Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3579
Egentlig det tittelen sier. Flere mnd nå siden jeg ble mistenkt i en sak, ga bort kode på tlf og har vært generelt medgjørlig med politiet av ren natur. Det kan også nevnes at ved tidligere anledninger jeg har vært i kontakt med politi har jeg alltid vært 100% ærlig, selv om jeg kunne løyet.

Skjønner ikke hvorfor Politi/datakrim ikke bare kan ta en direkte kopi? De har vel midler til å gjøre det skulle en tro? Hva kan eventuelt fremskynde prosessen? Dritt lei å bli behandlet som søppel av statsapparatet.

Ønsker gjerne å høre andres erfaringer om du ikke vil skrive offentlig kontakt gjerne på pm
Du blir behandlet som søppel av statsapparatet, men alikevel er du sammarbeidsvillig og gir fra deg telefon og kode når de spør.

Virker som du enten er jævli lettlurt, eller ikke så smart.

Absolutt ingen nytte i å si mer enn høyst nødvendig til politiet. De får gjøre jobben de er satt til å gjøre sjøl. Noe de i de fleste tilfeller er elendig til.

Telefonen får du tilbake når det passer dem, om ikke du tar kontakt med en advokat og får han til å spørre etter den.
Nå kan ikke jeg tale for tilfeller hvor man frivillig har gitt fra seg telefon og kode for sånt gjør jeg ikke. Men i mitt tilfelle hvor de tok elektroniske apparater og telefon under razzia mens jeg satt forsvarsløs i arresten uten makt over egne ting så har jeg fortsatt ikke fått det tilbake hvertfall. Snakk om flere år som har gått..

Etter boka skal man få det igjen når saken er ferdig etterforska eller ferdig i retten, jeg fikk igjen andre beslag etter rettsaken men elektronikken har de beholdt. Sist jeg ringte å purra visste de ikke hvor jeg skulle henvende meg og ga beskjed om at jeg kunne komme bort på stasjonen en dag å spørre men i skranken der var de heller ikke samarbeidsvillige så jeg gikk hjem igjen uten å bli klokere.
Sist endret av celtseus; 24. august 2020 kl. 21:07.
Vet endel har som fast regel at alt av elektronikk som politiet kan ha fingret med ikke skal taes i bruk etterpå uansett, du får gjøre opp din egen mening om akkurat det. Men du trenger jo ikke avskrive det de har beslaglagt fordi om du har kjøpt ny eller ikke skal bruke det selv etterpå. Mobil el pc etc kan jo selges til andre når det blir frigitt.

Ts om du har advokat så er det kanskje veien å gå? En advokat vil vite hva som er praksis på beslag og hvor lenge politiet kan beholde utstyret ditt. Politiet prøver seg ofte. Se på Hagen saken, de skulle ta ny arrest i boligen i 3 nye måneder. Hagen anket og da ble arresten redusert til kun 1 måned. Det kan hjelpe å få en advokat til kontakte politiet.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Har du ny, trenger du vel ikke den gamle?
Vis hele sitatet...
Håper du troller....

Nei jeg trenger det ikke men for mange av de som gidder å mase etter tingene handler det om prinsipp om at det er sine ting ikke snutens, ikke at man trenger det eller for alt du vet kanskje de trenger det. Men jeg har gitt opp for lengst, bryr meg ikke lenger og det er ikke jeg som har lagd tråden heller. Jeg bare svarte og delte min erfaring som det spørres om.
Sist endret av celtseus; 24. august 2020 kl. 22:15.
Neste gang "søler" du et glass vann over telefonen eller PC'en din når de buster opp døra
Dårlig strategi om duppedingsen har feks IP68 sertifisering, da pereller bare vannet av....
Sist endret av _abc_; 25. august 2020 kl. 13:43.