Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1357
Heisann, prøver og bli en bedre sniper i DayZ, men kunne trengt noe mer tips til fks hvordan man skyter mål som beveger seg?


småting jeg kan som jeg kan dele med andre.

1. Pass på at du har cover bak deg så du ikke skiller deg ut på avstand i fks himmelen eller noe som har en helt annen farge bak deg

2. vist fienden fks er 370 meter unna, zero for 300 og sikt litt over isteden for 400 og sikte litt under, så du ikke treffer mellom beinene til han du skyter på.

3. har hørt at man kan regnet ut avstanden med og bruke milidots i scope.
slik gjør du:
zoom helt inn.
ta spilleren høyde og gang den med 1000, deretter deler du på hvor mange milidots det er fra føttene hans til hodet,

En oppreist spiller regnes til og være 1.80 meter
En på hug regners og være 0.9 meter, altså da regner du 1800/900 dele på hvor mange milidots han er høy

Vist du ikke har ghilliesuit til og skjule deg med anbefales det på det sterkeste og gjemme seg bak noe fks en sten eller en vegg.



Et annet lite tips er at våpen som DMR har zeroing på 400 meter i midten, hver milidot nedover er +100 meter, altså en millidot er 500 meter.


Edit.
Er ingen leet sniper, så kan hende jeg har feil på noe over her, men vil dele det lille jeg kan og er interisert i og bli bedre, derfor spør jeg dere om og dele deres erfaringer!
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
2. vist fienden fks er 370 meter unna, zero for 300 og sikt litt over isteden for 400 og sikte litt under, så du ikke treffer mellom beinene til han du skyter på.
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller si motsatt. Når du er så nærme 400 meter, så tar du 400 meter og sikter litt over hodet. Har du en DMR kan du enkelt sikte på hodet, fullt zoomet. Dreper du han ikke så sliter han heftig med -8k blod, besvimt og mister blod.

Vent til han står stille. Mye lettere.

Alltid beveg deg. Når du fyrer av et skudd så finn en ny posisjon ASAP. Han du skyter på, eller andre vil definitivt lete etter deg. Gode spillere finner deg enkelt.

Ikke spurt over store jorder. Utrolig lett å se folk på den måten.

Vær forsiktig med spurting. Når du vet det er folk i nærheten og du skal skyte burde du ikke spurte da crosshair'en din rister forferdelig.
Sist endret av Xernox; 24. januar 2013 kl. 16:44.
Hm, skal ikke diskutere med deg på den zeroing greia, men han som sa det til meg sa at jeg skulle aime for den zeroingen under, så jeg ikke traff mellom beina hans, men husker ikke vilke tall han sa. men var mærmere den zeroingen over en den under.

Vet ikke vilken clan han spiller for, men han var de sin sniper og han var vist pro sniper i CS også, ikke at det kan sammenlignes med DayZ kansje men..

Takk for de andre tipsene, og å løpe over et jorde vil jeg si går litt under det å altid ha cover, da du er veldig exposed på et jorde
Sist endret av kimandre92; 24. januar 2013 kl. 16:52.
sjekk ut denne videoen.
http://www.youtube.com/watch?v=xOa5ApDKt5E
hjalp meg mye med og forstå scopes ect.


Og skyte på targets som beveger seg er vanskelig! det du må gjøre for at du I det hele tatt skal treffe er først og se om han springer eller spurter, en player kan bevege seg veldig fort. om han springer til venstre må du ha siktet litt forran playeren, til lenger distance jo lenger forran må du sikte pga traveltime. Om han er på 300 meter er traveltime nesten like 0, når distansene blir 700-800 meter må du regne med lang traveltime og dermed sikte lenger forran.

Vil råde deg til og ikke skyte på et bevegelig target pga 2 ting

1: Røper din posision
2: Liten sjangs for at du treffer om du ikke kan det.

Vent til han stopper, eller fløg etter han på avstand til du har en clear shot

håper noe hjalp.
EDIT: Jeg vet det skal finnes et veldig bra excel ark som har diverse utregning for hvor høy man skal sikte over en person hvis personen er x mils stor. Arket tok hensyn til forskjellige våpen og scopes. Brukte 5 min a vlivet mitt på å leite, men fant ikke. Lykke til med å finne det!
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
sjekk ut denne videoen.
http://www.youtube.com/watch?v=xOa5ApDKt5E
hjalp meg mye med og forstå scopes ect.
Vis hele sitatet...
Skal skjekke den, takk!

Sitat av Tombøtte Vis innlegg
Vil råde deg til og ikke skyte på et bevegelig target pga 2 ting

1: Røper din posision
2: Liten sjangs for at du treffer om du ikke kan det.

Vent til han stopper, eller fløg etter han på avstand til du har en clear shot

håper noe hjalp.
Vis hele sitatet...
Vist jeg ikke prøver vil jeg heller aldrig lære det
Men regner med dette blir på avstander under 400 meter

Sitat av Haagiboy Vis innlegg
EDIT: Jeg vet det skal finnes et veldig bra excel ark som har diverse utregning for hvor høy man skal sikte over en person hvis personen er x mils stor. Arket tok hensyn til forskjellige våpen og scopes. Brukte 5 min a vlivet mitt på å leite, men fant ikke. Lykke til med å finne det!
Vis hele sitatet...
Skal ta en kikk, takk!
burde vært möderatör
Som snikskytter i et realistisk spill som DayZ er det viktig å være tålmodig. Hvis du skyter mot en fyr som løper over for eksempel en åker, og du bommer, vil han garantert få noia og løpe i siksakk. Da er det nærmest umulig å treffe han, med mindre du har jævlig mye trening, eller han løper i et svært forutsigbart mønster. I nesten alle tilfeller er det mer fornuftig å stalke byttet ditt til det står stille. De fleste stopper relativt jevnlig, enten for å sjekke deerstands, få i seg mat eller drikke, sjekke kartet sitt, orientere seg, loote døde players, osv. Da, når byttet ditt står bom stille, penetrerer du skallen hans med ett enkelt, velplassert skudd.

