Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2327
Hei. Skal sone med elektronisk fotlenke. Bor med en kompis som er glad i å ta seg en splif i ny og ne. Og lurer i forbindelse med dette om krimomsorgen gjennomsøker i bolig og eiendeler når soning starter?
Takk for seriøse svar
H*n må skrive under på ett skjema at h*n godtar at du får gjennomføre EK i samme bolig som han.

Det blir dog neppe gjort noe som helst fra deres side når det gjelder å finne dop.
Slik det fungerer er at du må ta hurtigtest/urinprøve og alkotest dagen du får lenka på, er det noe som helst ymse i urin - er dette OK, og bør gis beskjed om.

Deretter tar du og dem fra kriminalomsorgen en oppmerking av områdene/rommene du vil benytte deg av under soning.

De kommer og innom til tider og utider, og skal ha alkotest og mulig urinprøve. Dette får du vite via tlf ett par min i forkant.

Og når dem kommer på besøk er dem veldig diskré, slik at dersom du vil skjule lenka for evt. besøkende blir dette tatt hensyn til, gjerne bare en blåseprøve i inngangspartiet, opplevde selv ikke flerne urinprøver hos meg, men heller når du møter opp på samtaler.

Slik fungerte det under mine soninger med EK, helt greit opplegg etter personlig erfaring.