Homemade Hash

Spol litt ut i begge klippene for og komme til hasjlaginga.
Sist endret av Quetzalcoatl; 5. januar 2009 kl. 18:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Transe Vis innlegg
Er det noen her som har prøvd å faste før dere røykte/spiste cannabisen? Isåfall, synes dere rusen ble kraftigere eller annerledes?
Vis hele sitatet...
Har gjort det uten at det er direkte med vilje, har bare ikke spist så mye før inntak. Det har ikke noe for seg etter min mening, ettersom det kan bli ganske ubehagelig til tider. Har i større grad opplevd "hakkingen" en gjerne opplever med å blande med mye alkohol, samt at alt blir merkelig å ta på - spesielt dongeri.
Jeg anbefaler ikke å spise hasjkaker etter middag eller andre måltider, ikke når du er skikkelig mett.
Effekten blir langdryg, nærmest fraværende.
Har ikke prøvd å faste før hverken spising eller røyking, det høres ut som for mye mas, jeg ruser meg for å kule den, ikke som noe stressprosjekt.

Hva går "hakkingen" ved for mye alk blandet med røyking ut på?
Har opplevd å plutselig "våkne" opp på et helt annet sted enn jeg husker å være, gjerne med munch og cola i hånda og bare "Wow, hva skjedde nå?" et par ganger da jeg var yngre. En gang ble det litt ekstremt, jeg flytta meg tydeligvis masse rundt uten å være det selv, jeg var plutselig i en sofa, plutselig på kjøkkenet, plutselig på gangen og så vider og så videre. Jeg syns i grunn det var ganske kult og lo mest av hele situasjonen, jeg syns det var så utflippa.
▼ ... over en uke senere ... ▼
heisann fant ikke noen andre plasser og poste detta innlegget..
men er det flere her som mister følsene i beina når man har røyka? hvis jeg røyker 0.3 med bra hasj så mister jeg følsene i beina i blant og detter nesten i bakken.. noen som veit hva dette er for noe?
Beina mine pleier heller å bli en smule tunge, men det kan jo hende 0,3g god hasj er en smule for mye? Vet ihvertfall at jeg ville blitt godt parkert av 0,3g med god hasj =)
Sist endret av Sky; 14. januar 2009 kl. 18:04.
dem blir ikke tunge..det blir nesten som jeg blir lam i beina.. jeg har besvimt av hasj en gang,da røyka jeg 1 g på 45 min og en par øl.. men jeg trur kanskje det er nicotinen som kanskje har noe og si
Hvis du skal argumentere for hvorfor røyking av cannabis ikke er noe farligere enn å drikke alkohol, hva vil du si da?

Er nemmelig litt tom når jeg kommer til denne diskusjonen av og til med venner Skulle likt noen gode argumentasjoner som jeg kunne brukt mot dem.
Se dokumentaren "Britain's most dangerous drug", og bruk rankinga til alkohol kontra cannabis som argument.
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Hvis du skal argumentere for hvorfor røyking av cannabis ikke er noe farligere enn å drikke alkohol, hva vil du si da?

Er nemmelig litt tom når jeg kommer til denne diskusjonen av og til med venner Skulle likt noen gode argumentasjoner som jeg kunne brukt mot dem.
Vis hele sitatet...
Jeg vil tørre å si at dette også avhenger av hvilke øyne som ser, og hvilke individer som bruker. Noen burde holde seg langt unna alkohol samtidig som noen aldri burde røre cannabis. Videre så kan en slik diskusjon tøyes i alle mulige retninger, fra samfunnet som helhet, lovgivning, kriminalitet og ned til enkeltpersonens forbruk. Ofte forekommer det også at personer man diskuterer slikt med ikke klarer å se saken fra noe annet perspektiv enn at "det er ulovlig. Når noe er ulovlig er det ulovlig, loven har rett", hvis ikke vennene dine klarer å distansere seg fra disse rammene kan du like godt glemme å diskutere. Men som Bjølg sier, vitenskapelig fakta går lang vei =)
Sist endret av Sky; 14. januar 2009 kl. 20:07.
Ingen har hittil dævva av å røyke cannabis, mens alkohol tar flest liv av alle rusmidler. Det er jo et ganske innlysende argument.
lurer på om det er farlig å mixe salvia 20x extract, spice diamond og tjall?

har prøvd alle stoffene individuelt og har mixet spice og salvia et par ganger før, og dette ga et utrolig digg resultat.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Direkte fysisk farlig for kroppen din er det nok ikke, Spice skal angivelig inneholde et syntetisk analog av THC.
Jeg har selv røkt salvia mens jeg enda var påvirket av cannabis.
Sist endret av Dodecha; 19. januar 2009 kl. 20:53. Grunn: skriveleif