Hvis du er ekstra tålmodig kan du følge etter han uten å drepe han i det hele tatt. Du kan for eksempel være heldig og observere hvor basen hans befinner seg. Mitt tips er isåfall å bare stjele litt og litt fra han, og ikke ødelegg basen etterpå. Da kan du fortsette å snylte på basen hans i potensielt flere uker, uten at han har peiling på hva som foregår.
dette gjorde jeg på Norway 1 serveren i ca 2 måneder. var en gigantisk camp som var veldig godt gjemt, følgte etter en person, stjal litt og litt våpen der ifra. til slutt fikk de tak i en helli, fylte opp hele hellien med våpen ect.. bare for og så dø da de fant meg midt i campen deres xD etter det ble den flyttet


Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Som snikskytter i et realistisk spill som DayZ er det viktig å være tålmodig. Hvis du skyter mot en fyr som løper over for eksempel en åker, og du bommer, vil han garantert få noia og løpe i siksakk. Da er det nærmest umulig å treffe han, med mindre du har jævlig mye trening, eller han løper i et svært forutsigbart mønster. I nesten alle tilfeller er det mer fornuftig å stalke byttet ditt til det står stille. De fleste stopper relativt jevnlig, enten for å sjekke deerstands, få i seg mat eller drikke, sjekke kartet sitt, orientere seg, loote døde players, osv. Da, når byttet ditt står bom stille, penetrerer du skallen hans med ett enkelt, velplassert skudd.

Hvis du er ekstra tålmodig kan du følge etter han uten å drepe han i det hele tatt. Du kan for eksempel være heldig og observere hvor basen hans befinner seg. Mitt tips er isåfall å bare stjele litt og litt fra han, og ikke ødelegg basen etterpå. Da kan du fortsette å snylte på basen hans i potensielt flere uker, uten at han har peiling på hva som foregår.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
dette gjorde jeg på Norway 1 serveren i ca 2 måneder. var en gigantisk camp som var veldig godt gjemt, følgte etter en person, stjal litt og litt våpen der ifra. til slutt fikk de tak i en helli, fylte opp hele hellien med våpen ect.. bare for og så dø da de fant meg midt i campen deres xD etter det ble den flyttet
Vis hele sitatet...
For å ikke nevne en buss som gikk over alle teltene i campen da eller var det din camp?
Sist endret av iSatan; 24. januar 2013 kl. 19:06.
Sitat av Tombøtte Vis innlegg
dette gjorde jeg på Norway 1 serveren i ca 2 måneder. var en gigantisk camp som var veldig godt gjemt, følgte etter en person, stjal litt og litt våpen der ifra. til slutt fikk de tak i en helli, fylte opp hele hellien med våpen ect.. bare for og så dø da de fant meg midt i campen deres xD etter det ble den flyttet
Vis hele sitatet...

Jeg tror den store campen du snakker om tilhørte en gruppe som kalte seg for "Big Dick Bandits"

De hadde en hel haug med kjøretøy og gear på Norway 1 serveren. De "eide" serveren, i den forstand at de hadde hele tiden folk rundt Stary, nwaf og Berenzino som skøyt deg med en gang du kom nærme. Det går ann å gå lei sånne folk

Spilte en del med de før hackerne kom og jeg skifta til private hive.
Når det gjelder zeroing, med mindre målet et rundt tall unna, f.eks 400/403 meter skyter jeg som regel mot brystkassa. Er avstanden f.eks 370 meter vil jeg sette zeroing til 400 meter og sikte på ballene. Treffer som regel da.

Når det gjelder tips vil jeg anbefale deg å alltid ha et tre og gjemme deg bak, da disse stopper kuler uten problemer. Alltid beveg deg i skoglinjer og unngå åpne felt i terrenget. Ikke angrip helikoptre med mindre du enten har et jævlig sikkert skudd på pilot/gunner, og helst bruk kraftige rifler som as50/m107.

Dersom du har spurtet og siktet ditt hopper over hele skjermen, hold inne høyreknappen på musa. Pusten til karakteren din ser ut til å roe seg mye kjappere da. Og har du kart, så bruk for guds skyld det til zeroing om du ikke har noe bedre. Funker veldig bra om du kan lese terrenget og finne ut hvor de er, tror de fleste servere tillater dette.
Anbefaler deg og prøve deg fram med custom mappet Shooting Range 2 West, som er utrolig bra kodet men mange våpen og du har en pc der, som du kan velge mål, avstander og om de beveger seg. Det er to versoner en med ACE og en uten. http://www.armaholic.com/page.php?id=14616 . Send en PM om du vil øve en gang
Skal laste den ned i morgen, er nok så mye som står på nedlastning akkurat nå haha, men vist du har anledning kan vi spille den i morgen?
Du kan også range med å scrolle - hvis du har noe i secondary slot'en din... Da får du opp distanse, og tags kommer letter frem.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Skal laste den ned i morgen, er nok så mye som står på nedlastning akkurat nå haha, men vist du har anledning kan vi spille den i morgen?
Vis hele sitatet...
Kan vel det, er selv ikke den beste med sniper men banen gir mulighet for å teste drop og lead osv.