Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 15950
Jeg ble oppringt av et telefonnummer i går, som jeg ikke skjønner noe av. Jeg har lett "overalt" på nettet etter "worldwide telephone number search", men finner ingenting.

Nummeret er:
+39 31 93 26 90 39

tror retningsnummeret er fra Italia.

Noen som kan hjelpe meg?
Ring 1881 og be om utenlandsavdelingen
Non ho trovato il numero specificato
Vis hele sitatet...
når jeg søkte på 3193269039 på pronto.it

Det er riktig som du sier at landskoden er fra Italia..

Oversikt over etpar telefonkataloger i Italia kan finnes her.

Greide endelig navigere meg frem på en av de andre sidene i den lista jeg postet, men får samme resultat her..

Non è possibile fornire una risposta alla ricerca effettuata.

Il numero potrebbe essere inesistente oppure l'abbonato ricercato potrebbe non aver fornito un esplicito consenso a poter risalire ai propri dati a partire dal Numero Telefonico, pertanto, in osservanza al provvedimento del Garante della Privacy 15/7/04, non è possibile fornire risposta alla ricerca effettuata.
Vis hele sitatet...
Sitat av Oversatt
It is not possible to provide a response to research carried out.

The number could be non-existent or a subscriber sought could not have supplied an explicit consent to be able to trace to his own data from phone number, therefore, in compliance with the measure of the guarantor of privacy 7-15-04, is not possible ovens to research carried out.
Vis hele sitatet...
Offtopic: Damn denne Babylon oversetteren eide...
Sist endret av Lanjelin; 1. desember 2008 kl. 10:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hmmm... merkelig.
Jeg har vært i Italia, men ikke på noen måte lagt igjen noe telefonnummer. Pluss at det er heller lenge siden jeg har vært der.

Kan på en måte ikke fatte og begripe.. Det skal jo litt til å slå feil nummer om man ringer fra italia, skriver inn +47 og har sikkert nummeret forran seg når man taster inn osv..
For det skal ikke være noe grunnlag for at noen der skal ha nummeret mitt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
http://www.google.no/search?hl=no&q=...S%C3%B8k&meta=

http://wtfcalls.com/n/319-326-9039
"Rings off after one ring. When you call back, ( I know - more fool me) its a machine asking if you want to chat with boys or girls"

Spam
Du kan ha blitt lurt. kan vere er falskt tlf nummer... Eventuelt lurt og sjekke fakture.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk også denne telefonen, den ringte en gang også la de på. Nyskjerrig som jeg er, jeg ringte tilbake og fikk en maskinsvar som sa "Velkommen til YouTube server"

Jeg synes dette var rart for det er jo et italiensk nummer, og de snakket norsk på telefonen. Også, hva er hensikten?

Noen som har funnet ut noe mer om saken?
Dette er svært ofte svindel og bedrag.

Alle som ringer utenlandske nummer må sjekke med telefonselskapet sitt umiddelbart.

Ref: http://www.h-avis.no/article/2008082...1198/1010/mrss
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av panserjohan Vis innlegg
Jeg ble oppringt av et telefonnummer i går, som jeg ikke skjønner noe av. Jeg har lett "overalt" på nettet etter "worldwide telephone number search", men finner ingenting.

Nummeret er:
+39 31 93 26 90 39

tror retningsnummeret er fra Italia.

Noen som kan hjelpe meg?
Vis hele sitatet...
jeg ble oppringt fra det samme nr i dag.. finner d heller ingen steder.. ringte og la på... merkelig
når noen fra utlandet ringer og du overhodet ikke venter samtalen eller vet hvem det kan være ikke ta den, flere som har har måtte betale dyre dommer fordi om du bare svarer og legger på koster det deg dyyyrt, er ikke no jeg kan si heeelt for sikkert men har hørt snakk om dette flere gangen, en som jobbet på Tele avdelingen på elkjøp som sa dette til meg spurte han hvem som kunne ha ringt fra sånnt nr, og han sa det var svindel eller lignende...
Det er trygt å svare, men ikke ring tilbake.